inhoud kledingkast van jouw kind!

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
kwita

Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

inhoud kledingkast van jouw kind!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-18 08:04

Nu hoorde ik op zwemles dat er kinderen zijn waar de kleren niet meer in de kast passen.
ook dat er zijn waar de kleding ongedragen weer de kast verlaat.
En dat dat er was dat weet je stiekem wel,ook al heb je dat zelf niet bij je eigen kinderen.

Wat hebben jullie kinderen in de kast hangen en mogen ze zelf kiezen?
hoe staan jullie tegenover peperdure merken of spotgoedkope kleding en waarom wel of juist niet?
En wat gebeurt er met de te kleine kleding, en wat met de afgedragen kleding.
En mijn laatste vraag doen jullie bewust mee met trends of hebbedingen.

Ik vraag mij dit oprecht af omdat ik dus echt een van de weinige was die gewoon zijn eigen plan trekt, nee niets mis mee en mijn kinderen lopen niet voor spot. Maar het valt mij persoonlijk op dat er een soort van schaamte hing om dat te bekennen en dat ouders zich daar ongemakkelijk bij voelen.
Het is toch niet erg om daar voor uit te komen?

zo zijn hier de speelkleren 2e hands, gaat er wat mis mer vlekken of scheuren jammer dan.
de caps en bp zijn echt nieuw. maar dan geen duur merk voor de naam, maar voor het comfort/pasvorm of juist de beschermingsgraad. maar de rijbroeken zijn altijd 2e hands.
de nette kleding is altijd van een simpele winkel met uitschieters van merken naar top en naar ook de zeeman. om een voorbeeld te geven.
Verder tellen de kinder kledingkasten hier ongeveer 35 stuks van hemd tot jas met standaard 2 paar schoenen en 1 paar laarzen en in de winter pantoffels extra ( en school gym schoenen).
Laatst bijgewerkt door kwita op 09-09-18 08:33, in het totaal 2 keer bewerkt

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!


quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 08:14

Mijn dochter heeft een kast vol.
Meerendeel 2e hands. Maar ook een stapel spijkerbroeken. Vorig jaar zwaar in de aanbieding gekocht. Die passen nu nog net.
Qua dure merken heeft ze weinig en wat ze heeft is 2e hands. Paar weken geleden zgan z8 jas gekocht voor 30 incl zenden.

Als het te klein is dan gaat het in deze volgorde:
Mooi en netjes-> in de bak voor kleine zus
Prima kleding soms een mini vlekje of iets pillig de weggeefhoek op Facebook op.
Alles wat niet netjes meer is dat gaat gewoon weg.

De meeste kleding is van c&a, zeeman, wat handgemaakte kleding, h&m,name it.


Afbeelding

Dit is haar kast waarvan de 2e plank korte mouwen en zomer is.
Helemaal onderop is trouwens skipakken,winterjassen,schapenvachten.

9-10-2015 is A. Geboren <3
29-06-2018 is S. Geboren
<3

zonnebloem18

Berichten: 24819
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: inhoud kledinkast van jou kind!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 08:25

Onze dochter heeft bijna geen tweedehands kleding, we kennen eigenlijk niemand met waarvan we kleding kunnen krijgen. Vind de kleding die je tweedehands in de winkel of op marktplaats vaak of niet mooi of te duur. Onze dochter heeft vrijwel alleen kleding van de Hema, Primark, H&M, Wibra of Zeeman. We kopen af en toe een mooi jurkje van een duurder merk, maar alles wordt toch vies dan ga ik haar niet naar school sturen in een broek van 35 euro en een shirt van 15 euro.

We kopen ook niet super veel, ze heeft nu toevallig wat meer jurkjes omdat ze nog jurkjes en shirts van vorig jaar past.
Iets gaat hier ook nooit ongedragen de kast weer uit, dan heb je gewoon te veel gekocht.

Enige waar ik altijd veel geld aan uit geef is schoenen. De schoenen maar ze dagelijks op loopt zijn van goede merken. Slippers, sportschoenen en regenlaarzen haal ik vaak gewoon bij de Bristol.

Afbeelding
Dit is de kast van Lotte op het moment, er zitten wel wat jurkjes, een shirt en een broek in de wasmand. Als alles hangt dan heb ik nog lege hangertjes in de kast hangen.

♥10 april 2014 is ons kleine wondertje Lotte geboren.♥

j_nine

Berichten: 196
Geregistreerd: 09-03-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 08:27

Tja....wat heet veel...in vergelijking met mij heeft mijn dochter niet veel :')
Maar ze heeft best wat in de kast liggen.
Het meeste was in de uitverkoop ,maar ze krijgt ook wel kleren die nieuw in de winkel liggen voor een seizoen (zoals nu voor de herfst)
Laatst nog broeken gekocht in de uitverkoop.
Meestal koop ik wel een maat groter, zodat ze met een beetje mazzel het een jaar later nog aankan :j

Eerder haalde ik altijd kleding van de weggeefhoek op fb, maar ze word nu wat kieskeuriger (7 jaar)
Maar ze groeit zo hard dat we niet teveel willen uitgeven....en het meeste word toch weer smerig en gaat kapot door het spelen.
Wij gaan naar winkels als zeeman/wibra/primark/c&A
De hema gaan wij heen voor rokjes en jurkjes, die kleding valt altijd wel wat ruimer.

Schoenen standaard 2 paar en die halen we nieuw, vind goed schoeisel belangrijker voor een kind dan de kleren.

superleuke en unieke creaties te koop voor elke gelegenheid!
http://www.kralenenkado.nl

Sunrise19

Berichten: 4395
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Breukelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 08:36

Ik zal Mn dochter haar kast eerst eens opruimen voor ik een foto maak :') maar ze heeft een grote kast met kleding. Nieuw en tweedehands. Krijg veel van Mn nichtje. Ze heeft merk en non merk.

Schoenen heeft mijn dochter zon 10 a 15 paar. Ik heb nette schoenen, buitenspeelschoenen en school schoenen.

Mijn Zoontjes delen een kledingkast plus nog 4 manden vol en een deel in mijn kast. Merk non merk. Ook veel gekregen. Op school komt er nog weleens iemand naar mij toe of ik het wil hebben. En zo gaat het eigenlijk heel vaak op de school van mijn dochter.

Eigenlijk heb ik gewoon veel teveel als ik die kasten zo zie. :+

Maar ik vind dat heerlijk. Zit overigens niet vast aan een merk. Heb wel veel Zara, h&m en van de WE. Mijn jongens hebben juist weer veel van name iT, z8 en Zara. Verder ook zeeman, wibra en primark. Eigenlijk koop ik altijd dingen die ik leuk vind ongeacht het merk. Ik koop nooit online want ik wil de stof voelen en zien hoe het valt. Hema koop ik eigenlijk altijd ondergoed en rompers. Soms ook kleding. De winterjassen zijn wel heel fijn daarvan.

Ben jij minima of wil jij mensen helpen? Wordt lid van onze groep: https://www.facebook.com/groups/hulpgroepGeefNietOp

_lautje_

Berichten: 9215
Geregistreerd: 23-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 08:41

Zelf kiezen begint hier een beetje te komen. Maar ze mag kiezen uit wat ik kies. :+

Qua dure/goedkope merken: dat is zo relatief. De ene vindt Z8 duur, de ander vindt dat middenklasse en weer een ander vindt dat goedkoop.
Ik vind bijv een Longsleeve van 35,- niet vallen onder duur.

Zelf heb ik voornamelijk het iets hogere segment aan kleding voor dr tot duurder.
Wel meestal kleding met een goed verhaal.
Varieert van Tiny Cottons, Bobo Choses, Maed for Mini, Mini Rodini, Ralph Lauren, Tartine et Chocolat, etc.
Hier geen kleren specifiek voor de crèche of om te spelen. Alles wordt gewoon gedragen. Daar is het immers voor.

Echt goedkope kleding heb ik niet veel. Wel eens wat van de Zara voor leuke shirtjes voor erbij.

Met oude kleertjes is het wisselend. Of het wordt bewaard voor dr opvolger of verkoop het. Eigenlijk zelden wat hoeven weggooien. Meeste wat ik koop kan qua kwaliteit zo 2/3kindjes mee zonder het er aan af te zien.
Koop zelf ook wel wat tweedehands.

Trends vind ik lastig. Koop vaak als nieuwe collecties uitkomen, maar ga niet specifiek mee met de mainstream dingen. LProbeer wel dingen te kopen die leuk blijven.

Qua hoeveelheid probeer ik wel te minderen. Maar alsnog is het ruim aanwezig. Ik vind kinderkleding gewoon leuk en geniet er echt van.

Dit is haar kast nadat ik flink wat had geschift en er uit gehaald. Zo langzaam begint ook de wintercollectie wat vorm te krijgen. Ze gaat nu wel echt langer met maatjes doen. Dus nu gaat het zo een jaar mee.
Afbeelding

Urbanus

Berichten: 44932
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 08:52

Ik geef een paar honderd euro per maand uit aan kinderkleding. De ene maand is dat een tas vol Zara en de andere maand kleding uit het duurdere segment.

Soms koop ik iets tweedehands, ongedragen Mockies bijvoorbeeld.

En trends volgen, mwoah. Ik vind wel dat mijn kind er hip uitziet maar gestyled naar mijn smaak.

Kleding die ik heb gekregen gaat vrijwel ongedragen de kast uit. Niet mijn smaak.

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.

Anoeska27

Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Re: inhoud kledingkast van jouw kind!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 09:07

Ik heb heel veel kleding van Vingino in de kast hangen, allemaal gekregen van een vriendin. Die schuift de kleding door zodra haar dochter eruit is. Spijkerbroeken draagt mijn oudste niet en ik twijfel nog een beetje of ik die in de kast houd voor de jongste of weer door geef. Leggings haal ik in de zomer bij een winkeltje in de regio waar ze vaak 75% korting hebben. Ik heb nu leggings van Zara, Name It en nog een aantal andere duurdere merken voor 5,- per stuk. In de winter koop ik de leggings meestal bij C&A omdat zij lekkere warme thermoleggings hebben die er ook nog leuk uit zien. En ze is gek op de zomerjurkjes van H&M.

Ik volg geen trends, ben daar ook zelf echt niet goed in. We dragen gewoon wat lekker zit en wat praktisch is.


Iris82

Berichten: 39833
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: inhoud kledingkast van jouw kind!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 09:18

Ik heb een zoontje van nu zes en ik koop vooral kleding van de C&A en Next Direct. Ondergoed van de Hema.

Als ik ergens tweedehands kleding kan kopen op een markt oid dan doe ik dat.

Voor speciale gelegenheden wil ik ook wel eens wat duurdere kleding kopen. Ik vind 35 euro voor een longsleeve wel bijzonder duur. Voor mezelf nee, voor mijn kind ja. Dit omdat ie kleding binnen 1 dag onherstelbaar kan beschadigen. :+

Poking Stick: about 30cm long, that can be concealed up a sleeve, and can be used to 'poke' people who argue with you/irritate you/deserve poking/don't deserve poking but you poke anyway/anyone in the hope of enraging them/making them move/injuring them/anything.








Figaro schreef:
_O- Ik voel een geitenwollensok aankomen.. Misschien zit ie wel in mijn doos :')

dorientjuh

Berichten: 7251
Geregistreerd: 19-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 09:40

Eens met Iris. Ik vind €35 voor een longsleeve ook veel te duur voor mijn kind. Ik heb nog weinig ervaring met afgedragen kleding, aangezien ik 1 kind heb die volgende week 1 jaar wordt. Ik ben niet van de merkkleding, ook niet voor mezelf. Rompers komen van de Prenatal, Hema, Zeeman en Lidl. Daar koop ik ook kleding. De rest van de kleding komt van C&A, H&M en Zalando.

Te kleine kleding bewaar ik, voor mocht er nog een tweede komen. Afgedragen kleding gaat in de zak van max. Schoenen zijn hier nog niet aan de orde. Ze heeft nu nog vrij weinig kleding omdat ze nog hard groeit. 3 broeken / leggings, 3 maillots, 3 longsleeves, 5 jurkjes, 2 vesten, 1 trui, 1 jas en dan nog een stuk of 10 rompers.

Omdat alles goedkoop is, maakt het mij niet uit als iets vies wordt of kapot gaat. Bovendien kan ik zo regelmatig iets nieuws kopen zonder dat het me een fortuin kost.

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 09:42

Ik denk dat mijn kinderen relatief gezien weinig kledij hebben tegenover andere. Daar tegenover staat dat ze wel alles dragen ( en meer dan 1 keer) en er niets ongedragen de kast uit gaat. Denk dat ik van alles 5 stuks heb.

Ik koop meeste kledij uit c&a, hema en h&m.
Zeker als ze klein zijn vind ik het complete geldverspilling om dure kledij te kopen bv 35 euro voor een t shirt met lange mouwen vind ik veel geld.

snorkel1986

Berichten: 2984
Geregistreerd: 27-07-12
Woonplaats: overijsel

Re: inhoud kledingkast van jouw kind!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 09:52

Wij hebben hier een ouder beetje en zelf 2 jongens dus schuif veel door ideaal ze hebben ook veel kleding ook omdat ik 3 dagen achter elkaar werk en dan niet was dus aan 5 broeken bijv dan te weinig

Twan 26-11-2013
Luuk 17-8-2015

De sint kwam met de stoomtrein ozosnel na Nederland waar malle pietje kado tjes strooit langs elke kant

Kaka

Berichten: 4810
Geregistreerd: 17-10-06
Woonplaats: Camping 4, 2e straat rechts

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 10:17

Ik vind het belangrijk dat kinderkleding van natuurlijke materialen en op ecologisch en ethische wijze geproduceerd is, dan zit je direct in het hogere segment. Nieuw koop ik beperkt, het meeste is 2e hands, ook wat dingen van zijn oudere neef. Momenteel maak ik wat dingen zelf.

Gups kast is niet overdreven vol, maar je verzamelt stiekem aan toch genoeg. Ik geloof niet zo in mode, vooral in mooie basics.

Wat niet meer past, gaat naar vriendinnen met iets jongere kindjes of op MP.

Wit beyond measure is man's greatest treasure

Britta31

Berichten: 13066
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 11:25

Afbeelding
Afbeelding
De kledingkast van onze dochter van 16 :+

Britta, OUWE TAAIE.Mijn kerstmutsje.Old but still going samen met onze knuffelruin Nappie.Britt, ik mis je.

Urbanus

Berichten: 44932
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: inhoud kledingkast van jouw kind!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 11:28

En ze is er oke mee dat je dit openbaar op inet zet?

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.

Britta31

Berichten: 13066
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: inhoud kledingkast van jouw kind!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 11:30

Dat weet ze toch niet.Ik denk niet eens dat ze haar eigen kast herkent.

Britta, OUWE TAAIE.Mijn kerstmutsje.Old but still going samen met onze knuffelruin Nappie.Britt, ik mis je.

Anoniet
Berichten: 1723
Geregistreerd: 27-12-11

Re: inhoud kledingkast van jouw kind!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 11:37

_O-
Lijkt een beetje op mijn kast toen ik zo oud was :D

MissBambi

Berichten: 4279
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 12:00

Britta31 schreef:
[ [url=m/KyjI02.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/8Yhd9u.jpg]Afbeelding[/url] ]
De kledingkast van onze dochter van 16 :+



Eerlijk vind ik dit wel humor :') ik geloof dat het op mijn 16 jarige leeftijd precies hetzelfde eruit zag :oo

Nu heb ik alles op kleur gesorteerd :+

Britta31

Berichten: 13066
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: inhoud kledingkast van jouw kind!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 12:07

O jee,sorry hoor.Iets met het verkeerde been uit bed?

Britta, OUWE TAAIE.Mijn kerstmutsje.Old but still going samen met onze knuffelruin Nappie.Britt, ik mis je.

Anna79

Berichten: 3370
Geregistreerd: 30-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 12:08

Ik doe niet mee met trends. Verschrikkelijk die moeders die hun kroost in allerlei merkjes proppen en er zelf vaak sjofel erbij lopen en de kids als een soort modepopjes. Het wordt ook een soort opbieden dan, alsof je kind niet leuk is als het niet in Z8 loopt bijvoorbeeld.

Ik koop elk seizoen een kledingpakket op marktplaats, ik probeer dan wel merkkleding te kopen omdat dat vaak wat beter van kwaliteit is. Ik doe dit met het oog op mijn eigen beurs en ook vanwege het milieu. Basics koop ik bij CenA, Hema, Zeeman en Hen M.

Verder krijg ik ook regelmatig wat dus de kast van mijn dochter hangt aardig vol.

Urbanus

Berichten: 44932
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 12:08

Britta31 schreef:
O jee,sorry hoor.Iets met het verkeerde been uit bed?


Hey zullen we het verder ontopic houden en niet persoonlijk maken? :)

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 12:09

lieveli schreef:
Britta31 schreef:
O jee,sorry hoor.Iets met het verkeerde been uit bed?


Hey zullen we het verder ontopic houden en niet persoonlijk maken? :)

Geen idee wat er tussen jullie is voorgevallen maar wat is hier persoonlijk aan.....

9-10-2015 is A. Geboren <3
29-06-2018 is S. Geboren
<3

Urbanus

Berichten: 44932
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: inhoud kledingkast van jouw kind!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 12:11

Ontopic joe!

Anna, ik voel me wel een béétje aangesproken, maar goed. Voor mezelf geef ik ook veel geld uit aan kleding. Denk dat Oot en ik samen 2 modepopjes zijn.

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.

Phrono

Berichten: 8931
Geregistreerd: 06-01-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 12:18

Hier veel HEMA, Zara en H&M en Noppies vaak uit de sale. Zeeman heeft soms ook leuke dingen! Maar echt een volle kast.. Nee niet echt. Gister een winterjas gekocht van tumble 'n dry voor 60 euro.. ik vond het nogal wat maar voor op de fiets is een warme winddichte jas wel fijn. Daarnaast krijgen we ook af en toe wel eens wat kleding van bekenden. Goede schoenen vind ik wel belangrijk maar mijn zoontje loopt nog niet.

Laura82
Berichten: 7465
Geregistreerd: 05-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 12:20

Ik koop vooral voor mn kinderen wat ik leuk vind, en dat is meestal een mengeling van merkkleding en hema, h&m, c&a etc. Mn dochter (5) heeft heel sterke eigen smaak, die heeft zeker inspraak in wat ik koop (wel alleen wat ik ook leuk vind). Ze draagt vrijwel alleen maar jurken, daar heeft ze er flink wat van. Daarnaast nog een paar rokjes, 2 spijkerbroeken en een stapeltje shirtjes.

Mijn zoon is veel minder kieskeurig, als hij er makkelijk zelf mee naar het toilet kan (zijn voorkeur gaat nu uit naar joggingbroeken :+ ) vindt hij het allang best. Hij heeft veel minder in zijn kast: een stuk of 8 spijkerbroeken, paar joggingbroeken en een flinke stapel shirts met korte en lange mouwen. Oh, en natuurlijk ook wel korte broeken.

Edit: voor mn zoontje hebben we redelijk veel tweedehands kleding, van zn oudere neefjes. Voor mijn dochter nauwelijks, alleen soms wat bij een tweedehands merkkleding winkeltje hier in de buurt.
Laatst bijgewerkt door Laura82 op 09-09-18 12:22, in het totaal 1 keer bewerkt


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Astrid_Brann, Belle_Siem, Dammie, dandy123, Diddykong, fleurtjeuh, Lis_Ol, lovemyhorse1, Michelle_96, NogSteedsGek, ReneeMonty, RoronaZorro, Seventeen, stella92, XiiaaooNaa en 60 bezoekers