Van de pony naar een (jong) paard!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
19pony19

Berichten: 59
Geregistreerd: 24-07-13
Woonplaats: Friesland

Van de pony naar een (jong) paard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-18 14:32

Hoi allemaal! :wave:

Normaal gesproken maak ik altijd een overzichtje aan het einde van het jaar, maar ik had nu toch heel veel zin om al iets te gaan maken :D

Deze zomer afscheid genomen van mijn allerbeste vriendje |( , maar we hebben dit jaar eerst nog heel veel leuke dingen gedaan! (De tranen gaan nu al rollen := )

Ten eerste ben ik zelf in de voorjaarsvakantie op stage geweest bij Tim Lips. Een week heel veel geleerd, gedaan en heel veel plezier gehad! Zelfs 2 paarden mogen rijden! <3 Verder elke dag op stal geholpen en zoals ik al heb gezegd, echt heel erg veel opgestoken tussen al deze knappe paarden. Zeker voor herhaling vatbaar en wie weet gaan we nog een keer.

Daarna met Noddy weer eens de dressuurbaan opgezocht i.p.v de springring! Voor de gene die Noddy niet kennen:

Afbeelding

Naam: Noddy Babau
Geslacht: ruin
Leeftijd: 14
Ras: onbekend
Stokmaat: 1.54m
Dressuur: M2
Springen: M (Z startgerechtigd)

Zo gezegd zijn we weer eens in het M2 gestart en niet zonder succes! Beide proeven 180 punten, waar ik super blij mee was als echte springruiter _O-

Daarna lekker getraind en gestart op het Hemelvaartsconcours in Roden. Super fijn foutloos rondje kunnen rijden met een mooie 4e prijs!

Afbeelding

En dan... onze laatste wedstrijd samen ( Wat ik op dat moment nog helemaal niet wist!) Gestart op het altijd mooie CH Gorredijk. 2 super fijne rondjes gereden :o Eerste rondje en de barrage foutloos, tweede rondje een balkje. Net buiten de prijzen, maar ik had echt zo fijn gereden!!
Owja en zelf nog geslaagd voor mij VWO :D

Later kwam een vriendin van mij langs om foto's te maken van Noddy en of hij knap is <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En toen eigenlijk nog helemaal niet in de planning, kwam ik Ina tegen. We zouden eerst nog kampioenschappen rijden en daarna Noddy te koop aan bieden (ik ben 18 en moest er helaas echt eens aan gaan geloven om naar de paarden te gaan). Maar toen liepen wij dus tegen dit knappe paard op, zijn mijn moeder en ik gaan kijken en werd ik verliefd! <3

Naam: Incendia
Geslacht: merrie
Leeftijd: 5
Ras: KWPN (Numero Uno x Indoctro)
Stokmaat: 1.64m

Ze was nog best wel groen, had al wel parcourtje gesprongen, maar vond/vind de galop nog lastig. Ik echter zag een hele mooie uitdaging om deze knappe merrie op te gaan leiden, dus zo gezegd zo gedaan hebben we haar gekocht! Toen had ik ineens 2 paarden op stal! 2 weken genoten van het leven met 2 toppers, toen ik er daarna toch echt aan moest geloven en afscheid ging nemen van Noddy.

(Jup, de tranen staan nu echt in mijn ogen ;( ) Lieve Noddy bedankt voor alles en ik weet dat hij het beste gouden huisje heeft gekregen! Zo veel geleerd van deze waanzinnige pony die altijd alles voor mij deed, een echte TOPPER! <3 :j

Afbeelding

Gelukkig had ik de vervanging al op stal staan en kon ik mij daar op focussen! Hierbij foto's van mijn nieuwe topper Incendia! Ze is volledig springgefokt en ik ben dan ook van plan voornamelijk te gaan springen. Zijn nu druk bezig met de basis en doen alles rustig aan. Ik heb les en goede begeleiding, dus heb er alle vertrouwen in! *\o/*

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bedankt voor het lezen en tot de volgende keer! +:)+

Ballard_L

Berichten: 2491
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Kollumerzwaag

Re: Van de pony naar een (jong) paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 07:15

Wat een knappe paarden, je hebt zo een mooie opvolger :) ze zal ook niet misstaan in de dressuurring denk ik hoor! :) succes!

maximexx
Berichten: 33
Geregistreerd: 13-11-11

Re: Van de pony naar een (jong) paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 09:59

Wat een knappe paarden! Zo te zien heb je daar een goede opvolger aan :)

Jord

Berichten: 1561
Geregistreerd: 05-09-06
Woonplaats: Betuwe

Re: Van de pony naar een (jong) paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 11:52

Wat een gaaf paard!! Veel plezier ermee.

Thestral

Berichten: 1231
Geregistreerd: 27-08-18

Re: Van de pony naar een (jong) paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 21:26

Lijkt me inderdaad niet makkelijk om je mooie pony weg te moeten doen. Noddy was echt prachtig zeg. Gelukkig heeft hij nu net zo een gouden huisje als hij bij jou had en kun jij nu lekker aan de slag met Ina. Veel geluk met je nieuwe paardje!