Op je zelf

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
16969
Berichten: 92
Geregistreerd: 09-05-10

Op je zelf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-18 09:06

Hoi! Sinds een tijdje zit ik "op me zelf " bij mijn ouders op het terrein. In de zomer werken mijn ouders en ik samen in ons bedrijf (camping) en dan is het makkelijker als ik bij hun avond eet

Nu het zomerseizoen afgelopen is probeer ik weer " autonoom" te worden, dus na het werk om 17.30u ga ik " naar huis ". En dan.... verveel ik me. Kijk ik op de klok en denk ik, is het nou nog geen bedtijd. Dan beland ik om uiterlijk 21.30u in bed.

Mijn pony's en paard verzorg ik op de dag. Ik heb geen 9 tot 17 baan, werk zo'n 6 uurtjes perdag ongeveer, maar dit wisselt heel erg. Twee pony's aan huis, krijgen hun verzorging. Een paard op loopafstand in volpension.

Verder hobbies? Nee niet echt. ik ben op zoek naar een thuisopleiding, zodat ik wat kan leren in mn vrije tijd, maar voordat dit rond is zijn we nog wel een paar weken verder.

Ben ik thuis dan denk ik, ik ga op de koffie bij pap en mam! Maar eigenlijk... wil ik dat niet elke dag. We werken samen, zien elkaar genoeg. Ik wil iets autonomer worden, en zeker s'avonds lekker op me zelf zijn. Alleen... puntje bepaaltje weet ik niet wat ik in mn eentje moet...

Herkenbaar? Wat doen jullie s'avonds?


Gowlan
Berichten: 4974
Geregistreerd: 21-04-06

Re: Op je zelf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 09:10

Heb je geen goed boek om te lezen, leuke series te kijken of een of meerdere vriendinnen om mee af te spreken om een spel te spelen/te kletsen of samen een film mee te kijken (of een ladies night mee te houden)?

I'm a space-bound rocketship and your heart's the moon.
And I'm aimin' right at you. <3

Amber_anne

Berichten: 6859
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 09:10

Eerlijk ik woon samen met mijn vriend en we hebben 4 konijnen, als ik vakantie heb dan moet vriend vaak werken en ben ik dus een hele dag alleen. Na de konijnen gedaan te hebben en het huis opgeruimd verveel ik me dood. Ik ken niemand in de omgeving en mijn familie woont ver weg. Ik probeer een beetje een hobby te zoeken, misschien is dat wat voor jou? Tekenen (inkleuren), meubels opknappen, droog vilten, schrijven, lezen?

Misschien zou je in de avond 1 keer per week naar een clubje kunnen om bijvoorbeeld te sporten of iets als yoga?

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 09:13

Ik heb 3 honden 1 paard 1 vriendje en een huis van 3 verdiepingen wat ook af en toe schoongemaakt moet worden.. Daarnaast heb ik een klein handje vol vriendinnen waar ik regelmatig naar toe ga of hun komen hier.

Ook ik studeer naast mijn full time baan nog psychologie. Dus ik ben blij als ik eens een avondje niets hoef(wat niet vaak voor komt).

Honden zijn dus een prima manier om je bezig te houden, ik train ze tot politie hond dus daar gaat wel wat tijd in zitten :)

The wonder of Independence is that it encourages open minds and the desire to improve.

16969
Berichten: 92
Geregistreerd: 09-05-10

Re: Op je zelf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-18 09:20

hmmm ik heb wel een megaknuffelkonijn, dus af en toe een halfuurtje bankhangen om te knuffelen kan ik nog wel. Maar geduld om stil te zitten is heel lastig. Een boek lezen, kleuren, ik doe wel pogingen tot, maar na een kwartier ben ik er eigenlijk wel klaar mee.

Ik heb 3 gezellige vriendinnen op loopafstand, maar allemaal "paarden vriendinnen" en we zien elkaar dus al bij de paarden. We eten af en toe samen, maar dan lunch. ( wonen in Frankrijk)

Qua sport/beweging, kijk ik af en toe eens tv vanaf de hometrainer, maar geen onwijze series die ik echt volg. Standaard voor het slapen gaan een halfuurtje Yoga, of Reiki, even tot mezelf komen.

Amber_anne

Berichten: 6859
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 09:22

16969 schreef:
hmmm ik heb wel een megaknuffelkonijn, dus af en toe een halfuurtje bankhangen om te knuffelen kan ik nog wel. Maar geduld om stil te zitten is heel lastig. Een boek lezen, kleuren, ik doe wel pogingen tot, maar na een kwartier ben ik er eigenlijk wel klaar mee.

Ik heb 3 gezellige vriendinnen op loopafstand, maar allemaal "paarden vriendinnen" en we zien elkaar dus al bij de paarden. We eten af en toe samen, maar dan lunch. ( wonen in Frankrijk)

Qua sport/beweging, kijk ik af en toe eens tv vanaf de hometrainer, maar geen onwijze series die ik echt volg. Standaard voor het slapen gaan een halfuurtje Yoga, of Reiki, even tot mezelf komen.


Misschien dan toch maar een Netflix account en series kijken?

Granoek
Blogger

Berichten: 10462
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 09:25

Boh ik zou dat echt heerlijk vinden. Ik zit niet op een camping maar ik werk bij mijn ouders in het hotel(/de hotels), als ik me verveel ga ik gewoon naar beneden. Er is bij beide hotels een restaurant/bear dus als er mensen zijn die ik ken ga ik daar bij zitten, anders ga ik aan de bar zitten kletsen met het personeel. Als het heel erg is ga ik een grote ronde rolschaatsen :+
Als ik in jouw plaats was, zou ik waarschijnlijk de tijd bij de paarden langer maken (dus later naar huis) gewoon omdat ik daar heel graag ben en ik wou dat ik meer tijd had om hier door te kunnen brengen.
Of ik maak overdag foto's die ik 's avonds kan bewerken, en the sims is een nieuwe verslaving voor mij als ik me zou vervelen :=

OH, NETFLIX!

Paris_
Berichten: 2121
Geregistreerd: 12-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 09:28

Granoek schreef:
Of ik maak overdag foto's die ik 's avonds kan bewerken, en the sims is een nieuwe verslaving voor mij als ik me zou vervelen :=


Inderdaad, fotografie niks voor jou? Koop een leuke simpele spiegelreflex en km's maken door héél veel foto's te maken en na te bewerken.
Je kan jezelf een hoop leren via Youtube en fotografieboeken natuurlijk.. toch een soort zelfstudie.
Laatst bijgewerkt door Paris_ op 08-09-18 09:28, in het totaal 1 keer bewerkt

16969
Berichten: 92
Geregistreerd: 09-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-18 09:28

Tja... ik weet t niet zo goed. Alles en iedereen is helemaal gek op series en films en tv. Ben ik nooit geweest. ja totally spies voor hoever ik me kan herinneren :D " durf" ik het aan om series te gaan kijken en het dan straks zoleuk te vinden dat ik elke dag een serie wil kijken? is ook niet heel gezond toch?

ohja, waar ik echt van kan genieten, en uren stil kan zitten :9 is in bad :) kaarsje aan, muziekje aan en lekker dromen! Maar het bad is 3 jaar geleden bij mijn ouders de deur uit gegaan en bij mij geen plek voor. Dus.... wie weet kan ik dat ooit nog voor elkaar krijgen



Granoek schreef:
Boh ik zou dat echt heerlijk vinden. Ik zit niet op een camping maar ik werk bij mijn ouders in het hotel(/de hotels), als ik me verveel ga ik gewoon naar beneden. Er is bij beide hotels een restaurant/bear dus als er mensen zijn die ik ken ga ik daar bij zitten, anders ga ik aan de bar zitten kletsen met het personeel. Als het heel erg is ga ik een grote ronde rolschaatsen :+
Als ik in jouw plaats was, zou ik waarschijnlijk de tijd bij de paarden langer maken (dus later naar huis) gewoon omdat ik daar heel graag ben en ik wou dat ik meer tijd had om hier door te kunnen brengen.
Of ik maak overdag foto's die ik 's avonds kan bewerken, en the sims is een nieuwe verslaving voor mij als ik me zou vervelen :=

OH, NETFLIX!


ohhh fotos maken en bewerken vind ik misschien wel heel leuk! :) gewoon iPhone fotos dan, cameras gaan bij mij vast wel weer stuk ofzo. Maar de beestjes willen vastwel op de foto!

Paris_
Berichten: 2121
Geregistreerd: 12-03-12

Re: Op je zelf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 09:29

Je kan eens de app Snapseed downloaden. Kun je gaaf mee bewerken.
Er bestaat ook een groep op facebook, Iphone Photography. Misschien kun je daar nog wat inspiratie opdoen/leren/delen!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110478
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 09:30

Neem een vriend :D De meeste mannen hebben ook fulltime verzorging nodig :')
Of een hond? Dan kun je na het werk nog heerlijk een paar uurtjes op pad.

Ik vind zelf legpuzzels ook een fijn tijdverdrijf. Er zijn echt superleuke!
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 08-09-18 09:30, in het totaal 1 keer bewerkt

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

16969
Berichten: 92
Geregistreerd: 09-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-18 09:30

Paris_ schreef:
Granoek schreef:
Of ik maak overdag foto's die ik 's avonds kan bewerken, en the sims is een nieuwe verslaving voor mij als ik me zou vervelen :=


Inderdaad, fotografie niks voor jou? Koop een leuke simpele spiegelreflex en km's maken door héél veel foto's te maken en na te bewerken.
Je kan jezelf een hoop leren via Youtube en fotografieboeken natuurlijk.. toch een soort zelfstudie.



Daar ga ik mezelf eens in verdiepen, moeders heeft een mooie kamera, waar ik absoluut niet aan mag zitten :+ }> Maar ik kan eens kijken of er iets betaalbaars te vinden is om mooie fotos mee te maken :)

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33748
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 09:32

Wat ik doe als ik vrije tijd heb
- vrijwilligerswerk
- NPO terug kijken
- Netflix
- met vriendinnen afspreken / uitnodigen voor eten
- bioscoop
- film kijken
- slapen
- spelletjes
- boek lezen

16969
Berichten: 92
Geregistreerd: 09-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-18 09:33

Cayenne schreef:
Neem een vriend :D De meeste mannen hebben ook fulltime verzorging nodig :')
Of een hond? Dan kun je na het werk nog heerlijk een paar uurtjes op pad.


hihihihi

Een hond heb ik wel altijd heel leuk geleken, maar is hier zomers niet haalbaar. Als wij werken, zou hij dus op het campingterrein los kunnen schooieren, ten minste, lijkt me fijn voor hondlief. Maar gasten moeten de hond aangelijnd houden op het terrein en de hond buiten het terrein uitlaten. Houd in dat Juni Juli en Augustus mijn hond dus vast zou moeten, en dan draaien wij werkdagen van 6 tot 23u dus dat vind ik niet eerlijk .......

16969
Berichten: 92
Geregistreerd: 09-05-10

Re: Op je zelf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-18 09:35

Ik moet zeggen, mijn grote paard staat nu voor 3 weken op rust. Nouja, Niet bereiden. maar verder kan er alles mee. Dus ... als zij nou hond wilt spelen, ga ik avond wandelingen maken met der! :)
dank, ik krijg wel goede ideeen van jullie!

16969
Berichten: 92
Geregistreerd: 09-05-10

Re: Op je zelf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-18 09:39

paps is bezig zijn schuur op te ruimen en een zithoek voor mij te maken, ben sinds kort wel helemaal dan van microscoop en zelf mest onderzoeken, alleen liever niet aan mn eettafel :) dus binnenkort kan ik in de schuur een hoekje gaan inrichten :)

Noeps
Berichten: 16926
Geregistreerd: 19-12-04

Re: Op je zelf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 10:21

Ik zou juist een hobby / activiteit zoeken waarbij je de deur nog even uit moet. Sport, vereniging, vrijwilligerswerk, etc.
Is een fotografiecursus niet iets?

❤️

Granoek
Blogger

Berichten: 10462
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 10:33

16969 schreef:
Ik moet zeggen, mijn grote paard staat nu voor 3 weken op rust. Nouja, Niet bereiden. maar verder kan er alles mee. Dus ... als zij nou hond wilt spelen, ga ik avond wandelingen maken met der! :)
dank, ik krijg wel goede ideeen van jullie!

als je toch besluit haar gaan te bereiden zou ik vrienden uitnodigen, is een aardige lap!

16969
Berichten: 92
Geregistreerd: 09-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-18 10:42

Granoek schreef:
16969 schreef:
Ik moet zeggen, mijn grote paard staat nu voor 3 weken op rust. Nouja, Niet bereiden. maar verder kan er alles mee. Dus ... als zij nou hond wilt spelen, ga ik avond wandelingen maken met der! :)
dank, ik krijg wel goede ideeen van jullie!

als je toch besluit haar gaan te bereiden zou ik vrienden uitnodigen, is een aardige lap!


oeps... na drie keer te hebben gelezen snap ik waar t mis gaat , sorry! iets met... dyslectie en al 5 jaar in Frankrijk wonen geloof ik

A3a1
Berichten: 2761
Geregistreerd: 07-04-16
Woonplaats: Sleewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 10:49

Op mezelf wonen heb ik echt moeten leren en soms vond ik het heel erg moeilijk.
Kun je niet wat oude vrienden of kennisen van school benaderen?
En dan bv naar de film gaan, theater, concert?
Of naar de kroeg of potje biljarten of poolen?
Een of 2 cursussen gaan doen?

Een vriendin van mij is vrijwilligerswerk in een buurtcafe gaan doen.

Zingen in een koor?

Maar goed, zorg dat je 2x in de week iets buiten de deur doet en wat nieuwe mensen ontmoet.

Vuurwerk helemaal zat?
Teken de petitie,!!!!
https://petities.nl/petitions/vuurwerkv ... htqSlfkUUw


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 10:56

Als je een nieuwe uitdaging wil waar je veel tijd in kwijt kan: nieuwe taal leren? :)

Supervixen

Berichten: 12748
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 11:19

Granoek schreef:
16969 schreef:
Ik moet zeggen, mijn grote paard staat nu voor 3 weken op rust. Nouja, Niet bereiden. maar verder kan er alles mee. Dus ... als zij nou hond wilt spelen, ga ik avond wandelingen maken met der! :)
dank, ik krijg wel goede ideeen van jullie!

als je toch besluit haar gaan te bereiden zou ik vrienden uitnodigen, is een aardige lap!


Dit dus, of je hebt een grote vriezer nodig :+

Life starts at the end of your comfort zone. Volg me op instagram @trail_running_tessa

verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 11:22

Sjonge, ik ben bijna jaloers op mensen die zich vervelen ‘s avonds :+

Hoe kan het dat je ‘s avonds niks te doen hebt? Zit je niet bij een vereniging? Sport of iets anders? Dat zou ik doen, dan leer je mensen kennen en ben je ‘s avonds lekker bezig :)

[o]

daantjuhhh

Berichten: 26789
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 11:30

verootjoo schreef:
Sjonge, ik ben bijna jaloers op mensen die zich vervelen ‘s avonds :+

Hoe kan het dat je ‘s avonds niks te doen hebt? Zit je niet bij een vereniging? Sport of iets anders? Dat zou ik doen, dan leer je mensen kennen en ben je ‘s avonds lekker bezig :)

Nou anders ik wel

Ik zou ook kijken of er een vereniging is waar je bij kunt. Leer je ook weer andere mensen kennen.
Daarnaast is fotografie inderdaad een leuke tijdrovende hobby.

[o] [o] [o]
Andoy's legacy: M1 + 10 http://www.wanicare.com

16969
Berichten: 92
Geregistreerd: 09-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-18 11:33

even voor de duidelijkheid , ik ben verhuist naar Frankrijk. de eerste sportclub zit... 35 km bij mijn huis vandaan. hardlopen met het buurmeisje zou kunnen, nu nog wel maar vanaf half noverber ligt er sneeuw .... en dan word het onmogelijk. qua talen.... Frans Duits en Engels gaat vloeiend... ben een beetje op 'talenleren'uitgekeken. ben bezig met het aanvragen van een thuisopleiding dierenartsassistente maar ik wacht op antwoord van de plaatselijke dierenarts of die mij als stagiaire wilt. hopelijk weet ik binnen nu en 3 weken of dat doorgaat en dan krijg ik leerwerk, dan is t probleem opgelost :)