Omgebouwde camionette

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Carl123
Berichten: 391
Geregistreerd: 22-07-17

Omgebouwde camionette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-18 20:07

Ik wil deze camionette kopen. Voor lange afstanden.
Ben uiterst voorzichtig persoon, rij niet sneller dan 90.
Is zo'n model te betrouwen aub?
Wordt gekeurd gekocht.
De reden dat ik het vraag is omdat 'men' beweert dat zulke type camionetten die omgebouwd zijn om 2 paarden te vervoeren snel omkantelen.
Alvast bedankt voor wat advies.

Afbeelding


cissy

Berichten: 19821
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: Omgebouwde camionette

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 20:37

Weet niet hoe de regels in Belgie zijn maar in NL mag je hier geen twee paarden in zetten vanwege vaak te laag laadvermogen.

Trailerladen en grondwerk les http://www.horse-assist.nl

ikke

Berichten: 37523
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 20:50

cissy schreef:
Weet niet hoe de regels in Belgie zijn maar in NL mag je hier geen twee paarden in zetten vanwege vaak te laag laadvermogen.

In Belgie wijken de regels niet zoveel af dus zit je met hetzelfde probleem: gebrek aan laadvermogen.
Want je kunt 'm wel laten keuren, maar wat doe je als daar uit komt dat ie maar 400kg laadvermogen blijkt te hebben? De chauffeur is verantwoordelijk voor een kloppende combi, niet de verkopende of keurende partij.
Neem dus een minimaal netto laadvermogen op als koopontbindende voorwaarde want anders ben je mooi in de aap gelogeerd.

Omvallen doen ze niet zomaar, dan moet je redelijk lomp rijden.
Laatst bijgewerkt door ikke op 14-09-18 20:52, in het totaal 1 keer bewerkt

It will never be perfect. Make it work. --Live--

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info


Carl123
Berichten: 391
Geregistreerd: 22-07-17

Re: Omgebouwde camionette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-18 20:51

Ok thx, is voor Duitsland. Zal het nagaan.

ikke

Berichten: 37523
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 20:54

Carl123 schreef:
Ok thx, is voor Duitsland. Zal het nagaan.

Oh, sorry, ging even op je taalgebruik af dat het Belie was.

In Duitsland mocht je in het verleden op B-rijbewijs tot 7500kg TMM rijden. Als dat nog steeds zo is, is het leven een stuk simpeler.

It will never be perfect. Make it work. --Live--

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Carl123
Berichten: 391
Geregistreerd: 22-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-18 21:15

ikke schreef:
Carl123 schreef:
Ok thx, is voor Duitsland. Zal het nagaan.

Oh, sorry, ging even op je taalgebruik af dat het Belie was.

In Duitsland mocht je in het verleden op B-rijbewijs tot 7500kg TMM rijden. Als dat nog steeds zo is, is het leven een stuk simpeler.

Thx, zal het eens nagaan!
Dacht net dat Duitsland strenger was...

Carl123
Berichten: 391
Geregistreerd: 22-07-17

Re: Omgebouwde camionette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-18 18:34

Deze camionette ga ik niet kopen.
Ik begrijp het niet, zoek me suf, maar vind niets. Heb dringend goede camionette nodig om 2 paarden te vervoeren. Budget 8000 euro.
Waar kan ik informeren? Gans internet afgezocht maar niets betrouwbaars gevonden.
Liefst met kleine slaapplaats voor mezelf gezien lange traject dat ik moet afleggen.

cissy

Berichten: 19821
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: Omgebouwde camionette

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 19:05

In NL ga je geen wagentje vinden voor B rijbewijs waar 2 paarden op mogen, of je moet C rijbewijs wagens zoeken.
Bij Anemone kun je ze huren (en kopen) heb je daar al gekeken?

Trailerladen en grondwerk les http://www.horse-assist.nl

ikke

Berichten: 37523
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Re: Omgebouwde camionette

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 19:22

Ik begrijp het wel, het is er niet.
Als je helemaal kaal alleen twee paarden wil vervoeren die niet te zwaar zijn, dan kunnen die gebakjes wel, maar op het moment dat je er meer dan je eigen slaapzak bij doet, heb je een probleem met het laadvermogen.

Enne, bij de C-rijbewijs wagens evengoed op blijven letten en eerst wegen dan overwegen te kopen.

It will never be perfect. Make it work. --Live--

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Carl123
Berichten: 391
Geregistreerd: 22-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-18 10:11

Dat bestaat wel, wat voor zever is dat. Ben er gisteren naar gaan kijken!
Renault Master omgebouwd, 1300 kg te laden, vooraan plek om te slapen.
Helaas zweetplekken op de moteur, net iets teveel naar mijn gedacht.
Wat zou ik er anders dan mijn eigen slaapzak inleggen, ah ja, een hoofdkussen _O-

ikke

Berichten: 37523
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 14:08

Carl123 schreef:
Dat bestaat wel, wat voor zever is dat. Ben er gisteren naar gaan kijken!
Renault Master omgebouwd, 1300 kg te laden, vooraan plek om te slapen.
Helaas zweetplekken op de moteur, net iets teveel naar mijn gedacht.
Wat zou ik er anders dan mijn eigen slaapzak inleggen, ah ja, een hoofdkussen _O-

Ik zou me bij een Renault om hele andere dingen druk maken dan een zwetende pakking.
Enne, 1300kg, was dat bruto of netto?

En dan nog steeds, al zou die 1300kg netto zijn, dan nog ga je daar geen twee paarden op vervoeren.
Want zelfs al wegen ze maar 550kg per stuk (dan heb je het over kleine, ranke paarden), dan houdt je al maar 200kg over voor jezelf, je bijrijder en alles wat je verder mee wil nemen.
Weeg je spullen maar eens na......

It will never be perfect. Make it work. --Live--

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

cissy

Berichten: 19821
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: Omgebouwde camionette

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 21:09

Op de weegbrug geweest of op papier?

Trailerladen en grondwerk les http://www.horse-assist.nl

SolarHertog
Berichten: 283
Geregistreerd: 22-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 21:11

Carl123 schreef:
Ik wil deze camionette kopen. Voor lange afstanden.
Ben uiterst voorzichtig persoon, rij niet sneller dan 90.
Is zo'n model te betrouwen aub?
Wordt gekeurd gekocht.
De reden dat ik het vraag is omdat 'men' beweert dat zulke type camionetten die omgebouwd zijn om 2 paarden te vervoeren snel omkantelen.
Alvast bedankt voor wat advies.

[ [url=m/f4E9Lg.png]Afbeelding[/url] ]


Ik zou zelf altijd gaan voor een voertuig dat gemaakt is om paarden te vervoeren.

Carl123
Berichten: 391
Geregistreerd: 22-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-18 23:12

ikke schreef:
Carl123 schreef:
Dat bestaat wel, wat voor zever is dat. Ben er gisteren naar gaan kijken!
Renault Master omgebouwd, 1300 kg te laden, vooraan plek om te slapen.
Helaas zweetplekken op de moteur, net iets teveel naar mijn gedacht.
Wat zou ik er anders dan mijn eigen slaapzak inleggen, ah ja, een hoofdkussen _O-

Ik zou me bij een Renault om hele andere dingen druk maken dan een zwetende pakking.
Enne, 1300kg, was dat bruto of netto?

En dan nog steeds, al zou die 1300kg netto zijn, dan nog ga je daar geen twee paarden op vervoeren.
Want zelfs al wegen ze maar 550kg per stuk (dan heb je het over kleine, ranke paarden), dan houdt je al maar 200kg over voor jezelf, je bijrijder en alles wat je verder mee wil nemen.
Weeg je spullen maar eens na......

Charger 1360kg, dat is netto laadgewicht.
Sorry, maar hier moet ik vreselijk om lachen. Klinkt echt betweterig hoe je antwoordt.
Btw, mijn paarden zijn amper 1m50, wegen niet meer dan 500 kg.
Mijn vriend en ik wegen 62kg en 55kg. We hebben lichtgewicht slaapzakken, en gaan elk een pakje rijstkoeken meedoen _O-
Laatst bijgewerkt door Carl123 op 19-09-18 23:20, in het totaal 2 keer bewerkt

Jolliegirl

Berichten: 32953
Geregistreerd: 18-07-04

Re: Omgebouwde camionette

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 23:15

Geloof dat Ikke dr meer verstand van heeft dan jij....
Doe niet zo bijdehand joh..


Dit ga je niet vinden...

Carl123
Berichten: 391
Geregistreerd: 22-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-18 23:15

cissy schreef:
Op de weegbrug geweest of op papier?

Op officieel papier

Anoniem

Re: Omgebouwde camionette

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 23:20

Pfff. Tot je een ongeluk veroorzaakt terwijl je overbeladen bent. Zou er maar niet zo lacherig over doen. En als iemand hier veel over weet, is ikke het wel.

Daphneeeej

Berichten: 2999
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Re: Omgebouwde camionette

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 23:34

Vaak worden er wagens aangeboden die niet gekeurd zijn geweest na het ombouwen naar paardenwagen waardoor het gemelde laadgewicht vaak niet klopt. De meeste wagens zijn zwaarder door het ombouwen dan op papier. Altijd de wagen nawegen om zeker te zijn dat het laadvermogen klopt. Weinig wagens die met B rijbewijs 2 paarden mogen vervoeren. Soms zelfs niet eens 1 paard.

Carl123
Berichten: 391
Geregistreerd: 22-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-18 10:39

Daphneeeej schreef:
Vaak worden er wagens aangeboden die niet gekeurd zijn geweest na het ombouwen naar paardenwagen waardoor het gemelde laadgewicht vaak niet klopt. De meeste wagens zijn zwaarder door het ombouwen dan op papier. Altijd de wagen nawegen om zeker te zijn dat het laadvermogen klopt. Weinig wagens die met B rijbewijs 2 paarden mogen vervoeren. Soms zelfs niet eens 1 paard.

Dit is tenminste een beleefd antwoord, waarvoor dank. Hier ben ik iets mee.
Ik heb ondertussen besloten om het niet te doen. Ik heb ter illustratie de papieren nog eens bijgevoegd.
Afbeelding

Daphne, wat zou ik nu best doen? Ik heb tussen de 8000 en 10 000 euro.
Neem eens, ruim geschat, 550 kgx2 = 1100 kg plus ons gewicht, 62 en 55 kg, plus nog reserveband en twee slaapzakken, nog 100 kg erbij= 1300 kg ongeveer mee te nemen.

Daphneeeej

Berichten: 2999
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 10:50

De zoektocht naar een legale 2 paards B vrachtwagen is gewoon erg moeilijk ik ben er in mijn zoektocht weinig tegen gekomen die daadwerkelijk 2 paarden, bestuurders en spullen kunnen vervoeren legaal kwa gewicht. Of de inbouw van het paardengedeelte moet zo licht ingebouwd zijn. (waarbij je dan je twijfels moet hebben over de stevigheid/veiligheid.
Wij hebben de keuze gemaakt om te zoeken naar een B vrachtwagen die opgekeurd kan worden naar een C rijbewijs. Onze wagen kan nu op B rijbewijs 1 paard vervoeren maar we gaan ons C1 rijbewijs halen en dan de wagen opkeuren naar 4600 kilo toegestaan gewicht waardoor er 2 paarden op kunnen.

Het belangrijkste in je zoektocht is om de wagens waar je interesse in hebt te laten wegen op een weegbrug om het daadwerkelijke gewicht zeker te hebben.

pjer
Berichten: 1572
Geregistreerd: 18-03-05

Re: Omgebouwde camionette

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 10:56

TS ik denk dat wat een aantal mensen ook probeerd te zeggen is dat je naast de gewichten van de paarden en jullie zelf je ook rekening moet houden met gewicht voor hooi / stro/ brokjes en tuig en dan dingen voor je zelf zoals wat eten en drinken, extra kleding of tas met meuk en dat klinkt niet veel, maar het telt wel op vooral als je al zo op de grens van het toegestane gewicht zit.

Voor alle foto's uit een topic: &if=1
Ik maak stalnaambordjes en dogtags met naam en telnr voor aan je zadel, lasergravin.nl

Carl123
Berichten: 391
Geregistreerd: 22-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-18 11:09

pjer schreef:
TS ik denk dat wat een aantal mensen ook probeerd te zeggen is dat je naast de gewichten van de paarden en jullie zelf je ook rekening moet houden met gewicht voor hooi / stro/ brokjes en tuig en dan dingen voor je zelf zoals wat eten en drinken, extra kleding of tas met meuk en dat klinkt niet veel, maar het telt wel op vooral als je al zo op de grens van het toegestane gewicht zit.

Is noodsituatie, ik moet gewoon mijn paarden daar weg krijgen, als ik thuis ben, kan ik kijken voor c1 rijbewijs. Er gaat enkel idd hooi en emmer mee, water wordt langs autostrade genomen.
Ik heb contact opgenomen met iemand die er wettelijk mee bezig is hoe ik het best aanpak om wettelijk in orde te zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 11:41

Carl123 schreef:
pjer schreef:
TS ik denk dat wat een aantal mensen ook probeerd te zeggen is dat je naast de gewichten van de paarden en jullie zelf je ook rekening moet houden met gewicht voor hooi / stro/ brokjes en tuig en dan dingen voor je zelf zoals wat eten en drinken, extra kleding of tas met meuk en dat klinkt niet veel, maar het telt wel op vooral als je al zo op de grens van het toegestane gewicht zit.

Is noodsituatie, ik moet gewoon mijn paarden daar weg krijgen, als ik thuis ben, kan ik kijken voor c1 rijbewijs. Er gaat enkel idd hooi en emmer mee, water wordt langs autostrade genomen.
Ik heb contact opgenomen met iemand die er wettelijk mee bezig is hoe ik het best aanpak om wettelijk in orde te zijn.


Kun je dan niet beter een bedrijf in huren als het een noodsituatie is, in plaats van nu even snel snel misschien verkeerde dingen aanschaffen?

connie64
Berichten: 1333
Geregistreerd: 17-03-11

Re: Omgebouwde camionette

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 11:45

even voor de duidelijkheid, wil je voor even een noodsituatie een wagen kopen, of is het de bedoeling dat je er vaker gebruik van gaat maken.


Ik snap niet helemaal je verhaal om eerlijk te zijn...
Als het om een noodsituatie gaat en er direkt paarden vervoerd moeten worden, weet ik wel een adres voor je (per pb)

Carl123
Berichten: 391
Geregistreerd: 22-07-17

Re: Omgebouwde camionette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-18 15:42

Is vooral voor thuis ook dat ik vervoer nodig heb, zonder eigen vervoer kan ik de paarden helaas niet houden. Ik kan niet én firma betalen én camionette kopen. Ik leg het u PB uit ;-)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 63 bezoekers