Subli Omega 3-6-9

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jonnekee
Berichten: 753
Geregistreerd: 18-08-07

Subli Omega 3-6-9

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-18 12:42

Hoihoi,

Iemand ervaring met de Omega 3-6-9 van Subli?

Ben benieuwd naar de ervaringen en waarom jullie het voeren.

Groetjes :wave:

Wijslander

Berichten: 5777
Geregistreerd: 19-06-09

Re: Subli Omega 3-6-9

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 22:48

Ik ben wel nieuwsgierig naar de samenstelling?

Licor

Berichten: 2948
Geregistreerd: 10-04-06
Woonplaats: Weert

Re: Subli Omega 3-6-9

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 22:52

Ik heb het ooit gevoerd aan mn paard toen hij t nodig had om wat dikker te worden..
Vond het erg fijn voer en mn paard at t graag.. je doet ook best lang met n zak

VanHuisUit

Berichten: 6678
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 23:07

Meerdere malen gebruikt bij verschillende paarden, super fijn voer als ze bijv geen olie over het voer willen eten. Samenstelling staat op de zak, ik heb nu geen zak bij de hand :list: maar je kunt ook even kijken bij subli.nl

Ze gaan er ook prachtig van glimmen. En je doet echt lang met zo'n zak ik gaf 1 IKEA bekertje per dag.

Jonnekee
Berichten: 753
Geregistreerd: 18-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-18 23:13

VanHuisUit schreef:
Meerdere malen gebruikt bij verschillende paarden, super fijn voer als ze bijv geen olie over het voer willen eten. Samenstelling staat op de zak, ik heb nu geen zak bij de hand :list: maar je kunt ook even kijken bij subli.nl

Ze gaan er ook prachtig van glimmen. En je doet echt lang met zo'n zak ik gaf 1 IKEA bekertje per dag.



Mijn paard vond het eerst niet zo maar nu lijkt hij het wel aardig te eten, heb je enig idee hoeveel gram dat was? Ik geef nu 50 gram..

VanHuisUit

Berichten: 6678
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 23:16

Nee eerlijk gezegd echt niet. Vroegah zat er een voerbeker bij de zakken van 3-6-9 mix weet niet of dat nu nog zo is? Maar die voerbeker ben ik ooit kwijtgeraakt en inhoud van halve voerbeker kwam overeen met IKEA beker. Maar bij een merrie die heel schraal was op enig moment heb ik ook wel eens poosje tijdelijk 2 bekers gedaan hoor, ging ook prima.

Heb nog nooit een paard gehad die het echt niet at ze moeten er wel aan wennen, dus rustig opvoeren en de maag schijnt er ook aan te moeten wennen. Ze geven ook het advies rustig op te voeren (over een week of 2 op maximale doses voor paard in kwestie).

Maar vind het echt supervoer voor van die hetere paarden die niet makkelijk op gewicht blijven, van die wat zenuwachtige types zeg maar. Grote voordeel ook is dat ze er dus beslist niet heter van worden.

Jonnekee
Berichten: 753
Geregistreerd: 18-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-18 23:20

VanHuisUit schreef:
Nee eerlijk gezegd echt niet. Vroegah zat er een voerbeker bij de zakken van 3-6-9 mix weet niet of dat nu nog zo is? Maar die voerbeker ben ik ooit kwijtgeraakt en inhoud van halve voerbeker kwam overeen met IKEA beker. Maar bij een merrie die heel schraal was op enig moment heb ik ook wel eens poosje tijdelijk 2 bekers gedaan hoor, ging ook prima.

Heb nog nooit een paard gehad die het echt niet at ze moeten er wel aan wennen, dus rustig opvoeren en de maag schijnt er ook aan te moeten wennen. Ze geven ook het advies rustig op te voeren (over een week of 2 op maximale doses voor paard in kwestie).

Maar vind het echt supervoer voor van die hetere paarden die niet makkelijk op gewicht blijven, van die wat zenuwachtige types zeg maar. Grote voordeel ook is dat ze er dus beslist niet heter van worden.



Oke, ik zal morgen nog eens na wegen maar volgens mij voer ik 50 gram, dit word niet zo'n klieder boel als gewone olie, ik voer het voor de energie en zijn huid en vacht

Wijslander

Berichten: 5777
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 06:44

VanHuisUit schreef:
Meerdere malen gebruikt bij verschillende paarden, super fijn voer als ze bijv geen olie over het voer willen eten. Samenstelling staat op de zak, ik heb nu geen zak bij de hand :list: maar je kunt ook even kijken bij subli.nl.


Samenstelling staat niet op de site vandaar mijn berichtje/vraag.

Barb

Berichten: 12082
Geregistreerd: 24-07-01

Re: Subli Omega 3-6-9

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 07:28

Ik ben ook benieuwd naar de samenstelling. Misschien kan iemand een fotootje van de samenstelling op de zak plaatsen?

Anoniem

Re: Subli Omega 3-6-9

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 10:31

de drager is in elk geval tarwe. Dat weet ik nog van toen ik het gaf.

nowylover

Berichten: 906
Geregistreerd: 13-12-08
Woonplaats: Oosterwolde GLD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 18:41

Hier voor de liefhebbers een foto van de samenstelling.
Afbeelding

Wijslander

Berichten: 5777
Geregistreerd: 19-06-09

Re: Subli Omega 3-6-9

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 18:50

Heel fijn, bedankt!

Noppert
Berichten: 2360
Geregistreerd: 11-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 18:51

VanHuisUit schreef:
Maar vind het echt supervoer voor van die hetere paarden die niet makkelijk op gewicht blijven, van die wat zenuwachtige types zeg maar. Grote voordeel ook is dat ze er dus beslist niet heter van worden.


Grappig, ik geef het juist om mijn paard wat "heter" te maken...... Ik voer het wel in combinatie met de subli Dieetmix, mijn merrie is namelijk nogal rondgeribt om het zo maar even te zeggen :D

ninne1

Berichten: 1233
Geregistreerd: 26-09-10
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Subli Omega 3-6-9

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 19:32

Ik heb al een tijdje interesse in dit product. Maar mijn paard is helaas super kieskeurig. Is er iemand die voor mij een proefzakje wilt maken om te testen?

Jonnekee
Berichten: 753
Geregistreerd: 18-08-07

Re: Subli Omega 3-6-9

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-18 22:37

Heb het even na gewogen en mijn paard krijgt op dit moment 50 gram, hoeveel voeren jullie ervan ?

Noppert
Berichten: 2360
Geregistreerd: 11-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 12:19

Jonnekee schreef:
Heb het even na gewogen en mijn paard krijgt op dit moment 50 gram, hoeveel voeren jullie ervan ?


Die van mij krijgt 200 gram in de ochtend en 200 gram in de avond.....

Mizora

Berichten: 18096
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Subli Omega 3-6-9

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 12:56

Hier bouw ik het op tot 1g/kg paard, dus bij de meeste warmbloeden ruim 500g/dag, veelal in één portie door de manier van voeren (1 dier mochten we van de eigenaar bijvoeren, maar kreeg verder merriebrok van de eigenaar, een ander dier at alleen s nachts en nog weer een volgende kreeg het van de eigenaar eens per dag, de andere maaltijd was ook gewoon een schep merriebrok).

Jonnekee
Berichten: 753
Geregistreerd: 18-08-07

Re: Subli Omega 3-6-9

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-18 19:02

Geven jullie het door de brok of door de slobber? Hoorde dat je het niet nat mag voeren is dit waar?

Hij krijgt het nu een week en moet echt nog aan de smaak wennen vandaar dat ik er niet meer van durf te geven... het is nogal een piepert met eten namelijk haha

Noppert
Berichten: 2360
Geregistreerd: 11-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 19:04

Jonnekee schreef:
Geven jullie het door de brok of door de slobber? Hoorde dat je het niet nat mag voeren is dit waar?

Hij krijgt het nu een week en moet echt nog aan de smaak wennen vandaar dat ik er niet meer van durf te geven... het is nogal een piepert met eten namelijk haha


Ik geef het gewoon bovenop de brokken en de mijne is echt lastig met eten, maar eet het prima op!

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 22:27

Ik geef altijd een schepje gewoon door het voer, wordt prima mee opgegeten.

VanHuisUit

Berichten: 6678
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 23:43

Ik heb het zowel door brok als door slobber gevoerd. Echt apart als een paard er heter van wordt heb het bij meerdere paarden gebruikt en ze werden er nooit heter van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 07:38

Ik denk dat Noppert met 'heet' wil zeggen dat het dier wat meer energie heeft tijdens het rijden. Tenminste, zo lees en vat ik het op :-)

Omega 369 ook hier gebruikt (100-200gr. p.d) Ik vind het superspul! Mijn merrie miste net dat stukje extra energie tijdens het rijden en was wat eerder moe dan ik van haar gewend was. Omdat ik geen extra voer wilde geven (en nee, niet uit zuinigheid om voorbarige conclusies voor te zijn) ben ik De omegamix bij gaan geven. Dit werkte perfect! Ze kreeg net even dat stukje extra zonder er 'heet' van te worden, wat bij meer voergift vaak wel het geval is.

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Subli Omega 3-6-9

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 08:38

Klinkt als een interessant product voor mijn merrie (23, wat ribbig). Wat ik me wel afvraag: op de verpakking staat informatie over ruw vet en eiwit etc, maar niet over suiker en zetmeel (terwijl er volgens de ingrediëntenlijst wel dextrose in zit). Zou het er dan niet in zitten, of staat het niet vermeld op de verpakking? Ik moet bij mijn merrie een beetje oppassen met suikers en zetmeel ivm hb kans...

Kimley

Berichten: 9146
Geregistreerd: 04-10-12
Woonplaats: Oudemirdum

Re: Subli Omega 3-6-9

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 08:50

Hier ook een tijdje gevoerd aan onze grote ruin die lastig dikker word. Merkte geen verschil.. dus weer gestopt :)

Noppert
Berichten: 2360
Geregistreerd: 11-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 10:03

Inxs schreef:
Ik denk dat Noppert met 'heet' wil zeggen dat het dier wat meer energie heeft tijdens het rijden. Tenminste, zo lees en vat ik het op :-)


Dat bedoel ik inderdaad ook ja :D
Die van mij krijg je nog niet heet, zelfs niet als je er 10 kg zwarte haver in zou gooien ;-)