Dressuurhaflinger

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Charaz

Berichten: 24257
Geregistreerd: 12-04-02

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 21:59

Mijn dressuur Haflinger is al weer een tijdje uit de sport, maar ik hoop nog een comeback te maken. Ze heeft niet meer haar sportlijntje, maar wie weet komt dat weer

Vandaag even gespeeld in de bak samen

Afbeelding

Mr. Rock N Roll 27-05-2010 / 05-06-2010, I wish I knew you, I wish I knew you before


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 22:19

Bedankt voor de complimenten! Lees dat iedereen goed op niveau rijd. Wij starten in Beuningen pas voor het echte werk. Ben zelf niet een ontzettend capabele ruiter dus lekker rustig aan. Iemand misschien bekend met een lesgever noord limburg? Met interesse in hafjes? Liefste iemand die al jaaaaren lesgeeft. Vooral gericht op basis. Meneer heeft een fijne zelfhouding maar laat zijn schoft slecht los en komt dan niet door de rug.

Zag de vraag over de afstammig hij is een Winser-G x Alcatel Imladris! <3

janouk
Blogger

Berichten: 17811
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 05:12

Janneke_x schreef:
Bedankt voor de complimenten! Lees dat iedereen goed op niveau rijd. Wij starten in Beuningen pas voor het echte werk. Ben zelf niet een ontzettend capabele ruiter dus lekker rustig aan. Iemand misschien bekend met een lesgever noord limburg? Met interesse in hafjes? Liefste iemand die al jaaaaren lesgeeft. Vooral gericht op basis. Meneer heeft een fijne zelfhouding maar laat zijn schoft slecht los en komt dan niet door de rug.

Zag de vraag over de afstammig hij is een Winser-G x Alcatel Imladris! <3


Tipje het niet loslaten van de rug en schouders van je paard zie je ook terug in jouw houding op de fotos. Je lijkt op de fotos je lijf heel vast te zetten.
Probeer zelf meer te ontspannen en losser te zitten, dan zal je paard je volgen. Als je elke keer als je langs C komt, je zelf aanleert om te ontspannen, schouders los, diep uit ademen ,etc ,zal dat een gewoonte worden en kan je je zelf trainen om te ontspannen blijven rijden.
Succes met je zoektocht naar fijne instructeur. Je zou kunnen zoeken naar een centered riding instructeur die jou kan helpen ontspannen te zitten

Meneer Anton M dressuur ZZ vaardigheid mennen
Aladdin L dressuur M vaardigheid mennen L2 dressuur
Madness, draver, 7 overwinningen, kilometer record 1.14.7
Janouk ZZ dressuur ZZ vaardigheid mennen

maessie

Berichten: 5716
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 08:00

Maris en Yvanka zo doen wij het inderdaad ook. Moet komende week de proef gaan rijden, om te kijken of we binnen de tijd blijven. (Word krapom denk ik :+ ) En daar dan de muziek onder. We hebben daarvoor een paar programmas gekregen, dat installeren was al een uitdaging op zich :+

Pff wilde net gaan trainen, maar t komt echt met bakken uit de lucht hier..

Vanaaf naar de Stormruiter!! Ben heel benieuwd!!

16-09-2017 Brend <3
Maestro Z1+retired& VelinaM2
http://www.haflingerdressuurstal.nl

plutolover

Berichten: 11702
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 08:09

Hier droog, maar was t eergisteren en gisteren behoorlijk nat.. dat ik nu voor stan een buzz of rain deken hen gekocht. Merk dat hij tich wat strammer wordt.. of ik beeld me dat in en heb een rede om een deken te kopen haha.

Nee zonder gekheid. Merk dat z’n rug spieren met de vele regen en ineens stuk kouder toch wat gevoeliger worden. Koud zou die t niet hebben, aangezien meneer al wat vacht creeert.

Vandaar de buzz of rain. Lekker luchtig, maar tich droog ruggentje.

Alleen de buikflap was te klein dus krijgt die hem vandaar pas om met gewone buiksingels. En ff bilkoorden zoeken

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 09:08

Janneke_x schreef:
Bedankt voor de complimenten! Lees dat iedereen goed op niveau rijd. Wij starten in Beuningen pas voor het echte werk. Ben zelf niet een ontzettend capabele ruiter dus lekker rustig aan. Iemand misschien bekend met een lesgever noord limburg? Met interesse in hafjes? Liefste iemand die al jaaaaren lesgeeft. Vooral gericht op basis. Meneer heeft een fijne zelfhouding maar laat zijn schoft slecht los en komt dan niet door de rug.

Zag de vraag over de afstammig hij is een Winser-G x Alcatel Imladris! <3

Ik dacht al dat ik een gelijkenis zag. Mijn haffie is ook van wiser! Die van jou is wel mooi zeg <3
Hier gaat het trainen ook steeds beter! Vrijdag komt de zadelmaker!!! Hopen dat we dan eindelijk weer lekker kunnen rondrijden. 23 september hebben we weer een onderling wedstrijdje

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

plutolover

Berichten: 11702
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 09:32

gafe foto's fhaiter

hier gaat het rijden momenteel ook best fijn. Zondag ga ik een fotosshoot rijden doen.. Lang geleden dat ik foto's heb van rijden... Maar meestal rijdt stan dan voor geen meter.. of wil ik het te perfect hahah (denk het laatste) dus ik moet even mn verstand omzetten en net doen of er geen fotograaf is haha..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 22:53

janouk schreef:
Janneke_x schreef:
Bedankt voor de complimenten! Lees dat iedereen goed op niveau rijd. Wij starten in Beuningen pas voor het echte werk. Ben zelf niet een ontzettend capabele ruiter dus lekker rustig aan. Iemand misschien bekend met een lesgever noord limburg? Met interesse in hafjes? Liefste iemand die al jaaaaren lesgeeft. Vooral gericht op basis. Meneer heeft een fijne zelfhouding maar laat zijn schoft slecht los en komt dan niet door de rug.

Zag de vraag over de afstammig hij is een Winser-G x Alcatel Imladris! <3


Tipje het niet loslaten van de rug en schouders van je paard zie je ook terug in jouw houding op de fotos. Je lijkt op de fotos je lijf heel vast te zetten.
Probeer zelf meer te ontspannen en losser te zitten, dan zal je paard je volgen. Als je elke keer als je langs C komt, je zelf aanleert om te ontspannen, schouders los, diep uit ademen ,etc ,zal dat een gewoonte worden en kan je je zelf trainen om te ontspannen blijven rijden.
Succes met je zoektocht naar fijne instructeur. Je zou kunnen zoeken naar een centered riding instructeur die jou kan helpen ontspannen te zitten


Haha wat grappig dat je dat uit een foto haalt! Maar het is helemaal waar. Heb flinke klappers gemaakt een aantal jaren terug dus spanning in mijn lichaam is een probleem. We zijn er hard mee bezig, ik neem je tips mee! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 22:55

Faitherr schreef:
Janneke_x schreef:
Bedankt voor de complimenten! Lees dat iedereen goed op niveau rijd. Wij starten in Beuningen pas voor het echte werk. Ben zelf niet een ontzettend capabele ruiter dus lekker rustig aan. Iemand misschien bekend met een lesgever noord limburg? Met interesse in hafjes? Liefste iemand die al jaaaaren lesgeeft. Vooral gericht op basis. Meneer heeft een fijne zelfhouding maar laat zijn schoft slecht los en komt dan niet door de rug.

Zag de vraag over de afstammig hij is een Winser-G x Alcatel Imladris! <3

Ik dacht al dat ik een gelijkenis zag. Mijn haffie is ook van wiser! Die van jou is wel mooi zeg <3
Hier gaat het trainen ook steeds beter! Vrijdag komt de zadelmaker!!! Hopen dat we dan eindelijk weer lekker kunnen rondrijden. 23 september hebben we weer een onderling wedstrijdje

[ [url=m/ttsmjK.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/PBTGtR.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/LbiyHL.jpg]Afbeelding[/url] ]


O wauwie! Ja ik zie er wel wat in terug. Wel werkwillige dieren en stoer. Vind mijne wel schrikkerig en soms wat volhardend :roll: maar ach he! We moeten het er mee doen.

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 06:44

Janneke_x schreef:
O wauwie! Ja ik zie er wel wat in terug. Wel werkwillige dieren en stoer. Vind mijne wel schrikkerig en soms wat volhardend :roll: maar ach he! We moeten het er mee doen.

Jaa in die beschrijving kan ik me ook wel vinden, ze is enorm schikkerig soms en ook erg heet van karakter. Nu vind ik dat persoonlijk niet zo erg en ook wel leuk (als het niet op stomme momenten is zoals meestal :') ) maarja we moeten het er inderdaad me doen!
Gister fotoshootje gedaan, omdat ik dr vandaag precies een jaar heb!!
Zondag doen we nog een keer maar dan van het rijden! Ik ben heel benieuwd. De foto’s van gister zijn iniedergeval heel mooi.
Afbeelding

Afbeelding

(Zijn nog onbewerkt)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 21:38

Faitherr schreef:
Janneke_x schreef:
O wauwie! Ja ik zie er wel wat in terug. Wel werkwillige dieren en stoer. Vind mijne wel schrikkerig en soms wat volhardend :roll: maar ach he! We moeten het er mee doen.

Jaa in die beschrijving kan ik me ook wel vinden, ze is enorm schikkerig soms en ook erg heet van karakter. Nu vind ik dat persoonlijk niet zo erg en ook wel leuk (als het niet op stomme momenten is zoals meestal :') ) maarja we moeten het er inderdaad me doen!
Gister fotoshootje gedaan, omdat ik dr vandaag precies een jaar heb!!
Zondag doen we nog een keer maar dan van het rijden! Ik ben heel benieuwd. De foto’s van gister zijn iniedergeval heel mooi.
[ [url=m/CCYsJE.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/B2t5S8.jpg]Afbeelding[/url] ]

(Zijn nog onbewerkt)


hihi! Ja joune is ook echt leuk. Inderdaad ze zijn 'heet' en vrij sensibel maar dan heb je wel een haflinger die voor je wilt werken. Zo'n slome is ook niks! haha. Ben benieuwd naar het eindresultaat! Dankjewel voor je commentaar.


suffie
Berichten: 5705
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 22:19

Faitherr, wat zijn de manen van April al lang :wow:

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 12:19

Janneke_x schreef:
hihi! Ja joune is ook echt leuk. Inderdaad ze zijn 'heet' en vrij sensibel maar dan heb je wel een haflinger die voor je wilt werken. Zo'n slome is ook niks! haha. Ben benieuwd naar het eindresultaat! Dankjewel voor je commentaar.

Jaa ik ben er ook helemaal verliefd op.
En inderdaad heerlijk als ze net dat beetje extra gaan geven. Ze wilt graag werken en dat is heel veel beter dan een sloompie ja!!

Hier een paar foto’tjes. Ik ben er heeeel blij mee
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


suffie schreef:
Faitherr, wat zijn de manen van April al lang :wow:

Jaa dat is snel gegaan zeg! Ze heeft wel helaas wat afgeschuurd door een te rijke muesli dus ze zijn nu wat dunnetjes en er komt nu een hanenkam van haartjes die teruggroeien maar gelukkig gaat het groeien heel snel!!

Zo waren ze vorig jaar september:
Afbeelding

Afbeelding

Flicka12

Berichten: 3111
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 13:47

Waauw prachtige foto’s zeg! <3

Flicka (Silberstern x Master Imladris) B+10 L1+12 L2+12 M1+11 M2+11 Z1+3

suffie
Berichten: 5705
Geregistreerd: 06-04-06

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 18:17

Ja, zo ken ik haar nog van toen ze hier stond. Rond en gezond met weinig behang. Ze is echt opgeknapt en een prachtige Haflinger geworden!

Flicka12

Berichten: 3111
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 19:33

Vandaag weer gestart op nhps wedstrijd in Vinkega, super fijn gereden en echt tevreden! :D Jury had geloof ik niet helemaal haar dag, maar 1 winstpunt in totaal in het M... we hadden 179 en 173,5.. wel een eerste prijs :Y) Op naar de volgende!Afbeelding

Flicka (Silberstern x Master Imladris) B+10 L1+12 L2+12 M1+11 M2+11 Z1+3

plutolover

Berichten: 11702
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 07:44

gisteren foto's gemaakt

Stanley was gister nogal erg sloom, niet actief en dit zie je zeker met rijden en op de foto's terug. Toch zitten er paar leuke foto's tussen. De foto's heb ik ook vooral genomen voor mijn opleiding die begint in sept. Zodat ik over paar maanden weer foto's kan maken of over een jaar, om te zien hoe we verbeterd zijn.

Stan zou altijd een flegmatiek paardje blijven. Als was die gister wel heel erg flegmatiek. En ik weet vanmezelf als ik hem actiefer wilt hebben, en op zo dag gaat het niet dan kan ik beter gewoon 'hobbelen' dan pushen want dan raak ik gefrustreerd, en dat is iets wat ik niet meer wil.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Peelie

Berichten: 13391
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 10:15

Heb je er ooit aan gedacht om zijn bloed te laten controleren en dan mn bloedarmoede?

:+: ..........Mara......... :+:......Nash (Z1+5).... :+:
Volg ons op instagram!@haflingers.nash.and.mara [o]

plutolover

Berichten: 11702
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 10:26

Peelie schreef:
Heb je er ooit aan gedacht om zijn bloed te laten controleren en dan mn bloedarmoede?


hij heeft in januarie een heel compleet incl vitamine bloedonderzoek gehad. Hieruit blijkt geen bloedarmoede te hebben. Hij had wel wat vitamine D te kort toen.

Ik geef nu sinds paar weken geen krachtvoer meer. Enkel pavo vital 100 gram (kwa gewicht zou hij genoeg hebben aan 75gram) en 250gram lucerne en daar naast nog pavo mobility, gluco balancer en kurkuma.

Het is de laatste weken wel wat onrustig geweest in de hitactief stal. Ik wil hem ook weer krachtvoer geven. Blijkbaar heeft hij dit toch nodig. kwa gewicht maakt het niet uit de meetlint blijft rond de 455 met wel of geen krachtvoer. Op moment speelt hij wel veel met de jongere paarden.. :+

hij oogt verder wel attent en vrolijk, enkel met rijden was hij gister slomer dan normaal. Ik moet zelf ook conseqenter rijden. Maar als ik alleen maar moet pushen,schoppen om hem vooruit te krijgen ik gefrustreerd raakt. Dan rij ik liever even op zijn tempo dan maar minder actief, dan dat ik gefrusteerd op hem zit omdat hij gewoon niet wilt lopen

chiroractor is pas nog geweest.

hij heeft wat last van zijn tanden. de 13e komt de tandarts en de 20e de zadelmaker.

ik heb hem ooit jaren geleden op red cell gehad (soort energie G van naf) maar dat maakte geen verschil. Ik wil ook niet te veel ijzer enz geven.

Ik zit nu erg te twijfelen of pavo sportfit of pavo18+ (dit omdat je dat nat kan maken en handig is met al zn poeders...) beide zit haver. maar weet niet wat het verschil is van haverzemelen en gewoon haver... teminste het effect verschil.

Edit: even bloeduitslag opgezocht, ook die van paar jaar geleden (toen andere dierenarts) en zn bloedwaarden voor 'bloedarmoede' zijn iets verlaagd.(net onder het streepje van normaal) MAar beide dierenartsen melden dat dit normaal is bij koudbloeden. De groei van zijn bloedcellen zijn goed. Dus denk niet dat dit de oorzaak is.

Martine_Levi

Berichten: 2350
Geregistreerd: 23-02-10
Woonplaats: Goeree-Overflakkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 11:07

Kan ook met de rui te maken hebben he, dat kost paarden ook meer energie dan normaal. De ene reageert daar heftiger op door wat minder energie te hebben dan de ander.

Ik zou naast een goeie vitaminekorrel niet te veel gaan rommelen met supplementen, daar worden ze vaak niet beter van als je al zoveel naast je basis geeft en je portemonnee ook niet.

Linde-Levana van 't Witteveen v. Alfred van Braakzicht *Z1+6

plutolover

Berichten: 11702
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 11:10

ja hij is op moment wel zn vachtje aan het maken. Ik zet hem gewoon weer op een halve kilo krachtvoer. Gister was hij wat slomer. afgelopen dagen,weken was het gewoon stanley haha. Dus ik maak me ook geen zorgen.

Spenk
Berichten: 21673
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 11:16

Sommige paarde hebben krachtvoer nodig he! Fjord waarmee ik M2 startte had vanaf L1 al krachtvoer nodig anders hield het gewoon op. Die stond op 2 kg gastro brok.

plutolover

Berichten: 11702
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 11:21

ik moet oppassen dat meneer niet te dik wordt.. Ik heb nog geen voer gevonden wat hoog in energie is en niet dikmakend is haha.

denk dat een halve kilo prima is. Hij krijgt maar 1x krachtvoer per dag. Anders moet hij krachtvoer van subli krijgen de sportvariant, maar vind subli nog meer suikers en zetmeel hebben.. Daarnaast in de winter is het krachtvoer station meer verstopt dan dat hij wat eten uit krijgt, haha ook al maakt de stalbaas de toegang steeds leeg. Door vocht zetten de biks wat uit waardoor de toegang steeds verstopt raakt.

plutolover

Berichten: 11702
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 11:45

ik weet dat in metzoa meer ijzer in zit dan in de pavo vital. Maarja als meneer het niet eet, ga ik het ook niet geven.

Spenk
Berichten: 21673
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 11:52

Waarom moet die subli? Er is zat te vinden met weinig suikers en zetmeel...
Mijn paard voer ik 2,5 kg gastro per dag, 1kg Lucerne Digest van Hartog en 1/2 kg Vitalbix active +

Is natuurlijk wel een warmbloed.. Maar één met een geschiedenis van maag/darm problemen en mag daardoor ook niet teveel suikers/zetmeel hebben.

Ik heb hem ook lang kunnen houden op alleen een vitaminebrok. Maar dat houdt een keer op... Ik wil wel 2 Z proeven en goed losrijden tot een goed einde kunnen brengen en niet dat hij halverwege op is.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 4 bezoekers