Ervaringen thorowgood t8

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Dark7
Berichten: 181
Geregistreerd: 15-05-16
Woonplaats: Brabant

Ervaringen thorowgood t8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-18 22:20

Ik weet dat er meerdere topics over zijn maar die zijn Al wat verouderd.

Dinsdag komt de Zadelpasser met kent en masters en thorowgood , nu is Mn oog op thorowgood gevallen t8 met de wrong op het blad...

Mensen ervaringen of die er zelf een hebben?
Wat ik in oudere topics tegenkwam was het feit dat de zadels snel slijtage vertonen...?


Hopelijk kunnnen jullie me wat verder helpen


upendo

Berichten: 22272
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Ervaringen thorowgood t8

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 22:22

In verband met die slijtage zou ik zelf eerder gaat voor de K&M met wrongen op het blad. Heb je ook geen last van de slijtage en zoveel prijsverschil zit er niet in. :) Fijne zadels, iemand op stal heeft ook een K&M en ziet er heel goed uit. De Thorowgood die ze erbij heeft als springzadeltje is heel snel gaan slijten op de knieblokken.

Dark7
Berichten: 181
Geregistreerd: 15-05-16
Woonplaats: Brabant

Re: Ervaringen thorowgood t8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-18 22:27

Dankjewel upendo , ik heb de k en m erop gehad en die ligt niet helemaal lekker... helaas .. en de cob versie vind ik te plat. Vandaar dat we kijken naar thorowgood en graag ervaringen willen weten . Dankjewel voor je reactie!

upendo

Berichten: 22272
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Ervaringen thorowgood t8

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 22:30

Oh, echt? Ik dacht dat de T8 en de K&M dezelfde pasvorm hadden. Weer wat geleerd!

Dark7
Berichten: 181
Geregistreerd: 15-05-16
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-18 22:48

upendo schreef:
Oh, echt? Ik dacht dat de T8 en de K&M dezelfde pasvorm hadden. Weer wat geleerd!



Ja dat dacht ik ook... maar helaas


Echter wil ik voor ik tot aanschaf over ga , weten in hoeverre de slijtage ernstig is en of het zadel dan ook onderhouden werd hoe Het hoort.

ZoZenn

Berichten: 3160
Geregistreerd: 05-09-07

Re: Ervaringen thorowgood t8

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 23:14

Gek op dat zadel! Zit hemels, ligt lekker recht en vertoont 0 slijtage. Heb hem wel ontzettend laten aanpassen door de zadelmaker om passend te laten maken, vond zelf de cobversie ook te plat zitten.

"It takes three flints to make a fire." – Louisa May Alcott

zodiacje

Berichten: 6354
Geregistreerd: 20-06-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Ervaringen thorowgood t8

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 12:46

Heb dit zadel zo'n 2 jaar gehad vrijwel geen gebruikssporen.

Dark7
Berichten: 181
Geregistreerd: 15-05-16
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-18 13:11

zodiacje schreef:
Heb dit zadel zo'n 2 jaar gehad vrijwel geen gebruikssporen.



Wat zijn jouw ervaringen en welk model had je?

_mexx_lady_

Berichten: 8737
Geregistreerd: 10-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 13:19

Ik heb zelf een Fairfax en door de zadelpasser werd gezegd dat ik voor een springzadel kon kijken naar K&M of Thorowgood omdat die dezelfde pasvorm hebben.
Maar goed, door de jaren heen, aanpassen en gebruik kan dat nog wel eens verschillen.

Ik heb nu zelf een Fairfax dressuurzadel met de wrong op het zweetblad en moet zeggen dat ik het een erg fijn zadel vindt.

Denk dat de T8 naar verhouding van prijs/kwaliteit wel goed is.

zodiacje

Berichten: 6354
Geregistreerd: 20-06-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 13:51

Dark7 schreef:
zodiacje schreef:
Heb dit zadel zo'n 2 jaar gehad vrijwel geen gebruikssporen.



Wat zijn jouw ervaringen en welk model had je?



Ik had de t8 veelzijdigheid. Zadel heeft op 2 paarden gelegen maar heb m verkocht omdat ie mn stoelzit enorm versterkte. Op beide paarden.
Ik maak wel heel vaak mn zadels schoon na gebruik maar zoals gezegd had ik dus vrijwel geen gebruikssporen. Deed m weg omdat ik er op mn derde paard echt niet meer op kon zitten want die gooide ook flink op.
K&m heb ik proef gereden maar vond ze voor die prijs niet zo ontzettend lekker zitten dat ik er weg van was.
Heb voor de dressuur toen een sommer gekocht want die heeft ook verwisselbare boom. Ben daar erg blij mee

SafierZ
Berichten: 111
Geregistreerd: 30-04-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 14:30

Ik heb een T8 springzadel. Al heel snel gebruikssporen.
De pony kreeg bij koud weer er zelf elektrische stroom stoten van. Het kunststof materiaal van het zadel, met het zadeldekje en vrijving, gaf dit probleem.
Voormij nooit zo’n zadel meer. Ik koop liever een goed leer tweedehands zadel, dan een nieuw kunststof zadel.
Het zadel ligt nu op zolder en wordt niet meer gebruikt. Echt spijt gehad van deze aankoop.

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 14:39

Ik heb al vijf jaar een T8 dressuurzadel. Het zadel ziet er nog nagenoeg als nieuw uit. Wel wat slijtplekken op de zweetbladen maar verder niks aan te zien. Op mijn vorige stal reden diverse stalgenoten met dit zadel (in verschillende uitvoeringen) maar nooit iemand gehoord over snelle slijtage. Zadel lag perfect op mijn trakehnermerrie en ligt nu met een wijdere boom ook prima op mijn spaanse dame.

SafierZ dat is zonde dat je 'm op zolder hebt liggen. Dan kun je het zadel beter te koop zetten. Jouw probleem met statisch worden ken ik gelukkig niet. Tenslotte is het enige kunststof aan het zadel het stuk zweetblad. De kussens/zitting/wrongen zijn gewoon leer.

Ik heb overigens de versie met losse wrongen. Erg fijn voor mij want wegens heupproblemen kan ik zo'n hele dikke wrong niet meer hebben dus ik haal ze er meestal af.

FatCat

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: NB

Re: Ervaringen thorowgood t8

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 14:44

Ik heb een T8 VZ zadel. Wat een top ding. 2de hands gekocht en zag er super uit. 6maanden later nog geen slijtage opgemerkt.

Mijn paard wordt verkocht, maak ik hou dit zadel voor een mogelijk volgend paard, zo fijn is die.

Ze zullen vast wel minder lang mee gaan dan een prestige, maar ze zijn hun prijs echt dubbel waard.

Ze zijn ook populair 2dehands, dus als het niet bevalt kan je altijd nog verkopen.

PowerFries
Berichten: 24
Geregistreerd: 04-04-18

Re: Ervaringen thorowgood t8

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 15:00

Erg fijn zadel. Heb zelf de T8 dressuur. Tijd mee gereden op mijn friese paard. Maar wilde graag een zadel wat paste op mijn beide friezen. Heb nu een hulsebos maar heb de T8 nog liggen voor evt een buitenritje. Heb het zadel zo'n 5 jaar en nog geen slijtage aan te zien

SafierZ
Berichten: 111
Geregistreerd: 30-04-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 15:07

Afbeelding
Afbeelding
Kaj, ik ben even naar zolder gelopen. Het enige wat van leer is, zijn de singelstoten. Voor de rest is alles kunststof. Het zadel is nu 7 jaar oud en is maar twee jaar gebruikt. Dan ook nog alleen voor het springen.
Misschien is in de loop van de jaren het zadel veranderd. Aan die van mij is echt alles kunststof.

Doedatje
Berichten: 620
Geregistreerd: 28-06-15
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 16:13

SafierZ schreef:
[ [url=m/8ix6kO.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/08VmEI.jpg]Afbeelding[/url] ]
Kaj, ik ben even naar zolder gelopen. Het enige wat van leer is, zijn de singelstoten. Voor de rest is alles kunststof. Het zadel is nu 7 jaar oud en is maar twee jaar gebruikt. Dan ook nog alleen voor het springen.
Misschien is in de loop van de jaren het zadel veranderd. Aan die van mij is echt alles kunststof.


Is het dan geen T4?

Paletti-Anouk-Hugo-Bente

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Re: Ervaringen thorowgood t8

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 16:23

Wat grappig dat ik dit topic tegen kom, vrijdag komt de zadelmaker hier en die had ook thorrowgood en kent en masters (heb jij toevallig ook “dezadelmaker” uit Arnhem)
Ik hoop enorm dat ik een fijn zadel ga kunnen vinden. Dus ik volg dit even.

FatCat

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 16:25

Doedatje schreef:
SafierZ schreef:
[ [url=m/8ix6kO.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/08VmEI.jpg]Afbeelding[/url] ]
Kaj, ik ben even naar zolder gelopen. Het enige wat van leer is, zijn de singelstoten. Voor de rest is alles kunststof. Het zadel is nu 7 jaar oud en is maar twee jaar gebruikt. Dan ook nog alleen voor het springen.
Misschien is in de loop van de jaren het zadel veranderd. Aan die van mij is echt alles kunststof.


Is het dan geen T4?


Zou ook wel eens een T6 kunnen zijn. Die verkopen ze niet langer

PowerFries
Berichten: 24
Geregistreerd: 04-04-18

Re: Ervaringen thorowgood t8

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 16:39

De T8 is half leer en half kunstof.
Zadelblad en wrongen zijn van leer.

Dark7
Berichten: 181
Geregistreerd: 15-05-16
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-18 16:42

Faitherr schreef:
Wat grappig dat ik dit topic tegen kom, vrijdag komt de zadelmaker hier en die had ook thorrowgood en kent en masters (heb jij toevallig ook “dezadelmaker” uit Arnhem)
Ik hoop enorm dat ik een fijn zadel ga kunnen vinden. Dus ik volg dit even.



Hai nee ik heb flevohorsesupport

Be erg benieuwd dinsdag komt ze

m1992

Berichten: 4796
Geregistreerd: 17-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 16:50

Ik heb zelf nu net de T4 aangeschaft! Zadel zit in elk geval erg fijn! Mijn zadelmaker is heel enthousiast over deze zadels, met name voor brede paarden. (Ze is zelf geen dealer van dit merk dus moest het elders halen dus de zadelmaker had er zelf niet veel aan zeg maar) Ik heb een brede fjord en veel zadels drukken bij hem te veel achterin de rug. De T4 doet dit gelukkig niet!

Enjoy the little things of life, one day you'll look back and realize they were the big things.

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Re: Ervaringen thorowgood t8

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 20:53

SafierZ dan heb je inderdaad geen T8. Deze is maar gedeeltelijk van kunststof (alleen de zweetbladen). En zulke beschadigingen heb ik nog niet één keer gezien bij de T8 van mijzelf en stalgenoten.


Wendie1992

Berichten: 1228
Geregistreerd: 14-02-10
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 20:58

m1992 schreef:
Ik heb zelf nu net de T4 aangeschaft! Zadel zit in elk geval erg fijn! Mijn zadelmaker is heel enthousiast over deze zadels, met name voor brede paarden. (Ze is zelf geen dealer van dit merk dus moest het elders halen dus de zadelmaker had er zelf niet veel aan zeg maar) Ik heb een brede fjord en veel zadels drukken bij hem te veel achterin de rug. De T4 doet dit gelukkig niet!


Ik heb ook de t4 of T8 (weet even niet meer welke) met iig hele korte/kleine soufflés. Super fijn. Zadel! Wel de dressuur versie. Mijn 22jarige fjord met hele korte rug was dit een super fijn zadel! Heb hem nu 2 a 3 jaar en ziet er nog super goed uit.

xAnthea

Berichten: 4430
Geregistreerd: 18-09-10
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 20:59

Ik heb een T8.
Na 4 jaar is de naad van mijn zweetblad gescheurd. Ook duwt het zadel mij enorm naar voren, dit had ik ook met de Kent en Masters.
Ben er op zich wel tevreden van geweest maar ik vind de kwaliteit niet top.

♡ Ferdo ♡ Siyah ♡ Lino ♡

Dark7
Berichten: 181
Geregistreerd: 15-05-16
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-18 22:16

xAnthea schreef:
Ik heb een T8.
Na 4 jaar is de naad van mijn zweetblad gescheurd. Ook duwt het zadel mij enorm naar voren, dit had ik ook met de Kent en Masters.
Ben er op zich wel tevreden van geweest maar ik vind de kwaliteit niet top.


Heb je een foto toevallig ?

En heb je hem ieder halfjaar tot jaar na laten kijken door een Zadelpasser ?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Carr_friesje, Emmi en 49 bezoekers