Kinderen en hun pony's kletstopic?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 13:02

Wat leuk dat ie een bixie westrijd gehad heeft! :D

Cerates, het is al een tijdje geleden dat je postte zie ik aan de datum, maar wel mooie foto's!
Ben je het weer een beetje aan het oppakken om naar de paardjes te gaan?
Wat leuk dat je erop gezet hebt, lijkt me nog steeds een heel braaf beestje!

Marloes heeft vorig week een buitenritje gemaakt op Blikkie. Gewoon bet z'n tweeën. Of ja.. vieren eigenlijk. Marloes, Bliksem, Oscar en ik :)
Lekker even zonder grote broer.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 13:37

Leuke updates!

Hier ligt het even stil. Ik ben 2 weken terug hard van Hocus af gevallen en zit nog steeds met een dikke knie. Kan niet auto rijden of fietsen. Naar de paarden is dus een enorme uitdaging. Mijn man doet ze nu beiden. Maar onze dochter rijdt liever als ik haar help. Dus ze heeft pas 1 keer gereden de afgelopen 2 weken. Pony heeft wel wat meegemaakt ze moest even op een crashdieet en werd in een paddock gezet. Heeft ze gewoon het hele hek gesloopt om terug de wei in te kunnen komen := en dat was echt een stevig houten hek. Met schrikdraad. Pony zelf had niks gek genoeg. Daarna 2 dagen graasmasker op. Die kan ze af krijgen wat me niks verbaast natuurlijk. Maar er is wat gewicht af en de diarree is ook over.

Hocus is nu weer braaf trouwens. Hij heeft samen met mijn man een oefencross gereden en dat ging super. En mijn man longeert Cato iedere dag.

Cemlys

Berichten: 14941
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 14:18

Oh wat een gave buitenrijfoto's

Auw Susanh, flinke klap op je knie dan, en pony was het niet eens met crashdieet, maar zijn ze dat ooit wel?

Vorige week heeft er nog eentje de stal verlaten hier, pony zal in het tweespan komen en verder knuffel/rijpony voor een lief klein meisje.
Zaterdag gaat de laatste weg (van degene die weg moesten ;)). Een jaarling merrie, die elke dat weer door de draad kruipt, er ligt voor de paddock een voorraad kuil zodat we niet steeds moeten slepen, lijkt haar wel handig, hoeft ze niet bij de chagrijnige merrie en pony te eten :'))

Hier nog een fotootje doorgekregen van de fotoshoot van dit voorjaar en die is weer zooo gaaf.
*edit* hmmm krijg hem niet direct geupload, straks nog maar eens proberen

Yesterday is history, tomorrow is mystery, today's a gift, that's why it's called present!

Cemlys

Berichten: 14941
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 09:02

Upload doet het nu wel
Afbeelding

Yesterday is history, tomorrow is mystery, today's a gift, that's why it's called present!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 09:05

<3

Cerastes

Berichten: 2402
Geregistreerd: 04-07-13
Woonplaats: Noord-Holland, Schermer

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-18 17:47

Leuke foto's Chasey!

En chemlys wat een plaatje zeg!
En sta je op een grote of juist een kleine stal? Nog wel wat mensen over op stal?
Hier zijn afgelopen week 2 paarden weggegaan en nu zijn wij de enige pension klanten. Maar was ook maar een kleinschalige stalling hoor.

Suzanne wat onwijs balen zeg..hopelijk knap je snel weer op!

Hier doet Cloë het onwijs goed als kinderpony!
Zal 1 deze dagen nogmaals proberen om de foto's te uploaden, nu wil het niet lukken helaas.

Dodge, Shetlander ruin, 29/06/2001
Cloë, Tinker merrie, 15/06/2015

Onze pony Dodge in online reclame van warenhuis Hudson's Bay!:
https://youtu.be/Kw7Q7vm6sj0

Cemlys

Berichten: 14941
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 22:42

Ow nee ik heb alles thuis staan. Dit jaar 3 welsh pony s verkocht. Blijven er maar 3 meer over (en mn tinkertje en brp). Flink uitgedund dus

Yesterday is history, tomorrow is mystery, today's a gift, that's why it's called present!

kwita

Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 09:07

Hier is deze week mijn moeder hart geschrokken, de pony schrok van een voorbij razende motor.
Mijn dochter was net een cowboy en bleef als een coole kikker zitten en plakken op het zadel. IK was echt onder de indruk van haar daden kalm en meteen mee in de bewegingen en ook de souplesse, dat was echt bijzonder.ook een fietser die dat zag...paardekenner en veel ruiterkennis sprak ons aan naderhand.
de pony is echt jong en groen 4 en zij nog maar 5. De man vertelde dat we moesten investeren in lessen, omdat ze samen het wel eens ver zouden kunnen schoppen.
Maar alle andere moeders en vaders is dat verantwoord om hun samen te leren rijden, wat zouden jullie doen.
zij heeft nog nooit 1 les gehad maar zit al wel sinds haar 3e op de shet en stuurt zelf sinds haar 4e ook oefent ze wel voltige op mijn pony maar stap en draf.
maar tja hoe vind je goede begeleiding voor die 2 en hoe weet je dat het de juiste persoon is. Ik ben het spoor even bijster, want het wat als ...moment overheerst. mijn man is er relaxter onder maar vond het ook spannend.
Wat vinden jullie en hoe zochten jullie een geschikte persoon om les te geven ik hoor graag jullie ideen en tips.

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

pmarena

Berichten: 47931
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 09:27

Dat is inderdaad schrikken, maar je hebt nu wel gezien dat je dochter best wat kan hebben dus toch een waardevol moment +:)+

Het is gewoon zoals met alles. Goed overdenken of de mogelijke voordelen opwegen tegen de mogelijke nadelen.

En bedenken of je de mogelijke nadelen nog minder zwaarwegend kan maken. In dit geval door bvb. goede veiligheidsbeugels, bodyprotector, cap, oefenen met hoe je het beste kan vallen en de pony kipmak maken en rijden op een plek waar je niet zo snel op een hek gespiest wordt of jezelf een dwarsleasie op een muurtje valt ofzo als je er af kiept....dat soort dingen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 09:34

Eerlijk? 5 is te jong voor les als ik puur kijk naar onze dochter. Ik zou wachten tot ze 6 is. En ga mee met bovenstaand commentaar.

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 10:57

Ik heb onze zoon met pas los laten rijden met 6,5 jaar.
Eerst met 6 jaar naar de manege en daar op brave pony's.
Op zijn shetlander Thuis eerst met bijzet en nu met 7 pas los en ook bixie los.

Thuis wel aan een touwtje op zijn shet "gereden", maar nooit los toen hij zo jong was.
Hij pakt het super snel op nu, dus heb niet het gevoel dat ik te lang heb gewacht.


De leeftijd van de pony doet me niet veel. Maar maak de pony mak door veel te doen. Alleen en samen met je kind.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 11:20

Dat is inderdaad wel schrikken zeg, fijn dat het goed is gegaan.
Ook ik vind 5 te jong voor echte les.
Marloes gaat af en toe eens mee naar de manege en mag dan mee rijden in de les. Het is dan vooral gewoon lekker lol met de knol en vertrouwd raken aan de bewegingen van het paard. Proberen bij de instructrice over de tenen te rijden is ook een leuke opdracht. (Zodat ze leert sturen en gewoon lol heeft). Gewoon lekker losjes.
Wel rechtop zitten en teugels proberen goed vast te houden, maar voor de rest geen moeilijke dingen.

De lespony gisteren kreeg het ook op de heupen, schoot ineens in draf er van door. Ik hield mijn hart vast, want Marloes zat er op. (Wel met een begeleider er naast hoor).
Marloes bleef gelukkig zitten en de begeleider had het paard weer snel onder controle, maar ik schrok me kapot. En dat is dan gewoon een manegeknol. Ook die kunnen af en toe eens gek doen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 11:21

Onze dochter gaat ook nog geregeld aan een touwtje hoor. Ze vindt buiten rijden heel leuk. Ik houd haar dan altijd vast :j pony is ook wel een keer geschrokken maar doordat ik ze vast had gebeurde er behalve een hupsje gelukkig niks. Moet er niet aan denken wat er gebeurd was as ze niet vast had gezeten. Van een op hol geslagen paard vallen doe ik zelf wel :+ maar mijn kind en de pony verpak ik het liefst in bubbeltjesplastic.

kwita

Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 13:17

SusanH schreef:
maar mijn kind en de pony verpak ik het liefst in bubbeltjesplastic.


nou juist dat stukje! alvast iedereen bedankt voor het meedenken. Het mak maken zijn we al mee bezig en op het eigen erf gaat het prima maar buiten blijft het spannend en logisch hij is nog jong.
voorlopig gaat het touwtje bij die pony nog niet los hoor, en de bekende beschermende dingen zijn er al.
Maar dan realiseer je gewoon in hoe een klein hoekje of zulke grappen zitten, en hoe kwetsbaar of ze ook nog zijn! -O-

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 13:33

En dat gevoel gaat nooit weg. Mijn eigen moeder wil het liefst dat ik nu niet meer op een paard ga na deze val. Nu duurt het überhaupt nog even voor ik weer kan rijden. Maar stoppen doe ik niet. Dat snapt mijn moeder ook wel. Maar toch drukt ze me wel op het hart om voorzichtig te zijn.

kwita

Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 09:30

[quote="SusanH maar mijn kind en de pony verpak ik het liefst in bubbeltjesplastic.[/quote]


Afbeelding
Zo is alles begonnen hier 4uur oud,

Afbeelding
Hier 2 gupjes pony 2jaar dochter 3 jaar!

Afbeelding

en 4 jaar verder, wat gaat het toch snel!

Het allerliefste had ik een tijd machientje, gelukkig kan ik het soms vangen en stilzetten op een foto!

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 10:29

Ja soms wil je de tijd stil kunnen zetten. Zo had onze dochter pas een briljante opmerking. Cato was kleiner geworden volgens haar :')

kwita

Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 18:03

Ja dat is geweldig he zulke uitspraken!
hier nog eentje uit de oudere doos,niet wetend dat dat ook het laatste ritje op hem zou zijn. Waar dochter lief dus van zegt. Hally heeft goed afscheid genomen, nu weet hij ook hoe geweldig het rijden is!
Afbeelding

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

Cerastes

Berichten: 2402
Geregistreerd: 04-07-13
Woonplaats: Noord-Holland, Schermer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-18 06:56

Cemlys schreef:
Ow nee ik heb alles thuis staan. Dit jaar 3 welsh pony s verkocht. Blijven er maar 3 meer over (en mn tinkertje en brp). Flink uitgedund dus


Oja dat is wel lekker!
Maar ook wel veel werk denk ik...alles elke dag zelf doen...ook als je heel druk bent of ziek.

Kwita:dat is wel erg schrikken idd!
Ik denk dat een privelesje geen kwaad kan, maar dan wel meer spelend gericht natuurlijk.

Maar dat moet kunnen hoor kwita, zeker als het zo een leuk stel is samen.
En dat zijn ze wel volgens mij!

Hier een foto van Zara (4jr) en Cloë (3jr) <3
Afbeelding

Edit:
Hier nog 1 foto van Cloë en ik samen *\o/*
Afbeelding

Dodge, Shetlander ruin, 29/06/2001
Cloë, Tinker merrie, 15/06/2015

Onze pony Dodge in online reclame van warenhuis Hudson's Bay!:
https://youtu.be/Kw7Q7vm6sj0

llora
Berichten: 1302
Geregistreerd: 05-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 18:08

Hier heeft de oudste dochter afscheid genomen van haar pony en doorgegeven aan haar zusje. Zij heeft nu een c pony die we in bruikleen mogen gebruiken van vrienden.

Ze kon het alleen niet laten om er toch nog is even op te kruipen voor enkele fotos. Dan zie je echt wel dat ze te groot is. Gelukkig weegt ze maar 25 kilo. Dus even erop zitten is dan geen probleem denk ik


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nu dus volop trainen en oefenen met de grotere pony wat wel even wennen is

BiancUgo

Berichten: 3893
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: De Veluwe de mooiste plek op aarde!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 23:45

Zo dat is even een tijdje geleden even wat bijgelezen maar hier is ook wat het een en ander veranderd

Isabella heeft een nw pony gekregen in de vakantie en het was de bedoeling dat lizzy pas eind van het jaar verkocht zou worden en dat ze die nog naar het M mocht rijden ze moest nog 3 puntjes.

Maar helaas ging het als een lopend vuurtje dat lizzy in de verkoop zou gaan en waren er mensen die graag wilde langs komen. Maar ik hield de boot nog even af, maar er waren mensen bij ons uit het dorp die wilde komen kijken want hun hadden zelf ook nog een pony die eerst verkocht moest worden dus dacht dat is mooi☺️

Maandag kwam moeders met dochter liz van 8 jaar en 3 koppen kleiner dan Isabella en hoe toevallig dat lizzy officieel Lizz heet op papier
En zaterdag was de verkoop al rond mensen zijn lid bij onze vereniging dus blijven we lizzy wel zien, maar dan doet afscheid nemen wel pijn voor zo’n meisje van 8 jaar dus we hebben nog even een paar mooie foto’s gemaakt met lizzy en de laatste dag nog met lizzy en haar nieuwe pony Diamond een 5 jarige merrie die nog niet veel kan.

Maar genoeg gepraat hierbij de foto’s


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En hierbij de foto’s van lizzy & diamond


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afgelopen zondag op wedstrijd geweest en ze hadden gelijk 2 dikke pnt gescoord.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nou tot later weer dames

Trots op toen me 8 jarige dochtertje met de 8 jarige Calvitio’s Lizzy L2 + 5 (verkocht) & nu inmiddels met de 8 jarige Calvitio’s Diamond ( Nia Domo’s Bolero x Dempsy Yellow Star) B+18 L1+15 L2+12 M1+12 M2+10 Z1+6
Zelf opgeleid en in 2.5 jaar met corona naar het Z gereden.

curly2day

Berichten: 5593
Geregistreerd: 23-06-01
Woonplaats: Gelderland

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 10:39

Wat een leuke foto's komen er weer voorbij, wat pony wisselingen geweest.

Hier gaat het rijden met de 4 jarige steeds beter. Sophie rijd nu gewoon los en hij heeft nu redelijk goed door dat hij bij haar ook op het been moet reageren.

24 november gaan we mee doen aan de sinterbixie, ben heel benieuwd hoe dat gaat. We moeten nog even oefenen met ernaast lopen. In draf vind hij dat nog wel wat spannend.

Afbeelding
Afbeelding

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 10:46

Wat leuk ik wil onze dochter daar ook voor opgeven! Cato is superbraaf als er iemand mee loopt gelukkig. Zonder gaat steeds beter maar dan moet je wel in de bak erbij blijven met de longeerzweep.

Leuke pony Bianca. Hopelijk gaat ze daar net zoveel plezier mee krijgen.


Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 10:58

Cemlys, ik zie nu pas je foto van de welsh en het kindje. Wat lief!

Kwita, wat een leuke pony. Leuk overzicht zo door de jaren heen, maar inderdaad... de tijd gaat zooo snel!

Cerastes, Wat is ze toch braaf. En echt een mini Tinkertje he?

llora, Jammer dat de kleine pony's niet mee groeien.

BiancUgo, Ahh afscheid genomen van Lizzy, dat zal wel even moeilijk zijn.
Wel fijn dat je Lizzy kan blijven zien op de club.
Diamond ziet er ook leuk uit, dat komt vast goed. En al 2 punten.

curly2day, sinterbixie, dat klinkt wel leuk. Gelukkig heb je nog even de tijd om te oefenen.

curly2day

Berichten: 5593
Geregistreerd: 23-06-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 11:05

SusanH schreef:
Wat leuk ik wil onze dochter daar ook voor opgeven! Cato is superbraaf als er iemand mee loopt gelukkig. Zonder gaat steeds beter maar dan moet je wel in de bak erbij blijven met de longeerzweep.

Leuke pony Bianca. Hopelijk gaat ze daar net zoveel plezier mee krijgen.


Die van ons is voor ons een half jaar van iemand geweest die er volgens mij alleen maar mee gewandeld heeft, ervoor is prima maar er naast is wat spannend.

Als "begeleider" in een AA proef vind ik wel dat je ernaast moet lopen ipv ervoor :-)
Maar we hebben de tijd nog, komt vast goed.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Jihama, juniper, Mark0919, Meert, rocky_1995 en 47 bezoekers