[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Nynkster

Berichten: 5327
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 17:32

Princesj schreef:
Zijn er al mensen met ervaring met de Bucas Atlantic, of die hem al in handen hebben gehad?


Volgens mij zag ik wat pagina’s terug iemand ermee? Of heb me verkeken

Edit : nope dat was xPearl met de nieuwe amigo

www.truenorthbordercollies.com
Werklijn Border Collies


Beau_Myrthe

Berichten: 2675
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 20:10

No_No schreef:
Ik heb net mijn merrie schuddend van de kou in de wei gevonden. Omdat ze snel last heeft van haar rug heb ik een Back on track fleece deken voor mensen in de regendeken genaaid. Ben benieuwd of het werkt en of het blijft zitten :z


Ben erg benieuwd naar de werking! Laat je ons het weten als je tevreden bent?

Hier ook de regendeken op in elk geval voor de nacht. Het is toch erg fris met de harde wind en regen.


Lady

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 20:23

Ja hoor, ik wil de resultaten best laten weten. Zowel of het wat doet voor mijn merrie als het resultaat of de fleece er goed aan blijft zitten :=

Koper, ik ben niet meer op stal geweest dus ik weet het niet.

Fleur ❤️

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 21:09

Afgelopen nacht en deze nacht weer lekker de 50g op. T is goed afgekoeld en deze nacht weer regen! Paard heeft het ook duidelijk fris

[o]

Veulen84

Berichten: 10861
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 22:12

Hier ook 1 onder een deken.

Te koop traditioneel model dressuurzadel met kort draagvlak. 17/17,5 inch en boommaat 33. Pb voor foto's en info.


tirzasarah10

Berichten: 1812
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Bant

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 22:44

Zijn er mensen die weten welke 0gr regendeken een hoge loopsplit heeft EN een afneembare hals. De hals wil ik wel graag met klittenband systeem zoals bucas bijv heeft. De rambo optimo is wat ik zoek maar wel een beetje boven budget... wie o wie weet een fijne deken?

Sarah 08'10'10~ 12'09'17
'My favorite hello and hardest goodbye'
Soof 16'10'17 ~ 16'08'21
Het geluk was niet voor ons

samirah

Berichten: 1144
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: tegenwoordig meer in het Zuiden maar nog regelmatig in het mooiste stukje van de achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 22:49

de equitheme easy move misschien iets? of master/

springen is passie, dressuur is een kunst

manzano

Berichten: 23784
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 03:23

tirzasarah10 schreef:
Zijn er mensen die weten welke 0gr regendeken een hoge loopsplit heeft EN een afneembare hals. De hals wil ik wel graag met klittenband systeem zoals bucas bijv heeft. De rambo optimo is wat ik zoek maar wel een beetje boven budget... wie o wie weet een fijne deken?


Ik heb deze in bestelling https://m.kramer.nl/Paard/Paardendekens ... ner-System

tirzasarah10

Berichten: 1812
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Bant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 06:52

samirah schreef:
de equitheme easy move misschien iets? of master/


Kwa loopsplit vind ik ze echt goed we uit zien! Ik wil alleen heel graag een stuk klittenband voor de hals. Mijn ervaring met de hals aan ringetjes vastzetten is dat als ze bukken alles naar binnen komt... afgelopen winter was me merrie helemaal ingeregend daar door enkel daardoor de hele winter verkouden.

Sarah 08'10'10~ 12'09'17
'My favorite hello and hardest goodbye'
Soof 16'10'17 ~ 16'08'21
Het geluk was niet voor ons

tirzasarah10

Berichten: 1812
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Bant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 06:54

manzano schreef:
tirzasarah10 schreef:
Zijn er mensen die weten welke 0gr regendeken een hoge loopsplit heeft EN een afneembare hals. De hals wil ik wel graag met klittenband systeem zoals bucas bijv heeft. De rambo optimo is wat ik zoek maar wel een beetje boven budget... wie o wie weet een fijne deken?


Ik heb deze in bestelling https://m.kramer.nl/Paard/Paardendekens ... ner-System


Ben heel benieuwd naar de deken vond ze in het boekje er heel mooi uitzien. Helaas is het voor mij niks vanwege de hals bevestiging met ringetjes.

Sarah 08'10'10~ 12'09'17
'My favorite hello and hardest goodbye'
Soof 16'10'17 ~ 16'08'21
Het geluk was niet voor ons

fransje23

Berichten: 15297
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 09:00

Mocht iemand bij Kramer willen bestellen, en de deken niet met spoed nodig hebben, van 29 september tot 2 oktober is er 20% korting op alle dekens.

Volgens mij heeft Divoza nu korting.

Don't marry into an absolute idea. Then if it doesn't work out you can change it. If you are locked into something it limits your learning ability and we can stop thinking. Mark Rashid

Veulen84

Berichten: 10861
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 09:36

tirzasarah10 schreef:
samirah schreef:
de equitheme easy move misschien iets? of master/


Kwa loopsplit vind ik ze echt goed we uit zien! Ik wil alleen heel graag een stuk klittenband voor de hals. Mijn ervaring met de hals aan ringetjes vastzetten is dat als ze bukken alles naar binnen komt... afgelopen winter was me merrie helemaal ingeregend daar door enkel daardoor de hele winter verkouden.


Je kan ook kijken naar een deken met de ringetjes verder op het lijf. Die van mij heeft ringetjes ter hoogte van de schouder. Regent niet in.

Te koop traditioneel model dressuurzadel met kort draagvlak. 17/17,5 inch en boommaat 33. Pb voor foto's en info.


manzano

Berichten: 23784
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 12:29

tirzasarah10 schreef:
samirah schreef:
de equitheme easy move misschien iets? of master/


Kwa loopsplit vind ik ze echt goed we uit zien! Ik wil alleen heel graag een stuk klittenband voor de hals. Mijn ervaring met de hals aan ringetjes vastzetten is dat als ze bukken alles naar binnen komt... afgelopen winter was me merrie helemaal ingeregend daar door enkel daardoor de hele winter verkouden.


Oh dat is vervelend ja. Die ervaring heb ik gelukkig niet. Bij m'n rambo vliegendeken blijft dit systeem liggen als een huis.

xPearl

Berichten: 3270
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Een klein dorpje onderin Drenthe

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 13:27

Hebben jullie al de regendeken op? De hele dag? Ik ben in twijfel of ik hem op moet leggen.. Nachten worden al fris, maar hier is het nu 18 graden..

RianneH

Berichten: 28210
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 13:37

Ik vind het overdag echt warm, te warm. Vannacht ook geen deken op gehad maar achteraf was mijn weersvoorspelling niet zo correct.

"Een draver, is gaver" :D

Koper

Berichten: 30077
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 13:49

Overdag vind ik het ook te warm voor een deken. 's Nachts is het boven de 10 graden, en als ze het koud hebben gaan ze maar binnen staan. Ik heb zelfs wat hooi binnen neergelegd :o De betutteling ten top.

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

Beau_Myrthe

Berichten: 2675
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: Drenthe

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 14:11

Overdag nog wel af dan is het gewoon te warm maar in de nachten is het erg fris.


Lady


MTinker
Berichten: 797
Geregistreerd: 07-12-05

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 14:20

Nee, nog gewoon dag en nacht bloot. Vind de nachten ook nog te warm voor een deken.

Roos_M

Berichten: 5165
Geregistreerd: 16-03-05
Woonplaats: Elspeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 14:37

Nee.
Rambo summer serie is perfect deze dagen!
Nooit te warm maar de rugspieren wel wat beschut.

Koper schreef:
Overdag vind ik het ook te warm voor een deken. 's Nachts is het boven de 10 graden, en als ze het koud hebben gaan ze maar binnen staan. Ik heb zelfs wat hooi binnen neergelegd :o De betutteling ten top.


:')

Ach ja. We zijn gek op de beesten.
Kunnen we ook niet helpen :+

<3 Fuut - v. Ivo (v. Samber) Mijn bonte clowntje! :+:
<3 Féline - v. Hero van de Langewiek Mijn zilveren boefje! :+:

Nouvel

Berichten: 28530
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 15:30

Hier de summer of de dunne amigo op overdag buiten met slecht weer, anders nog niks of vliegendeken, ‘s nachts binnen niks

upendo

Berichten: 22257
Geregistreerd: 19-02-08

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 16:22

Ik heb vandaag bij mijn merrie haar 0 grams Amigo bravo weer af gehaald. :)
Zonnetje erop, graad of 17, deken niet nodig. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 18:49

Koper schreef:
Overdag vind ik het ook te warm voor een deken. 's Nachts is het boven de 10 graden, en als ze het koud hebben gaan ze maar binnen staan. Ik heb zelfs wat hooi binnen neergelegd :o De betutteling ten top.


Het gaat er met paardendekens ook niet om om wat jij vindt, maar om wat het paard nodig heeft. Remember the difference? :j

Ik 'wil' ook nog geen dekens opleggen, als het aan mij ligt gebeurt dat zelfs helemaal nooit, maar de afgelopen dagen waren hier door de wind en daarvoor die koude nachten wel op het randje voor de mijne. Als een paard niet winddicht/waterdicht is, snel afvalt of snel last van zijn spieren krijgt dan is het niet heel gek om ze deze maand al met moeilijke momenten een deken op te doen. Ik hou zo lang mogelijk de deken af, maar zodra ik merk dat de rugspieren weer stijver worden dan gaat er een deken op, want het gaat nou eenmaal niet om wat ik vind maar om hoe mijn paard gezond en pijnvrij blijft.

Koper

Berichten: 30077
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 19:08

:+

Wil je dan ook nog even RianneH quoten, die precies het zelfde zegt als ik, en waar mijn post een bijval van is?

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 19:44

Deze nachg wordt t nog 11 graden dus deken op. Morgen overdag 21 en snachts 16 dus dan kan die afblijven!

[o]

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 19:54

In die post schreef Rianne dat ze de nacht verkeerd in had geschat toen ze voor zonder deken koos, en achteraf waarschijnlijk liever wel een deken gebruikt had?
Waar val jij dat dan bij in jouw post? Ik lees alleen maar dat je dekens overdag onzin vind en dat paarden maar binnen moeten staan als ze het koud hebben. Je schrijft nergens dat je jouw adviezen beperkt tot het welzijn van jouw twee eigen pony's, en als algemeen advies vind ik het nogal gevaarlijk aangezien dit weer voor een deel van de paarden zonder deken al problematisch is. Een hoop PSSM1 en 2 paarden staan al met regendekens op omdat de temperatuursverschillen met deze wind en regen al funest zijn.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 bezoekers