Al 10 dagen overtijd maar niet zwanger?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
StillAngel

Berichten: 6166
Geregistreerd: 03-03-07
Woonplaats: Vlakbij Alkmaar

Al 10 dagen overtijd maar niet zwanger?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-18 08:30

Zie titel :P Plus ontzettend vermoeid zijn en over het algemeen zwak gevoel. Ik heb al testjes gedaan maar de kans dat ik zwanger ben is sowieso nihil. Heb ook geen zwangerschapsklachten, ben niet misselijk en geen pijnlijke borsten. Ik word altijd vrij regelmatig ongesteld maar nu al gewoon 10 dagen te laat.. heeft iemand een idee? Ik heb mij zelfs ziek moeten melden door de vermoeidheid.

Connie, oftewel in leuke buien: sponsje :D I will never forget you! Mijn lieve konijntje voor altijd in mijn hart..
01-09-2001
30-05-2010


CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Re: Al 10 dagen overtijd maar niet zwanger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 08:39

Uhm, misschien is het dan verstandig om even naar de HA te gaan? Lijkt me niet heel erg goed, hoeft niet perse door zwangerschap te zijn maar kan meerdere oorzaken hebben. Daar ga je hier op bokt niet achter komen denk ik zo.

The wonder of Independence is that it encourages open minds and the desire to improve.

Palmera

Berichten: 9451
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Al 10 dagen overtijd maar niet zwanger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 08:40

Het is mij ook weleens overkomen, hoor.
Heb je misschien iets onder de leden, vanwwge de andere klachten? Dat kan er ook mee te maken hebben.

zonnebloem18

Berichten: 24833
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 08:41

Heb je misschien wat meer stress gehad de afgelopen periode? Als je normaal regelmatig bent zou ik gewoon even afwachten. Je zou eventueel nog wat urine bij de huisarts kunnen brengen voor een test, maar verder kan een huisarts ook nog niet veel doen.

♥10 april 2014 is ons kleine wondertje Lotte geboren.♥

StillAngel

Berichten: 6166
Geregistreerd: 03-03-07
Woonplaats: Vlakbij Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-18 08:48

Ik word vanmiddag teruggebeld voor het telefonisch spreekuur bij de huisarts.

Stress heb ik altijd wel een hoop door mijn angststoornis, het ging alleen juist heel goed (op een paar momenten na) deze maand. Dan snap ik niet waarom ik wel op tijd was in juni toen ik ging verhuizen. Toen had ik rond mijn ovulatie trouwens ook ontzettende pijn in mijn onderbuik waardoor ik naar de dokter moest. Uiteindelijk toen niks kunnen ontdekken.

Connie, oftewel in leuke buien: sponsje :D I will never forget you! Mijn lieve konijntje voor altijd in mijn hart..
01-09-2001
30-05-2010

daantjuhhh

Berichten: 26856
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 09:58

Zwangerschap test van een vriendin van mij gaf ook elke x negatief aan in de eerste week overtijd te zijn. Ik weet niet of dat op dag 10 ook nog zo was. Maar wel zeker tot dag 7. Zij was wel zwanger.

[o] [o] [o]
Andoy's legacy: M1 + 10 http://www.wanicare.com

Elegante05

Berichten: 299
Geregistreerd: 05-03-12
Woonplaats: Tjuchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 10:27

Ik sla het ook regelmatig over als ik niet helemaal fit ben. Eerste keer schrok ik daar ook vreselijk van. Inmiddels ben ik het een beetje gewend. Blijkbaar heeft je lijf op zo'n moment andere prioriteiten :o
Ben toch altijd wel weer opgelucht als ik de keer daarop weer ongesteld wordt :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 10:29

Of juist ontlading van stress? Dat maakt mij vermoeid ;)
Al kan ik daar de overtijd niet direct aan linken.

Yessy

Berichten: 23021
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 10:29

Ik sla eens in de paar jaar weleens een cyclus over, gewoon compleet random zonder dat ik ziek ben, stress heb of wat voor andere aanleiding dan ook. We blijven mensen, geen robots dus vermoedelijk is er niks geks aan de hand :)

Janneke2

Berichten: 22721
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Al 10 dagen overtijd maar niet zwanger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 11:42

Ik heb altijd een regelmatige cyclus gehad - zo rond (pun intended) de 28 dagen.
Maar er was een periode dat ik bek-af was, sporten en paardrijden gingen niet en nauwelijks - en de cyclus duurde opeens 32 dagen. "Zij" deed gewoon mee aan de uitputting.

En off topic: altijd veel stress vanwege een angststoornis: anno 2018 zou dat niet nodig moeten zijn!

[o]

Je suis Charlie - comme tout le monde.

(...en BAH wat is dit onderschrift actueel. )

Suzanne F.

Berichten: 49165
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Al 10 dagen overtijd maar niet zwanger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 13:45

Heb je ondergewicht? Daar kan het ook door komen.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

__danielle__

Berichten: 1783
Geregistreerd: 27-08-09

Re: Al 10 dagen overtijd maar niet zwanger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 16:47

Bij mij gebeurde dit regelmatig toen mijn schildklier niet goed ging... Wil natuurlijk helemaal niet zeggen dat jij dit ook hebt, maar hier hoort wel ook vermoeidheid bij (en hoe!)

Met dit soort klachten naar de huisarts is nooit onverstandig.

Zomaar voor iemand aardig zijn... Is voor jezelf, maar ook voor de ander fijn!

Arashah

Berichten: 1142
Geregistreerd: 24-03-07
Woonplaats: Op een mooi plekje :)

Re: Al 10 dagen overtijd maar niet zwanger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 17:12

je bent niet de enigste die wat over tijd is ^^ Maar ik ben nu ongesteld gelukkig. ook al weet ik dat het nu niet moglijk is dat ik zwanger zou zijn.

Ik heb wel gehad dat ik echt 1 maand overgeslagen had, ik ben er voor naar de arts geweest en zij zei ook dat het weleens voor kann komen. ik had toen ook veel pijn in mijn buik en was echt doodmoe. Maar toch was alles in orde bij mij.

Ga ermee naar je dokter, die kann jou het beste helpen :)


Liebeskind

Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 17:31

StillAngel schreef:
Zie titel :P Plus ontzettend vermoeid zijn en over het algemeen zwak gevoel. Ik heb al testjes gedaan maar de kans dat ik zwanger ben is sowieso nihil. Heb ook geen zwangerschapsklachten, ben niet misselijk en geen pijnlijke borsten. Ik word altijd vrij regelmatig ongesteld maar nu al gewoon 10 dagen te laat.. heeft iemand een idee? Ik heb mij zelfs ziek moeten melden door de vermoeidheid.

Naar de huisarts? Of is dat een heel gek idee?
Niet iedereen heeft kwaaltjes bij een zwangerschap trouwens. En nihil is niet nul.
Naar de huisarts dus.

De cursus ‘Omgaan met teleurstellingen’ gaat wederom niet door.

turtlelito

Berichten: 1696
Geregistreerd: 29-08-11
Woonplaats: Hoeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 17:39

Nabster schreef:
StillAngel schreef:
Zie titel :P Plus ontzettend vermoeid zijn en over het algemeen zwak gevoel. Ik heb al testjes gedaan maar de kans dat ik zwanger ben is sowieso nihil. Heb ook geen zwangerschapsklachten, ben niet misselijk en geen pijnlijke borsten. Ik word altijd vrij regelmatig ongesteld maar nu al gewoon 10 dagen te laat.. heeft iemand een idee? Ik heb mij zelfs ziek moeten melden door de vermoeidheid.

Naar de huisarts? Of is dat een heel gek idee?
Niet iedereen heeft kwaaltjes bij een zwangerschap trouwens. En nihil is niet nul.
Naar de huisarts dus.



Ehh, nihil is wel nul.
Er wordt dus vaak gezegd: "praktisch nihil", en dat is dan weer geen nul :D .

Als de kans echt nihil is (als echt: geen seks de afgelopen paar maanden ofzo) zou ik afwachten. Anders is een check toch wel verstandig. Gewoon afwachten kan natuurlijk ook, maar dat ligt eraan wat de acties gaan zijn als je zwanger bent.

Janinevv

Berichten: 13231
Geregistreerd: 12-01-16

Re: Al 10 dagen overtijd maar niet zwanger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 17:47

Hier het zelfde al bijna 14 dagen over tijd. Ik ben bang dat ik iets heb aangezien dit nu al de tweede keer is. Ik ga volgende week naar de huisarts..

Zwanger kan ik niet zijn. Nog nooit gemeenschap gehad :o

Maar het is wel super rot. Heb echt hele zere borsten gehad en mijn hele buik is opgezet.

[o]

BigOne
Berichten: 38187
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Al 10 dagen overtijd maar niet zwanger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 17:52

Zwaar ondergewicht, buitenbaarmoederlijke zwangerschap, andere aandoening, zeg het maar. Huisarts is je beste vriend in deze.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

StillAngel

Berichten: 6166
Geregistreerd: 03-03-07
Woonplaats: Vlakbij Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-18 22:25

Bedankt voor jullie reacties! <3

Ik heb geen ondergewicht, juist een kilo of 6/7 teveel (veel spiermassa wel door trainen vroeger). Ik ga over een paar dagen nog wel eens een test doen maar ik geloof er niet zo in dat ik zwanger ben. Ik heb ooit wel te maken gehad met PCOS op mijn 18de (nu 24), waarbij mij toen verteld is dat ik juist niet zwanger kon worden en als ik dat wilde het maar met behulp van medicijnen moest. Destijds werd ik helemaal slecht ongesteld. Toch heb ik het idee dat dat het ook niet is nu omdat ik toen een stuk zwaarder was (boven de 90 kilo).

Aan schildklier zit ik nu ook te denken. De huisarts zegt altijd dat ik het maar even moet aankijken, dus nu ook helaas. -O-

@janinevv: hoe oud ben je? Ik heb wel gehoord dat het bij jonge meiden vaker voorkomt dat ze nog niet regelmatig zijn en dat het heel normaal is.

Connie, oftewel in leuke buien: sponsje :D I will never forget you! Mijn lieve konijntje voor altijd in mijn hart..
01-09-2001
30-05-2010

Laura82
Berichten: 7465
Geregistreerd: 05-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 11:32

Pcos is niet iets waar je ooit eens mee te maken hebt gehad, het is namelijk niet te genezen. Wel kunnen de klachten fors verminderen als je afvalt, maar dat betekent niet dat je het niet meer hebt. En aangezien een onregelmatige cyclus 1 van de symptomen is, lijkt de kans me toch vrij groot dat de oorzaak bij de pcos ligt. Maar als je het niet vertrouwt, zou ik even naar de huisarts gaan :)

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Re: Al 10 dagen overtijd maar niet zwanger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 11:48

Iemand die ik ken heeft ook pcos en was ineens overwacht zwanger van een tweeling terwijl de kans om gewoon al zwanger te geraken klein waren.

Laura82
Berichten: 7465
Geregistreerd: 05-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 11:55

Het is ook zeker niet onmogelijk om met pcos spontaan zwanger te worden, zeker niet als je een redelijk normale cyclus hebt. Maar zelfs met een heel belabberde cyclys kan het, mijn zoon is daar het bewijs van :+

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 23:17

Mijn 2 kids ook :j 1e is in een cyclus van 95 dagen ontstaan :+
2e wel netjes 30 dagen

9-10-2015 is A. Geboren <3
29-06-2018 is S. Geboren
<3

StillAngel

Berichten: 6166
Geregistreerd: 03-03-07
Woonplaats: Vlakbij Alkmaar

Re: Al 10 dagen overtijd maar niet zwanger?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-18 05:54

Oei, dat kan ook inderdaad. Ik had destijds wel de cystes en het niet ongesteld worden maar mijn hormonen waren eigenlijk wel prima. Maar als je aan 2 vd 3 voldeed, had je de diagnose al. Ik ben inmiddels nog niet ongesteld op dag 13, helaas.

Connie, oftewel in leuke buien: sponsje :D I will never forget you! Mijn lieve konijntje voor altijd in mijn hart..
01-09-2001
30-05-2010

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110631
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Al 10 dagen overtijd maar niet zwanger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 07:04

Je kunt idd met PCOS wel zwanger worden, dat is niet onmogelijk. Een vriendin van mij was ook gezegd dat het nooit zou lukken. Inmiddels is ze 5 maanden zwanger van de tweede (en zonder medicatie).
Dus vlak die optie zeker niet uit.

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Siesjuh
Berichten: 1684
Geregistreerd: 06-07-11

Re: Al 10 dagen overtijd maar niet zwanger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 08:01

Ik was ook overtijd en heb toen na 1 en 2 weken een test gedaan, beide negatief. Het gewoon gelaten en gewacht op de volgende menstruatie die ook uitbleef. Nog een keer getest en ook negatief. Bij het uitblijven van de menstruatie daarop alsnog een test gedaan en deze was knalpositief. Ik was toen bijna 12 weken zwanger. Ik heb ook totaal geen klachten gehad (de hele zwangerschap overigens niet, het enige waar ik aan kon merken dat ik zwanger was, waren de bewegingen van de kleine en m'n groeiende buik). Het is dus zeker niet onmogelijk en ook ik kon eigenlijk niet zomaar zwanger worden. Ik zou er dus nog een test tegenaan gooien...


Ieder einde is een nieuw begin :-)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anne_26, brudoe, Jolynne, KleinBoefje, Saaams, SentiBot, Sjors__, valonka en 136 bezoekers