Dressuurhaflinger

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
plutolover

Berichten: 11702
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 22:01



kiddokids

Berichten: 3084
Geregistreerd: 01-03-11
Woonplaats: zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 22:01

plutolover schreef:
gisteren foto's gemaakt

Stanley was gister nogal erg sloom, niet actief en dit zie je zeker met rijden en op de foto's terug. Toch zitten er paar leuke foto's tussen. De foto's heb ik ook vooral genomen voor mijn opleiding die begint in sept. Zodat ik over paar maanden weer foto's kan maken of over een jaar, om te zien hoe we verbeterd zijn.

Stan zou altijd een flegmatiek paardje blijven. Als was die gister wel heel erg flegmatiek. En ik weet vanmezelf als ik hem actiefer wilt hebben, en op zo dag gaat het niet dan kan ik beter gewoon 'hobbelen' dan pushen want dan raak ik gefrustreerd, en dat is iets wat ik niet meer wil.

[ [url=m/2WtPqz.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/e9a15v.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/963qzJ.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/o5XZ3u.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Z5Nio9.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/BaCyqI.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik heb dat ook rond Deze tijd of najaar dna geef ik vitamine spuit

plutolover

Berichten: 11702
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 05:54

Hij krijgt dagelijks Pavo vital 75/100 gram. (100 gram is dag dosering voor paard van 600 kg) en dan nog halve kilo 18+ pas sinds deze week.

Maar bedank voor de tip

Charaz

Berichten: 24260
Geregistreerd: 12-04-02

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 06:31

Azra is de laatste week ook slomer dan normaal, nu ben ik ook van voer veranderd ipv Vitalbix krijgt ze nu alleen Fiberforce dus dat zal ook mee spelen.

Mr. Rock N Roll 27-05-2010 / 05-06-2010, I wish I knew you, I wish I knew you before

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 16:25

Jaa we zijn geslaagd!! We hebben ein-de-lijk een nieuw zadel! Oude zadel was (zoals ik al dacht) te wijd. Nu hebben we de kent en masters s line dressuurzadel met vaste kniewrong! Ik zit er heerlijk op en had al meteen een veel minder holle rug! Helemaal van leer dus dat gepiep is ook eindelijk voorbij. Anderhalf keer meer betaald dan ik van plan was :o maar het is hrt waard. (Gelukkig is het loon van een 16 jarige op en top (not :+ )) dus ik ben Mn ouders voorlopig nog wat geld verschuldigd maar we kunnen wel weer lekker rond hobbelen!
Morgen hebben we een fotoshootje gepland onder het zadel dus dan zullen we zien hoe het gaat!!Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Peelie

Berichten: 13392
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 18:02

Kijk. Dat ziet er goed uit

Allen zou ik niet je beugelrieme onder het zweetblad door doen. Als je officieel start mag dat eigenlijk ook niet.

:+: ..........Mara......... :+:......Nash (Z1+5).... :+:
Volg ons op instagram!@haflingers.nash.and.mara [o]

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 18:18

Peelie schreef:
Kijk. Dat ziet er goed uit

Allen zou ik niet je beugelrieme onder het zweetblad door doen. Als je officieel start mag dat eigenlijk ook niet.

Oh dat wist ik helemaal niet, ik doe ze bewust eronder om mijn zadel te besparen. Ik heb ze nu wel anders dan op de foto, daar zat de gesp aan de onderkant, die heb ik nu boven opgehangen, dus ney als dat hij eroverheen hangt (maar dan eronder :') )
Wat is de rede waarom jij dat niet zou doen?
En waarom het niet mag trouwens?

Charaz

Berichten: 24260
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 19:01

Peelie schreef:
Kijk. Dat ziet er goed uit

Allen zou ik niet je beugelrieme onder het zweetblad door doen. Als je officieel start mag dat eigenlijk ook niet.


Huh echt niet? Ik heb dat wel altijd gedaan

Mr. Rock N Roll 27-05-2010 / 05-06-2010, I wish I knew you, I wish I knew you before


suffie
Berichten: 5705
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 19:50

Peelie schreef:
Kijk. Dat ziet er goed uit

Allen zou ik niet je beugelrieme onder het zweetblad door doen. Als je officieel start mag dat eigenlijk ook niet.


Ik werd toch nieuwsgierig, dus heb het even opgezocht :o

Artikel 118 – Harnachement (uitgave 2017)
1. Het paard dient te zijn opgetoomd met een goed passend en in behoorlijke staat van onderhoud
verkerend Engels, of hierop lijkend, (dressuur)zadel, hoofdstel en bit. Het rijden met een westernzadel is
niet toegestaan. Het zadel moet voorzien zijn van ruime beugels. Vanwege veiligheidsredenen mogen
de stijgbeugelriemen en/of de stijgbeugels niet aan de singel worden vastgemaakt.

Denise_Storm

Berichten: 2368
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 19:57

Ik heb het ook nooit geweten en rijd inderdaad ook al jaren zo. Vind het anders echt zonde van mijn zadel :Y)

Afbeelding

Storm in de Lente: [ITP] Storm in de lente: bloesemdroom komt uit!
http://www.swiffershoeve.nl - Dierenopvang bij ziekte van dier en mens
Haflinger Storm B+13 L1+5

kiddokids

Berichten: 3084
Geregistreerd: 01-03-11
Woonplaats: zuid-holland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 20:10

Wij Hebben zo gestart nog nooit commetaar gehad

suffie
Berichten: 5705
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 20:25

Denise_Storm schreef:
Ik heb het ook nooit geweten en rijd inderdaad ook al jaren zo. Vind het anders echt zonde van mijn zadel :Y)

[ [url=m/aSJFTV.png]Afbeelding[/url] ]


Maar dan spreken ze elkaar toch enorm tegen? Jouw bericht staat min of meer op de voorzijde van de KNHS site ( https://www.knhs.nl/top-sport/disciplin ... -dressuur/ ) en die van mij haal ik uit de link die daaronder staat :? :?

Artikel 118 – Harnachement (uitgave 2017)
1. Het paard dient te zijn opgetoomd met een goed passend en in behoorlijke staat van onderhoud
verkerend Engels, of hierop lijkend, (dressuur)zadel, hoofdstel en bit. Het rijden met een westernzadel is
niet toegestaan. Het zadel moet voorzien zijn van ruime beugels. Vanwege veiligheidsredenen mogen
de stijgbeugelriemen en/of de stijgbeugels niet aan de singel worden vastgemaakt.

Snappen jullie het nog :=

Spenk
Berichten: 21673
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 20:32

In de reglementen staat er niets over... Dus dan mag het gewoon.. Ik heb ze er ook onder. Denk dat ik ze veiliger heb dan menig ander. De haken staan altijd open en er zitten dunne riemen aan en ik heb veiligheidsbeugels.

Denise_Storm

Berichten: 2368
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 20:47

Ik heb geen idee wat de KNHS nou precies wil. Wij rijden al jaren met de beugels eronder en nog nooit is er een jury geweest die er iets van gezegd heeft. Ook bijvoorbeeld op selecties/regio/etc. Is er nooit iets over gezegd. Dus ik blijf lekker zo rijden om mijn zadel mooi te houden haha :D

Storm in de Lente: [ITP] Storm in de lente: bloesemdroom komt uit!
http://www.swiffershoeve.nl - Dierenopvang bij ziekte van dier en mens
Haflinger Storm B+13 L1+5

kiddokids

Berichten: 3084
Geregistreerd: 01-03-11
Woonplaats: zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 22:19

Yvank_ schreef:
In de reglementen staat er niets over... Dus dan mag het gewoon.. Ik heb ze er ook onder. Denk dat ik ze veiliger heb dan menig ander. De haken staan altijd open en er zitten dunne riemen aan en ik heb veiligheidsbeugels.


Klopt
Ene je zadel blijft netter hihi

xLeoniee

Berichten: 2427
Geregistreerd: 16-01-12
Woonplaats: Groningen

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 22:20

Ik heb ze ook altijd onder mn zweetbladen.. nog nooit commentaar op gehad dus naar mijn weten mag het gewoon

Abby oet de Broekstreek v. Liz. Neustar
Catell van 't Jansveld v. Liz. Steuermann
†Mareja van Steenbergen Elite, Sport | v. Adidas | Z1+14
IG: @dutchhaflingers

Peelie

Berichten: 13392
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 03:20

Ik zie dat ik twee regelementen door elkaar gooi! :o? Bij het springen mag het niet.

Im sorry. En jeetje wat heeft dit een stof doen opwaaien. Ongelovenlijk. :oo :=

:+: ..........Mara......... :+:......Nash (Z1+5).... :+:
Volg ons op instagram!@haflingers.nash.and.mara [o]

xLeoniee

Berichten: 2427
Geregistreerd: 16-01-12
Woonplaats: Groningen

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 08:47

Haha ik was gewoon verbaasd of het echt niet mocht _O-

Abby oet de Broekstreek v. Liz. Neustar
Catell van 't Jansveld v. Liz. Steuermann
†Mareja van Steenbergen Elite, Sport | v. Adidas | Z1+14
IG: @dutchhaflingers

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 12:58

Peelie schreef:
Ik zie dat ik twee regelementen door elkaar gooi! :o? Bij het springen mag het niet.

Im sorry. En jeetje wat heeft dit een stof doen opwaaien. Ongelovenlijk. :oo :=

Hahaha gelukkig,maakt niet uit hoor! Was gewoon benieuwd.
Maar je zei dat je dat persoonlijk ook niet zou doen, wat is daar je redenering voor?

Peelie

Berichten: 13392
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 14:54

Het heeft met een stukje veiligheid te maken. Als je van je paard af valt en je zou met je voet in de beugel blijven hangen dan kan de beugelriem minder makkelijk van de haak af omdat het zweetblad er nog overheen zit.

Daarom mag het ook niet bij het springen. De kans dat je tijdens het springen van je paard af gaat is wel groter als tijdens dressuur over het algemeen.

:+: ..........Mara......... :+:......Nash (Z1+5).... :+:
Volg ons op instagram!@haflingers.nash.and.mara [o]

margaret18

Berichten: 193
Geregistreerd: 14-06-15
Woonplaats: Spierdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 16:00

Faitherrr, erg mooi zadel. Veel plezier er mee.

Wuppie (Weltblick van de Meul'nwieke) Z1+22 endurance klasse 2+2 BB springen.

Banyu
Berichten: 12460
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 12:28

Ik ben zo blij dat we uiteindelijk toch het nieuwe zadel (Ideal Vivian) hebben genomen! Mijn hafje doet het er zo goed onder!
Fototje van gister...
Afbeelding

Afbeelding

Misschien, leuke toevoeging.... Dit was vorig jaar, stuk dikker:

Afbeelding

Afbeelding

Verhuizing in November '17 heeft voor ons beide heeeel veel goeds gedaan! <3

Hoe gaat het hier met iedereen? Ik heb vanaf komend weekend vakantie, dus zal proberen meer bij te lezen en mee te kletsen! Voor nu is het vanwege m'n drukke weken meer bijlezen helaas als meepraten! En dat vind ik na jullie toe, ook niet leuk! Vrijdag heeft ze nog even een date met haar hoefsmid! En dan wordt ze gewoon door mijn instructrische gereden in mijn vakantie! :D

margaret18

Berichten: 193
Geregistreerd: 14-06-15
Woonplaats: Spierdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 10:48

@ Banyu, dat zadel ziet er goed uit. Je Haf is inderdaad lekker sportief geworden.

Wij (Wuppie en ik) hebben gisteren ook weer eens sportief gedaan. We zijn na een wedstrijdpauze weer eens in het Z1 gestart. Heerlijk gereden, een eerste plaats en twee winstpunten (209 en 216,5) rijker.
Onze dochters waren mee en stonden keihard te juichen! Echt zo leuk. Het worden al echte paardenmeiden.

Wuppie (Weltblick van de Meul'nwieke) Z1+22 endurance klasse 2+2 BB springen.

Mirranda

Berichten: 1717
Geregistreerd: 24-09-04
Woonplaats: Melissant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 16:21

NHPS organiseert op 7 oktober weer een Haflingerwedstrijd in Zuid Beijerland.
Opgeven kan nog aankomende week voor deze leuke en gezellige wedstrijd 8-)

B t/m ZZL uiteraard en ook mogelijk Impu;ls te starten, mits lid van de KNHS

Grand Prix Haflinger Aragon GP+8 & SGW B +6 / Mara ZZZ +1 & Endurance Klasse II +4 / Almond (GGK Hengst) Z1 +7

plutolover

Berichten: 11702
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 06:46

jammer dat vele nhps of kvth geen wedstrijden in regio utrecht organiseren.. het is steeds te ver weg haha.

ik heb beetje spanning. Morgen ga ik met stanley naar kootwijkerbroek. En donderdag begint mijn eerste lesdag. Maar ik vind het nogal spannend. Want mijn vriend gaat me brengen na zijn werk. Dus ik hoop dat hij morgen vroeg klaar is met werk. Zodat we nog in het licht kunnen rijden. Al heeft mijn vriend geen moeite om in het donker te rijden haha

ik moet nog veel doen.. Spullen in pakken, bedenken wat ik voor stan mee wilt nemen. breng ik zelf de trailer vandaag naar stal of toch morgen want smiddags moet ik toch naar hem toe..

maar goed kwetsie van goed plannen en opschrijven wat ik niet mag vergeten.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 bezoekers