Efteling zoekt durfal voor stunts op paarden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 13983
Geregistreerd: 20-04-16

Efteling zoekt durfal voor stunts op paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-18 16:10

ad
Overige

Afbeelding
Raveleijn. Foto door Arch via Wikipedia

Kun jij goed paardrijden? Op een paard staan? En heb je een uitstekende conditie en ben je een durfal? Dan kun je nu solliciteren voor een baan als stuntman of –vrouw in theatershow De Raveleijn in de Efteling.

De show - die al sinds 2011 draait in de Efteling en nu op zoek is naar nieuwe ‘show performers’ - gaat over vijf broers en zussen die verhuizen naar het platteland. Daar vinden ze een poort en zodra ze die passeren met vijf raven, komen ze in een magische, middeleeuwse, wereld terecht. De kinderen worden ruiters, de raven worden paarden. Het hoogtepunt van de show is een gevecht tussen de kinderen en de draak Draconicon.

De show wordt zo’n drie tot zes keer per dag opgevoerd in het theater. Het theaterteam bestaat uit zo'n veertig mensen en de ruiters spelen daarbij een belangrijke rol. Ze moeten niet bang zijn om van een paard af te vallen en stunts uit te voeren met een zwaard en speer.

Trainingsmaand
Ervaring als stuntman of stuntvrouw is natuurlijk een voordeel, al krijg je ook een maand training in het Franse themapark Puy du Fou waarmee je volledig wordt klaargestoomd voor de show. In dat park hebben ze veel ervaring met soortgelijke theatershows. Het salaris is afhankelijk van ervaring, gemiddeld zo’n 2500 euro bruto per maand, aldus uitzendbureau Timing, dat verantwoordelijk is voor de werving.

Wil je contact opnemen met de Nieuwsredactie, omdat je bijvoorbeeld een nieuwstip of een vraag hebt? Stuur ons dan een PB!
Spot je een foutje in een nieuwsbericht of heb je feedback voor de NR? Dat kun je in dit topic achterlaten.


Hutcherson

Berichten: 7326
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: Efteling zoekt durfal voor stunts op paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 16:27

Ik roep altijd dat ik mee wil doen aan de show met mn paard. Heb mn moeder al zo gek dat ze een outfit voor mij en paardlief wil maken als we een keer een passende gelegenheid hebben.
Echter vinden ik de stunts niet zo en ben ook geen stuntvrouw.
Dus ik sla even over. Eigenlijk hoop ik dat er een nieuwe show komt.

gebokt
Berichten: 430
Geregistreerd: 22-01-13
Woonplaats: heerhugowaard

Re: Efteling zoekt durfal voor stunts op paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 16:58

Volgensmij is de vacature al vervuld :(

[color=#FF0000]live

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 17:39

Eventueel botten breken voor 2500 bruto??? :') Hoe zit dat met de verzekering???

Kabayo

Berichten: 13864
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Efteling zoekt durfal voor stunts op paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 17:41

Hmm nee dankje. Ik ben te breekbaar _O- Maar zou het anders wel erg gaaf vinden!!

If pretty is all you have, ugly is all you are...
[KS-MK] Zilver werkt aan een nieuw wonder!

floorsil

Berichten: 2641
Geregistreerd: 22-10-04

Re: Efteling zoekt durfal voor stunts op paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 18:34

Vacature is idd niet meer beschikbaar

Anomien

Berichten: 7367
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 18:47

Bravura schreef:
Eventueel botten breken voor 2500 bruto??? :') Hoe zit dat met de verzekering???


Gemiddeld he? Er zijn dus maanden dat je minder krijgt... en maanden dat je meer krijgt.

Voor sommige mensen erg lastig..

En idd 2500 bruto?!?!? No thanx

Mama van mijn lieve meisjes

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Efteling zoekt durfal voor stunts op paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 18:49

2500 voor hoeveel uur?
Is toch geen heel gek salaris :?

Castilja

Berichten: 2500
Geregistreerd: 21-08-18

Re: Efteling zoekt durfal voor stunts op paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 18:50

Als ik niet studeerde had ik er misschien op gereageerd ook :P

Hutcherson

Berichten: 7326
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 19:16

LadyMadonna schreef:
2500 voor hoeveel uur?
Is toch geen heel gek salaris :?

Fulltime aanstellen ging het om, dus 40 uur werken gewoon.

2500 bruto komt neer op zo'n 1700-1800 euro netto ongeveer. Dat krijg je met een random kantoorbaan ook zonder de risicoa te lopen.
Ik ga er mn bedrijf niet voor opgeven xD. Daar kan ik de vaste lasten nog niet eens van betalen :)

Melewel94

Berichten: 1604
Geregistreerd: 15-02-15
Woonplaats: Lommel

Re: Efteling zoekt durfal voor stunts op paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 19:19

2500 bruto vind ik geen vetpot nee voor zo een groot risico als 'job' :evaw:

Ik verdien dit bijna met mijn magazijniers baantje. Dan liever lekker dicht bij huis en minder risico's dan dit te doen. Ik snap dat echte durvals dit wel als een mooie kans zien, maar ik sla deze over :=

Every accomplishment starts with the decision to try.

moonsparkle
Berichten: 21698
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 21:09

Ik vind het eigenlijk nog niet zo'n slecht salaris voor iets in de paarden en een toffe ervaring:o

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

Juut

Berichten: 6899
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 21:12

Dan klinkt voor dit bedrag in de zorg voor je schenen geschopt worden ineens toch niet zo bar slecht... :')

Handig he...brandgel
Epona paardenmassage
Leef vandaag, niemand heeft je morgen beloofd


Ineke2

Berichten: 33088
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 21:14

Voor in de paarden is dit echt wel een hoog salaris hoor. Meer dan je als gemiddelde groom verdiend in elk geval.

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Anomien

Berichten: 7367
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 23:30

Juut schreef:
Dan klinkt voor dit bedrag in de zorg voor je schenen geschopt worden ineens toch niet zo bar slecht... :')


You have Made mij day!!!

Heerlijk om hier toch weer zo’n opmerking tegenover te zetten.


Maar idd voor een gewone kantoorbaan mag je toch echt wel 500 bruto meer krijgen. Zonder schoppende collega’s of bijtende bazen...

Mama van mijn lieve meisjes

Hutcherson

Berichten: 7326
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: Efteling zoekt durfal voor stunts op paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 02:31

Ik denk niet dat je deze job moet zien als 'als met paarden'. Ik denk ook niet dat er veel 'paardenmeisjes' zoals pien en trea (even random namen om even een algemeen beeld te geven van paardenmeisjes) worden uitgenodigd op sollicitaties. Het is een bepaalde manier van rijden en werken met zo'n dier. Als ik rijtechnisch kijk naar hun rijkunsten gaat mijn hart wel huilen. Schoppen met sporen, gebonk op de ruggen, weinig beloning in de show zelf, korte stops. Paarden hebben met de korte sprints (en dus de stunts) de oren plat in de nek.
Dus ik denk dat men met name focust op het stunt gedeelte met aannemen van personeel.

Ilse_123

Berichten: 3764
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: Haaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 07:47

Het schijnt er verder bij de efteling ook niet erg netjes aan toe te gaan met de paarden. Lijkt me onwijs gaaf, maar na wat ik heb gehoord van eerdere ruiters is het qua welzijn en rijderij iets om op af te knappen.

roosje78

Berichten: 2255
Geregistreerd: 10-09-07
Woonplaats: Sprang-Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 08:01

Ilse_123 schreef:
Het schijnt er verder bij de efteling ook niet erg netjes aan toe te gaan met de paarden. Lijkt me onwijs gaaf, maar na wat ik heb gehoord van eerdere ruiters is het qua welzijn en rijderij iets om op af te knappen.

Waar basseer je dat op dat de Efteling niet netjes omgaat met de paarden? De paarden worden elke dag opgehaald van manege Duykse Hoef wat daar om de hoek is. De paarden worden daar uitstekend verzorgd.

Faelynn

Berichten: 3149
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 08:19

Nou dat is toch nog steeds zo'n 900 bruto meer dan ik verdien met mijn 40 urige baan waar ik voor gestudeerd heb, weet niet wat iedereen hier verdiend dat ze het weinig vinden, maar ik zou een heleboel over hebben voor zo'n dik salaris _O-
Echter ben ik niet erg goed in stunts te paard, achterstevoren er op zitten gaat nog wel, maar de rest sla ik liever over :')

moonsparkle
Berichten: 21698
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 08:38

Dani199764 schreef:
Nou dat is toch nog steeds zo'n 900 bruto meer dan ik verdien met mijn 40 urige baan waar ik voor gestudeerd heb, weet niet wat iedereen hier verdiend dat ze het weinig vinden, maar ik zou een heleboel over hebben voor zo'n dik salaris _O-
Echter ben ik niet erg goed in stunts te paard, achterstevoren er op zitten gaat nog wel, maar de rest sla ik liever over :')



Ik geloof dat ik ook maar op kantoor moet gaan werken :')

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

Ilse_123

Berichten: 3764
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: Haaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 09:30

roosje78 schreef:
Ilse_123 schreef:
Het schijnt er verder bij de efteling ook niet erg netjes aan toe te gaan met de paarden. Lijkt me onwijs gaaf, maar na wat ik heb gehoord van eerdere ruiters is het qua welzijn en rijderij iets om op af te knappen.

Waar basseer je dat op dat de Efteling niet netjes omgaat met de paarden? De paarden worden elke dag opgehaald van manege Duykse Hoef wat daar om de hoek is. De paarden worden daar uitstekend verzorgd.



Van iemand die zelf in de shows heeft meegereden, al is dat wel een tijd geleden dus hopelijk is het nu anders. Het was ook niet dat de paarden niet goed werden verzorgd, het ging vooral om de manier van rijden en de middelen die erbij kwamen kijken.



Edit: sorry ik haal dingen door elkaar, het ging niet om de show maar om de Ravelijn film/serie.

fohadie
Berichten: 4289
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 21:26

In juni voor het eerst en voor het laatst de show gezien. Wat een vertoning! Mensen die bonken op de rug, hard tegen de flanken trappen en tegelijkertijd aan de teugels trekken, paarden met oren in de nek, nergens zag ik iets paardvriendelijks. Nee, daar zou ik echt niet bij willen horen. En dan heb ik het nog niet eens over de slechte acteerprestaties waar mijn toneelhart van gaat huilen..

Maar het schijnt vooral voor kinderen bedoelt zijn denk ik, en die kijken niet naar acteerprestaties of paardenwelzijn!

Anomien

Berichten: 7367
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 21:33

moonsparkle schreef:
Dani199764 schreef:
Nou dat is toch nog steeds zo'n 900 bruto meer dan ik verdien met mijn 40 urige baan waar ik voor gestudeerd heb, weet niet wat iedereen hier verdiend dat ze het weinig vinden, maar ik zou een heleboel over hebben voor zo'n dik salaris _O-
Echter ben ik niet erg goed in stunts te paard, achterstevoren er op zitten gaat nog wel, maar de rest sla ik liever over :')



Ik geloof dat ik ook maar op kantoor moet gaan werken :')



Ik vraag mij af of 1900 bruto in de maand überhaupt kan... jeej voor 40 uur?
Je zult, als je gestudeerd hebt, toch zeker hbo of universitair denkniveau bezitten..... dus een slimme meid dani199764. Vind je je baan zo ontzettend leuk? Of is het eens tijd om rond te kijken? Ik zit echt op het dubbele en verdien in mijn sector niet eens goed.

Maar ik vind het wel jammer om te lezen dat slimme meiden dus echt zo’n salaris hebben...

Mama van mijn lieve meisjes

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 21:38

Knert schreef:
Ik vraag mij af of 1900 bruto in de maand überhaupt kan... jeej voor 40 uur?
Je zult, als je gestudeerd hebt, toch zeker hbo of universitair denkniveau bezitten..... dus een slimme meid dani199764. Vind je je baan zo ontzettend leuk? Of is het eens tijd om rond te kijken? Ik zit echt op het dubbele en verdien in mijn sector niet eens goed.

Maar ik vind het wel jammer om te lezen dat slimme meiden dus echt zo’n salaris hebben...


Ik begin me nu toch ook wel vragen te stellen bij mijn baan die net niet 2000 bruto is :+ Ook 40 uur als vastgoed fotograaf. Is m'n eerste baan dus durfde het zelf niet echt gelijk te denken. :+

Anomien

Berichten: 7367
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Re: Efteling zoekt durfal voor stunts op paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 21:44

Dan heb je er goed over nagedacht en zul je ervaring op doen terwijl je de eerste jaar/jaren minder verdient. En je bent nog jong en de sector is wat minder.

En toch is je beweegreden niet te hoog in te zetten dan wel oké hoor.

Ikzelf werk 10 jaar... in een andere sector. Dus een vergelijk is wellicht ongepast.

Mama van mijn lieve meisjes


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _San87_, Amazonbot, Beauuum, Cowboy55, jansje73, Jorex, kimmetje26, kyrkelover, Melzazu, Nathachou, NathalieBoer, Sanet, Suziiiie, willievdh en 72 bezoekers