Geluidsoverlast, wat te doen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
melissac

Berichten: 1008
Geregistreerd: 02-06-13
Woonplaats: apeldoorn

Geluidsoverlast, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-18 08:11

Ik schrok vanmorgen wakker van iemand die het om 07:00 uur leuk vond om te boren, ik dacht in eerste instantie van dat gaat zometeen wel weer voor bij. Uiteindelijk begon hij met timmeren en daar had ik zo goed als geen last van. Nu is hij weer bezig met een zaag achtig iets.

Het gaat echt heel hard, nu vind ik het niet erg als het voor 10 uur begint maar ik vond dit wel heel vroeg.

Wat kan ik het beste doen? Gewoon laten gaan? Melden?
Laatst bijgewerkt door melissac op 08-09-18 08:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Bentley, kerstmuts, 8 maanden


lies_sparkle

Berichten: 6123
Geregistreerd: 19-06-11

Re: Geluidsoverlast, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 08:13

Als je het vervelend vindt, gewoon even langsgaan.
Soms gebeurt dat, wij gaan zo ook verhuizen en dan starten we ook heel vroeg.
Wij vertellen dit wel aan de buren dus wellicht kun je vragen of hij het de volgende keer wil melden?
Het is vast niet iedere dag zo :)

Shenavallie
Berichten: 11549
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 08:16

Niets doen. Het had wel netjes geweest als een buur vooraf had gemeld dat er werkzaamheden zouden gaan plaatsvinden, maar tegenwoordig leven de meeste mensen behoorlijk langs elkaar heen. Het is inderdaad wel erg vroeg, maar als het een ingehuurd bedrijf of beunhaas is dan beginnen die vaker op een dergelijk tijdstip. In ieder geval heb ik geleerd: als je je ergens aan gaat ergeren, wordt het alleen maar erger.

In 1963 the Bronx Zoo had an exhibit called "The Most Dangerous Animal in the World". It was a mirror.

I don't understand why when we destroy something created by man we call it vandalism, but when we destroy something created by nature we call it progress. Ed Begley Jr.

melissac

Berichten: 1008
Geregistreerd: 02-06-13
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-18 08:18

Volgensmij komt dit niet van een buur af, waar ze mee bezig zijn is een winkel die aan het begin van het jaar dicht is gegaan. Het wordt ook gedaan door een bedrijf. volgensmij zijn ze bezig met een muur slopen.

Bentley, kerstmuts, 8 maanden

Pistasche

Berichten: 6676
Geregistreerd: 02-01-07
Woonplaats: Boktlid nr. # 56477

Re: Geluidsoverlast, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 08:22

De tijden dat je 'lawaai' mag maken liggen volgensmij tussen 7 en 22 uur.

Wellicht kan je een briefje door de deur doen, of even langsgaan en vragen wanneer de werkzaamheden nog meer plaatsvinden? Dan kan je je er enigzins op voorbereiden...

heb vertrouwen, houd moed

melissac

Berichten: 1008
Geregistreerd: 02-06-13
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-18 08:28

Pistasche schreef:
De tijden dat je 'lawaai' mag maken liggen volgensmij tussen 7 en 22 uur.

Wellicht kan je een briefje door de deur doen, of even langsgaan en vragen wanneer de werkzaamheden nog meer plaatsvinden? Dan kan je je er enigzins op voorbereiden...


Als de tijden echt tussen 7 en 22 uur liggen dan heb ik natuurlijk niks om over te zeuren. :+ Ik zal zo wel even kijken of ik wat kan vinden over de tijden. Ik ben sowieso niet iemand die snel ergens over zeurt. Ik dacht altijd dat de tijden van 10 tot 22 uur waren.

Bentley, kerstmuts, 8 maanden

troi
Berichten: 16999
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 08:29

Helaas is 7 uur best normaal voor de bouw, die dames en heren maken lange dagen! Wel kan je even vragen naar hun schema, dan weet je wanneer ze werken en op welke tijden.

janouk
Blogger

Berichten: 17847
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Geluidsoverlast, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 08:31

7 uur is een normale tijd om te beginnen in de bouw. We hebben een parketleg bedrijf. Onze jongens starten altijd om 7.30u.

Een voordeel, ze werken hard en snel, dus over een tijdje is alles af en is het weer rustig om 7 u.

Meneer Anton M dressuur ZZ vaardigheid mennen
Aladdin L dressuur M vaardigheid mennen L2 dressuur
Madness, draver, 7 overwinningen, kilometer record 1.14.7
Janouk ZZ dressuur ZZ vaardigheid mennen

melissac

Berichten: 1008
Geregistreerd: 02-06-13
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-18 08:36

Dan laat ik het zo, al denk ik wel dat m'n buurman er nog een probleem van kan gaan maken. Die maakt namelijk ruzie over alles.

Bedankt voor de reacties! :)

Bentley, kerstmuts, 8 maanden


meisje_

Berichten: 2529
Geregistreerd: 23-11-10
Woonplaats: Op de wereld

Re: Geluidsoverlast, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 08:41

Tijden in bouw liggen bij mijn weten idd tussen 07.30-22.00.
Dus helaas! Al snap ik dat het mege vervelend is als je op za ochtend je bed uit geboord word!

janouk
Blogger

Berichten: 17847
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 08:42

Je kan ook even langs lopen en vragen of ze de komende dagen rekening met de bewoners willen houden en de boor werkzaamheden even uitstellen tot na 9 u. Vaak doen ze wat voor hun een handige volgorde is, maar kunnen sommige dingen wel even later op de dag ingepland worden.
Communicatie haha en als je meteen een kop koffie langs brengt, is veel mogelijk hahaha

Meneer Anton M dressuur ZZ vaardigheid mennen
Aladdin L dressuur M vaardigheid mennen L2 dressuur
Madness, draver, 7 overwinningen, kilometer record 1.14.7
Janouk ZZ dressuur ZZ vaardigheid mennen

Thats_Me

Berichten: 10938
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: N-Limburg

Re: Geluidsoverlast, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 08:48

7 uur is een normale tijd om te starten. Is inderdaad tussen 7 en 22 uur dat je 'herrie' mag maken. Klussen is ook maar tijdelijk natuurlijk.

All good things are wild and free
Beautifull things don't ask for attention
The earth has music for those who listen

melissac

Berichten: 1008
Geregistreerd: 02-06-13
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-18 08:53

Ik laat het voor nu zo.
Mocht het morgen ook weer zo vroeg beginnen ga ik wel even langs met een kopje koffie om te vragen of dit nog een aantal weekenden door gaat.

Bentley, kerstmuts, 8 maanden

Ibbel

Berichten: 49059
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Geluidsoverlast, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 09:02

Werken op zondag? In Apeldoorn? Dat lijkt me sterk, vindt meneer pastoor niet goed :)) Oh, sorry, de dominee :D

x_Jeanine_x

Berichten: 9083
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Geluidsoverlast, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 09:06

Wij hebben zo'n buurman die dit doet op zondag al zo'n 2 jaar lang :+
Stoor mij er niet vreselijk aan... Oordopjes in en verder slapen.
En heb gevraagd of hij op zondag later wil beginnen en dat wil hij niet. Ik zo dan ben je sws maar stil met feestdagen en dan is hij alleen op een 2de feestdag na 12 uur soms.

melissac

Berichten: 1008
Geregistreerd: 02-06-13
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-18 09:10

x_Jeanine_x schreef:
Wij hebben zo'n buurman die dit doet op zondag al zo'n 2 jaar lang :+
Stoor mij er niet vreselijk aan... Oordopjes in en verder slapen.
En heb gevraagd of hij op zondag later wil beginnen en dat wil hij niet. Ik zo dan ben je sws maar stil met feestdagen en dan is hij alleen op een 2de feestdag na 12 uur soms.


Oh dat is ook heel vervelend.
Ik moet zeggen dat ik persoonlijk nooit echt last heb van overlast, het enige wat je hoort in het weekend zijn de kinderen van m'n overburen die aan het spelen zijn. Nu heb ik daar geen last van. Maar als je m'n andere buurman moet geloven is er juist veel overlast in de buurt hier maar die vind het al overlast als iemand z'n auto parkeert op de parkeerplaats naast zijn woning. :+

Bentley, kerstmuts, 8 maanden

moonsparkle
Berichten: 21699
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 09:14

En als je anders nooit overlast hebt zou ik er ook niet over beginnen. Maar het was wel netjes geweest als ze het hadden aangekondigd.

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

LBLGypsyCobs

Berichten: 8886
Geregistreerd: 01-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 09:15

Wellicht maken ze nu een lange dag, om de overlast tot 1 dag te beperken?

Toen ik nog thuis woonden ging de buurman elke zaterdagochtend om 7 uur met de motormaaier door de tuin.
Zelf had ie gehoorbescherming voor dat ding, dus best wel herrie.

Die man leeft echt voor z'n tuin en vergeet dan alles om zich heen.

Toen toch maar duidelijk gemaakt dat we het wel erg vroeg vinden en daar heeft ie toen rekening mee gehouden.

Ook nog een keer gehad dat we met visite in de tuin aan de barbecue zaten en dat ding ineens aan ging :')

We konden elkaar niet meer verstaan en alles was stof en uitlaatgas.

Toen greep z'n vrouw in :(:)

'Als het regent in mei, is april voorbij'

melissac

Berichten: 1008
Geregistreerd: 02-06-13
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-18 09:25

Ja daarom laat ik het voor nu ook gewoon. Hoor het nu ook bijna niet meer door de auto's die langs rijden dus ik heb er vrij weinig last van. :j

Hij is nu ook bezig met planken dus dat is ook een stuk rustiger. Ik ga zo gewoon beginnen met het huis opruimen en dan hopen dat hij vandaag klaar is of morgen iets later begint. :+

Bentley, kerstmuts, 8 maanden

xSwanHeart

Berichten: 4422
Geregistreerd: 03-01-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 09:43

Ik verbaas me er altijd over dat men het op Bokt schijnbaar normaal vindt om na 1 keer al te klagen. Het kan toch een keertje voorkomen dat er vroeg geklust wordt, de muziek wat harder staat of er net even wat later gestofzuigd wordt dan gepland? Als het structureel gebeurt is het natuurlijk een ander verhaal, maar een keertje moet kunnen toch?

Neemt niet weg dat het natuurlijk heel vervelend kan zijn, maar dat je als buur dan meteen actie moet ondernemen vind ik echt onzin.

_Nancy

Berichten: 14090
Geregistreerd: 07-09-06
Woonplaats: Heesch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 09:45

7 uur is een normale tijd, ook al is dit niet zo voor de uitslapers.

Toen wij nog in een 'bouwput' woonde, dus huizen die net wel net niet opgeleverd waren, waarin iedereen zijn huis nog af moest maken en keukens en badkamers en vloeren aangelegd moesten worden en men hun tuin af wilde maken voor de zomer, hadden wij hier ook regelmatig 'last' van.
Ach, je weet dat het maar tijdelijk is en 7 uur is geen abnormale tijd.. :)

Wij hebben wel heel erg veel geluk met onze buren in ons blok, ik weet dat dat tegenwoordig ook niet meer vanzelfsprekend is.

♥ Happiness has arrived! ♥
♥ Jasper 17-06-2018 ♥
♥ Mathijs 24-09-2019 ♥

Corien_
Berichten: 258
Geregistreerd: 18-10-11

Re: Geluidsoverlast, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 14:01

Ik zou na 1 keer nog helemaal niks er van zeggen. Iedereen maakt weleens op een niet zo prettig moment wat meer herrie dan een ander kan waarderen. Mocht het echt vaak gebeuren in het weekend (dus de volgende weekenden weer) dan zou ik er rustig even langslopen. Om 1,2 of 3 dagen zou ik me niet druk maken.

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Berichten: 3031
Geregistreerd: 15-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Geluidsoverlast, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 15:25

Wat is er gebeurt met goede buren zijn? Gewoon langs gaan ipv op internet gooien.

Ikzelf ben ook regelmatig een herrie schopper met mijn klusprojecten. Maar die doe ik tussen 10:00 - 20:00 . Vraag ook regelmatig aan de buren of ze er last van hebben. Gelukkig is het best goed geïsoleerd dus hoor je het ook niet goed buiten onze studio. Ik heb ook een buurman die wat muziek doet draaien als hobby. Hij vraagt ook regelmatig of hij niet te veel herrie schopt en anders kan ik gewoon zo aankloppen als ik een avondje stilte wil.

Be happy eat a snackkie

iirrssjjee

Berichten: 5934
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 15:26

Ibbel schreef:
Werken op zondag? In Apeldoorn? Dat lijkt me sterk, vindt meneer pastoor niet goed :)) Oh, sorry, de dominee :D


Het is zaterdag he :+.

Maar daarnaast lijkt het me sterk dat het echt werklui vanuit de bouw is, op zaterdag....

Koper

Berichten: 30220
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 15:31

melissac schreef:
Pistasche schreef:
De tijden dat je 'lawaai' mag maken liggen volgensmij tussen 7 en 22 uur.

Wellicht kan je een briefje door de deur doen, of even langsgaan en vragen wanneer de werkzaamheden nog meer plaatsvinden? Dan kan je je er enigzins op voorbereiden...


Als de tijden echt tussen 7 en 22 uur liggen dan heb ik natuurlijk niks om over te zeuren. :+ Ik zal zo wel even kijken of ik wat kan vinden over de tijden. Ik ben sowieso niet iemand die snel ergens over zeurt. Ik dacht altijd dat de tijden van 10 tot 22 uur waren.

Informeer even bij je gemeente. Hier in de stad is het doordeweeks tussen 8 en 22 en in het weekend tussen 10 en 22.

Zeven uur 's ochtends zou ik in het weekend ook niet acceptabel vinden.

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Madelon, _xManadisx_, batje, Charaz, Duhelo, ellen05, fnpetter1990, Frieke84, Gaabje, gigil, GoogleAdsense, IASCrawler, Ineke2, Kayleigh__, kosseh, Lau07, Laura82, Limoen, MRIIIS, mylittlejoy, MyWishMax, Nanu, Niekj_Jente, Piekosjj, really_me, Roosch, ryukapple, SentiBot, VuurVleugels, Winged, xmoosjex, Yvette81, zonnebloem18 en 208 bezoekers