Offline oktober

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Roos04

Berichten: 341
Geregistreerd: 08-07-17

Offline oktober

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-18 19:26

Nog even en dan komen de beruchte maanden er weer aan! Het is nog lang geen december, maar de tijd gaat snel. Voor je het weet zitten we weer in ‘No sugar november’. Wie gaat zich daar dit jaar weer aan wagen? Maar eerst krijgen we nog oktober. Natuurlijk is dat de maand om te stoppen met roken, of dat te proberen. Maar ik heb een nieuwe challenge voor oktober bedacht: offline oktober. Niet alleen voor de niet-rokers, gewoon voor iedereen, die wil.

Tegenwoordig zijn we allemaal zoveel online, dat de echte wereld haast vergeten lijkt, soms. En zeg eens eerlijk, kun jij een maand zonder internet? Nou, ik (ook) niet. Daarom lijkt het mij een mooie uitdaging om een maand lang zo min mogelijk internet te gebruiken. Of om er in ieder geval bewust mee bezig te zijn.

Voor iedereen zal deze uitdaging anders zijn. Want velen hebben internet nou eenmalig nodig tijdens of voor werk, of voor school. Ik ook. Mijn uitdaging is dan ook vooral minder internetten in mijn vrije tijd. Ik wil mijn tijd nuttig gaan besteden aan internet. Bijvoorbeeld één dag per week, één uur. Max.

Misschien wil jij je telefoongebruik proberen te verminderen? Of minder vaak per dag je Facebook, Instagram of zoiets bekijken?

Wie weet, straks houden we zoveel tijd over dat we niet meer weten wat we moeten gaan doen! Wie doet er mee? Wie lijkt het leuk om zichzelf uit te dagen tijdens offline oktober? :D

Lente
Berichten: 27773
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Enschede

Re: Offline oktober

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 19:28

Ik denk dat we de vorderingen hier dan niet echt kunnen bijhouden he......

Ayasha
Blogger

Berichten: 57933
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 19:32

Lente schreef:
Ik denk dat we de vorderingen hier dan niet echt kunnen bijhouden he......

_O-

Ik heb nul interesse in dit soort ‘challenges’. Wil je ergens mee stoppen of minderen. Doe dat dan gewoon, zonder zieltjes te winnen er voor. :+

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 19:33

No sugar november??
Met pepernoten, sinterklaassnoep, kerstkransjes etc etc..?
Haha, daar waag ik me niet aan :Y) Niet in november iig

Off-line oktober ook niet. Want ben niet fit en zit dus veel thuis... zonder internet is dat niet te doen :')

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110655
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 19:34

Nope, ik kom er direct voor uit :+
Internet is voor mij een fijn tijdverdrijf wanneer ik 's nachts niet kan slapen.
Ik ben ook lid van de online bibliotheek en kijk Netflix eveneens via de laptop.
Dus dat gaat hem echt niet worden. Vind het niets toevoegen.

Anoniem

Re: Offline oktober

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 22:04

Waarom alleen in november?

Als je wil minderen met bijv. suiker of telefoongebruik kan dat toch ook in maart? :D

Roos04

Berichten: 341
Geregistreerd: 08-07-17

Re: Offline oktober

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-18 22:16

Dat is waar. Natuurlijk kun je minderen wanneer je wilt en hoelang je wilt!

Summerdreams

Berichten: 1271
Geregistreerd: 17-05-18

Re: Offline oktober

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 22:20

Ik vind het een goeie hoor! Om je toch weer bewust te worden van hoevaak je online bent.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 22:22

Waarom is het altijd zo dat als er iemand een topic opent over "ik wil X gaan minderen voor periode Y, wie doet er mee? " het gelijk vol ligt met mensen die verkondigen dat ze dat dus echt niet gaan doen := Lekker demotiverend voor de TS en de mensen die het wel willen.

Ik vind het een leuke hoor! Al denk ik niet dat ik er veel aan zou hebben. Ik heb geen fatsoenlijk werkende smartphone momenteel en Facebook heb ik ook al bijna helemaal weggedaan. Ik zou nog wel ergens kunnen schrappen denk ik, is leuk om over na te denken :j

Brainfail

Berichten: 1438
Geregistreerd: 24-01-11

Re: Offline oktober

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 22:49

Even offtopic sorry daarvoor.
Maar welke (hoe zeg je het?) thema? Maanden heb je allemaal?

Zoals no shave November enzo

Anoniem

Re: Offline oktober

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 23:19

Stoptober :))

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110655
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Offline oktober

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 02:22

Movember volgens mij ook? Dat mannen hun snor of baard laten staan?

Eline91

Berichten: 3480
Geregistreerd: 21-05-11

Re: Offline oktober

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 06:59

Movember laten mannen hun snor inderdaad staan, om het bewustzijn rond prostaat- en teelbalkanker te vergroten

Amber_anneJarig

Berichten: 6912
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Offline oktober

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 07:07

Ik heb maanden geleden al mijn fb app eraf gegooid, laatst Instagram. Kijk ook al 2 weken geen Netflix dus gaat de goede kant op. Probeer ook steeds vaker mijn telefoon thuis te laten als we ergens heen gaan

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33786
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Offline oktober

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 07:32

En vegan/vega maand oktober heb je ook.

Maar succes TS, voor mij niet haalbaar! :D

Roos04

Berichten: 341
Geregistreerd: 08-07-17

Re: Offline oktober

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-18 09:21

Oh, er zijn wel mensen bewust bezig met 'offline'! Ik heb zelf al geen social media en ik durf over mezelf te zeggen dat ik niet heel erg verslaafd ben aan mijn lieve ouderwetse telefoon, ik kan er best een dag zonder. En nu ga ik proberen een tijdje te minderen met internet. Gewoon om te kijken of ik daar ook zonder kan, of in elk geval minder, want helemaal zonder kan natuurlijk niet.