Pasvorm Pikeur (kinder)rijbroeken

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
ArrowAngel
Berichten: 39
Geregistreerd: 12-08-16

Pasvorm Pikeur (kinder)rijbroeken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-18 16:10

Hoi lieve bokkers,
Ik heb altijd erg veel moeite gehad met het vinden van fijne (en enigszins betaalbare) en passende rijbroeken, omdat ik zelf erg lang ben, maar ook heel slank gebouwd.
Ik kwam laatst deze broek tegen van Pikeur:
https://www.ej.nl/ruiter/kleding-access ... toQAvD_BwE

Een Pikeur kinderrijbroek. Hebben mensen ervaring met deze broek? Valt hij smal, normaal, etc?
Ik heb eigenlijk altijd kinderrijbroeken, omdat deze smaller vallen, maar ik heb dan wel het probleem dat ze meestal te kort zijn. Gelukkig heeft Pikeur niet alleen maat 164 en 176, maar ook een tussenmaat: 170. Dus deze wil ik dan eigenlijk bestellen. Qua normale maten heb ik echt een 34, en dan moet de broek nog steeds smal vallen... plus kinderrijbroeken zijn voordeliger :+

Ik zoek dus mensen die ervaring hebben met deze broek, of een andere (kinder)rijbroek van Pikeur.

Alvast heel erg bedankt!


Ferera

Berichten: 452
Geregistreerd: 25-07-07
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 16:34

Hoi ik heb deze broek in het grijs en in het blauw in de maat 170. Het zijn simpele katoenen rijbroeken die snel verkleuren in de was. Ik vind persoonlijk dat ze wat smal vallen.

De lengte is normaal. Anders eventueel met lange sokken, de pijpjes zijn zoals bij een legging dus het knelt niet oid.

Fleur Nola

ArrowAngel
Berichten: 39
Geregistreerd: 12-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-18 22:49

Ferera schreef:
Hoi ik heb deze broek in het grijs en in het blauw in de maat 170. Het zijn simpele katoenen rijbroeken die snel verkleuren in de was. Ik vind persoonlijk dat ze wat smal vallen.

De lengte is normaal. Anders eventueel met lange sokken, de pijpjes zijn zoals bij een legging dus het knelt niet oid.


Simpele katoenen rijbroek die snel verkleurt in de was? Valt me toch echt tegen van zo’n prijzig merk. Meer mensen ervaring met (dezs) Pikeur rijbroek?

sandra1312
Berichten: 356
Geregistreerd: 25-08-12
Woonplaats: Midwolda

Re: Pasvorm Pikeur (kinder)rijbroeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 23:03

Ik heb een pikeur in 176, normaal heb ik maat 36. Past prima, valt ook bij de heupen vrij smal. Ik heb een grijze met siliconen zitvlak nu een jaar in gebruik en ziet er nog prima uit!

https://www.divoza.com/nl/pikeur-lucind ... p-rijbroek Deze heb ik als ik het goed heb...

Jesse <3

xSannee

Berichten: 4345
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: Pasvorm Pikeur (kinder)rijbroeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 23:16

Ik heb een Pikeur kinderbroek (heel basic zonder zitvlak oid), heb normaal maat 34 en hiervan ook een 170 volgens mij!
Zit mooi smal en zit ook prima. Verkleuren geen last van!

Ferera

Berichten: 452
Geregistreerd: 25-07-07
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 09:25

xSannee schreef:
Ik heb een Pikeur kinderbroek (heel basic zonder zitvlak oid), heb normaal maat 34 en hiervan ook een 170 volgens mij!
Zit mooi smal en zit ook prima. Verkleuren geen last van!


Die jij noemt, heb ik ook gehad en die zijn inderdaad beter van kwaliteit dan die ts wilt bestellen. De stof is anders. Dat waren mijn favoriete broeken! Lekker zacht ook!

Fleur Nola

PrizTwir
Berichten: 2396
Geregistreerd: 10-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 09:52



Laulitz

Berichten: 8753
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: België

Re: Pasvorm Pikeur (kinder)rijbroeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 10:15

Ik heb eentje van Pikeur en ik vind het best een fijne broek! Ik heb voorheen altijd goedkope merken gehad en ik merk echt het verschil. Rekt fijn mee, kwa lengte voor mij net goed en krimpt niet in de was (was mijn vorige broeken wel altijd deden).
Ik heb ook een broek van Easy Rider, voor mij een totaal onbekend merk maar die broek zit eerlijk gezegd nog beter als mijn Pikeur

RIP Evita 02/04/1995 - 02/05/2017
Volg Apa de Border Collie zijn avonturen!

xSannee

Berichten: 4345
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 10:35

Ferera schreef:
xSannee schreef:
Ik heb een Pikeur kinderbroek (heel basic zonder zitvlak oid), heb normaal maat 34 en hiervan ook een 170 volgens mij!
Zit mooi smal en zit ook prima. Verkleuren geen last van!


Die jij noemt, heb ik ook gehad en die zijn inderdaad beter van kwaliteit dan die ts wilt bestellen. De stof is anders. Dat waren mijn favoriete broeken! Lekker zacht ook!


Klopt hij zit echt heerlijk! Alleen wat fris in de winter maar prima op te lossen met een thermolegging haha!

De broeken van Easyrider vind ik inderdaad ook fijn! En EJ eigen merk heb ik ook positieve ervaringen mee, beter dan Divoza eigen merk.

ArrowAngel
Berichten: 39
Geregistreerd: 12-08-16

Re: Pasvorm Pikeur (kinder)rijbroeken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-18 12:52

Ik heb de broek ontvangen in maat 170. Helaas bij mn benen te breed, en ook veel te wijd bij mn taille... echt zo gek word ik ervan... Iemand suggestie voor een broek met siliconen zitvlak die echt extreem smal valt, maar wel gewoon een normale lengte heeft....?

Floorg18

Berichten: 250
Geregistreerd: 06-09-15

Re: Pasvorm Pikeur (kinder)rijbroeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 13:10

Ik ben lang en vrij smal en de duurdere eurostar rijbroeken zitten echt heel goed bij mij!

PrizTwir
Berichten: 2396
Geregistreerd: 10-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 14:51

ArrowAngel schreef:
Ik heb de broek ontvangen in maat 170. Helaas bij mn benen te breed, en ook veel te wijd bij mn taille... echt zo gek word ik ervan... Iemand suggestie voor een broek met siliconen zitvlak die echt extreem smal valt, maar wel gewoon een normale lengte heeft....?


Dan zou ik toch Montar proberen in een dames maat. Kids broeken zijn heel recht. Die zijn voor mij vaak ook te breed.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 51 bezoekers