Soort piste aanleggen in weide

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
deborah_D

Berichten: 170
Geregistreerd: 26-02-14
Woonplaats: België

Soort piste aanleggen in weide

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-18 11:55

Ik weet niet of ik dit hier goed plaats.

Ik zat te denken om in mijn weide achter mijn huis een soort van piste aan te leggen (ik woon in België). Nu las ik dat er vergunningen voor nodig zijn en dat je zit met reliëf wijzigingen en vanallerlei regels. Heeft iemand hier ervaring mee met hoe dit aangepakt kan worden?

Is er een verschil in gewoon zand storten over een stuk van het bestaande weiland of een stuk uitgraven en daar dan zand in storten...

Ik zit met zoveel vragen..

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 12:12

Hier een belgje met al 20 jaar piste aan huis :D
Nooit iets aangevraagd. 10cm grond uitgegraven. Tapijtsnippers en zand erin en klaar.
Ik zit hier wel op zandgrond, dus drainage was niet nodig.

Als je goede buren hebt, of geen buren :+ , gewoon piste aanleggen.
Vooral niet op de gemeente gaan vragen voor vergunningen...iets met geen slapende honden wakker maken. :=

deborah_D

Berichten: 170
Geregistreerd: 26-02-14
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-18 12:25

Pandora2 schreef:
Hier een belgje met al 20 jaar piste aan huis :D
Nooit iets aangevraagd. 10cm grond uitgegraven. Tapijtsnippers en zand erin en klaar.
Ik zit hier wel op zandgrond, dus drainage was niet nodig.

Als je goede buren hebt, of geen buren :+ , gewoon piste aanleggen.
Vooral niet op de gemeente gaan vragen voor vergunningen...iets met geen slapende honden wakker maken. :=


Kan het eigenlijk kwaad als zoiets niet vergund is? Zolang je het huis niet verkoopt weet toch niemand iets? Ofwel? Best dus even aan de buren vragen dan

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 13:05

Piste ligt hier al 20 jaar en geen mens die er wat van zegt.

Als je buren last kunnen hebben van rondstuivend zand, vinden ze dat waarschijnlijk niet leuk. Dus vandaar hier de keuze van tapijtsnippers destijds. Stuift niks.
Wonen je buren op een redelijke afstand, maakt het niet uit natuurlijk.

Of het kwaad kan dat het niet vergund is ? Geen idee. :+ Enige wat er kan gebeuren is dat je de boel weer moet opruimen. Als er al ooit controle zou op komen. Maar die kans is klein zolang er niemand gaat klagen.