Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Amber_anne

Berichten: 6915
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 08:42

jahoorisgoed schreef:
Iloveiswan schreef:
Heel toevallig met de metro 51? las net op Facebook dat die zoveel problemen had vanochtend. met kapotte metro`s enzo := Pak daar ook liever de bus vertrouw die metro niet daar

Yep |(
Met de bus en tram is voor mij helaas niet te doen (ben ik een half uur langer onderweg en die hebben in de spits ook vrijwel altijd vertraging in Amsterdam), maar echt wat een drama altijd met die lijn |( is minimaal een keer per week wel raak.


Ik moest een paar jaar geleden voor mijn opleiding elke dag van Sportlaan naar Weesperplein en moet zeggen dat het toen nog wel redelijk oké was. Als ik bij de metro aankwam en het zag er naar uit dat het niet ging lukken dan fietste ik zo weer naar huis hoor :evaw:

Anoniem

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 09:07

Wanneer sta je nou wel of niet op voor oude(re) mensen? Als ze het moeten vragen zijn ze boos, want je bood het niet aan. Bied je het aan, zijn ze boos want ze zijn niet oud..

Foaly

Berichten: 4848
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 09:35

Ik kijk altijd een beetje hoe ze lopen en of ik denk dat ze zich staande kunnen houden :') Voor iemand die schuifelend binnenkomt en die eruitziet alsof ie al omvalt als je er tegenaan blaast sta ik eerder op dan voor een vitale oudere, ook al scheelt het in leeftijd niet zoveel

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33794
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 10:01

Oudere mensen hebben ook een mond. :+

Willl65
Berichten: 2197
Geregistreerd: 27-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 10:48

Ja maar hoe betalen studenten dan de reis naar introductie week?
Daar wordt totaal geen rekening mee gehouden[/quote]
Een introductieweek is in veel gevallen niet verplicht. De opleidingen zelf organiseren ze vaak in de eerste collegeweek, ik heb nog niemand gehoord bij wie de intro voor de officiële startdatum was.[/quote]
Nee maar het wordt wel nadrukkelijk aangegeven daar vooral wel aan mee te doen ivm de verbinding met klas. Niet meedoen betekent meteen al achterstand dus .
Persoonlijk vind ik het van de gekke .
De studie Fin gast ook weer omhoog qua rente (18 %!) dus de arme student wordt dubbel genaaid

Willl65
Berichten: 2197
Geregistreerd: 27-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 10:49

Paralian schreef:
Wanneer sta je nou wel of niet op voor oude(re) mensen? Als ze het moeten vragen zijn ze boos, want je bood het niet aan. Bied je het aan, zijn ze boos want ze zijn niet oud..

Persoonlijk sta ik voor iedere bejaarde op

Jorex

Berichten: 9942
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 10:57

Hier was de introductie dag toch echt wel voor de eerste week georganiseerd.

Ik vraag altijd beleefd of ze ook op mijn plaats willen zitten, hetzelfde geldt voor mensen die kreupelen. Maar ik kreupel nu zelf ook dus vraag t nu alleen nog aan ouderen.

Shadow0

Berichten: 43501
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 11:29

Heh, kastje <-> muur.

Ik: "Is het mogelijk dat er meer zitplaatsen bij halte Jacobsstraat Utrecht komen, aangezien dit een zeer drukke opstaphalte is?

Busmaatschappij: "Er wordt aangegeven dat u deze aanvraag bij de gemeente Utrecht moet neerleggen. De gemeente is wegbeheerder en verantwoordelijk voor de haltes."

Gemeente: "Hiervoor dient u bij de desbetreffende bus organisatie te zijn."

Ghostattack

Berichten: 11239
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 12:02

Willl65 schreef:
Nee maar het wordt wel nadrukkelijk aangegeven daar vooral wel aan mee te doen ivm de verbinding met klas. Niet meedoen betekent meteen al achterstand dus .
Persoonlijk vind ik het van de gekke .
De studie Fin gast ook weer omhoog qua rente (18 %!) dus de arme student wordt dubbel genaaid

Bullshit. Ik heb de introductieweek van mijn studie 4 jaar geleden overgeslagen, ik was namelijk op vakantie. Mijn twee beste vrienden van deze studie zijn allebei wel geweest en gaven aan dat ik weinig, zeg maar gerust niks, had gemist. Als je met een achterstand aan je studie begint omdat je zo'n week of dag mist, dan ligt dan meer aan jezelf denk ik :o

Ik reis nu weer elke maandag met de trein naar Utrecht CS. Vooralsnog geen problemen gehad.. Maar ik zal het niet te hard roepen :')

Anoniem

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 12:19

Introductiedagen of weken zijn denk ik wel belangrijk voor het sociale aspect van je studie. Vooral als je niet bekend bent in een nieuwe stad of nog niemand van je studie kent.

Shadow0

Berichten: 43501
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 12:27

Voor mij was de introductietijd echt wel heel belangrijk - sociaal en om de weg te leren kennen want het terrein en de universiteitsgebouwen blonken niet uit in logische vindbaarheid. Verder vond ik het heel overweldigend en was het best handig dat er ouderejaars waren die we via de introductie hadden leren kennen voor wat praktische raad en advies. Voor mij heeft het dus veel uitgemaakt en ik denk dat ik anders overspoeld was in het begin.

Overigens begon onze studieperiode ook nog eens voor 1 september, niet alleen de intro maar ook de daadwerkelijke colleges.

Knudd

Berichten: 1563
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 15:44

Ik vind dat mijn introductie, wat door de studievereniging is georganiseerd en niet door de opleiding, echt onmisbaar is geweest voor mij :j Zonder was ik waarschijnlijk minder goed, comfortabel en gerust gestart. Ik ziet het vooral bij de studenten die niet zijn geweest, zijn nu een beetje de eenlingen (niet allemaal natuurlijk). Het hangt denk ik ook echt wel af van school/studie/vereniging.

Helaas viel zowel de intro als start van school beide in augustus, dus ik heb nog wel even centen neer moeten leggen :+ Wel ontopic een ergernis daarover, omdat vanaf station Den Bosch naar de plek van intro alleen een buurtbusje reed, konden een paar medestudenten niet mee. En dan rijdt zo'n busje ook maar 1x in het uur |o

Femke_Nikita
Berichten: 942
Geregistreerd: 14-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 15:54

Knudd schreef:
Ik vind dat mijn introductie, wat door de studievereniging is georganiseerd en niet door de opleiding, echt onmisbaar is geweest voor mij :j Zonder was ik waarschijnlijk minder goed, comfortabel en gerust gestart. Ik ziet het vooral bij de studenten die niet zijn geweest, zijn nu een beetje de eenlingen (niet allemaal natuurlijk). Het hangt denk ik ook echt wel af van school/studie/vereniging.

Helaas viel zowel de intro als start van school beide in augustus, dus ik heb nog wel even centen neer moeten leggen :+ Wel ontopic een ergernis daarover, omdat vanaf station Den Bosch naar de plek van intro alleen een buurtbusje reed, konden een paar medestudenten niet mee. En dan rijdt zo'n busje ook maar 1x in het uur |o



Mijn studie is dit jaar begonnen en ik had ook superveel aan mijn introweek! Stad, verenigingen en mensen leren kennen is echt belangrijk. Ook vanuit de universiteit werd dit heel erg gepromoot en aangeraden. Ik zou een stuk meer stress hebben gehad als ik niemand kende. Maar het grote nadeel zijn de mega-OV-kosten. Voor mij kost een enkele reis zonder reisproduct 25 euro, maar je moet ook standaard 20eu op je OV hebben staan. Om goed en wel thuis te komen stond ik steeds 50 euro op die kaart te zetten. Beetje jammer dat daar geen rekening mee wordt gehouden door de overheid...

Willl65
Berichten: 2197
Geregistreerd: 27-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 19:18

Ghostattack schreef:
Willl65 schreef:
Nee maar het wordt wel nadrukkelijk aangegeven daar vooral wel aan mee te doen ivm de verbinding met klas. Niet meedoen betekent meteen al achterstand dus .
Persoonlijk vind ik het van de gekke .
De studie Fin gast ook weer omhoog qua rente (18 %!) dus de arme student wordt dubbel genaaid

Bullshit. Ik heb de introductieweek van mijn studie 4 jaar geleden overgeslagen, ik was namelijk op vakantie. Mijn twee beste vrienden van deze studie zijn allebei wel geweest en gaven aan dat ik weinig, zeg maar gerust niks, had gemist. Als je met een achterstand aan je studie begint omdat je zo'n week of dag mist, dan ligt dan meer aan jezelf denk ik :o

Ik reis nu weer elke maandag met de trein naar Utrecht CS. Vooralsnog geen problemen gehad.. Maar ik zal het niet te hard roepen :')

Nou ik citeerde de school gewoon en die hadden die week toch echt gebruikt voor teambuilding

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 19:57

Bij mij werd er in de introweek ook uitgelegd hoe Blackboard werkte. Intro was verplicht.

Steeph

Berichten: 4346
Geregistreerd: 02-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 20:03

Oh BlackBoard... :=

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 20:25

De hel :')

blackstar

Berichten: 3189
Geregistreerd: 03-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 18:08

Wanneer er een passagier in stapt met een zakje wiet bij zich :r
Zo smerig. Heel die bus meurt er naar. Bah bah.

eclair98

Berichten: 11603
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 18:22

Ik vraag vaak aan oudere of ze willen zitten en 9 van de 10 keer zeggen ze: nee, jij hebt gewerkt, blijf lekker zitten!'

Voordeel aan in werkkleding reizen :P

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 18:53

Alkmaar heeft alleen nog maar elektrische bussen maar daar zitten echt 5 zitplekken in :') Heel fijn.

Willl65
Berichten: 2197
Geregistreerd: 27-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 09:09

MarlindeRooz schreef:
Oudere mensen hebben ook een mond. :+

Als ze erom moeten vragen ben je wat mij betreft al af met alle respect. . Als je ziet hoe er gestopt wordt en opgetrokken wordt in de bus weet je gewoon dat een ouder persoon daar moeite mee kan hebben. Ook in metro is het afremmen en stoppen gewoon ronduit abrupt te noemen op sommige trajecten zelfs ik moet mij dan echt vasthouden om niet neer te gaan .
Gewoon even vragen en ookal zeggen ze nee dan heb je het in ieder geval aangeboden .

Willl65
Berichten: 2197
Geregistreerd: 27-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 09:13

lieveli schreef:
Bij mij werd er in de introweek ook uitgelegd hoe Blackboard werkte. Intro was verplicht.

Voor mijn zoon niet verplicht maar wel dringend verzocht. Fijn dat je dit bevestigd _/-\o_
Kom ik weer op het feit dat ik het belachelijk vind dat al die studenten die dus naar introweek gaan de reis moeten betalen terwijl andere klassen al beginnen zijn. Ik pleit voor ov studentenreis vergoeding vanaf moment dat ze voor school moeten reizen.
Met de regelingen zoals deze nu zijn worden studenten steeds verder de schulden in geduwd als zij zichzelf verder willen ontwikkelen

Ineke2

Berichten: 33115
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 10:23

Willl65 schreef:
MarlindeRooz schreef:
Oudere mensen hebben ook een mond. :+

Als ze erom moeten vragen ben je wat mij betreft al af met alle respect. . Als je ziet hoe er gestopt wordt en opgetrokken wordt in de bus weet je gewoon dat een ouder persoon daar moeite mee kan hebben. Ook in metro is het afremmen en stoppen gewoon ronduit abrupt te noemen op sommige trajecten zelfs ik moet mij dan echt vasthouden om niet neer te gaan .
Gewoon even vragen en ookal zeggen ze nee dan heb je het in ieder geval aangeboden .

Dit dus...
Nou ben ik niet oud, maar ik heb het lastig om te staan in het OV voornamelijk door het optrekken en remmen.

Maar ik zal nooit vragen of ik mag zitten...

Gelukkig word mij 9 van de 10x een plekje aangeboden waar ik altijd met een dankbare glimlach dankjewel voor zeg.

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 13:32

Ik zeg gewoon mag ik zitten? Niemand die nee zegt hoor. Die stoel is niet van hun.

Ineke2

Berichten: 33115
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 13:45

SavannahNx schreef:
Ik zeg gewoon mag ik zitten? Niemand die nee zegt hoor. Die stoel is niet van hun.

Als de stoel leeg is naast hun en ze opzij moeten of er ligt een tas () dan vraag / zeg ik dat ook.
Maar ik ga niet vragen of ik mag zitten als er geen plek vrij is.