Paardenlucht uit auto krijgen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Pluisje1998
Berichten: 1235
Geregistreerd: 06-08-11
Woonplaats: Omgeving Dordrecht/Rotterdam

Paardenlucht uit auto krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-18 20:28

Hoi Bokkers,

De laatste tijd beginnen mijn moeder en ik ons steeds meer te ergeren aan de paardenlucht die in onze auto blijft hangen. Ik heb hem al meerdere keren uitgestofzuigt en uitgesopt en toch blijft jet hangen. Ik vervoer geen paardenspullen in de auto (op schoon spul na) en wissel mijn schoenen al op stal. Ik heb mijn jas nu ook op stal hangen, dit had ik eerst niet, dus allicht dat het nog wat minder word. Eerlijk is eerlijk vind ik het echt verschrikkelijk dat de auto naar paard stinkt en schaam ik me rot als ik bijv mensen met me mee laat rijden.

Is er iemand hier die misschien de gouden tip heeft om het laatste beetje paardenlucht uit de auto te krijgen??

~ But I still haven't found, what I'm looking for ~

Voor mijn tekeningen en andere creatieve uitspatting, bekijk mijn DeviantArt


Yessy

Berichten: 23021
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Re: Paardenlucht uit auto krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 20:33

Weet je zeker dat het paardenlucht is, en niet ergens zo'n afvoerleiding die vol blaadjes zit waardoor er vocht in je auto zit (of iets dergelijks)? Ik vervoer zo nu en dan (schone of vieze) paardenspullen in de auto van m'n vriend, en ik zit er zelf ook gewoon in m'n paardenkloffie in. Maar die lucht is er de volgende dag echt wel weer uit. En gelukkig maar, anders mag ik niet meer in die auto ivm klanten en collega's die weleens meerijden.

ikke

Berichten: 37523
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 20:38

Yessy schreef:
Weet je zeker dat het paardenlucht is, en niet ergens zo'n afvoerleiding die vol blaadjes zit waardoor er vocht in je auto zit (of iets dergelijks)? Ik vervoer zo nu en dan (schone of vieze) paardenspullen in de auto van m'n vriend, en ik zit er zelf ook gewoon in m'n paardenkloffie in. Maar die lucht is er de volgende dag echt wel weer uit. En gelukkig maar, anders mag ik niet meer in die auto ivm klanten en collega's die weleens meerijden.

Dat ja.
Heb je een schuifdak? Zo ja, de regenafvoerslangetjes eens schoon frutten.

Wij mishandelen onze auto met alles wat er goed en slecht voor is met betrekking tot paardenspullen maar je ruikt dat echt niet.

Als het echt zo is dat er geen andere oorzaak is, overweeg dan eens om 'm professioneel te laten reinigen (zoals garages doen met tweedehands auto's) dat geeft doorgaans verbluffende resultaten.

It will never be perfect. Make it work. --Live--

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Pluisje1998
Berichten: 1235
Geregistreerd: 06-08-11
Woonplaats: Omgeving Dordrecht/Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-18 20:49

Ik weet zo goed als zeker dat het de paardenlucht is, het is echt typisch die paarden/kuilgras lucht. Er komt ook wel eens een rare geur uit de airco, maar dat ruikt heel anders.

Ik ga eens kijken of ik een verstopt afvoerleiding kan vinden. Ik ga hem morgen sowieso nog helemaal schoonmaken, misschien heb ik nog hoekjes of kiertje gemist vorige keer. Professionele reiniging zat ik ook al aan te denken, maar daar heb ik momenteel niet echt het geld voor, dus hoop dat er nog een andere oplossing is.

~ But I still haven't found, what I'm looking for ~

Voor mijn tekeningen en andere creatieve uitspatting, bekijk mijn DeviantArt

Mrijn

Berichten: 3479
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Roosendaal

Re: Paardenlucht uit auto krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 21:09

Bij mijn auto zat de geur in de automatten. Daar kon geen mattenwasser meer iets aan doen. Ik heb ze nu allemaal vervangen door rubberen matte. Trekt de (pis)lucht niet meer in en zijn zo schoon.

Live is what happens to you while you're busy making plans....

Tilmar

Berichten: 3314
Geregistreerd: 05-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 21:23

Paardenlucht in de auto is wel vervelend inderdaad, mijn gezin klaagde er ook altijd over.
Leuk verhaal.. Verjaardagsfeestje van mijn zoon (jaar of 6) en we zouden met mijn auto ergens heen gaan. Zegt mijn zoon, mam je moet wel de auto schoonmaken anders schaam ik me rot. Dus ik zuigen poetsen, alles glom en het rook, volgens mij, naar viooltjes.
Stappen de kinderen van het feestje in, roepen ze allemaal 'gatver wat stinkt deze auto'.

Ik ben bang dat als het eenmaal in de bekleding zit het lastig wordt. Je hebt wel auto stomerij dat helpt wel iets.

Wij hebben nu een jaar een nieuwe auto en die zuig en sop ik om de week uit. Ik moet zeggen, dat gaat best goed!
Als je het zo vaak doet is het ook zo gedaan.
Je moet dus eigenlijk voorkomen dat het er in trekt. Helaas heb jij daar nu niks aan..

FNRS dressuurjury t/m F20, FNRS Springen, KNHS B-L jury, Examinator Ruiterbewijs en ORUN gediplomeerd instructrice
Xada B+7

Ruby1995

Berichten: 4164
Geregistreerd: 13-05-09

Re: Paardenlucht uit auto krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 21:39

Misschien HG interieur reiniger??
Toen ik een vlek had in Mn bekleding en ging googelen werd dit aangeraden. Wel voor een vlek maar misschien werkt t ook voor de geur??
(Heb niet hoeven gebruiken, kreeg het gelukkig met een simpel sopje er al uit)

C'est la vie ♥

Lindsey_99
Berichten: 2475
Geregistreerd: 20-12-14

Re: Paardenlucht uit auto krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 21:43

Met textielverfrisser scheelt het ook al een hoop. Wel een acceptabel luchtje nemen, want anders is het net zo erg.

Over de IJssel

J_emma

Berichten: 811
Geregistreerd: 16-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 21:49

Een vriendinnetje van zoon (11) reed pas met ons mee. Stapte in, snoof eens diep en zei met een gelukzalige glimlach: 'Oh, wat ruikt jullie auto lekker naar paard!!' :-D

Ik denk dat ik het er ook niet meer uit krijg tenzij ik alle matten vervang enz.
Dat zou ik sowieso proberen, andere matten. En wordt het al minder of blijft het echt hardnekkig hangen? Dan is er inderdaad misschien iets anders aan de hand.

Nienke89

Berichten: 1605
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Ja, aanwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 21:52

En als je er een nachtje wat schaaltjes met azijn in zet? Azijn neutraliseert de lucht. :)

Fietsen is gezond, eet meer fiets :D
Once upon a time can happen anytime

A3a1
Berichten: 2761
Geregistreerd: 07-04-16
Woonplaats: Sleewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 22:01

Alles schoonmaken met schoonmaakazijn en dan van die hoezen over de voorstoelen doen, die je goed af kunt nemen.

Vuurwerk helemaal zat?
Teken de petitie,!!!!
https://petities.nl/petitions/vuurwerkv ... htqSlfkUUw


Suusjepluus

Berichten: 787
Geregistreerd: 14-09-17
Woonplaats: Tussen iets en niets

Re: Paardenlucht uit auto krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 22:05

Een bakje met azijn is het proberen waard? Op vakantie had onze hond de achterbank onder gekotst. De hele auto stonk :r Ik heb er een bak in gezet met een halve liter azijn en de kotslucht was de volgende dag echt weg! We hebben overigens nog wel een paar dagen rondgereden in een augurk, dat dan weer wel :=

De beste is niet altijd de leukste

Pluisje1998
Berichten: 1235
Geregistreerd: 06-08-11
Woonplaats: Omgeving Dordrecht/Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-18 22:07

Thanks voor alle tips, ik ga zeker de azijn en de textielreiniger eens een keer proberen. En kijken hoe duur het zou zijn om de matten te vervangen.

Stoelhoezen heb ik niet nodig denk ik. Als ik hem schoon heb komt er geen paardentroep meer in :')

~ But I still haven't found, what I'm looking for ~

Voor mijn tekeningen en andere creatieve uitspatting, bekijk mijn DeviantArt

Liebeskind

Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 22:09

Je kunt je auto professioneel laten reinigen. Ruikt ie weer als nieuw.

De cursus ‘Omgaan met teleurstellingen’ gaat wederom niet door.

Ir111

Berichten: 11943
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 22:13

Nieuwe matten kan helpen. Ik begrijp nooit zo goed waarom er vloerbedekking in een auto ligt, niet schoon te houden toch? Ik heb nu rubbermatten (bij ANWB gekocht) in gebruik, ideaal! Even de tuinslang erop als ze heel vies zijn en klaar.

Zeg me, dat het niet zo is...
Mijn lieve Rhody; 6 maart 1998 - 17 juni 2010

24-09-2015 | De Kolonel - Welkom kerel! --- 12-11-2021 | Fritsje - Welkom vent!
[ITP] Een Zwitserse Kolonel in Nederland & [UK] [SCH] 'Plaats rust', glimlachte De Kolonel.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 93 bezoekers