[VOLG] De belevenissen van Mirthe en Miel

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
MirtheT

Berichten: 150
Geregistreerd: 10-03-18
Woonplaats: Ergens in Gelderland

[VOLG] De belevenissen van Mirthe en Miel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-18 18:47

Heyy iedereen! Dit is Mn eerste bericht dus ik hoop dat alles goed staat ;)
Maar ik heb dus een nogal belangrijke vraag. Het zit dus zo: ik krijg nu de kans om een pony te verzorgen, of het doorgaat is een ander verhaal. Want ik moet er nog langs gaan om te kijken of we een klik hebben enz. Maar voor nu gaan we er even vanuit dat het doorgaat :D
Ik mag zelf weten wanneer ik ga, wat ik ga doen en hoe lang. En als ik echt heel veel huiswerk heb is het niet erg als ik één dag niet kom.
Ik wil dus echt al megaaa lang een verzorgpony dus ik ben natuurlijk super blij!

Alleen er is natuurlijk een maar :( Ik zit nu namelijk in mavo 3 dus heel veel voorbereiding op het examenjaar. + ik heb ergens in maart tentamens, die voor een groot deel mijn cijfer van het begin van de 4e zijn. Korthom ik wil dus graag een goed cijfer halen (en op alle andere so’s en toetsen dit jaar natuurlijk ook :o )

Ik deed hiervoor havo en als ik iets harder me best had gedaan was dat wel gelukt, op de mavo leer ik eigenlijk heel makkelijk ik snap alles en ik ben ook best snel met me huiswerk. Dus het leren gaat eigenlijk wel heel goed maar dat moet het natuurlijk ook blijven gaan :\

Mijn ouders vinden het prima zolang ik goeie cijfers haal. Sommige vriendinnen zeiden ook dat ik het moest doen, andere zeiden weer dat het misschien niet zo slim is. Ik denk zelf dat het wel moet lukken, maar misschien omdat ik het zo graag wil dat ik niet goed kan nadenken ofzo :?

Maar kort gezegd: Zou ik de pony wel of niet verzorgen, ik kan dus gaan wanneer ik wil en ik leer opzich best makkelijk. Maar ik heb wel veel belangrijke toetsen. Dus zou ik het wel of niet doen? Of wat zouden jullie doen? :?
Laatst bijgewerkt door Lous op 08-11-18 21:01, in het totaal 4 keer bewerkt
Reden: Titel op verzoek TS aangepast.

MT’s Vicky BG♥


Kairos
Berichten: 2707
Geregistreerd: 07-08-17

Re: Wel of niet verzorgpony? (Vanwege school)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 18:49

Ik zou het gewoon doen en afspreken dat je minder komt in de twee weken voor je tentamens (zelf plan ik altijd 2,5 week van tevoren om te beginnen met leren voor mijn tentamens, dan is het uitstelgedrag en het geen tijd hebben erin gecalculeerd, want je hebt je tijd wel nodig, het is meer dan je denkt)

~ The comeback is always stronger than the setback ~

MirtheT

Berichten: 150
Geregistreerd: 10-03-18
Woonplaats: Ergens in Gelderland

Re: Wel of niet verzorgpony? (Vanwege school)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-18 18:52

Heel erg bedankt voor je snelle reactie! Dat zou idd een goede optie zijn. Ik ga sowieso even kijken hoe lang ik precies doe over hw. En ik heb deze week en volgende week ookal wat toetsen en so’s dus ik ga even kijken hoe dat gaat.

MT’s Vicky BG♥

Kairos
Berichten: 2707
Geregistreerd: 07-08-17

Re: Wel of niet verzorgpony? (Vanwege school)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 18:54

Graag gedaan :p

Ik zou vooral veel plannen, als je de stof allemaal snapt is het dan vrij goed te doen en in de les zo min mogelijk klieren en zoveel mogelijk werken, dan heb je thuis minder te doen :)

~ The comeback is always stronger than the setback ~

nardxash

Berichten: 3997
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 18:56

Zolang je altijd goed kunt plannen is er niks aan de hand. Ik heb dit jaar mijn niveau 3 mbo gehaald en daarbij 2 dagen in de week mijn verzorgponys gedaan waarbij ik meestal 2-3 uur bezig ben. Ik wil je dus echt meegeven:
- goed plannen (zeker 2 weken van te voren)
- goed contact met de eigenaar van de pony wat betreft je school en de dagen dat je kan om naar de pony te gaan.
Dan komt het vanzelf goed.
Alvast heel veel plezier!

i Will never let you go
Sonic<3 28-08-2004/07-08-2013
Nard 5-07-2001( forever my once in a lifetime horse)
DJ 1-2-2014

puppy1128

Berichten: 5009
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 18:56

Tjah een manier om daar achter te komen of het gaat lukken. :+


MirtheT

Berichten: 150
Geregistreerd: 10-03-18
Woonplaats: Ergens in Gelderland

Re: Wel of niet verzorgpony? (Vanwege school)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-18 19:00

Heel erg bedankt voor al jullie reactie’s! Ik ben helaas niet zo’n hele goeie planner, maar nu ik nog geen verzorgpony heb ga ik er alvast goed mee oefenen. Nog meer mensen met hun ervaring?☺️

MT’s Vicky BG♥

anjali
Berichten: 15042
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Wel of niet verzorgpony? (Vanwege school)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 19:22

Je moet toch ook ontspanning hebben naast je studie.Dus als het klikt met de pony zou ik het gewoon doen.

Oskarrino
Berichten: 792
Geregistreerd: 22-08-13
Woonplaats: Alkmaar

Re: Wel of niet verzorgpony? (Vanwege school)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 19:25

Ik heb tijdens mijn school ook verzorgpaardje gehad. Vaak uit school eerst aan mijn huiswerk/leren, daarna door naar stal! Dan hoefde ik niet meer aan school te denken en kon ik gewoon lekker rijden en ontspannen. Ontspanning is sowieso niet verkeerd!

Ik kan zelf ook totaal niet plannen :') Ik had vaste dagen dat ik naar het paardje ging(2 dagen) en zorgde gewoon dat ik mijn huiswerk etc deed voordat ik weg ging :)

Ik zeg doen!

Oskar <3

blackpromise
Berichten: 235
Geregistreerd: 28-10-06

Re: Wel of niet verzorgpony? (Vanwege school)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 19:34

zoals ik het lees lijkt het wel of je er zo goed als dagelijks naartoe zult moeten / gaan. dat lijkt me niet haalbaar. ik zou het zelf mij 2 max 3 keer per week houden.

Isa_Sofie

Berichten: 223
Geregistreerd: 03-12-17

Re: Wel of niet verzorgpony? (Vanwege school)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 19:41

Gaat de eigenaar/eigenaresse er nog heen? Zo ja, hoevaak? Staat de pony op stal, 24/7 buiten of allebei een beetje. Is het de bedoeling dat je er iedere dag heen gaat?

MirtheT

Berichten: 150
Geregistreerd: 10-03-18
Woonplaats: Ergens in Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-18 19:53

Ik heb nog niet echt met de eigenaren gepraat dus ik weet het niet helemaal zeker. Het is idd wel een beetje de bedoeling dat ik eig de enige ben die haar rijd en verzorgt, dus dat ik idd dagelijks ga. Maar omdat ik dus nog niet met ze heb afgesproken weet ik dat nog niet helemaal zeker. De pony staat volgens mij overdag buiten en ‘s nachts op stal.

Maar ik hoef niet elke dag iets te doen, alleen even poetsen en de stal uitmesten is bijv ook al voldoende als ik weinig tijd heb.

En de pony is trouwens ook nog best jong dus wordt maar 3 x per week gereden. De rest kan ik dus longeren, wandelen, vrijheidsdressuur, grondwerk enz. doen.
Laatst bijgewerkt door RianneH op 11-09-18 21:55, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd, graag de editknop gebruiken

MT’s Vicky BG♥

liliekska

Berichten: 4188
Geregistreerd: 07-03-12
Woonplaats: Haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 20:11

Ik zit nu in 6 vwo, examenjaar dus, sinds halverwege de tweede rijd/verzorg ik naast school ponys. Eerst 8 weken de new forest van een vriendin 3x per week omdat zij haar arm gebroken had, daarna ging ik 2 shetlanders verzorgen waar ik 3, soms 4x per week heen ging. Daarnaast deed ik toen ook nog 1x per week voltige. Toen school wat drukker werd heb ik de paarden even wat terug moeten schroeven naar 2x per week maar nu rijd ik sinds vorig jaar herfst een draver bij. Ik ben in totaal nu 4x per week op stal (2 dagen de shetlanders, 2 dagen bij mn bijrijdpaard). Zo lang je alles goed plant is het prima te doen. Bij mij werden mn cijfers juist beter omdat ik niet thuis kwam en school maar de hele middag en dus avond uitstelde maar eerst naar stal ging en dan thuis na het eten meteen aan school.
Wat mij zeker ook helpt is voorwerken en proberen in de les of in tussenuren alvast wat af te krijgen.

Edit: mijn 2 beste vriendinnen (ook allebei 6 vwo) hebben beide een eigen pony en gaan dus ook dagelijks naar stal. Dit is dus ook goed haalbaar mits je goed plant!

Faith can move mountains

MirtheT

Berichten: 150
Geregistreerd: 10-03-18
Woonplaats: Ergens in Gelderland

Re: Wel of niet verzorgpony? (Vanwege school)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-18 20:17

Bedankt voor je reactie!

MT’s Vicky BG♥

Hutcherson

Berichten: 7330
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 20:18

Gewoon doen. Leren is leuk en noodzakelijk maar iets van een hobby/uitlaatklep is ook echt nodig.
Met goed plannen kun je er echt komen.

senna21

Berichten: 11817
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 20:23

Ontspanning is minstens zo belangrijk als goed leren.
Je kunt een proefperiode afspreken om te kijken of het lukt. 2 of 3 dagen per week zou ik aanhouden. Je wilt vast ook nog wel eens afspreken met vriendinnen of hebt extra huiswerk te doen. Houd er wel rekening mee dat het straks weer vroeg donker is. Hoe ver is het fietsen vanaf je huis?

Books, minds and umbrella's only work when they are open.

Ocean_Child

Berichten: 2111
Geregistreerd: 30-10-08
Woonplaats: Aan het strand :)

Re: Wel of niet verzorgpony? (Vanwege school)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 20:30

Toen ik op het vwo zat (heel lang geleden :+ ) had ik een paard en een pony, die ik ieder dag zelf verzorgde. Als het echt graag wil en het niet vervelend vondt om je vriendinnen misschien wat minder te zien, vind je vast wel een manier om dit te laten lukken.
Leuk voor je!!

Lukietje

Berichten: 51
Geregistreerd: 01-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 20:34

Zit zelf in atheneum 4 en verzorg 3 ponys + manege lessen. Moet in totaal 6 keer per week naar de ponys en volgend half jaar misschien wel 7 keer. Dit valt goed te combineren zolang je goed plant. Je moet er wel wat voor over hebben. Als mijn vriendin dan lekker netflix aan het kijken zijn, moet ik dan Savonds nog naar een pony toe. Maar ik vind dat erg leuk en dus geen probleem.
Het kan zeker zo zijn dat je voor een belangrijke toets misschien toch even geen tijd hebt. Maar als de eigenaar al heeft aangegeven dat je dan een keer een dag niet hoeft te komen moet dat geen probleem zijn. En verder inderdaad gewoon vermelden dat je voor een toetsweek/tentamens misschien 1 of 2 weken helemaal niet kunt komen.

Als laatste is het fijne aan een verzorgpony ook, dat als je na een half jaar of jaar je merkt dat het toch niet gaat je altijd nog kunt stoppen. Ook al moet je daar natuurlijk niet van uit gaan.

Ik zou zeggen probeer het gewoon En zie wat er uitkomt. Of doe anders als al eerder vermeld eerst een proefperiode en besluit dan of het je lukt of niet. Maar uit eigen ervaring moet ik zeggen dat met goed plannen alles werkt.
Oh ja en een tip is dat je in je tussenuren je huiswerk gaat maken of leren ipv dat je op je telefoon gaat zitten ;)

MirtheT

Berichten: 150
Geregistreerd: 10-03-18
Woonplaats: Ergens in Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-18 21:15

Heel erg bedankt voor alle tips! Ik weet niet we het had gevraagd, maar het is ongeveer 20 minuutjes fietsen, 5 minuten vanaf school. Ik heb vandaag al eigenlijk het leren voor alle toetsen + so’s gepland en ik heb getimed hoe lang ik over mijn huiswerk doe, dat is 1,5 - 2 uur. Ik ga even kijken hoe met deze planning mijn aankomende toetsen enz lopen☺️

En binnenkort ga ik een keertje kijken wanneer de eigenaren de pony rijden zodat ik kan zien hoe ze is en ook een beetje kan kennis maken
Laatst bijgewerkt door RianneH op 11-09-18 21:54, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd, graag de editknop gebruiken

MT’s Vicky BG♥

MirtheT

Berichten: 150
Geregistreerd: 10-03-18
Woonplaats: Ergens in Gelderland

Re: Wel of niet verzorgpony? (Vanwege school)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-18 22:00

Iemand verder nog tips of zijn/haar ervaring? Alles is welkom :D

MT’s Vicky BG♥

Hutcherson

Berichten: 7330
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: Wel of niet verzorgpony? (Vanwege school)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 02:41

Ik had tijdens mn havo twee verzorgpaarden (stonden bij elkaar) en we gingen elke zaterdag op grote buitenrit.
Door de week reed ik doorgaans nog of had crossles. En vaak ging ik nog een keer om te verzorgen.
Ik haalde geen hoge punten, want ik had het moeilijkste pakket gekozen (natuur en gezondheid) en dit lag me gewoon niet maar had ik wel nodig voor mn beroepswens (chirurg of huisarts).
Uiteindelijk moest ik het examenjaar opnieuw doen maar wel gehaald toen. Daarna een jaartje niks gehad qua paarden en heb ik vwo gedaan maar ging net zo slecht als de havo (weer met dat moeilijke pakket). Toen gestopt en tussenjaar gehad. In dat jaar kreeg ik weer twee bijrijdpaarden waarvan ik er 1 zelf heb ingereden. Ik had de volledige zorg over de twee dieren. Samen met de terreinknecht zorgde ik voor ze, terwijl de stalling op prive terrein naast hun woning was. Maar zij hadden paarden voor de alure.
Uiteindelijk ging ik studeren op het HBO. Dit ging eigenlijk heel prima. Eerste jaar direct propedeuse gehaald, 8,5 gemiddeld.
Toen werd ik weggestuurd van stal vanwege een rechtszaak die bij hun liep vanwege vermoedelijke brandstichting van hun bedrijf. Daardoor konden zij geen enkele verzekering of product op hun naam zetten (ivm de zwarte lijst als fraudeurs) en hadden dus ook geen WA verzekering.

Na een jaar eigen paard gekocht (toen een veulen) toen moest ik nog twee jaar studeren. Ging prima.. Alleen nu met werk is lastig. Ik werk de hele week. En in de winter is het om 17:00 uur donker.

MirtheT

Berichten: 150
Geregistreerd: 10-03-18
Woonplaats: Ergens in Gelderland

Re: Wel of niet verzorgpony? (Vanwege school)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-18 06:50

Bedankt voor je reactie! Dat is idd wel lastig met de wintertijd :\ Opzich de bak is daar gewoon verlicht dus in principe kan je ook in het donker gewoon rijden. Maar het is meer dat mijn ouders het denk ik minder fijn vinden als ik ‘s avonds laat door het donker moet. Dus dat wordt nog wel lastig. Maar omdat de pony vlakbij school staat kan ik bijv. als ik laat moet beginnen, nog even voor school gaan. Of misschien in een tussenuur. Maar ik denk dat dat wel goed komt :j

MT’s Vicky BG♥

senna21

Berichten: 11817
Geregistreerd: 17-03-09

Re: Wel of niet verzorgpony? (Vanwege school)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 12:24

Je zou ook kunnen overleggen om in het weekend af te spreken en door de weeks na schooltijd.
Ik weet niet of het zo'n goed idee is om met je 'paardenkleren' naar school te gaan.
Maar goed, eerst maar kennismaken.

Books, minds and umbrella's only work when they are open.

Lukietje

Berichten: 51
Geregistreerd: 01-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 12:26

senna21 schreef:
Je zou ook kunnen overleggen om in het weekend af te spreken en door de weeks na schooltijd.
Ik weet niet of het zo'n goed idee is om met je 'paardenkleren' naar school te gaan.
Maar goed, eerst maar kennismaken.


Je kunt je paardenkleren op stal neerleggen en je daar dan omkleden.

BlackBeautyZ
Berichten: 948
Geregistreerd: 28-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 12:29

ik zou deze kans niet laten schieten aangezien je dit echt graag wil. Wel zou ik er voor zorgen dat je goede afspraken maakt met de eigenaresse/ eigenaar. Afspraken die voor jou en voor de eigenaar haalbaar zijn. Geef dan ook aan dat je zit met je belangrijke toetsen etc. Dan weet de eigenaar ook waar jij mee bezig bent en dan komt het niet uit de lucht vallen als je een keer afzegd omdat je moet leren.

Verder zou ik aanraden om flink te plannen! het wordt nu vroeg donker dus plan bijv. als je thuis komt van school om 4 u dat je direcht het paard gaat verzorgen en dan savonds huiswerk maakt.

success!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: hokke, Imuret, knockout1, kreekie, Miekie74, Miran, MissSicarius, Nadiine__x, Sting, Symke, Taartje, TamaraFloor, Tieme, xRoossie95 en 119 bezoekers