Herpes in je oog, wie nog meer?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Anoniem

Herpes in je oog, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 18:57

Ik heb al een jaar of 15 herpes simplex keratitis. Dat is een soort van koortslip, maar dan in je oog. Mijn hoornvlies is beschadigd door littekenweefsel, maar gelukkig is mijn zicht (nog) niet aangetast. Momenteel is het weer actief (keer nummer zoveel...ik ben onderhand de tel kwijt) en ben ik enorm lichtgevoelig. Dat ben ik altijd al. Zodra de eerste zonnestralen komen ga ik niet meer van huis zonder zonnebril. {:} Maar momenteel zit ik zelfs met een zonnebril achter m’n beeldscherm. 8-)

Als ik het heb moet ik me direct bij de oogarts melden, dezelfde dag nog. Vroeger voelde ik het meteen als het weer zover was (knallende koppijn, misselijk, brandende en stekende ogen, tranen, beroerd etc), maar de klachten worden steeds minder duidelijk en deze laatste keer had ik echt helemaal niets in de gaten. Dus was het waarschijnlijk al weken actief voordat het ontdekt werd. Ik ging naar de oogarts omdat ik de afgelopen maanden langzaam steeds lichtgevoeliger werd en toen bleek bij het onderzoek tot mijn verbazing dat ik het weer had. Daar baal ik behoorlijk van, want de volgende keer merk ik er misschien weer niks van en loop ik er mee door....

Ik ben wel benieuwd of er hier meer mensen zijn die dit hebben en wat hun ervaringen zijn.



sabineG

Berichten: 1063
Geregistreerd: 30-07-03
Woonplaats: rees-millingen dld.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 19:14

Mijn man heeft het jaren geleden gehad en toen een hoornvlies transplantatie gehad.. maar weet natuurlijk niet of het dezelfde vorm is geweest...

Bevalt prima in duitsland...

moonfish13
Berichten: 18227
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 19:18

Ik ken iemand die het heeft, hij ziet prisma's zo is zijn hoornvlies beschadigd.
Een zonnebril zie ik hem weer nooit dragen, maar wat een gedoe is dat.
Hij heeft heel veel geluk gehad dat hij zijn oog nog heeft, maar zou eigenlijk een hoornvliestransplantatie moeten.
Dat zou ook gebeuren, maar uiteindelijk hebben ze dat nog niet gedaan.
Ofwel neem het inderdaad serieus hoor, goed voor je oog zorgen.

Anoniem

Re: Herpes in je oog, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 20:34

Pfff, klinkt heftig allemaal. Als het bij mij uit de hand loopt, moet ik inderdaad ook een hoornvliestransplantatie. Als dat gaat tenminste. Want dat kan niet altijd, heb ik gelezen. Maar voorlopig is dat niet aan de orde. Maar schrik wel een beetje van die verhalen. Zal er goed voor zorgen, Moonfish!

Sabine, hoe gaat het nu met je man? Kan hij nu weer gewoon zien na die transplantatie?

_Cindy

Berichten: 2582
Geregistreerd: 08-06-05
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 20:52

Ik niet, mijn paard wel. Dat behandel ik met oogzalf voor mensen, Ganciclovir werkt beter dan Aciclovir/Zovirax maar is alleen in België verkrijgbaar. Verder geef ik mijn paard L-lysine door het voer, een eiwit dat de weerstand op peil houdt. Lysine is voor mensen ook verkrijgbaar in poeder/tabletvorm.

maatje987

Berichten: 2956
Geregistreerd: 31-10-12
Woonplaats: zoetermeer

Re: Herpes in je oog, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 21:02

Hier nog een dit jaar vvoor het eerst gehad inclussief wondroos bij mijn oog, mijn oog zag er echt niet uit enorm dik rood en ik werd gek van de jeuk en zoals jij zegt het ligt was verschrikkelijk

Ik ben zelf wel enorm bang dat het weer terug komt eigenlijk voorla nu de herfst er weer aan komt wat voor mij betekent dat ik sneller ziek word.

Ik heb volgens de oogarts trouwens enorm geluk gehad mijn zicht was wel iets achteruit gegaan en zag erg wazig gelukkig is dat weer bij getrokken hij zei wel dat zodra ik ook maar weer iets merk dat het weer komt moet ik een doorverwijzing vragen en per direct langs komen.

Ik weet dat ik volwassen ben... Maar kom op zeg dat is een springkussen :P

Kobus17

Berichten: 1212
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: Antarctica

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 21:14

1x gehad maar gelukkig is het daarna nooit meer terug gekomen. Dit is zo'n 23 jaar geleden geweest.
Toen het ontdekt werd kon ik mijn rechter oog niet meer open houden, kreeg toen een soort zovirax en toen was het redelijk snel weer weggegaan. Zonder al te veel beschadiging aan het oog. Ben wel altijd bang geweest dat het terug zou komen met name omdat ik hooikoorts heb en het heel lastig vind om niet te gaan wrijven in het oog. Geen idee of het daardoor weer actief kan worden.

Niets gebeurt toevallig. Je komt niet per ongeluk op een podium te staan met twintigduizend mensen voor je.....-Bono

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 21:30

@cindy: na even googlelen ontdekte ik dat het bij paarden ook voorkomt inderdaad. Niet leuk voor je paard. Heb zelf ook wel eens gedacht aan Lysine slikken. Schijnt preventief te kunnen werken. Ook bij mensen.

Jeetje, Maatje, wondroos erbij....klinkt echt heel naar. Ik hoop dat het niet meer terugkomt. Wel fijn dat je zicht bijgetrokken is.
Ik hoef net eens een verwijzing meer te gaan halen. Gewoon direct bellen naar de poli oogheelkunde en dan word ik er dezelfde dag nog tussen gepland. En als het in het weekend op komt zetten: naar de SEH en die roepen dan een oogarts op. Gelukkig is dat laatste nooit voorgekomen. En op vakantie altijd een tube aciclovir oogzalf mee, voor noodgevallen. Die tubes zijn trouwens verdomd lastig te krijgen door allerlei productieproblemen.

@kobus: mazzel dat het bij jou weg is gebleven. Ik weet niet of wrijven het kan veroorzaken. Ik weet wel dat ik niet zomaar lenzen zou mogen gaan dragen.

Ik heb eigenlijk geen idee hoe het weer actief kan worden. Bij mij is er geen pijl op te trekken. Kan ook zomaar gebeuren als ik me kiplekker voel. Ik weet wel hoe ik het ooit gekregen heb: Manlief had een paar keer een koortslip. En op een dag, ongeveer na een jaar verkering, had ik het ook, op de zijkant van m’n neus. De keer daarna zat het op mijn ooglid. En de keer daarna....jawel...in m’n oog. ;(

Morgen mag ik weer voor nacontrole. Vorige week was het namelijk beter, maar nog wel actief. Hopelijk is het nu weg....

Mossel
Berichten: 11718
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Herpes in je oog, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 21:32

Ik heb het ook, paar jaar geleden stak het de kop op, maar daarna gelukkig geen last meer van gehad, hoop dat het zo blijft

jesss_amigo

Berichten: 1806
Geregistreerd: 26-02-12
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 21:40

Ik heb het ook. Ik merk het heel gauw vanwege de lichtgevoeligheid. Dan gaat het lampje meteen branden inderdaad. De eerste keer dat ik het had duurde het even voordat de oorzaak aan het licht kwam. Maar de behandeling sloeg gauw en goed aan. Vervolgens heb ik het nog een keer heel licht gehad. Toen wist ik wat het was dus hup meteen medicatie en was binnen twee weken over.

De derde keer echter leek het foute boel.. in eerste instantie begon het weer lichtjes dus ik weer naar de arts, medicatie gekregen. Daar ben ik zo weer van af, dacht ik...
Echter sloeg de medicatie deze keer niet aan. Het werd alleen maar erger. Later bleek er ook nog een wondje in het oog te zijn ontstaan? Hoe dat precies zat begrijp ik nog steeds niet.
De medicatie werd steeds meer. Op geef moment moest ik elk uur twee soorten druppels. Ik kon mijn geheel donkere kamer niet meer af. Geen enkel sprankje licht kon ik verdragen. Man qat een donkere periode was dat.. gek werd ik van de pijn in mijn oog. Geen afleiding van televisie of wat dan ook. Ik zat er mentaal helemaal door heen.
Het heeft al met al bijna een halfjaar geduurd voordat ik weer pijnloos over straat kon. Maar toen was het nog niet over. Mijn zicht was verslechterd .. ik zag nog maar 10% met dat oog.. en dus kwam ik op de lijst voor een hoornvliestransplantatie. Maar hiervoor moest ik eerst een jaar lang “virusvrij” zijn.
Ik kreeg daarvoor wel medicatie. Een bepaalde pil om het virus slapende te houden. Dit slik ik tot de dag van vandaag nog steeds.

Nu na mijn operatie zie ik weer 95%! Het zal nooit meer 100% worden maar samen met mijn goede oog merk ik verder niks meer.

Ik heb tot op heden, gelukkig, ook niet meer gehad dat het actief is geweest, maar zoals ik al zei slik ik wel pillen voor het in slaap houden van het virus.

Wellicht kan je daar ook naar vragen bij je arts? Als het zo frequent terug komt ?

Ps: je mag me alles vragen !

Jolliana RC ~ Ceasar ter Linden x Ronaldo
Instagram: Eventer_jolliana

Love_Rosie

Berichten: 1496
Geregistreerd: 01-06-12

Re: Herpes in je oog, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 21:46

Ik heb het niet in mn oog, wel op mn lip en ik slik ook lysine. Niet preventief omdat het daar gewoon door heen gaat bii mij maar als ik koortslip voel komen dan slik ik behoorlijk wat pillen (telkens als het weer begint te branden) en ik merk wel duidelijk dat het daardoor heel veel minder is.

Wellicht dus een optie om te proberen inderdaad

beccy

Berichten: 738
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: oostburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 21:52

Mijn zoontje heeft hetvorig jaarook gehad en is hierdoor zelfs 6 maanden blind geweest. Ze kregen het niet onder controle en stonden op het punt van een hoornvliestransplantatie omdat het virus bijna zijn oog doorboord had. Gelukkig bleek voor de start van de operatie zijn hoornvlies weer te 'genezen'., hij zou volgens de oogartsen blind blijven, maar wonder boven wonder is hij na een half jaar plots beginnen zien weer. Weliswaar is hij wel erg slechtziend, maar wat zijn we dankbaar voor hetgeen hij nu ziet.
Hij krijgt nu ook valaciclovir om het virus rustig te houden. Zijn leventje was even heel donker en vol met pijn. En ook ons leven stond even flink op zijn kop! Maw sla snel alarm als je vermoed dat het weer de kop opsteekt...

moonfish13
Berichten: 18227
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 21:53

safina schreef:
Pfff, klinkt heftig allemaal. Als het bij mij uit de hand loopt, moet ik inderdaad ook een hoornvliestransplantatie. Als dat gaat tenminste. Want dat kan niet altijd, heb ik gelezen. Maar voorlopig is dat niet aan de orde. Maar schrik wel een beetje van die verhalen. Zal er goed voor zorgen, Moonfish!

Sabine, hoe gaat het nu met je man? Kan hij nu weer gewoon zien na die transplantatie?


Hij heeft het wel al vanaf kinds af aan, dat wel. Hij is nu 35 gok ik.
Deze schade is dus niet van twee jaar, ik hoop dat dat fijn is om te horen.

Anoniem

Re: Herpes in je oog, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 12:07

Goed nieuws: kom net bij de oogarts vandaan en die was dik tevreden. Alles weer helemaal rustig. Na het lezen van alle verhalen hier besef ik me toch wel weer dat het niet niks is allemaal. Dus dan is zo'n uitslag een hele opluchting.

@beccy: heeft je zoontje het aan beide ogen? Heftig hoor, want ik weet hoeveel pijn het kan doen. En dat het heel wat gevolgen heeft voor de ontwikkeling van een kind en het leven van het gezin als het zicht niet goed is. Hoe gaat t nu met hem?

@jesssamigo ik kreeg al de zenuwen van het idee dat ik.door mn lichtgevoeligheid niet meer goed achter een beeldscherm zou kunnen werken. Maar een donkere kamer zonder licht...zonder boek, zonder tv of wat dan ook....Ik wens dat mn ergste vijand niet toe.. Ik heb net de arts gevraagd of het verstandig was om aciclovir te gaan slikken, maar nu alles weer rustig is vond ze dat een beetje veel van het goede. Maar ik krijg wel extra controle. En als.ik maar iets viel dat ik niet vertrouw, moet ik meteen aan de bel trekken.

Wel fijn om alle reacties te lezen. Ze zijn misschien niet zo geruststellend, maar dat is ook wel goed voor me. En ik ken eigenlijk verder niemand die dit heeft en dan is het wel prettig om jullie ervaringen te lezen.

Kobus17

Berichten: 1212
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: Antarctica

Re: Herpes in je oog, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 12:08

Fijn te horen Safina dat het voor nu er weer goed uitziet

Niets gebeurt toevallig. Je komt niet per ongeluk op een podium te staan met twintigduizend mensen voor je.....-Bono

Benita
Berichten: 907
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Kleve (duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 12:33

Mijn dochter heeft het. De eerst keer heeft ze het gekregen toen ze een jaar of zes was. Daarna kreeg ze het ongeveer 1 tot 2 keer per jaar. Nu heeft ze het gelukkig al een jaar of twee niet meer gehad. Ze is nu 22 jaar.

Haar hoornvlies is wel beschadigd, ze ziet nog maar 20% met dat oog.

Als ze ook maar ergens last van krijgt moet ze ook altijd met spoed naar de oogarts en behandeld worden. Dit om de schade zo veel mogelijk te beperken. Zij zal in de toekomst misschien een hoornvliestransplantatie kunnen ondergaan. Ze stellen dit zo lang mogelijk uit, omdat het maar een beperkt aantal jaren goed blijft en de transplantatie maar max. 3x uitgevoerd kan worden.

Ze red zich er goed mee en heeft zelfs haar rijbewijs (is hier wel speciaal en uitvoerig voor gekeurd). Haar andere oog is gelukkig van goede sterkte, ze hoeft geen bril te dragen. Het is dat wij het weten, anders valt het helemaal niet op.

Anoniem

Re: Herpes in je oog, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 14:07

Thanks, Kobus, lief van je. ik ben echt mega-opgelucht.

@Benita damn, ja, mn rijbewijs, da's ook zoiets. Als ik dus wel last krijg van mn zicht, krijg ik daar ook gedoe mee. -O- Dat ze maar 3x een hoornvliestransplantatie kunnen doen wist ik trouwens niet. Weer wat geleerd. Ik ben alweer 44, dus bij mij hoeft t niet zo lang mee te gaan als bij je dochter. Maar de andere kant: één uitbraakje na je transplantatie is genoeg om weer terug te zijn bij af natuurlijk.

De oogarts zei dat ik last zou blijven houden van enige lichtgevoeligheid. Iemand daar nog tips voor? Ik vond het een goede reden om een hippe, dure, gepolariseerde zonnebril voor mezelf te kopen O:) . Maar dat beeldscherm blijft toch wel een lastig ding. Oogarts zei dat een goede opticien wel kon helpen met een bril met getinte glazen. Maar ben een beetje bang voor hoe dat eruit ziet en vraag me ook af of dat wel werkt...

jesss_amigo

Berichten: 1806
Geregistreerd: 26-02-12
Woonplaats: Alkmaar

Re: Herpes in je oog, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 20:27

Ik kan prima met een gewone bril de dag door. Wel merk ik met autorijden dat ik gauw mijn zonnebril op zet als de lucht ook al maar een beetje scherp is. Dan ga ik knijpen en dan denk ik meteen hup zonnebril op en dan is er niks aan de hand. Met beeldschermen heb ik totaal geen last.

Verder heb ik best wel een bijzonder operatie gehad. Het hoornvlies bestaat uit 5 (minuscule) lagen. Ik had een litteken dat tot de derde laag zat. Dus mijn onderste twee lagen van het hoornvlies waren nog onbeschadigd. Ze hebben met de operatie de 3 beschadigde lagen verwijderd, maar mijn eigen twee (diepste) lagen laten zitten en daar bovenop het donor hoornvlies aan vast gemaakt. Hierdoor is kans op afstoot vele en vele malen kleiner en is het herstel ook sneller en zeer mooi (mooie vorm behouden) gegaan.

Momenteel (ruim een jaar verder) zitten er nog steeds enkele hechtingen in. Maar hier heb ik haast nooit last van.

Ik heb echt zoveel bewondering voor de artsen die mij geopereerd hebben. Ze hebben zon precisie werk afgeleverd. Ben ze eeuwig dankbaar

Jolliana RC ~ Ceasar ter Linden x Ronaldo
Instagram: Eventer_jolliana

Doutz16

Berichten: 1015
Geregistreerd: 30-08-11

Re: Herpes in je oog, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 20:40

Ik heb het jammer genoeg ook. Niet alleen in m'n oog maar soms ook boven m'n oog, neus en lippen.

Toen ik jonger was kreeg ik het ook, in mijn oog. Mijn oog was ontzettend rood, tranen, pus etc. Dus weer naar de oogarts. De oogarts die ik altijd had was op vakantie en daardoor had ik een vervanger. Deze zei dat het een normale ontsteking was en gaf me oogdruppen mee. Het knapte alleen niet op. Resultaat : 2 weken rondgelopen met een fixe ontsteking.

Toen m'n huidige oogarts terug was zag hij direct dat het foute boel was. Het was dus herpes. Zalf gekregen en binnen een paar dagen was het weg.

Met als gevolg: ik zie met mijn linkeroog nog maar 40% plus ik zie weinig diepte. Bedankt invaldokter.. Not

Laatste jaren heb ik er gelukkig geen last meer van gehad in mijn oog. Maar ik denk er nu wel om, zodra ik ook maar het idee heb dat het mis gaat ga ik naar de oogarts.

Het is bij mij trouwens altijd links, ook bij m'n lip en neus. Nog nooit aan de rechterkant van m'n gezicht geweest.

Benita
Berichten: 907
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Kleve (duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 09:46

@ sharon488: de oogarts van mijn dochter heeft gezegd dat je het maar aan één oog kunt krijgen.

@ jesss_amigo: waar ben jij geopereerd? Lijkt mij een zeer kundige oogkliniek.

xsensibel

Berichten: 1463
Geregistreerd: 02-02-13
Woonplaats: Capelle aan den ijssel

Re: Herpes in je oog, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 09:49

Ik had het vroeger altijd naast mijn oog... gelukkig is het nooit naar binnen geslagen, wat een verhalen..

❥ Esprit

jesss_amigo

Berichten: 1806
Geregistreerd: 26-02-12
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 11:31

Benita schreef:
@ sharon488: de oogarts van mijn dochter heeft gezegd dat je het maar aan één oog kunt krijgen.

@ jesss_amigo: waar ben jij geopereerd? Lijkt mij een zeer kundige oogkliniek.


Ik ben geopteerd in het Westfriesgasthuis in Hoorn. De arts die mij geopteerd heeft is alleen een halfjaar geleden met vervroegd pension gegaan

Jolliana RC ~ Ceasar ter Linden x Ronaldo
Instagram: Eventer_jolliana

Babootje

Berichten: 26212
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 11:46

_Cindy schreef:
Ik niet, mijn paard wel. Dat behandel ik met oogzalf voor mensen, Ganciclovir werkt beter dan Aciclovir/Zovirax maar is alleen in België verkrijgbaar. Verder geef ik mijn paard L-lysine door het voer, een eiwit dat de weerstand op peil houdt. Lysine is voor mensen ook verkrijgbaar in poeder/tabletvorm.


Mijn paard heeft het ook gehad. Maat in het oog zelf (Uveitis). Als het steeds terugkeert wordt het ook wel maanblindheid genoemd. Naast dat het heel pijnlijk is zorgt het ook voor blindheid.
Mijn paard is toen behandeld met prednison en oogzalf. Omdat van de oorzaak niet zoveel kan worden gezegd, ben ik toen naar Dn Hoek gegaan. Daar bleek Herpesvirus de oorzaak Die was nog actief in het oog. Ben toen verder gaan behandelen met L-Lysine en oogdruppels en weerstand verhogen tot het virus niet meer in het oog actief was.
Maar het kan natuurlijk wel weer terugkomen. Dus in najaar en voorjaar tijdens de rui geef ik altijd weer een periode L-Lysine, extra vitaminekuur en druppels voor weerstand. Het is nu een paar jaar geleden en hij heeft het niet meer terug gehad. We blijven waakzaam.

TS is dit vergelijkbaar of zit het virus echt op het oog zelf?

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Re: Herpes in je oog, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 12:11

Ik heb het ook, al heel lang, sinds ik een jaar of 18 was (ben nu 37). De oogarts heeft me regelmatig verteld dat ik enorm geluk heb dat de schade bij mij zo beperkt is, en nu ik hier de verhalen lees besef ik dat des te meer.
Ondanks bijna 20 jaar terugkerende infecties (nu al ruim 2 jaar niets overigens) heb ik allebei mijn eigen hoornvliezen nog, en is de schade relatief klein. Ik heb het in beide ogen gehad, links vaker dan rechts, maar mijn zicht is meer dan redelijk, rechts nauwelijks schade, links wat meer waardoor ik met mijn linkeroog wat wazig zie.

Ik heb overigens nooit een koortslip gehad, ook geen andere plekjes behalve in mijn ogen. Voor ontdekt werd dat het oogherpes was duurde best lang (weken) de eerste keer. Ik krijg namelijk geen dik oog, de ooglidranden ontsteken nooit, en mijn oog is ook niet vuurrood, wel een stuk roder dan normaal. Ik heb meestal een rode vlek in mijn oog langs de iris, en het begint bij mij met het gevoel of er een zandkorrel in zit gecombineerd met enorm lichtschuw. Dan weet ik dat ik direct naar de oogarts moet, want als ik dat heb is de pijn niet uit te houden de dag erna.
Dat lichtschuwe heb ik overigens altijd wel, het is wel wat erger geworden door de ooginfecties, maar heb ik mijn hele leven al door oculair albinisme (albinisme van alleen de ogen, waardoor ik hele lichte ogen heb).

Run free Jordy.... 1997 - 2021

connie64
Berichten: 1333
Geregistreerd: 17-03-11

Re: Herpes in je oog, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 12:17

hier ook gehad.

vrij vaak last van koortslip, beetje stress, beetje moe, zon en hups ik heb er weer een...

verleden jaar in oog gehad, vrij pijnlijk, zeker met licht!
zalf gehad en na een week of 2 was t weg.

Nu stond ik afgelopen zaterdag weer met knalrood oog op dus maandag dokter, dinsdag ziekenhuis en nu een nog niet uitgesloten regenboogvlies ontsteking of bacterie.
Hoofdpijn, licht pijn, druk op ogen....kortom niet prettig!

A.s. dinsdag terug naar oogarts en intussen antibiotica in druppelvorm gekregen.

Mijn ogen hebben nogal eens last van het een en ander, akelig!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 106 bezoekers