Werk vinden, waarom is het zo lastig?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Pluisje1998
Berichten: 1235
Geregistreerd: 06-08-11
Woonplaats: Omgeving Dordrecht/Rotterdam

Werk vinden, waarom is het zo lastig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-18 20:44

Hallo,

Ik weet niet wat ik met dit topic wil bereiken, denk gewoon even mijn frustratie van me af schrijven.

Ik ben 20 jaar en na 3 pogingen tot HBO opleidingen heb ik besloten dat ik via een 21 plus test naar de uni wil. Echter kan ik pas dit jaar de test doen waardoor ik nu een tussenjaar heb. Ik wil dit tussenjaar gebruiken om de ellende van de hbo's te vergeten en om wat te sparen. Echter, om te sparen heb je een baantje nodig, en daar loop ik tegen een probleem aan.

Het lijkt wel of ik gewoon geen werk kan vinden. Ik heb een maandje in een restaurant gewerkt, waar ik er helaas achter kwam dat ik de druk en onregelmatigheid van het werk in een restaurant fysiek niet aankan (oa een oude blessure die terug op ging spelen). Daarna ben ik bij een postbedrijf terecht gekomen en terwijl ik daar werkte zocht ik naar iets anders. Hoe langer ik daar werkte hoe naarder dat bedrijf bleek te zijn, afspraken werden totaal niet nageleeft, een leidinggevende die constant ongepaste opmerkingen maakte en als klap op de vuurpijl uren welke gewoon niet werden uitbetaald. Gelukkig vond ik wat anders en kon ik daar stoppen. Helaas werd dit uiteindelijk toch niks aangezien bleek dat het bedrijf me niet genoeg uren kon inplannen.

De moed is me nu dus even echt in de schoenen gezakt. Ik weet even niet meer waar ik naar moet zoeken. Ik heb er zeker 40 sollicitaties uitgestuurd over de afgelopen twee maanden. Op zeker de helft hiervan heb ik niet eens antwoord gehad. Of dat er initieel geantwoord werd en ik daarna niets meer hoorde. Voor supermarkten ben ik te duur, restaurants is helaas echt geen optie (tenzij ik mijn knieen en heupen kapot wil hebben). Overal hoor ik dat winkels staan te springen om personeel maar tot nu toe ben ik zo'n beetje overal afgewezen omdat ze mensen willen met meer ervaring. Ik weet het gewoon even niet meer. Ik ga sowieso binnenkort maar naar een uitzendbureau, maar ik baal er zo ontzettend van.

Ik ben gewoon op zoek naar een baantje van 20 tot 30 uur waardoor ik een beetje kan sparen. Maar er lijkt echt helemaal niets te vinden te zijn voor me.

Ben ik nou de enige die tegen dit probleem aanloopt? Of komt dit vaker voor?

~ But I still haven't found, what I'm looking for ~

Voor mijn tekeningen en andere creatieve uitspatting, bekijk mijn DeviantArt


Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30229
Geregistreerd: 08-10-05

Re: Werk vinden, waarom is het zo lastig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 20:49

Callcenter?

The purpose of life is to live it
Eleanor Roosevelt

Sani

Berichten: 27357
Geregistreerd: 20-01-03
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 20:50

Werk bij klantenservice/callcenter dan?

Ik weet niet waar je woont maar ik weet dat meerdere vestigingen Media Markt diverse medewerkers zoeken. Misschien is dat een optie?

Ik verkoop mijn (bijna) nieuwe Canon 70D (-3000 clicks), 50mm 1.4, 70-200 2.8 L USM. Stuur me een pb bij interesse!

cissy

Berichten: 19821
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 20:52

40 sollicitaties? Das nog niks, je moet wel opvallen tussen de vele sollicitaties anders lig je al snel met je CV in de prullenbak.

Trailerladen en grondwerk les http://www.horse-assist.nl

Shadow0

Berichten: 43495
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 20:52

Ik ben niet bekend met de huidige arbeidsmarkt, maar ik heb destijds een aantal administratieve baantjes gehad, data invoeren enzo. Daarvoor wilden ze wel graag tijdelijke krachten hebben die wel wat opleiding hebben. Dus als daar niet veel veranderd is dan zou ik het in die richting zoeken. En ik vond het ook best leuk werk.


Oedi

Berichten: 770
Geregistreerd: 17-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 20:53

Ik weet niet wat je blessure is, maar misschien schoonmaakwerk, productie, oppassen? Als je je rijbewijs hebt kun je ook kijken naar bedrijven als Easyway

Bon_ita

Berichten: 401
Geregistreerd: 18-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 20:53

Jammer dat je zoveel tegenslagen hebt! Ik sta momenteel te springen om personeel. Ik weet niet uit welke regio je komt maar ik heb een hele leuke baan als Customer Care medewerker voor je.

Life isn't about finding yourself. Life is about creating yourself.

Autumnn

Berichten: 8028
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 20:54

Ik wil je wel helpen met het schrijven van een CV/motivatiebrief. Wie weet kan daar wat aan gesleuteld worden. Stuur maar een pb bij interesse.

Vergeet niet, dat “werken voor geld” geen goede motivatie is om aangenomen te worden ;)

senna21

Berichten: 11814
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 20:54

Dit komt zeker vaker voor.
Als je de media moet geloven, liggen de banen voor het oprapen... Maar zo simpel ligt het niet.
Bedrijven hebben, net als sollicitanten, redelijk specifieke eisen m.b.t. de invulling van een vacature.
Gewoon blijven solliciteren en je zeker laten inschrijven bij uitzendbureaus.

Books, minds and umbrella's only work when they are open.

Autumnn

Berichten: 8028
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 20:55

cissy schreef:
40 sollicitaties? Das nog niks, je moet wel opvallen tussen de vele sollicitaties anders lig je al snel met je CV in de prullenbak.


Met meer dan 40 sollicitaties val je evengoed toch niet op, of stuur je ze allemaal naar dezelfde? Is geen aanrader hoor :+

theadora99

Berichten: 3629
Geregistreerd: 26-05-11

Re: Werk vinden, waarom is het zo lastig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 20:57

Inderdaad, welke regio? Ken hier meerdere bedrijven die om mensen zitten te springen, ook 20+ haha

♡♡♡♡♡

cissy

Berichten: 19821
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 20:59

Ik neem aan 40 verschillende....

Trailerladen en grondwerk les http://www.horse-assist.nl

senna21

Berichten: 11814
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 21:01

Met een nette, correcte sollicitatiebrief met een duidelijke, passende motivatie en CV val je meestal al voldoende op.
Dat zijn er echt niet zoveel die dat kunnen.
Al die liflafjes zitten de meeste werkgevers niet op te wachten.

Books, minds and umbrella's only work when they are open.

8nnemiek

Berichten: 43377
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 21:03

In de productie is bij ons in de omgeving enorm veel werk, daar nemen ze iedereen aan die ze kunnen krijgen en er is zo'n personeelstekort dat de machines in twee talen werken; Nederlands en Pools.. helemaal ingericht op de poolse gastarbeiders omdat ze gewoon echt niet genoeg nederlandse mensen kunnen vinden voor het werk. En het is niet eens enorm zwaar of vervelend werk.
Ze staan hier echt te springen om personeel, en als je vandaag solliciteert kun je morgen beginnen bij wijze van spreken.

Dynamische energie van Tibber? Via deze link krijgen we beide €50 shoptegoed   
              ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎           
      Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

marsss

Berichten: 3131
Geregistreerd: 02-07-03
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: Werk vinden, waarom is het zo lastig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 21:06

Welke omgeving zoek je? Ken hier in de buurt verschillende bedrijven die momenteel personeel zoeken die een tussenjaar hebben

Nevada

har166

Berichten: 2034
Geregistreerd: 21-04-10
Woonplaats: Ekehaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 21:06

Wat is je vooropleiding, mbo of havo?

I can please only one person a day, today is not your day and tomorrow does not look good either.

Pluisje1998
Berichten: 1235
Geregistreerd: 06-08-11
Woonplaats: Omgeving Dordrecht/Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-18 21:09

Ik zit in regio dordrecht, maar ben helaas afhankelijk van OV, waardoor het makkelijker is om dingen in bijvoorbeeld rotterdam te zoeken.

Call center lijkt me een goed idee, maar alles wat ik daarvan gevonden heb/op gesolliciteerd heb, wil mensen met ervaring hebben.

"Werken voor geld" staat ool niet zo in mijn sollicitaties hoor :') wees maar niet bang.

Zag iemand Mediamarkt opperen, daar ga ik morgen direct naar kijken. Easyway lijkt me wel interessant, daar ga ik eens naar kijken.

Ik heb alleen een havo diploma, wat het hier dus ook lastiger maakt want zo'n beetje alle winkels lijken mensen met een mbo achtergrond te zoeken.

~ But I still haven't found, what I'm looking for ~

Voor mijn tekeningen en andere creatieve uitspatting, bekijk mijn DeviantArt

Urbiezira

Berichten: 2918
Geregistreerd: 29-05-07
Woonplaats: Rotterdam

Re: Werk vinden, waarom is het zo lastig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 21:12

Wat mij altijd heel erg geholpen heeft is op locatie langsgaan waar je wil solliciteren, en dan te vragen naar de/eventuele vacatures. Je CV dan ook in een net mapje of plastic hoesje meenemen zodat je die meteen kan achterlaten bij hen. Ze hebben je dan gezien, en als je een beetje enthousiasme/interesse toont kan dat echt helpen.

Ianthe
Berichten: 1542
Geregistreerd: 24-04-13

Re: Werk vinden, waarom is het zo lastig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 21:19

Ik ging altijd gewoon naar het uitzendbureau of via internet op vacatures reageren van het uitzendbureau. Maar langs gaan is wel beter meestal. Had altijd zo werk.

senna21

Berichten: 11814
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 21:19

Je kunt ook bellen naar een bedrijf met vragen over de vacature.

Books, minds and umbrella's only work when they are open.

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Re: Werk vinden, waarom is het zo lastig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 21:24

Misschien Makro? Er zit ook 1 in Dordrecht en ik gok dat ze wel wat vacatures open hebben staan :)

Hutcherson

Berichten: 7326
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: Werk vinden, waarom is het zo lastig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 21:39

Ik wilde vroeger altijd op het zwembad of bij de dierenwinkel werken.
Ik had destijds ook een tussenjaar en werkte deeltijd bij een reklamebedrijf. Ik wilde iets anders erbij doen. Maar toen was het echt midden in de crisis. Kwam dus nergens anders nog aan de bak. Uiteindelijk bij mn werkgever meer uren gaan maken (fulltime werken). Was zwaar maar had wel binnen enkele maanden mn auto bij elkaar gespaard. En kon het prima combineren met het halen van mn rijbewijs en mn thuisstudie medische terminologie. Er stond 7 maand voor die studie maar na 4 maand had ik het afgerond met een 8,6 gemiddeld.
Ik wist dat ik de zorgsector in wilde en moest blijven leren om in het leerritme te blijven. Vandaar die keuze. Na dat jaar ben ik hbo gaan studeren en na vier jaar afgestudeerd. Die week erna beginnen met werken. Echter wel vaak afwijzing gehad vanwege gebrek aan ervaring. Na vier maanden stopte mn contract (waarneming) en ging weer solliciteren. Was het spuugzat steeds die afwijzingen. Uiteindelijk vroeg een werkgever me om samen met een collega een nieuwe afdeling op te zetten om nieuwe zorg aan te bieden. Alleen werden hier teveel achter de rug dingen gedaan dus uit eindelijk sprong in het diepe genomen en zelf gestart met eigen bedrijf.

Pluisje1998
Berichten: 1235
Geregistreerd: 06-08-11
Woonplaats: Omgeving Dordrecht/Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-18 21:46

Destination schreef:
Misschien Makro? Er zit ook 1 in Dordrecht en ik gok dat ze wel wat vacatures open hebben staan :)


Die hebben vacatures, het is echter helaas niet te bereiken vanuit waar ik woon zonder auto. Ben helaas afhankelijk van het ov aangezien ik geen eigen auto heb.

~ But I still haven't found, what I'm looking for ~

Voor mijn tekeningen en andere creatieve uitspatting, bekijk mijn DeviantArt

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 21:50

Dordrecht.... tegenover het station zit in dat hoge kantoorpand een callcenter. Outbound, voor oa pretium. Verre van ideaal, maar bij gebrek aan beter...

Tallie1979
Berichten: 22741
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 21:51

Ga naar een uitzendbureau. :)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Flieno, Nienkje_H en 90 bezoekers