Post oude bewoners bewaren

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Post oude bewoners bewaren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-18 17:13

We wonen inmiddels ruim 4 jaar in dit huis. En sporadisch krijgen we nog wel eens post van de oude bewoners. Vaak reclame, maar ook kaarten, poststukken.

Hoelang moet je dit nog doorgeven aan oud bewoners? Wordt er een beetje moe van :') brievenbus moet ik een stuk voor lopen. En kom daar nooit. Dus om nou elke keer retour te sturen..

Oud bewoners geven aan echt alles veranderd te hebben..

Anoniem

Re: Post oude bewoners bewaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 17:14

Dat gaat dan het eeuwig archief in.
Aka gesorteerd in de juiste vuilnisbak. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 17:16

Wij wonen hier al 10 jaar en krijgen nog steeds post, voornamelijk reclame, van de vorige bewoner :=
Alleen kaarten/brieven die er bijzonder uitzien worden nog doorgestuurd :+
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 07-09-18 17:17, in het totaal 1 keer bewerkt

itske
Berichten: 721
Geregistreerd: 03-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 17:16

Die keus is aan jou. maar na 4 jaar gaat het bij mij in de oudpapier bak

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 17:19

Je kunt het in de papierbak gooien. Dan is de kans vrij groot dat je post van die afzender blijft krijgen. Je kunt het ook retour sturen aan de afzender, dan weet je vrij zeker dat je geen post meer van die afzender blijft krijgen. Het is net wat je vervelender c.q. meer moeite vindt. :)

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-18 17:20

Karin schreef:
Je kunt het in de papierbak gooien. Dan is de kans vrij groot dat je post van die afzender blijft krijgen. Je kunt het ook retour sturen, dan weet je vrij zeker dat je geen post meer van die afzender blijft krijgen. Het is net wat je vervelender c.q. meer moeite vindt. :)

Ik heb sommige wel retour gestuurd met er op bewoner verhuisd. Maar ontvang nog steeds

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Re: Post oude bewoners bewaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 17:22

Op belangrijke dingen (rekeningen enz) schrijf ik met een dikke rode stift "VERHUISD" en gooi ze weer in de postbus. Dan krijgt de afzender ze terug. Maar meestal gooi ik het gewoon in de vuilbak. Zeker na 4 jaar zou ik dat wel doen. Als ze daardoor iets belangrijks missen, is het toch echt hun fout dat ze hun adres nog niet aangepast hebben :=

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 17:22

In dat geval: de papierbak in en hopen dat het vanzelf een keer stopt.

meniekske

Berichten: 818
Geregistreerd: 06-06-07
Woonplaats: Nieuw en st Joosland, Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 17:23

Ik heb het ook een tijdje gehad. Naar sommige afzenders/ bedrijven heb ik een mail gestuurd met het verzoek hun adres bestand aan te passen en dat heeft eigenlijk heel goed geholpen.

daantjuhhh

Berichten: 26869
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 17:25

Ik woon hier nu bijna 2 jaar. Bij belangrijke post stuur ik een appje. Dan komen ze het halen.
Bij reclame flikker ik het weg. Post van de bewoner daarvoor en die daarvoor krijg ik ook nog wel eens. Die gooi ik ook in de prullenbak

flitzz
Berichten: 1271
Geregistreerd: 25-08-08
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 17:26

Gewoon weggooien.... Wij wonen nu ruim 3 jaar in ons huis, in heb begin stuurde ik de post gewoon retour. (werk bij de post dus gebruikte de poststickers voor of streepte mijn adres door en schreef het retour adres op de envelop).
Met een duidelijke boodschap op de envelop dat bewoners al bijv 2 jaar geleden verhuisd zijn. Maar als de bedrijven (zoals de bank..) er vervolgens niks mee doen gaat het zo de oud papier doos in.. Ben gekke henkie niet.. Niet mijn verantwoordelijkheid..

black_kelpie

Berichten: 7818
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 17:37

Hier na 10 jaar ook nog steeds kerstkaarten en iets van een bank voor hun zoon. Zullen wel niet zulke geweldige kennissen zijn als ze nu nog steeds verkeerd sturen :')

Hier gaat het dus ook de papierbak in. In het begin wel bewaard, maar het houdt een keer op.

belle_boef

Berichten: 10735
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 17:41

Ik ben er redelijk vlot mee gestopt in dit huis. Nu 1,5 later gaat alles zonder pardon de container in. Ik heb tweemaal het bedrijf gebeld waarvan de post was. De laatste vertelde mij dat die beste man 1,5 week daarvoor zijn visitekaartje met zijn oude adres (nu van ons dus) aan hem had gegeven voor de rekening. Dat is zo’n 2 maand geleden. Nou dan breekt mij de klomp als je na zoveel tijd met foute visitekaartjes rondstrooit.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34634
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 17:44

Ik ben na 1 jaar gestopt. Kreeg zelfs post van de bank nog. Na tig keer retour sturen was ik er wel klaar mee. Alles vanaf toen hup bij het oud papier. Toen hield het ook snel op met post van de oude bewoners ontvangen.

Selina

Berichten: 14291
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: Post oude bewoners bewaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 17:47

Hier gooide ik alles na een jaar weg. Daarvoor had ik hun telefoonnummer en haalden ze het op. Kreeg pas nog een brief die er belangrijk uitzag dus m’n vriend had dat bedrijf van de afzender via Facebook een berichtje gestuurd of ze konden aanpassen dat diegene hier niet meer woonde en dat werd aangepast.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 17:48

Ik verzamel het en als de stapel groot genoeg is gooi ik het terug in de brievenbus met "retour afzender" erop. Ook reclame. Heb ook een tijdje het nieuwe adres erop gezet, gewoon omdat ik me er zo aan ergerde dat die spam bij mij kwam ( = papierverspilling) en van mening was dat ze daar mooi zelf iets mee mochten doen :=

Maar zelfs de Glamour krijg ik nog steeds en ik woon hier al bijna een jaar... Je merkt toch dat er abonnementsgeld wordt afgeschreven maar je niks krijgt? :o? En ik heb nota bene nog een keer via FB dat blad bericht dat ze is verhuisd.

Nu maak ik een studiegenootje er blij mee _O- Zelf lees ik dat niet.

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: Post oude bewoners bewaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 23:16

In het ronde archief.

KimD

Berichten: 20416
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Post oude bewoners bewaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 23:20

Ik heb de vorige bewoners iedere keer als ik post kreeg van een ander bedrijf. Dus van ieder verschillend bedrijf zijn ze één keer op de hoogte gesteld dat de post nog bij ons aan kwam. Zelfs Essent en van de bank en dergelijke.

Nu schrijf ik op alles van reclame "VORIGE BEWONER GEVLUCHT, RETOUR AFZENDER", werkt perfect. :')

LukieBradley

Berichten: 6558
Geregistreerd: 08-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 23:27

Ik woon hier nu een half jaar, in het begin kreeg ik heel veel post van de vorige bewoners. Nu de laatste weken eigenlijk niet.
Ik gaf het aan mijn moeders beste vriendin mee die bij de post werkte en zij stuurde ze dan met bijbehorende sticker weer retour.
Heeft bij erg veel dingen goed geholpen.
Ik wist nl verder niets van de mensen dus kon ook niet bellen ofzow om het op te laten halen.
Was veel post van het werk, een bedrijf wat mentale en psychische ondersteuning bood dus ik heb T niet weg gegooid omdat het belangrijk leek.
Nu af en toe vooral nog reclame en dat bewaar ik niet meer.
Evt bedrijven mailen is wel nog een goede

MosselJarig
Berichten: 11718
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 23:28

Ik gooi het weg, in het begin retour gestuurd met de melding dat ze verhuisd waren, zelfs nog een bedrijf gebeld omdat ze stug dezelfde brief bleven sturen ( met daarop retour afzender, verhuisd) maar ze konden er niks aan doen zeiden ze, dus nu gooi ik het weg

Ohana_91

Berichten: 2488
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Tussen stad en land

Re: Post oude bewoners bewaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 23:36

Wij krijgen na 3 jaar ook nog steeds post, ook dingen van de bank en hun bedrijf. Elke keer als we een berichtje deden dat er post lag, bleef het vaak nog een maand liggen voordat ze het kwamen ophalen. Retour afzender werkt bij sommige dingen echt niet. Na 1,5 jaar ging alles bij het oud papier. Maar we krijgen ook post van iemand waarvan we geen idee hebben wie het is. Misschien de bewoner voor de vorige bewoner? Dat gaat allemaal wel retour.

laraxXxemma

Berichten: 4688
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Wakkerdam

Re: Post oude bewoners bewaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 23:58

Wij ook al +10 jaar, zijn altijd van die algemene dingen die niet van groot belang zijn. Tijden lang retour gestuurd maar moet ook klaar zijn op een gegeven moment. Gaat nu direct de papierbak in.

Yessy

Berichten: 23025
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Re: Post oude bewoners bewaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 00:01

Hier gaat alles nog retour afzender, we wonen hier nu 2 jaar. Maar ik vergeet het vaak dus eens in de maand (of 2 maanden..) gaat er een klein stapeltje de brievenbus in. Wel frappant, het is voornamelijk post van Eneco en die leveren voor ons nu stroom. Dus je zou toch denken dat ze begrijpen dat de vorige bewoner (waar ze niet meer aan leveren, of in elk geval niet in dit huis) hier niet meer woont..

mika11

Berichten: 11107
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 00:02

Wij kregen hier laatst zelfs een rouwkaart op naam van de vorige bewoners, terwijl we hier al ruim 10 jaar wonen.
De oude bewoners waren toen al oud, geen idee of die zelfs nog wel leven of waar ze zouden wonen.
Dus die rouwkaart ook weg gegooid, het contact met die overleden persoon was dan toch nihil als ze na 10 jaar niet wisten dat ze verhuisd waren.

RenskeFrea

Berichten: 866
Geregistreerd: 03-02-13
Woonplaats: Veldhoven

Re: Post oude bewoners bewaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 00:26

Toen ik mijn huis een jaar geleden betrok heb ik uberhaupt geen adres of iets gehad van de vorige bewoners, die waren al vertrokken. Krijg post van verschillende namen nog wel eens, dus ik weet nog niet eens wie er het laatst gewoond heeft :P
Meestal bewaar ik de brieven en doe ze eens in de paar maanden retour afzender, een stapeltje. het scheelt dat de brievenbus hier om de hoek is.
Sommige zijn wel erg hardnekkig maar het meeste is wel gestopt na een of een paar keer. Alleen krijg nog elke paar maanden een belangrijk uitziende brief vanuit Luxemburg, heb ook wel eens de neiging om gewoon die post open te maken om te zien wie zo hardnekkig brieven blijft sturen. Ik vraag me wel eens af of die ooit wel retour afzender gaan of ze ergens stokken bij de post omdat het te veel moeite is naar buitenland terug te sturen :P