Ervaringen met filzsattel.de

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Ervaringen met filzsattel.de

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-18 07:29

Hoi bokkers! Omdat ik mijn paard inrijd met de barebackpad heb ik een Barefoot ride on aangeschaft. Helaas heeft mijn merrie een te hoge schoft, en heeft het een anti-slip onderkant. daardoor krijgt ze te veel wrijving rond de schoft. Bij een dekje eronder worden de haren niet meer opgeschuurd, maar toch is de wrijving er lijkt mij, en kan ik dus beter opzoek gaan naar een goed passend alternatief of zelfs maatwerk.
Op een clinic kwam ik de bbpad van Filzsattel tegen. Eentje die de druk verdeeld, op maat kan worden gemaakt en voor een hoge schoft geschikt is. Startprijs is rond de €300.

Iemand ervaring met die mooie pad? Hoe zijn de ervaringen met het in nederland aanschaffen van dit Duitse merk?


Daphneeeej

Berichten: 2997
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 07:45

Ik heb via hun een filzsattel getest. Wat hebben zij een super service!! Ze kunnen de barebackpad daadwerkelijk helemaal op maat maken als je eventueel de rug van je paard tekent ed. Heel fijn contact gehad ook en ook vlotte levering ed. Kan er alleen maar positief over zijn.

Afbeelding

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-18 09:43

welk model heb jij? Ziet er super goed uit!
Weet jij hoe het zit met aanmeten? Komen ze dan naar je toe? Of moet je zelf dingen opmeten? :)
De zadels lijken zo comfortabel! Bedankt voor je reactie.

Daphneeeej

Berichten: 2997
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 11:29

SBravour schreef:
welk model heb jij? Ziet er super goed uit!
Weet jij hoe het zit met aanmeten? Komen ze dan naar je toe? Of moet je zelf dingen opmeten? :)
De zadels lijken zo comfortabel! Bedankt voor je reactie.


Pfoe weet zo even niet meer uit mijn hoofd welk model. Ik had hem alleen om te testen. Wel de hoge schoft variant en met extra comfort voor de ruiter.
Ik heb al het contact toen digitaal gedaan. Ze gaf toen ook aan dat als je een pad op maat gemaakt wil hebben dat je dan zelf de rugvorm van je paard op ware grote op een papier moet tekenen (kan je en ijzerdraad gebruiken om de vorm van de rug te buigen en dan deze overtrekken). Als die dan opgestuurd werd konden ze het maken op maar. Hoeft natuurlijk niet perfect op maar te zijn omdat het ‘maar’ een barebackpad is.

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-18 12:47

Ik wil wel fanatiek gaan rijden met mijn barebackpad :) Ze komen die niet aan huis he, alles is gewoon op bestelling. Ik ga de site even proberen te vertalen naar NL of Engels zodat het echt duidelijk is.

Heb je uiteindelijk voor een andere gekozen of was hij toch iets te duur voor jou?

En had jij gewoon normale/standaard lengtes? Ik zag dat ook extra lang kunnen etc.

Daphneeeej

Berichten: 2997
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 12:53

SBravour schreef:
Ik wil wel fanatiek gaan rijden met mijn barebackpad :) Ze komen die niet aan huis he, alles is gewoon op bestelling. Ik ga de site even proberen te vertalen naar NL of Engels zodat het echt duidelijk is.

Heb je uiteindelijk voor een andere gekozen of was hij toch iets te duur voor jou?

En had jij gewoon normale/standaard lengtes? Ik zag dat ook extra lang kunnen etc.


Ik had gewoon een normaal model om te proberen. Ik ben er niet voor gegaan omdat ik de stof te af vond. Ik ben erg kieskeurig en heb een erg bewegelijk paard. Ik ben gegaan voor een pad met suede stof. Heb ook wollen/lamsvacht pads gehad, die vond ik ook te glibberig en suede is lekker stroef. Heb zelf een Brockamp en een Grandeur barebackpad nu.

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Re: Ervaringen met filzsattel.de

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-18 14:42

Dankjewel!! Een laatste vraag, is een testzadel gratis?
Ik zou juist graag wat meer willen bewegen zodat ik mijn heupen vrijer kan bewegen met het sturen.

Daphneeeej

Berichten: 2997
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 14:56

SBravour schreef:
Dankjewel!! Een laatste vraag, is een testzadel gratis?
Ik zou juist graag wat meer willen bewegen zodat ik mijn heupen vrijer kan bewegen met het sturen.


De info staat gewoon op de website in het engels geschreven.

https://www.filzsattel.de/kopie-von-testsattel-1

GGFJ

Berichten: 73
Geregistreerd: 28-04-13
Woonplaats: Keulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 15:16

Ik vind mijn Filzsattel echt geweldig. Zit heerlijk, ligt stabiel, stoort mijn paardje op geen enkele manier en laat een hele goede drukverdeling zien. Plus, ik zit er zelf heel fijn op, veel bewegingsvrijheid, en geen stoelzit. Ik ben heel blij dat ik hem anderhalf jaar geleden, ondanks de prijs genomen heb :D

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-18 18:20

GGFJ schreef:
Ik vind mijn Filzsattel echt geweldig. Zit heerlijk, ligt stabiel, stoort mijn paardje op geen enkele manier en laat een hele goede drukverdeling zien. Plus, ik zit er zelf heel fijn op, veel bewegingsvrijheid, en geen stoelzit. Ik ben heel blij dat ik hem anderhalf jaar geleden, ondanks de prijs genomen heb :D


Klinkt gooooeeeed!
Heb jij hem op maat laten maken of standaard model?

GGFJ

Berichten: 73
Geregistreerd: 28-04-13
Woonplaats: Keulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 12:23

SBravour schreef:
GGFJ schreef:
Ik vind mijn Filzsattel echt geweldig. Zit heerlijk, ligt stabiel, stoort mijn paardje op geen enkele manier en laat een hele goede drukverdeling zien. Plus, ik zit er zelf heel fijn op, veel bewegingsvrijheid, en geen stoelzit. Ik ben heel blij dat ik hem anderhalf jaar geleden, ondanks de prijs genomen heb :D


Klinkt gooooeeeed!
Heb jij hem op maat laten maken of standaard model?


Ik heb hem niet op maat laten maken en heb de bbp eerst getest om te kijken of het me überhaupt beviel. Kreeg daar ook meteen een singel bij, wat wel praktisch was. Ik heb toen de Skuggi Saffa gevraagd en kreeg die toen ook opgestuurd, alleen wel met Comfort uitbreiding. Prima om te testen natuurlijk. Dat beviel me meteen super goed, en aangezien mijn paardje ook geen hele lange rug heeft paste dit direct perfect. Heb toen besloten alleen de singel terug te sturen en het testzadel meteen te houden :D

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Re: Ervaringen met filzsattel.de

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-18 20:12

Oh slim! Ik heb geen singel nodig, heb dat ook bij de comments gezet, ben zelf in het bezit van een mooie leren MSFC. Ik heb de Skuggi L'amour besteld zojuist! (testzadel)
Weet jij hoe het werkt met de betaling? Ik heb geen factuur ontvangen in de mail, misschien komt het nog?
Heb ook gevraagd of ik foto's mag sturen zodat zij kunnen beoordelen voor mij of het het juiste model is! Ben echt super benieuwd, kijk er enorm naar uit. Het gevraagd om de comfort, lijkt mij fijn zitten. Fijner dan zo een bies over de bovenkant :)
Alvast bedankt!!

GGFJ

Berichten: 73
Geregistreerd: 28-04-13
Woonplaats: Keulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 20:23

SBravour schreef:
Oh slim! Ik heb geen singel nodig, heb dat ook bij de comments gezet, ben zelf in het bezit van een mooie leren MSFC. Ik heb de Skuggi L'amour besteld zojuist! (testzadel)
Weet jij hoe het werkt met de betaling? Ik heb geen factuur ontvangen in de mail, misschien komt het nog?
Heb ook gevraagd of ik foto's mag sturen zodat zij kunnen beoordelen voor mij of het het juiste model is! Ben echt super benieuwd, kijk er enorm naar uit. Het gevraagd om de comfort, lijkt mij fijn zitten. Fijner dan zo een bies over de bovenkant :)
Alvast bedankt!!


Ik kreeg de factuur inderdaad na nadat ik het testzadel had aangevraagd. Isabel deed toen alles ‘met de hand’ dus niets wordt automatisch gegenereerd. Daarna kun je het geld gewoon overmaken, en in mijn geval had ik toen na een paar dagen het zadel in huis.
Ik heb idd ook de comfort, ondanks dat ik bij de mijne de kleur niet zo denderend vind, zit dit wel echt heerlijk en ik denk ook echt dat het veel lekkerder zit dan inderdaad zo’n randje bij het normale model.

Ben benieuwd naar je mening en hoe hij op jouw paardje ligt!!


SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Re: Ervaringen met filzsattel.de

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-18 21:09

Hihi welke kleur heb je? Ik ga gewoon voor antrezit als ik ga bestellen :D ben ook benieuwd naar hoe lang de levertijd is! Ik laat het jullie weten hier hoe de pad bevalt en ligt. Ik kan hier ook wel wat foto’s plaatsen, leuk!

GGFJ

Berichten: 73
Geregistreerd: 28-04-13
Woonplaats: Keulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 07:23

SBravour schreef:
Hihi welke kleur heb je? Ik ga gewoon voor antrezit als ik ga bestellen :D ben ook benieuwd naar hoe lang de levertijd is! Ik laat het jullie weten hier hoe de pad bevalt en ligt. Ik kan hier ook wel wat foto’s plaatsen, leuk!


Ik had hem binnen vier dagen binnen nadat ze me gestuurd had dat hij verzonden was.

Mijn testzadel was anthrazit aan de bovenkant en een tintje lichter grijs aan de onderkant. Enige jammere vond ik dus dat het comfort gedeelte een soort van donkerblauw was, zwart had daar mooier geweest. Maar ach, ik ben er nevertheless heel erg blij mee :D

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Re: Ervaringen met filzsattel.de

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-18 09:08

Ik ga anthrazit met comfort in zwart of ook anthrazit! Heb nog geen factuur ontvangen, wel een mailtje met de bestelling die ik heb geplaatst. Ik hoop dat het komt, we wachten t af! :)

GGFJ

Berichten: 73
Geregistreerd: 28-04-13
Woonplaats: Keulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 19:53

SBravour schreef:
Ik ga anthrazit met comfort in zwart of ook anthrazit! Heb nog geen factuur ontvangen, wel een mailtje met de bestelling die ik heb geplaatst. Ik hoop dat het komt, we wachten t af! :)


Aah spannend! Ben benieuwd! Anthrazit is wel echt heel mooi vind ik.

Mi_Amore

Berichten: 14819
Geregistreerd: 16-04-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 20:25

Mag ik even inpikken? :)

Heb je de pad al aangekregen TS?
Ik heb er nu van een vriendin eentje om te testen en ben er best gek van :D

Welke heb jij nu besteld?

https://www.equinection.be/webshop

Dé webshop voor hoefverzorgingsproducten.

www.clickeracademie.be

De énige, echte, onvergelijkbaar paardvriendelijke opleiding!

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Re: Ervaringen met filzsattel.de

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-10-18 20:37

Ik ben nogsteeds aan het testen. Eerst een prachtige grijsbruine gehad. Helaas schoof die naar achteren. Nu een met verplaatsbare singelstoten. Leek goed maar schuift helaas ma lange rit nogsteeds. Wordt sowieso op maat gemaakte, mits ik de juiste plek van de singelstoten weet te vinden.

Afbeelding
Afbeelding

Mi_Amore

Berichten: 14819
Geregistreerd: 16-04-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 20:52

Aah jouw paard lijkt een flinke schoft te hebben?
Gaat de communicatie met Filzsattel goed betreffende het testen?

https://www.equinection.be/webshop

Dé webshop voor hoefverzorgingsproducten.

www.clickeracademie.be

De énige, echte, onvergelijkbaar paardvriendelijke opleiding!

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Re: Ervaringen met filzsattel.de

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-10-18 08:06

Dit is haar rug, vind hem niet extreem hoog moet ik zeggen. Maar idd wel wat hoger!
Communicatie ging tot nu toe prima! Ze laat nu wat langer op zich wachten. Ze zou een foto sturen van de singelstopt bevestiging bij een paard met hetzelfde probleem als die van mij. Ben benieuwd Afbeelding
Afbeelding


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Arlette1991, Contemplate, Lotje033, Polarize, Ubermetrics en 14 bezoekers