Parkeren/vervoer Prinsengracht in Amsterdam

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Parkeren/vervoer Prinsengracht in Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 11:22

Zondag gaan we met 3 personen met de auto naar een concert bij de Duif aan de Prinsengracht in Amsterdam. In de mail staat dat je kan parkeren in parkeergarage Stadhuis/muziektheater voor 50 cent per 7 minuten. Omdat we daar zo'n 4 uur zullen zijn wordt dat ons iets te gek...

Weet iemand of er andere opties zijn? Goedkoper parkeren buiten de stad en met een taxi verder? OV doen we liever niet, niemand heeft een ov chipkaart. Verderop goedkoper parkeren en een stuk lopen mag ook. Wie heeft de tip?


Yesterday
Berichten: 2602
Geregistreerd: 16-06-05

Re: Parkeren/vervoer Prinsengracht in Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 11:26

Is er niet toevallig een uitrijdkaart verkrijgbaar bij het concert tegen een gereduceerd tafied?

<3

Marije_jiplover

Berichten: 25300
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 11:27

Parkeren op een P+R transferium en met het OV naar het centrum reizen.
Parkeren kost je als je met je OV chipkaart bent ingestapt in het centrum en uitcheckt bij het transferium maar 2 euro oid.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

MissAnnemijn

Berichten: 2376
Geregistreerd: 16-11-08
Woonplaats: København

Re: Parkeren/vervoer Prinsengracht in Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 11:29

Lopen naar de Prinsengracht vanaf goedkoper parkeren is echt best ver helaas...

<3 Geef mij maar Amsterdam <3

Maren
Feeling down? Saddle up!
Berichten: 1058
Geregistreerd: 10-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 11:30

x
Laatst bijgewerkt door Maren op 29-09-23 15:15, in het totaal 1 keer bewerkt

MissAnnemijn

Berichten: 2376
Geregistreerd: 16-11-08
Woonplaats: København

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 11:32

Lopen naar de Prinsengracht vanaf goedkoper parkeren is echt best ver helaas... wat je kan doen is in Oost parkeren, voorbij het metrostation. Daar is het op zondag gratis dacht ik, half uurtje lopen ongeveer

<3 Geef mij maar Amsterdam <3

Lente
Berichten: 27769
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Enschede

Re: Parkeren/vervoer Prinsengracht in Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 11:36

Ik zou toch echt bij de Stopera parkeren. Ben je veruit het goedkoopste uit. Gratis parkeren vind je alleen buiten de ring en dan ben je zeker 1,5 uur aan het lopen.

Anoniem

Re: Parkeren/vervoer Prinsengracht in Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 12:03

Zet hem bij P+R RAI neer. Betaal je 1 euro als je hem er na 10 uur 's morgens in parkeert en je kan met de tram zo naar de Prinsengracht. Hoef je niet over te stappen. Als je gaat betalen je OV kaart even scannen zodat hij oppikt dat je daadwerkelijk de tram hebt gepakt en dan betaal je dus een gereduceerd tarief. De binnenstad van Amsterdam is echt een draak om te parkeren, zowel qua kosten als qua navigeren, dus ik zou hem lekker aan de ring neerzetten (zoals bij RAI dus) en met het OV verder gaan. Scheelt je echt een hoop stress.

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 12:07

Huh, als je er 4 uur bent hoef je toch maar 17€ te betalen :? Zoveel is dat toch niet in Amsterdam? := Zeker niet als je met z’n drieën bent. Zou ik echt geen einden voor gaan lopen.

[o]

maaikemuis
Berichten: 5273
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 12:08

P&R aan de rand van de stad is veruit het meest ideaal en dan met ov verder (je kan ook gewoon een los kaartje in de tram kopen).

Een andere optie is om rond de Kinkerstraat te parkeren nabij het Vondelpark. Dat is gratis op zondag ( althans, tot een half jaar geleden iig wel). Trek hier wel tijd voor uit, want half Amsterdam weet dit.

Taxi is duur!


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 12:12

Yesterday schreef:
Is er niet toevallig een uitrijdkaart verkrijgbaar bij het concert tegen een gereduceerd tafied?


Nee, tenminste ik denk dat dan dan wel in de mail had gestaan. :)

Niemand heeft een OV chipkaart, dus als we die nog moeten kopen zijn we duurder uit dan parkeren. We gebruiken zo'n ding verder ook nooit.

Jullie zeggen dus gewoon in de buurt van de Prinsengracht in een parkeergarage gaan staan?

Anoniem

Re: Parkeren/vervoer Prinsengracht in Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 12:14

Nou ja als het echt om vier uurtjes gaat en dat is 17 euro parkeerkosten denk ik dat je dat verlies moet nemen. De tarieven liggen overal in het centrum zo hoog dat je sowieso dat geld wel kwijt bent als je niet anderhalf uur wil lopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 12:15

verootjoo schreef:
Huh, als je er 4 uur bent hoef je toch maar 17€ te betalen :? Zoveel is dat toch niet in Amsterdam? := Zeker niet als je met z’n drieën bent. Zou ik echt geen einden voor gaan lopen.


Nou ja, dat wist ik dus niet dus vandaar dit topic. Ik vind het best veel geld, als het goedkoper kon was dat mooi meegenomen maar anders doen we dat gewoon. We komen daar nooit en het had toch gekund dat er andere opties waren?


maaikemuis schreef:
P&R aan de rand van de stad is veruit het meest ideaal en dan met ov verder (je kan ook gewoon een los kaartje in de tram kopen).

Een andere optie is om rond de Kinkerstraat te parkeren nabij het Vondelpark. Dat is gratis op zondag ( althans, tot een half jaar geleden iig wel). Trek hier wel tijd voor uit, want half Amsterdam weet dit.

Taxi is duur!


Ja, een los kaartje kan dus ook? Dan is dat misschien een goede optie!

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Parkeren/vervoer Prinsengracht in Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 12:36

Als je bij het Concertgebouw parkeert ben je voor die tijd €40 euro kwijt :Y) 17€ is echt weinig om in hartje Amsterdam te parkeren.

[o]

streep

Berichten: 428
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: hilversum

Re: Parkeren/vervoer Prinsengracht in Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 12:41

dat is een schappelijke prijs voor Amsterdam. En je bent dichtbij en de andere opties kosten ook tijd en geld

de wereld een beetje mooier maken www.watmooi.nl

eenitraM
Berichten: 10947
Geregistreerd: 24-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 09:51

verootjoo schreef:
Huh, als je er 4 uur bent hoef je toch maar 17€ te betalen :? Zoveel is dat toch niet in Amsterdam? := Zeker niet als je met z’n drieën bent. Zou ik echt geen einden voor gaan lopen.

Ja mijn gedachte...

Die 17 euro voor die ene keer. Als het nou stelselmatig zou zijn, zou ik me achter de oren krabben maar nu, gewoon parkeren en betalen.

tienus63

Berichten: 12002
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Parkeren/vervoer Prinsengracht in Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 10:00

Volgens mij is parkeren in noord ‘s avonds en wellicht in het weekend gratis.
Je moet dan met pont het IJ over.

Parkeertarief op gemeentelijke parkeerplekken is daar goed te doen.

De Q park etc zijn schrijnend duur.

#trotsoponzeboeren


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DaphneR93, GrapeshotBot, Lau, YandexBot en 112 bezoekers