wat is nu DE ultieme regenjas

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
inkepink

Berichten: 3164
Geregistreerd: 17-06-04
Woonplaats: randje van twente

wat is nu DE ultieme regenjas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-18 16:09

tja het prutweer zal vanzelf wel weer eens gaan komen vrees ik...maar aangezien mijn oude waxjas het na 25jaar toch echt opgeeft nu maar eens op zoek naar de ideale regenjas voor op de wagen.

welke hebben jullie en zouden jullie aanraden?

voor de record, in train ook gewoon in de herfst/winter door, regenwater gaat niet verder dan je vel en tegen de kou kun je je goed kleden maar een fijne jas is altijd wel prettig....

wat vandaag niet lukt, lukt morgen wel :)


pluisje88

Berichten: 7980
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: wat is nu DE ultieme regenjas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 16:18

Even een stipje voor mijn zusje die juf is en een goede (regen)jas zoekt voor pleinwacht. Wanneer iemand daarvoor een idee heeft dan graag

CalipsoLover

Berichten: 5530
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 16:20

Ik heb een hele goede regenjas van America Today. Is een echt klassieke regenjas, ze hebben nu ook korte jassen die iets handiger zijn :) Ik heb een tussenlengte, maar gebruik hem ook gewoon op paardlief. Je hebt ze in verschillende kleurtjes maar ook gewoon in het donkerblauw en zwart.

♥ 17y/o Diallo VW (Up Chique x Burggraaf)
3,5y/o Marie De Montserrat (Glock's Toto Jr x Bretton Woods) ♥

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 16:21

Ik koop altijd mijn regen jassen bij de Bever. Ik heb momenteel een the north face jas voor de paarden en een mountain hardwear jas voor gewoon.
Niet zo modieus. Maar wel super water dicht!

pluisje88

Berichten: 7980
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: wat is nu DE ultieme regenjas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 16:22

Zijn dat van die typische vieze zweetdingen of gewoon fijne jassen?

MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 16:24

CalipsoLover schreef:
Ik heb een hele goede regenjas van America Today. Is een echt klassieke regenjas, ze hebben nu ook korte jassen die iets handiger zijn :) Ik heb een tussenlengte, maar gebruik hem ook gewoon op paardlief. Je hebt ze in verschillende kleurtjes maar ook gewoon in het donkerblauw en zwart.


Die heb ik ook. Super jassen! :)

Moppie en Lou - For always in my heart little friends <3

xSCWx
Berichten: 7041
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 16:24

Ik heb een regenjas van de Hema, erg fijn ding en valt ook lang waardoor je kont en bovenbenen ook droog blijven, sluit lekker hoog in de nek. Goed waterdicht en reflecterend. Hij is ook nog eens super makkelijk mee te nemen omdat je hem in zijn eigen zak kan opvouwen waardoor je een klein pakketje overhoud. Je moet er alleen wel goede warme kleding onder doen. https://www.hema.nl/dames/dameskleding/ ... 06259.html

La Vie en Rose 

iirrssjjee

Berichten: 5917
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 16:25

Bij de decathlon heb ik een superlekkere regenjas vandaan. Van Quechua. Is een outdoorjas. Net boven de knie, heel licht en dun, maar komt geen druppel regen in!
Kan hem helaas niet meer vinden op de site, maar ik denk dat je er zeker zult slagen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 16:26

pluisje88 schreef:
Zijn dat van die typische vieze zweetdingen of gewoon fijne jassen?

Gewoon fijne jassen. Die zweet dingen zijn ouderwets. Tegenwoordig heb je hele goede technische materialen die waterdicht zijn maar wel ademen.
Mensen die een bergbeklimmen, naar de noordpool gaan of andere buiten dingen doen. Stellen hogere eisen aan een goede jas dan de meeste paarden mensen doen. Dus dat is echt wel goed spul.

Shenavallie
Berichten: 11517
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 17:01

Dè ultieme regenjas bestaat helaas niet. Ik heb jaren met paarden in de buitenlucht gewerkt - van 's morgens vroeg tot 's avonds laat onafgebroken in de regen - en ongeacht welke jas (duur, goedkoop), uiteindelijk lekt alles door. Een Ierse man kwam een keer naar mij toe en die zei ook al dat er geen perfecte regenjas bestaat. "Je moet het gewoon accepteren, het meeste valt ernaast en je wordt vanzelf weer droog". Tja... misschien een dooddoener, maar hij had gelijk. Ik nam gewoon meerdere jassen mee die ik kon afwisselen. Eén jas hield het wel wat langer uit dan de meeste (dat was de FastRider), maar ook die lekte uiteindelijk. En had ik een goede jas, dan ging de rits weer makkelijk stuk. Dus het was lood om oud ijzer. :') Een goede stormparaplu hielp me vaak de dag door, maar dat was met mennen weer niet handig.

In 1963 the Bronx Zoo had an exhibit called "The Most Dangerous Animal in the World". It was a mirror.

I don't understand why when we destroy something created by man we call it vandalism, but when we destroy something created by nature we call it progress. Ed Begley Jr.

cissy

Berichten: 19799
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: wat is nu DE ultieme regenjas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 18:58

Ik zweer nog steeds bij mn waxjas. Af en toe eens insprayen en dan gaat hij weer poosje mee. Is inmiddels al ruim 25 jaar oud en nog steeds waterdicht.

Trailerladen en grondwerk les http://www.horse-assist.nl

BB80

Berichten: 897
Geregistreerd: 11-07-13
Woonplaats: ligt in Noord Holland

Re: wat is nu DE ultieme regenjas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 19:13

De ultieme regenjas vind je bij America Today.
Deze heet Janet en kost 59,95€

Perfect voor buiten bij de paarden maar ook gewoon leuk om buiten te dragen! Ik gebruik hem veel en hoop dat ik jullie kan helpen met deze tip!

Take a smile :)

ikke

Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 19:33

cissy schreef:
Ik zweer nog steeds bij mn waxjas. Af en toe eens insprayen en dan gaat hij weer poosje mee. Is inmiddels al ruim 25 jaar oud en nog steeds waterdicht.

Heb jij ook een echte, of een goed gelukte kopie?

Niet de goedkoopste versies, maar ik heb er eentje die 30 jaar mishandeling overleefde.....
https://store.drizabone.com.au/riding-coat-brown

Ik weet niet of er intussen weer een Europese importeur is, maar als ik er nog eens eentje nodig heb, laat ik 'm desnoods gewoon opsturen.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

MelanieB

Berichten: 25864
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 19:35

Ik heb een lange regenjas (net zoals een wax jas maar dan van regenjas materiaal) of mijn mensport jas.
Het is jammer dat paard en koets niet meer in de winter is, die hebben altijd stands met wax jassen.

Wat ik veel meer aanraad is de winter schootkleed van Zilco. Ik rijd niet meer zonder als het straks weer fris is. Wind en water dicht, heerlijk gevoerd, soepel en zacht, klitteband op zodst je 'm schuin omhoog kunt doen voor op en afstappen en lopen. Tis praktisch een dekentje, train er mee door weer en wind dagelijks, nooit meer koude benen. (en ik heb de lange versie, ook nooit meer koude voeten :'))
https://www.demenner.nl/kleding/menscho ... inter.html

www.MelanievandeBunt.com Mensport Instructie en Africhting
Internationaal 2 span ponymenner A-Kader lid |
Individueel Zilver en team Zilver Wereldkampioenschap Kisbér 2019 | Team Goud Wereldkampioenschap Haras du Pin 2021 | Individueel Zilver en team Goud Wereldkampioenschap Oirschot 2023

cissy

Berichten: 19799
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 19:38

Ikke, Ik heb geen Drizabone maar een Engels merk. Ooit bij Hippostore gekocht. Draag m ook alleen bij regen of verwachte regen, dan blijft ie 'schoon'.

Edit: merk L'Avenir, made in England
Laatst bijgewerkt door cissy op 09-09-18 19:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Trailerladen en grondwerk les http://www.horse-assist.nl

ikke

Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 19:42

cissy schreef:
Ikke, Ik heb geen Drizabone maar een Engels merk. Ooit bij Hippostore gekocht. Draag m ook alleen bij regen of verwachte regen, dan blijft ie 'schoon'.

Ik heb zelfs een versie voor op het werk (kantoorbaan) voor als het dreigt te regenen. Ik fiets uiteindelijk liever naar m'n werk dan dat ik de auto neem.

Er zijn echt meer goede merken, maar ik blijf nu eenmaal fan van die Australiërs :D

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info


cissy

Berichten: 19799
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 19:45

Heb ook jaren de korte versie gehad voor het normale gebruik. Die kon je lekker vies laten worden en als die te hard ging stinken kocht ik een nieuwe, dat waren dan de goedkope versies.
Als ik in de regen draadjes moet verzetten pak ik ook de lange.
Nadeel is wel dat je kuiten nat worden van alle eraf druipende regen.

Trailerladen en grondwerk les http://www.horse-assist.nl

ikke

Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 20:00

cissy schreef:
Heb ook jaren de korte versie gehad voor het normale gebruik. Die kon je lekker vies laten worden en als die te hard ging stinken kocht ik een nieuwe, dat waren dan de goedkope versies.
Als ik in de regen draadjes moet verzetten pak ik ook de lange.
Nadeel is wel dat je kuiten nat worden van alle eraf druipende regen.

Dan is ie te kort }>

Sorry TS voor deze interruptie, maar de boodschap is wellicht duidelijk: neem een goede wax/oilskin jas en ben daar zuinig op.
Is z'n geld waard, ook als er geen boontje op staat :D

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

cissy

Berichten: 19799
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 20:07

ikke schreef:
Dan is ie te kort }>

En ik heb al korte pootjes... :+
Om te rijden prima, hele zadel blijft droog maar lopend krijg je natte kuiten ;)
Of je moet er lange laarzen onder aandoen.

Trailerladen en grondwerk les http://www.horse-assist.nl

Wijslander

Berichten: 5776
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 20:48

MoppieFilou schreef:
CalipsoLover schreef:
Ik heb een hele goede regenjas van America Today. Is een echt klassieke regenjas, ze hebben nu ook korte jassen die iets handiger zijn :) Ik heb een tussenlengte, maar gebruik hem ook gewoon op paardlief. Je hebt ze in verschillende kleurtjes maar ook gewoon in het donkerblauw en zwart.


Die heb ik ook. Super jassen! :)


Spatwaterdicht lees ik op internet... Lekt ie bij jullie niet door in een flinke stortbui?

MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 20:51

Wijslander schreef:
MoppieFilou schreef:
Die heb ik ook. Super jassen! :)


Spatwaterdicht lees ik op internet... Lekt ie bij jullie niet door in een flinke stortbui?


Heb er nog niet mee in een stortbui gestaan, maar de "stof" ziet er wel heel waterdicht uit moet ik zeggen.

Moppie en Lou - For always in my heart little friends <3

Wijslander

Berichten: 5776
Geregistreerd: 19-06-09

Re: wat is nu DE ultieme regenjas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 20:57

Het is eigenlijk wel precies wat ik zoek en veel keuze qua kleur... interessant!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 21:04

Wijslander schreef:
MoppieFilou schreef:

Die heb ik ook. Super jassen! :)


Spatwaterdicht lees ik op internet... Lekt ie bij jullie niet door in een flinke stortbui?


Goedkope jassen zoals die van america today hebben doorgaans geen getapte naden. En zeker geen water dichte rits. Dus hij zal zeker doorlekken bij meer dan wat spatjes regen.

A3a1
Berichten: 2761
Geregistreerd: 07-04-16
Woonplaats: Sleewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 21:06

Ik heb regenjas van human Nature, van de anwb, heerlijke jas, heb hem al zeker 7 jaar, soms wassen met speciaal spul, blijft goed.
Ik gebruik hem s winters met trui eronder en dan is ie ook warm genoeg.
En ook zomers gebruik ik hem maar dan hemdje aan.

Vuurwerk helemaal zat?
Teken de petitie,!!!!
https://petities.nl/petitions/vuurwerkv ... htqSlfkUUw

Sanned

Berichten: 1491
Geregistreerd: 20-11-11
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 22:03

Shenavallie schreef:
Dè ultieme regenjas bestaat helaas niet. Ik heb jaren met paarden in de buitenlucht gewerkt - van 's morgens vroeg tot 's avonds laat onafgebroken in de regen - en ongeacht welke jas (duur, goedkoop), uiteindelijk lekt alles door. Een Ierse man kwam een keer naar mij toe en die zei ook al dat er geen perfecte regenjas bestaat. "Je moet het gewoon accepteren, het meeste valt ernaast en je wordt vanzelf weer droog". Tja... misschien een dooddoener, maar hij had gelijk. Ik nam gewoon meerdere jassen mee die ik kon afwisselen. Eén jas hield het wel wat langer uit dan de meeste (dat was de FastRider), maar ook die lekte uiteindelijk. En had ik een goede jas, dan ging de rits weer makkelijk stuk. Dus het was lood om oud ijzer. :') Een goede stormparaplu hielp me vaak de dag door, maar dat was met mennen weer niet handig.


Hier ben ik het niet mee eens! Ik zeil veel, ook op zee. En bij slecht weer wordt je dan erg nat. Het is alsof iemand elke dertig seconden een emmer water in je gezicht smijt. En over het algemeen is het dan ook nog aan het plenzen (vraag me niet wat er leuk aan is :')). Maar in elk geval, mijn zeiljas is écht waterdicht. Kan er dagen mee in de stromende regen lopen zonder nat te worden. Daarnaast heb ik hem inmiddels al ruim tien jaar. En hij is nog steeds helemaal waterdicht. Ik heb er een van helly hansen. Duur, maar wel echt goed spul. Ze zijn er op gemaakt om zout water te kunnen doorstaan en daardoor erg duurzaam. Oh, en niet zweterig!

Da Vinci (Van Gogh x Kigali) Z1+7 *PR 224,5*


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 bezoekers