Help! Paard schraapt en stampt onwijs in trailer

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hommage

Berichten: 2767
Geregistreerd: 07-09-07

Help! Paard schraapt en stampt onwijs in trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-18 19:40

Beste bokkers,

Ik zit momenteel echt een beetje met mijn handen in het haar. Hopelijk iemand die hier een gouden tip heeft of advies. Mijn merrie is vanaf haar vierde (nu zes) vrijwel dagelijks vervoerd in de trailer, altijd korte afstanden. Ze liep altijd zo de trailer op, schraapte en stampte enkel de laatste honderd meter op de terugweg.

Maar nu... Ze loopt niet meer zomaar de trailer op wanneer ik alleen ben. Er moet altijd iemand achter staan, dat is voldoende. Maar nog veel erger, ze schraapt en stampt gigantisch in de trailer. Dit begint al op het moment dat je de klep dichtdoet, en stopt wanneer je een paar minuten onderweg bent. Wanneer je naar een bekende plek gaat begint het vlak voor aankomst weer. De terugweg is vrijwel continue geschraap en gestamp, hoe dichter bij huis hoe erger het wordt. De bodem van de trailer lijdt er hevig onder, maar het is ook niet fijn rijden...

Wie o wie weet raad... _/-\o_

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34632
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 20:00

Ons vorige paard deed dit ook heel erg vooral op de terugweg. Heeft je paard ook hooi? Dat hielp bij hem wel iets. Al bleef hij op de terugweg altijd onrustig vooral als hij moest plassen. Rijgedrag zou het ook aan kunnen liggen zeggen ze soms. Maar wij rijden heel netjes en rustig met de trailer. Paard heeft het bij ons vanaf dag 1 gedaan, schrapen en stampen.

Hommage

Berichten: 2767
Geregistreerd: 07-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-18 20:10

SusanH schreef:
Ons vorige paard deed dit ook heel erg vooral op de terugweg. Heeft je paard ook hooi? Dat hielp bij hem wel iets. Al bleef hij op de terugweg altijd onrustig vooral als hij moest plassen. Rijgedrag zou het ook aan kunnen liggen zeggen ze soms. Maar wij rijden heel netjes en rustig met de trailer. Paard heeft het bij ons vanaf dag 1 gedaan, schrapen en stampen.


Hooi of geen hooi maak allemaal niet uit... Ook niet wie of er rijdt...
Hoe hebben jullie de bodem van de trailer gespaard? Dikke rubberen matten?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34632
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 20:17

Ja extra rubberen mat idd.