welke kleur muren in keuken bij nieuwe stoelen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lynn_Nikita

Berichten: 25456
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

welke kleur muren in keuken bij nieuwe stoelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-18 17:01

Wij zijn aan het klussen en krijgen een nieuwe tegelvloer over de hele benedenverdieping in een houtlook. Ook gaan alle radiatoren weg ( vloerverwarming) en wordt alles opnieuw geverfd.
Hoop werk maar dan heb je straks ook wat. *\o/*

De L vormige woonkamer is aan de voorkant woonkamer en de achterste hoek is speelkamer. Deze is nu oud roze en grenst weer aan de keuken. Het zitgedeelte krijgt nog een kleur maar daar ben ik nog niet helemaal uit welke.

De keuken krijgt ook nieuwe keukenstoelen, niet mijn eerste keuze maar deze waren aan vervanging toe en mijn broertje heeft zijn stoelen aan ons geschonken.
Qua stijl ( vrij modern, (chrome U profiel als poten )passen ze niet helemaal bij de rest van het huis, ( landerlijk) maar de keuken is vrij modern en hier zou het niet misstaan.

De keuken is geverfd met een lambrisering, beneden is met structuurverf, dan een sierlatje en dan een gladde muur. Ik heb al de combi taupe met beige gehad, antraciet met een blauw en nu antraciet met groen. Ik hou absoluur niet van wit maar wil ook graag een eenheid in huis met kleuren die bij elkaar passen

De stoelen hebben een chroomkleurig u profiel als poten en stoffen zitting 2x grijs, 2 x donkerblauw en 2 x turqoise

Wat voor kleur muur daarbij??Juist omdat er zo`n lambrisering is en het dan 2 kleuren worden heb ik geen idee wat ik moet doen
Helaas doet de foto upload het bij mij niet dus ik zal later ook foto`s kunnen toevoegen van de keuken . Deze is vrij groot en modern, wit hoogglans met lades

Nooor_

Berichten: 3852
Geregistreerd: 15-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 01:01

Ik ben wel benieuwd hoe het eruit ziet, maar ik zou zeggen dat het afhangt van waarnaar je op zoek bent.
Lichte kleuren zouden kunnen: grijs, blauw of groen (en dan van allemaal niet fel, maar echt lichte en vale kleuren)
Wat donkerder misschien antraciet, blauwgrijs of donkerblauw
Als je van felle kleuren houdt misschien licht turquoise, maar dat zou mij zelf een beetje te ver gaan :=

_Nelleke_

Berichten: 8059
Geregistreerd: 02-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 08:00

Welke kleuren heb je in de rest van je woning?

Ik zou gaan voor een niet al te felle kleur omdat je keuken al hoogglans wit is en de stoelen met chroom. Antraciet is misschien wat te hard.

Je zou kunnen kiezen voor een donkere kleur onder en boven dezelfde kleur alleen dan pastel. Bijv donkerblauw onder en dan boven heel licht pastelblauw.

Wat ik persoonlijk ook heel mooi vind is de trendkleur van flexa: heartwood, combineren met oudroze zoals hieronder:

Afbeelding

Lynn_Nikita

Berichten: 25456
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-18 10:38

Afbeelding

eindelijk, ik kan weer fotos uploaden *\o/*
Dit is mijn keuken 2 jaar geleden, inmiddels zijn de kleuren anders, ik verander graag van kleur :o en met kinderen zijn d emuren elk jaar zo vies dat ik het toch opnieuw moet doen. ik heb nu afschrobbare verf en hoop nu niet elk jaar te veranderen zodat ik tijd voor andere dingen heb.

De overige kleuren moet ik nog verven, aangezien alle radiatoren weggaan wordt alles opnieuw gedaan en dus nog vrij in te delen. Ik had voor de verbouwing de gang, woonkamer groen, de speelkamer beige en de keuken groen en antraciet beneden. Ik denk nu aan de kamer lichtgrijs en de keuken lichtgrijs boven en antraciet beneden die lambrisering maar is grijd niet ontzettend koel? ook icm mijn meubels die de kleur van de tafel in de keuken hebben

De vloer krijgt deze tegels

Afbeelding

en de speelkamer die al geverfd is

Afbeelding


De woonkamer is L vormig met een aanbouw erachter en het deel wat nu roze is ligt precies tussen de aanbouwkeuken en de zitkamer in.

Dit is een soortgelijke foto van de stoelen, blauw, grijs en turqoise

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Lynn_Nikita op 09-09-18 10:48, in het totaal 2 keer bewerkt

_mexx_lady_

Berichten: 8737
Geregistreerd: 10-12-07

Re: welke kleur muren in keuken bij nieuwe stoelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 10:47

Wat een geweldige vloer! En dat zijn tegels?

Ik zou het ook eerder rustig houden, bv een erg lichte tint grijs als hoofdkleur en dan een kleur blauw/turqoise als accentmuur. Het grijs kan ook wel bij babyroze en kan je zo licht maken dat het bijna wit lijkt. Neem dan wel een warme kleur grijs, geen koude.

Lynn_Nikita

Berichten: 25456
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-18 10:54

_mexx_lady_ schreef:
Wat een geweldige vloer! En dat zijn tegels?

Ik zou het ook eerder rustig houden, bv een erg lichte tint grijs als hoofdkleur en dan een kleur blauw/turqoise als accentmuur. Het grijs kan ook wel bij babyroze en kan je zo licht maken dat het bijna wit lijkt. Neem dan wel een warme kleur grijs, geen koude.



ja, ik wilde heel graag een houten vloer maar dat is zo onpraktisch, dit is echt net hout, zelfs de structuur van hout en geen gladde tegels en veel onderhoudsvriendelijker.
Nog een 2 a 3 weken en dan zal de vloer erin liggen
momenteel is het eehm... zo... ) lijkt zo kaal ontzettend klein maar het zijn 75m2 met de keuken erbij

Hier zie je ook de indeling van de ruimte, rechts waar de hond ook ligt is de roze speelkamer en de doorgang naar de keuken
Afbeelding

en wij wonen nu al bijna 2 mnd in de keuken en daar zie je ook de kleur groen die wij nu hadden door 75 % van de beneden verdieping ) en die kleur vloekt bij het roze


Afbeelding

_mexx_lady_

Berichten: 8737
Geregistreerd: 10-12-07

Re: welke kleur muren in keuken bij nieuwe stoelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 12:02

Heb je ( misschien per PB) een linkje naar je tegels. Ik wil steevast een andere vloer in huis, vriend niet maar als ik een goed alternatief vindt gaat hij misschien overstag.
Oei, dat groen vloekt wel erg haha, vanuit de hoek van de onderste foto denk ik dat een grijs met roze ondertoon best wel kan matchen. En dat staat niet te hard bij een lak witte keuken. En past ook gewoon goed bij blauw omdat het nog altijd grijs is.

A3a1
Berichten: 2761
Geregistreerd: 07-04-16
Woonplaats: Sleewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 12:09

Lynn_Nikita schreef:
Wij zijn aan het klussen en krijgen een nieuwe tegelvloer over de hele benedenverdieping in een houtlook. Ook gaan alle radiatoren weg ( vloerverwarming) en wordt alles opnieuw geverfd.
Hoop werk maar dan heb je straks ook wat. *\o/*

De L vormige woonkamer is aan de voorkant woonkamer en de achterste hoek is speelkamer. Deze is nu oud roze en grenst weer aan de keuken. Het zitgedeelte krijgt nog een kleur maar daar ben ik nog niet helemaal uit welke.

De keuken krijgt ook nieuwe keukenstoelen, niet mijn eerste keuze maar deze waren aan vervanging toe en mijn broertje heeft zijn stoelen aan ons geschonken.
Qua stijl ( vrij modern, (chrome U profiel als poten )passen ze niet helemaal bij de rest van het huis, ( landerlijk) maar de keuken is vrij modern en hier zou het niet misstaan.

De keuken is geverfd met een lambrisering, beneden is met structuurverf, dan een sierlatje en dan een gladde muur. Ik heb al de combi taupe met beige gehad, antraciet met een blauw en nu antraciet met groen. Ik hou absoluur niet van wit maar wil ook graag een eenheid in huis met kleuren die bij elkaar passen

De stoelen hebben een chroomkleurig u profiel als poten en stoffen zitting 2x grijs, 2 x donkerblauw en 2 x turqoise

Wat voor kleur muur daarbij??Juist omdat er zo`n lambrisering is en het dan 2 kleuren worden heb ik geen idee wat ik moet doen
Helaas doet de foto upload het bij mij niet dus ik zal later ook foto`s kunnen toevoegen van de keuken . Deze is vrij groot en modern, wit hoogglans met lades


Ik zou voor muisgrijs of zilvergrijs gaan, eventueel een slagje donkerder,

Lynn_Nikita

Berichten: 25456
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-18 12:17

_mexx_lady_ schreef:
Heb je ( misschien per PB) een linkje naar je tegels. Ik wil steevast een andere vloer in huis, vriend niet maar als ik een goed alternatief vindt gaat hij misschien overstag.
Oei, dat groen vloekt wel erg haha, vanuit de hoek van de onderste foto denk ik dat een grijs met roze ondertoon best wel kan matchen. En dat staat niet te hard bij een lak witte keuken. En past ook gewoon goed bij blauw omdat het nog altijd grijs is.



gekocht bij jan van erp tegelzaak, die liggen volgens mij door heel NL. Naam weet ik ook niet van de tegel maar dat kan ik wel nakijken. Normaal rond de 44 euro per m2 maar met iets praten kan daar altijd wel wat vanaf :Y)ik heb geloof ik rond de 35- per m2 betaald nu, ze zijn ook iets breder dan gemiddeld. 30 cm breed en 1,20 lang, minder voegen daardoor
Is net echt hout incl de houtnerven die je zowel ziet als voelt dus ik ben zo benieuwd als straks alles nieuw is. daar kijk ik ook echt naar uit nu wij al ff met de honden en kinderen in de keuken bivakkeren, al is dat wonen in de keuken momenteel nog altijd ruimer dan mijn eerste appartement

Lynn_Nikita

Berichten: 25456
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-18 12:23

Ow ja, nu nog de tegels van toilet uitzoeken, dat wordt ook nog leuk. manlief en ik hebben een ontzettend uit elkaar liggende smaak al geeft hij steeds makkelijker toe omdat hij het eindresultaat wel altijd erg mooi vind
Vloer is dus al bekend, ik neig naar 3 muren wit en dan 40 x 20 oid en achterwand een subtiel printje. ik vind portugees heel erg mooi maar manlief niet, dus iets met een subtiel werkje

Lynn_Nikita

Berichten: 25456
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-18 12:25

https://www.google.nl/search?q=muren+ro ... s_-nj_LSoM:

zoiets? de eerste kleur lijkt op wat wij nu hebben en dan donker en licht grijs in de keuken, donker beneden en dan licht boven en de houten strip nog verven die is nu beige, denk dezelfde kleur dan de plinten worden ( net geen wit, beetje warmer)

De woonkamer dan lichtgrijs en de korte muur waar de tv komt donkerder?

Lynn_Nikita

Berichten: 25456
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-18 12:53

Afbeelding

Een biels blank geschuurd als vensterbank in de inham. <3

_Nelleke_

Berichten: 8059
Geregistreerd: 02-11-07

Re: welke kleur muren in keuken bij nieuwe stoelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 21:10

Ben je er al uit welke kleur het gaat worden?

joyce83

Berichten: 5206
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Vlodrop, limburg

Re: welke kleur muren in keuken bij nieuwe stoelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 21:15

oohhhhh ik zie nu pas dat je in de zooi zit...

Mij lijkt het roze met grijstinten ook erg mooi. Grijs kan ook mooi in de keuken, maar misschien ook licht blauw maar dan krijg je misschien weer heel erg jongen/meisje idee? Ik zou dan idd achter de tv het donker grijze doen en de rest lichter. Dan zou je eventueel weer in de keuken wat je volgens mij nu ook hebt (of is het de bank??) de onderkant donkergrijs kunnen doen zodat je minder viezigheid ziet onderaan.

Lynn_Nikita

Berichten: 25456
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-18 21:58

Afbeelding


Vermoed dat het dit gaat worden. In het echt is het niet zo " groen " als het nu schijnt mar echt lucht en donker grijs, fe kleuren heten peper en kandidaat icm het roze liefst

In de keuken beneden de donker grijze kleur en boven het lichte (@Joyce.momenteel is die muur oneraan ook donkerder antraciet, detint die nu gekozen is , is iets lichter/warmer) Woonkamer krijgt de lichte kleur en muur achter tv donker. Zo past het bij het roze en heeft niet elke ruimte en andere kleur

Lynn_Nikita

Berichten: 25456
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-18 13:34

*\o/* Morgen komt de vloerverwarming erin en erna de vloer

Net op tijd heb ik de muren af. De woonkamer is bijna klaar, er moeten alleen nog sierstrips langs het plafond die op waren in de winkel. Zodra er nieuwe voorraad is wordt dit afgemaakt.


Afbeelding
De keuken

Afbeelding
De e bovenste kleur is muiziger grijs dan het groenige wat het nu lijkt op de foto


Nu alleen nog de groene gang en ander kleurtje geven. Roze is te roze, grijs is ook zo saai dus ik denk een hele lichte lila tint. Dit hen ik ooit (in een iets donkerdere tinr) eerder gehad en stond erg mooi.
Of heeft iemand een suggestie? Vanuit de gang kom je in de roze speelkamer uit.

Afbeelding
Plafond in de woonkamer met gedeeltelijk de strips langs het plafond. Ook dit je nog net een beetje van de groene gang

joyce83

Berichten: 5206
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Vlodrop, limburg

Re: welke kleur muren in keuken bij nieuwe stoelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 08:31

Ziet er netjes uit!

Lynn_Nikita

Berichten: 25456
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-18 18:19

Deze kleuren zijn het nu geworden
Afbeelding


Afbeelding
De gang
De kleur heet onmisbaar. Bijna dezelfde kleur heb ik al eerder op mijn gang gehad dus hij is echt onmisbaar

Afbeelding
En de vloerverwarming ligt erin

Lynn_Nikita

Berichten: 25456
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-18 19:38

Alles is eindelijk klaar en de stoelen staan er sinds gisteren
Afbeelding

joyce83

Berichten: 5206
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Vlodrop, limburg

Re: welke kleur muren in keuken bij nieuwe stoelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 08:27

Ziet er mooi uit!