Uitstel stufie, makkelijk of niet?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Uitstel stufie, makkelijk of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 14:20

Haai. Vanwege ziekte heb ik de afgelopen 2 jaar nauwelijks aan mijn studie kunnen werken. Ik heb wel wat losse vakken gedaan, en bleef altijd stufie ontvangen.
Nu zou eigenlijk na dit jaar de stufie stoppen, omdat ik op 4 jaar zit. Ik had sowieso gedacht dat het 5 jaar was dat je erover mocht doen, dus ik was niet helemaal voorbereid.
Nu ga ik een gesprek aan met de studentdecaan van mijn opleiding, om uitstel aan te vragen zodat ik nog op zn minst 1 jaar stufie extra krijg. Maar hoe makkelijk is dit? Zijn ze daar heel streng mee, of juist niet?

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Uitstel stufie, makkelijk of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 14:21

Ik kreeg het zonder dat er echt vragen gesteld werden. Dus gewoon proberen :j

Pistasche

Berichten: 6676
Geregistreerd: 02-01-07
Woonplaats: Boktlid nr. # 56477

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 14:24

De decaan kan je hier alles over vertellen en het verschilt echt enorm per situatie. Met de info die je nu geeft is het heel moeilijk om te oordelen. Het ligt ook heel erg aan de weg die je bewandeld hebt, heb je tussentijds je studieloopbaanbegeleider/decaan op de hoogte gebracht van de situatie? Zijn er hulpverleners die een verklaring kunnen schrijven?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 14:28

Pistasche schreef:
De decaan kan je hier alles over vertellen en het verschilt echt enorm per situatie. Met de info die je nu geeft is het heel moeilijk om te oordelen. Het ligt ook heel erg aan de weg die je bewandeld hebt, heb je tussentijds je studieloopbaanbegeleider/decaan op de hoogte gebracht van de situatie? Zijn er hulpverleners die een verklaring kunnen schrijven?


Ja gesprek heb ik dinsdag al, maar ik was wel nieuwsgierig naar ervaringen.
Mijn slb'ers zijn altijd op de hoogte geweest. :j En ik kan idd een hulpverlener vragen om een verklaring kunnen schrijven.

Pistasche

Berichten: 6676
Geregistreerd: 02-01-07
Woonplaats: Boktlid nr. # 56477

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 14:36

Joolien schreef:
Pistasche schreef:
De decaan kan je hier alles over vertellen en het verschilt echt enorm per situatie. Met de info die je nu geeft is het heel moeilijk om te oordelen. Het ligt ook heel erg aan de weg die je bewandeld hebt, heb je tussentijds je studieloopbaanbegeleider/decaan op de hoogte gebracht van de situatie? Zijn er hulpverleners die een verklaring kunnen schrijven?


Ja gesprek heb ik dinsdag al, maar ik was wel nieuwsgierig naar ervaringen.
Mijn slb'ers zijn altijd op de hoogte geweest. :j En ik kan idd een hulpverlener vragen om een verklaring kunnen schrijven.


Dan is er een grote kans dat het gaat lukken (uit ervaring)! Edit: Houd er wel rekening mee dat het een tijd duurt voor je reactie krijgt van DUO (2/3 maanden oid).
Laatst bijgewerkt door Pistasche op 07-09-18 14:37, in het totaal 3 keer bewerkt

Anoniem

Re: Uitstel stufie, makkelijk of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 14:36

Ok top, goed om te horen :) Ik ben benieuwd dinsdag.

melody7

Berichten: 13685
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 14:42

Ik had een handtekening en wat gegevens van mijn school en arts nodig. Mijn stufi werd zo verlengd, geen enkel probleem. Duo heeft ook geen extra navraag gedaan, dus als je school op de hoogte is en dat formulier wil invullen zou dat geen probleem moeten zijn.

Amaryllis

Berichten: 10101
Geregistreerd: 11-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 15:59

melody7 schreef:
Ik had een handtekening en wat gegevens van mijn school en arts nodig. Mijn stufi werd zo verlengd, geen enkel probleem. Duo heeft ook geen extra navraag gedaan, dus als je school op de hoogte is en dat formulier wil invullen zou dat geen probleem moeten zijn.


Wat Melody zegt inderdaad, hoewel dat in mijn geval alweer 8 jaar geleden is :j

melody7

Berichten: 13685
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Uitstel stufie, makkelijk of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 16:49

Dat van mij is van vorig jaar, dus heel recent! Ik heb de papieren voor dit jaar ook weer liggen, maar ik weet niet zeker of je meer dan één keer kunt verlengen..

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 17:01

melody7 schreef:
Dat van mij is van vorig jaar, dus heel recent! Ik heb de papieren voor dit jaar ook weer liggen, maar ik weet niet zeker of je meer dan één keer kunt verlengen..

Volgens mij is 1 jaar de max.
Had zelf mijn hele dossier bij me maar ze decaan had niets nodig. Duo uiteindelijk ook niet veel.

mcsjelle

Berichten: 891
Geregistreerd: 25-04-06
Woonplaats: Tuddern, Duitsland

Re: Uitstel stufie, makkelijk of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 17:22

Vriendin van mij heeft na een ongeluk een half jaar moeten revalideren, waardoor alles haar veel extra tijd kostte. Zij heeft toen zonder al te veel moeite een jaar extra stufi gekregen.

Croo

Berichten: 297
Geregistreerd: 27-05-10
Woonplaats: Thuis

Re: Uitstel stufie, makkelijk of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 17:34

Dit gaat inderdaad redelijk makkelijk. Wat een medewerker van de duo toentertijd tegen mij heeft gezegd is dat ze afgaan op het oordeel van de studentendecaan. Dus als die samen met jou de aanvraag wil doen en levert de benodigde documenten, is de kans zeer groot dat het extra jaar wordt toegekend.

Warboel
Berichten: 14678
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: Uitstel stufie, makkelijk of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 17:40

Ik heb één jaar uitstel gekregen, opzich was het totaal niet ingewikkeld.
Ik moest een stel papieren invullen, de decaan moest een stel papieren invullen en de huisarts moest ook een stel papieren invullen, dat opsturen naar DUO en dan kreeg ik na een tijdje een bericht van DUO dat het toegekend was.