De bizarste verzorger/bijrijder verhalen

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
emilyslaluna

Berichten: 3809
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 19:23

CharIsabella schreef:
ik heb even advies nodig,

ik heb op een advertentie gereageerd voor een nieuw verzorgpaard, in eerste instantie kreeg ik diezelfde avond een berichtje terug dus daar weer op gereageerd 's avonds en 's ochtends weer een reactie daar weer op gereageerd en sindsdien ( vorige week zaterdag) geen reactie niks meer gehad ... -O- vraag is moet ik nog even wachten of zal ik een berichtje sturen en zo ja wat dan ?


Je kan altijd een berichtje sturen inderdaad. Dat laat zien dat je wel echt geïnteresseerd bent. Ik weet niet waar de laatste berichtjes over ging? Maar je kan altijd vragen of je een keer langs mag komen voor kennismaking?


CharIsabella

Berichten: 2155
Geregistreerd: 20-06-14
Woonplaats: Bergen op Zoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 19:40

emilyslaluna schreef:
CharIsabella schreef:
ik heb even advies nodig,

ik heb op een advertentie gereageerd voor een nieuw verzorgpaard, in eerste instantie kreeg ik diezelfde avond een berichtje terug dus daar weer op gereageerd 's avonds en 's ochtends weer een reactie daar weer op gereageerd en sindsdien ( vorige week zaterdag) geen reactie niks meer gehad ... -O- vraag is moet ik nog even wachten of zal ik een berichtje sturen en zo ja wat dan ?


Je kan altijd een berichtje sturen inderdaad. Dat laat zien dat je wel echt geïnteresseerd bent. Ik weet niet waar de laatste berichtjes over ging? Maar je kan altijd vragen of je een keer langs mag komen voor kennismaking?


ik wil ook niet overkomen alsof ik een stalker ben :') het laatste berichtje ging van haar ging over vragen met hoe ik het voor me zag en wat mijn niveau is... nu heb ik nooit op een niveau gereden :+ lekker lol met je knol en soms ook dressuur oefeningen maar nooit echt op een niveau , veel buiten gereden :j

:o I broke my heart in two,
one for me and one for you :o


KellyR

Berichten: 1500
Geregistreerd: 23-02-15

Re: De bizarste verzorger/bijrijder verhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 19:47

Dan kan je nog netjes vragen, of ze wil laten weten als ze er van af ziet.
En dat het jou alsnog heel leuk lijkt om te doen en wil groeien met hem etc etc.

Zo weet je zelf ook waar je aan toe bent en zeg je het, in mijn inziens, heel netjes.

CharIsabella

Berichten: 2155
Geregistreerd: 20-06-14
Woonplaats: Bergen op Zoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 19:49

KellyR schreef:
Dan kan je nog netjes vragen, of ze wil laten weten als ze er van af ziet.
En dat het jou alsnog heel leuk lijkt om te doen en wil groeien met hem etc etc.

Zo weet je zelf ook waar je aan toe bent en zeg je het, in mijn inziens, heel netjes.



Dankjewel _/-\o_

:o I broke my heart in two,
one for me and one for you :o

Marjo

Berichten: 37154
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: De bizarste verzorger/bijrijder verhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 19:53

Je kan ook vragen of het berichtje wel gezien is, en zeggen dat je gewoon erg enthousiast bent? Na 24 uur kun je best een herinnering sturen zonder stalkerig over te komen :)

Ik zou niet vragen of ze wilt laten weten of ze er vanaf ziet, voor hetzelfde geld is ze gewoon erg druk geweest toch

CharIsabella

Berichten: 2155
Geregistreerd: 20-06-14
Woonplaats: Bergen op Zoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 20:09

Marjoow schreef:
Je kan ook vragen of het berichtje wel gezien is, en zeggen dat je gewoon erg enthousiast bent? Na 24 uur kun je best een herinnering sturen zonder stalkerig over te komen :)

Ik zou niet vragen of ze wilt laten weten of ze er vanaf ziet, voor hetzelfde geld is ze gewoon erg druk geweest toch


Ja ik had leesbevestiging en heb al antwoord terug gehad :') nu nog even verzinnen wat ik erop terug ga zeggen :=

:o I broke my heart in two,
one for me and one for you :o

Nadiine__x

Berichten: 2790
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Re: De bizarste verzorger/bijrijder verhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 21:02

Idd gewoon even herinnering sturen, zou ik alleen maar waarderen als eigenaar +:)+

Groetjes, Nadine & Pluis!
https://Www.pluisstables.nl

CalipsoLover

Berichten: 5530
Geregistreerd: 14-08-11

Re: De bizarste verzorger/bijrijder verhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 22:34

Gewoon even vragen of ze nog interesse heeft inderdaad, als eigenaar ga ik niet achter mensen lopen. Ik had eens een meisje die geïnteresseerd was en de afspraak om te testen had afgezegd en daarna niets meer had laten weten. Dus ik ook niet. Paar weken later vroeg ze of ik al iemand gevonden had, en heb ook gewoon ja gezegd zonder echt iemand vast gevonden te hebben, want ik vond het niet bepaald netjes dat je last minute afzegt, niets meer laat weten en een paar weken later loopt te zeuren om langs te komen...

♥ 17y/o Diallo VW (Up Chique x Burggraaf)
3,5y/o Marie De Montserrat (Glock's Toto Jr x Bretton Woods) ♥

xxCYNNxx

Berichten: 5660
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 12:06

nou ik heb ook een bizar verhaal:

afgelopen juli ben ik na ruim 7 jaar bij dezelfde mensen gereden te hebben, woedend opgestapt.
Ik heb er met veel plezier gereden, heb er ook zeker veel minder leuke dingen meegemaakt en er waren vele zaken waar ik me dood aan ergerde, maar wat woensdag 11 juli gebeurde was toch echt de druppel.

Eigenlijk begint het verhaal al veel eerder; ik reed bij deze mensen een schimmelmerrie, waar ik af en toe eens een onderling wedstrijdje mee reed. Omdat mij al snel duidelijk was dat dressuur absoluut niet mijn ding is en ik de sfeer op de wedstrijdjes verschrikkelijk vond (je zou bijna denken dat het om belangrijke kampioenschappen ging zo gedroeg het overgrote deel van het deelnemersveld zich...en dan hebben we het over B ruiters die een kleine onderlinge rijden), had ik gevraagd of het goed was dat ik endurance ging rijden. Had mij op dat moment al dik 2 jaar ingelezen over de sport, de trainingen, de wedstrijden etc. Bovendien rijd ik veel liever door de bossen dus in die 2 jaar inlezen had ik al wel door dat dit mijn sport was.
Maar goed; zelf geen rijbewijs en vriend heeft geen E, dus ik was wel afhankelijk van de stalhouders om op de wedstrijden te komen. Daar dus ook heel nadrukkelijk om gevraagd of dat geen probleem was (ik vergoedde benzinekosten en zorgde voor broodjes en drinken), maar dat was allemaal geen probleem. Nog extra aangegeven dat het sowieso om maar maximaal 4 wedstrijden per jaar zou gaan; allemaal geen probleem, ik deed zoveel voor hun, dus ze wilden mij wel helpen.

So far so good zou je zeggen.

Het begon er al mee dat toen ik vroeg of ik endurance mocht starten met de uitroep; oh ja endurance, daar weet ik alles van, ook van de trainingen.
Vreemd, dacht ik, heb je er nooit eerder over gehoord, je komt altijd met verhalen dat je vroeger in de springwereld zat. Had er dus direct al zo mn bedenkingen bij, maar dacht er verder niet te veel over na.

Omdat helaas al snel bleek dat endurance voor de merrie toch te zwaar ging worden, had ik he tidee al zo goed als in de ijskast gezet.
Maar toen kwam de vrouw van de stalhoudster met een geniaal idee; een paard van hun was verkocht aan een goede vriendin van haar, maar bleef daar op stal staan. Vriendin deed niks met hem, dus stalhoudster wilde mij er wel op zetten (uiteraard na overleg met de eigenaar) en dan met de ruin de wedstrijden in. Nu vond ik dit paard altijd heel erg leuk, maar had hem altijd op afstand gehouden, omdat hij sowieso verkocht zou worden.
Overlegd met eigenaresse en die vond het goed. Paard was op dat moment (dit is jan 2016) nog zo goed als onbeleerd; hij kende longeren en zadel en hoofdstel en had 3 keer iemand op zn rug gehad en dat was.
2016 stond dan ook in het teken van doorrijden en verkeersmak maken en rustig aan de eerste km's buiten oppakken.
In 2017 zou het dan echt gaan gebeuren, dus toen begon ineens de eerste commentaren te vallen; mevrouw vond dat hij eerst klaar moest zijn voor de klasse 2 voor ik met hem een klasse 1 moest gaan starten. Tsja; ikzelf had ondertussen ook niet stil gezeten natuurlijk en was al die tijd ervaren endurance ruiters blijven volgen wat betreft hoe zij de trainingen oppakken, had ingelezen over hoe belangrijk rust is en de leercurve niet te steil te maken; ondertussen dus al weer 4 jaar aan het inlezen, trainingschema's volgen en hoe andere randzaken aan te pakken.
Dus toen die opmerking gemaakt werd, kon ik niets anders concluderen dan dat zij helemaal niet zo veel van endurance af wist dan zij pretendeerde.
De reden waarom ik eerst klasse 2 klaar zou moeten zijn (en paard) was, omdat dit ook zo bij dressuur werkte. Ja alles leuk en aardig maar het verschil tussen bv B en L1 is een paar sprongen middengalop links en rechts en 5 metertjes wijken beide kanten; nu niet bepaald een steile leercurve dus, maar lekker gemoedelijk rustig aan stapsgewijs omhoog.
Klasse 2 is gewoon een verdubbeling van klasse 1 (oke tenzij je lange klasse 1 zou rijden en dan over gaat naar korte klasse 2; dan is het verschil kleiner, maar nog steeds een stuk steilere leercurve dan bij dressuur.).

Ik besloot dus de adviezen te volgen van de mensen die wel aantoonbaar ervaring hadden met endurance en endurancetraining.

Mijn training zag er over het algemeen zo uit (uiteraard hier naar toe gewerkt, we zijn uiteraard niet zo begonnen);
- maandag longeren ong 25 tot 30 min, waarbij ik vooral werkte aan verruimen en zn galop, want die laatste was lange tijd voor hem moeilijk (dit was voornamelijk begin van 2016, daarna werd zn galop snel sterker en stabiel)
-dinsdag vrij
-woensdag 50 min dressuurmatig
-donderdag vrij
-vrijdag 50 min dressuurmatig
-zaterdag buitenrijden; begonnen met 6 km stap vanaf juni 2016 en dat rustig aan uitgewerkt en zaten in juli 2018 op 30 tot 33 km met een gemiddelde snelheid van rond de 9 km/u....wat die zelfs met heetr weer nog met 3 hoeven in de neus deed.
-zondag vrij

Ja de vrije dagen waren niet helemaal ideaal ingedeeld, maar di en do was ik van s'ochtends vroeg tot s'avonds 6 (op di zelfs tot half 8) aan het werk en dus was het om die reden voor mij ideaal om deze 2 dagen als vrije dag te geven. Om de paar weken reed ik op woensdag ipv dressuurmatig een stevige staprit van een uur.
In de schoolvakanties (een gedeelte van mijn werk is op een middelbare school) reed ik 2 buitenritten in de week, omdat ik dan iedere middag vrij ben.

Dit was niet genoeg volgens mevrouw; paard zou zo onmogelijk endurance kunnen lopen, nog niet eens een 20 km. Hij zou niet sterk genoeg zijn. En ik moest meer trainen; meer dagen maar ook veel intensiever.

Daar begon het mee....het eindigde met dat ik afgelopen juni (een week voor wij in Grolloo de 20 km hebben gestart; met super resultaten en op alle fronten een verbetering van onze eerste wedstrijd vorig jaar) naar me toegesnauwd kreeg dat veel te weinig deed (ja die plaat had ik ondertussen al tig keer gehoord) en dat ik 6 dagen flink aan de bak moest. Van die 6 dagen moest ik minstens 3 dagen een flinke buitenrit maken van minstens 3 uur per keer en dan zoveel mogelijk km's rijden per keer. Daarnaast moest ik zoveel mogelijk goed mulle paden uitzoeken en voornamelijk die rijden. Die andere 3 dagen moest ik flink dressuurmatig aan de bak, want voor de endurance moest het paard minstens alle Z oefeningen kennen (met gemak he) en hij moest ook de passage en piaffe kennen, want anders werd een paard nooit sterk genoeg voor de endurance.
Ja want het spiergebruik bij dressuur is hetzelfde als bij endurance; dressuur is kracht, endurance is duurloop. Das zo'n beetje als een marathonloper adviseren de training van een bodybuilder te volgen (oke wat overdreven gesteld, maar zo ongeveer is het wel).
Het was zo belachelijk dat ik er ook amper op reageerde. Bovendien als jouw default reactie is om iedereen af te bekken en af te snauwen en de grond in te trappen, dan ga ik sowieso in de'ik negeer jou'modus; leer eerst maar eens fatsoenlijk te communiceren op gelijkwaardige wijze en niet alsof ik jouw slaafje ben.

Goed Grolloo gereden en 14 juli zouden we in Holterberg starten; ingeschreven en betaald, week ervoor nieuwe ijzers eronder laten zetten (die betaalde ik inderdaad zelf; hoefsmid). Hij had Grolloo boven alle verwachtingen uitgelopen (en mijn verwachtingen waren al super goed, maar hij overtrof het met gemak) dus ik zag het helemaal zitten voor Holterberg

Even een sitenote; dit gezeur had ik trouwens heel toevallig alleen zodra ik ons voor een wedstrijd ingeschreven had, verder hoorde je dr niet. Begon dus het idee te krijgen dat het helemaal niet ging om mijn training, maar het feit dat ik 1) het op mijn manier deed en niet de hare en ze dus niet kon opscheppen dat ons 'succes' aan haar te danken was (ja zo'n persoon is deze dame namelijk) en 2) ze daarom gewoon geen zin had om mij naar de wedstrijden te brengen.
Prima, maar zeg het dan gewoon en ga niet op belachelijke wijze eronder uit proberen te komen.

Anyway; einde is in zicht mensen :D respekt als je nog steeds leest
woensdag 11 juli, nog 3 dagen te gaan voor Holterberg. Advies van ervaren ruiters is om de week voor en na de wedstrijd niet veel te doen, maar gezien de eisen die de dame aan mij stelde wist ik al dat ik de hele week zou moeten rijden alsof er helemaal geen wedstrijd was zaterdag. Ik had al 2 dagen last van mn rug (verkeerd gelegen) en stapte die woensdag dus al niet lekker op. Mevrouw kwam naar buiten en bleef bij de buitenbak rondhangen, ondertussen mij allerlei boze blikken toewerpend. Ik wist dus al hoe laat het was (heb in die 7 jaar tijd zoveel mensen zien komen en gaan. Dat laatste vooral omdat ze stuk voor stuk weggepest werden door de dame) en wist dat ik moest gaan aandraven, want anders was het weer donderpreek tijd. Dus ik draaf aan....met pijnlijke rug, ik kon voor geen meter lekker zitten en zat daardoor dus het paard volledig in de weg. Gevolg; hij draafde verre van lekker weg.
Iets wat zij onder normale omstandigheden volledig aan mijn houding zou hebben verweten (terecht, want het lag ook aan mij), maar mevrouw was er al weken erop uit om een teken te zien dat mijn training onder de maat was en daardoor het paard kracht mistte, dus daar ging ze; het begon nog redelijk normaal; werd me netjes gevraagd opnieuw aan te draven, dus ik doe dat.
Hij liep niet lekker, leek wel kreupel volgens mevrouw. Ik moest maar even op het harde aandraven en dan 20 meter van dr af draven en weer terug.
Ook dit deed ik netjes. Op het harde ging het draven al veel beter...mede doordat ondertussen mn rug ook ietsjes losser was en ik wat fijner mee kon met de beweging.
Nou toen ging ze los; dit was het bewijs dat het paard kracht mistte en als hij nog niet eens in hun buitenbak vooruit kon komen dan kon hij dat op mulle bospaden al helemaal niet. De buitenbak was op dat moment door de droogte megazwaar en mul geworden, maar dat was niet waar volgens haar; paard was gewoon te zwak en dat was mijn schuld.
En toen liep ze weg.
Ik nog 10 min door gereden; zin was er allang vanaf en ik dacht; ik denk dat Holten mn laatste wedstrijd wordt.
Na het rijden kom ik de kantine in; wordt me gevraagd; weet je wel waar Holten precies ligt? Ik in mijn onschuld nog denken dat ze bedoelde hoe we moesten rijden om er te komen. Wat al belachelijk was want een ex fb vriendin van dr woont in het dorp ernaast en daar is ze meerdere malen geweest (die werd net als vele anderen voor haar ook van de ene op de andere dag aan de kant getrapt en zwart gepraat op fb in dr pennygroep, dus ze wist dondersgoed hoe je in Holten komt. Anyway; dus ik zeg zo; moet ik thuis even nakijken via routeplanner hoe we er het makkelijkste komen.
IUk had het nog niet gezegd of het was heel triomfantelijk; nou dat hoeft niet hoor, dat hebben wij net al gedaan en Holten ligt helemaal daar bij die Ria (gefingeerde naam :+ ) en dat zijn hartstikke zware paden daar. Hij kan in onze bak, die niet eens mul is, vooruit komen.

Ik was het zo zat, dus ik zeg zo; joh, als je ons niet wil brengen, mag je het ook gewoon zeggen hoor.

Nou toen ontplofte ze helemaal; wat ik allemaal wel niet naar mn hoofd geslingerd kreeg; daar zou zelfs de ergste tokkie zich nog voor schamen.

Ik was zo kwaad; ik heb me omgedraaid en dr toegesnauwd; ik laat mij door jou niet als een hond behandelen, ik stop ermee.
Ook gelijk mijn kast leeg getrokken en alles direct meegenomen....

Of nou ja; bijna alles; mijn jodpurs die even 95 euro hadden gekost, waren gestolen uit mijn kast...die op slot zit met een stevige ketting....en er maar 1 ander iemand is die in mijn kast kan komen omdat zij de reservesleutel heeft. Maar mevrouw wist zogenaamd van niks natuurlijk; jaja ze zijn uit zichzelf uit een afgesloten kast gelopen natuurlijk.

Daar bleef het overigens nog niet eens bij; eigenaar van het paard werd een of ander kulverhaal opgehangen, wat direct door de eigenaresse gelooft werd, want die heeft een rotsvast vertrouwen in de kennis en kunde van mevrouw.
Maar zelfs dat was niet genoeg; de dag erna heeft ze in die warmbloeden fb groep een topic gemaakt waarin ze een filmpje had gepost waarop te zien is dat ze het desbetreffende paard aan het rijden is...nou ja rijden; van wat ik begrepen heb van de beschrijving van de vele mensen die mij donderdags gepb't hebben, had ze vol de rem erop en werd het paard op oneerlijke wijze ongekend streng aangepakt. En er zijn mensen die die mening hebben die zeer nuchtere paardenmensen zijn en verre van penny. 1 ervan is zelfs letterlijk tussen de paarden opgegroeid.
In de begeleidende tekst werd net gedaan alsof het paard zo krom als een hoepel was en helemaal vast zat en mevrouw beweerde zelfd (en ik citeer) 'de cranio schrok er zelfs van hoe erg dit paard er aan toe is.'
Toch knap; woensdagmiddag stop ik ermee, donderochtend stap je er zelf op en in die paar tussenliggende uurtjes is er al een cranio en alles langs geweest? Maar dr fanclub slikte het voor zoete koek zoals alles wat ze neertikt in die groep.
Ik weet ook dondersgoed wat het doel van dat topic was, naast mij zwart praten dan; het doel was mij nog even een natrap te geven, want ze had niet door dat ik al 3 weken ervoor uit de groep was gestapt. Zij dacht dat ik alles te zien zou krijgen en heeft mij over de rug van een onschuldig paard willen straffen door hen ongenadig hard te behandelen. Want das nog een andere methode van dr om je te kakken te zetten; een topic in de warmbloedengroep waar ze dan geen namen in noemt. Want dan kan ze claimen dat het helemaal niet over jou ging hoor, als je dr erop aanspreekt. Die methode heb ik dr zo vaak zien toepassen bij een ander vrouwtje wat er tot mijn grote verbazing nog steeds rondloopt, want man wat heeft die een oliebol over zich heen gekregen zeg.
In dr comments bij dat topic werd nog meer onzin uitgekraamt door dr.
Ben zo kwaad geweest.....was wel een hele geruststelling dat ervaren paardenmensen mij gelijk gaven over wat betreft de trainingen en dat zij inderdaad helemaal fout zat. Dat was een hele opluchting want ik heb het zo vaak aan moeten horen dat ik er gewoon onzeker van werd, want deed ik het nu echt zo verkeerd dan?

Ik heb gedurende die ruim 7 jaar zoveel voor deze mensen gedaan; geholpen met stalwerk, paarden verweiden, hun paarden tonen op de merrie en hengstenkeuringen. Ik heb zelfs afgelopen jaar ze geholpen met dat stamboek van ze waar ze in zitten, wat me dagen gekost heeft. Stamboek zat/zit in zwaar vaarwater en er is afgelopen jaar wat af vergaderd daar; en dan gelijk ook hele dagen ook nog; snel en kort vergaderen kennen ze niet daar. Hadden ze een notulist nodig; heb om ze uit de brand te helpen 4 vergaderingen genotuleerd en thuis helemaal uitgewerkt. Dat uitwerken was ook niet in 2 uurtjes gedaan; maak daar maar gerust 6 tot 8 uren per vergadering voor.
Heb ik niet voor het stamboek gedaan maar om hun te helpen om hun paarden hun waarde te laten behouden.

Heb afgelopen dec 4 dagen op de tent gepast zodat zij naar een bruiloft in Polen konden. Met plezier gedaan, maar er kon nog geen bedankje vanaf. Ook nooit te horen gekregen of ze vonden dat ik het goed of slecht had gedaan...helemaal niks

Maar goed; het verbaast me eigenlijk ook niet dat het uiteindelijk zo afgelopen is; ik heb dat in die 7 jaar bij zoveel andere mensen hetzelfde zien gebeuren. Toen ik er net kwam was het er altijd druk op zaterdag en mega gezellig...nu komt er geen hond meer; allemaal weggepest door mevrouw. Mevrouw wil alleen maar ja knikkers en anders ben je fout. Andere mening dan de hare; fout; alleen zij weet alles.
Er zijn zelfs kinderen weg gepest door dr; meisje van 10 en jongen van 8. Bij het meisje heb ik er een keer wat van gezegd; kreeg ik gelijk een hele donderpreek over me heen, want het kind vroeg erom met dr opscheppen dat ze zo goed kon rijden. Nou zij zou dat kind wel ff een lesje leren.......compleet gestoord.
De 8 jarige had altijd zn moeder mee, maar die vond het blijkbnaar prima dat een volwassen vrouw van mid 40 dr 8 jarige zoontje het leven zuur maakte.

Dus tja; het verbaast mij helemaal niet dat het uiteindelijk zo gegaan is. Belachelijk dat het zo moest, maar goed; ik ben wel wijzer en kijk wel uit voor een andere adres waar ik af en toe eens een buitenritje kan maken

Waar ik wel nog steeds heel kwaad over ben is dat ik eigenlijk ruim 2 jaar aan het lijntje ben gehouden. Een periode waarin ik veel geld heb uitgegeven om te mogen starten; registratie paard, volledige basisenting, lidmaarschap, startkaart en hoefsmid om de 9 weken. Ik heb het uitgerekent en in totaal heb ik ruim 700 euro uitgegeven en heb welgeteld 2 wedstrijdjes kunnen rijden (sept 2017 en jun 2018). Bij die ruim 700 zit dan ook nog het startgeld van 2 wedstrijden waar ik ons voor ingeschreven had en die ik door haar gedrag niet heb kunnen rijden, maar uiteraard niet zo netjes zijn om je dat startgeld te vergoeden...en dan hebben we het niet over een simpele 12,50.
En als kers op de taart mn, voor mij, dure jodpurs weg.


sorry voor het megalange verhaal
Laatst bijgewerkt door xxCYNNxx op 07-09-18 12:41, in het totaal 1 keer bewerkt

A life without passion is like dancing to no music
Paulina - Ixion x Bravour jun 1997 - 7 nov 2016
TROY 26-4-1998- 10-8-2011 mn trouwe meissie RIP
Goliath - Gracio ( Gzhat x Ixion) x Casanova Boy endurance klasse 1 + 2.....41 goedgekeurde km's

alice0cullen

Berichten: 2430
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Deventer

Re: De bizarste verzorger/bijrijder verhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 12:40

Jesus wat een heks, dat je het nog zo lang volgehouden hebt vind ik al knap.

Van een ruin kan je eisen, aan een hengst kan je het vragen en bij een merrie moet je 3-voudig schriftelijk verzoek indienen.

Riding: The art of keeping the horse between you and the ground.

xxCYNNxx

Berichten: 5660
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Re: De bizarste verzorger/bijrijder verhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 12:45

achteraf gezien kijk ik daar zelf ook van op. Het waren dan ook de paarden zelf die daarvoor gezorgd hebben, want beide waren/zijn toppaarden met een gouden karakter.

A life without passion is like dancing to no music
Paulina - Ixion x Bravour jun 1997 - 7 nov 2016
TROY 26-4-1998- 10-8-2011 mn trouwe meissie RIP
Goliath - Gracio ( Gzhat x Ixion) x Casanova Boy endurance klasse 1 + 2.....41 goedgekeurde km's

IHN
Berichten: 2331
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 12:59

ik ben dan altijd wel benieuwd naar de andere kant van het verhaal, want ff cru gezegd: ik vind het niet heel respectvol om maar gewoon je eigen ding te doen, en de eigenaar te negeren in wat ze vraagt...nu gaat dat niet zo om die 6 keer per week, maar eerder geef je ook al aan: nou ja, ze had er duidelijk geen verstand van, dus ik besloot mijn eigen ding te doen...sorry, maar koop dan je eigen paard, doe je dat niet heb je je dus ook te houden aan de regels die de eigenaren opstellen, hoe belachelijk die volgens jou ook mogen zijn. Verder was ik hier allang opgestapt denk ik, dus als het zo gegaan is als je hier beschrijft heb je het nog lang volgehouden.

xxCYNNxx

Berichten: 5660
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Re: De bizarste verzorger/bijrijder verhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 13:09

ten eerste was zij niet de eigenaar. Ten tweede; ik wil gerust met iemand overleggen en mijn visie uitleggen, maar dan moet je wel gewoon op normale wijze tegen me praten.
Als de communicatie begint met je afsnauwen en je de grond intrappen via allerlei denigrerende opmerkingen die er tijdens zo'n preek tussen neus en lippen door met regelmaat naar je toe wordt gesmeten. Nou dan ben ik wel klaar met zo'n persoon; dan krijg je 0,0 uitleg.

Maar het hele verhaal is op fb terug te vinden hoor; haar kant van het verhaal. Warmbloeden 3.0 op fb. Topic zal vanavond wel omhoog geschopt worden want er zijn er genoeg in die groep die ook op Bokt zitten, dus ze zal ongetwijfeld deze post toegespeeld krijgen.
Dus als je daar lid bent kun je het zo opzoeken; dat topic wordt na mijn post toch wel door iemand omhoog geschopt.

A life without passion is like dancing to no music
Paulina - Ixion x Bravour jun 1997 - 7 nov 2016
TROY 26-4-1998- 10-8-2011 mn trouwe meissie RIP
Goliath - Gracio ( Gzhat x Ixion) x Casanova Boy endurance klasse 1 + 2.....41 goedgekeurde km's

Amber_anne

Berichten: 6860
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 13:11

Jeetje wat een verhaal, hoop erg voor je dat je een leuk nieuw paardje vindt om te rijden met een eigenaar die je steunt

IHN volgens mij vertelde de stal eigenaresse wat ze moest doen en was het niet de eigenaresse van het paard. In dat geval vind ik zeker niet dat je daar naar hoeft te luisteren

Remembrance

Berichten: 522
Geregistreerd: 02-04-17
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 13:14

Wat erg! Ik weet ook over welk paard, welke eigenaar en welk filmpje je het hebt. Op facebook voorbij zien komen idd. Ik houd me er verder buiten aangezien ik natuurlijk niet alle kanten van het verhaal heb gehoord, maar wat vervelend dat het zo heeft moeten aflopen :(:)
Laatst bijgewerkt door Remembrance op 07-09-18 13:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 13:14

Maar doe je het stukje slecht praten zonder namen noemen nu zelf ook niet? Als je de stalnaam van de paarden in je profiel intoetst weet je binnen 2 minuten om wie het gaat..Dat is ook niet heel erg netjes natuurlijk en eigenlijk hetzelfde als waar je haar van beschuldigd.

xxCYNNxx

Berichten: 5660
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 13:20

Amber_anne schreef:
Jeetje wat een verhaal, hoop erg voor je dat je een leuk nieuw paardje vindt om te rijden met een eigenaar die je steunt

IHN volgens mij vertelde de stal eigenaresse wat ze moest doen en was het niet de eigenaresse van het paard. In dat geval vind ik zeker niet dat je daar naar hoeft te luisteren


Was idd de staleigenaresse. De eigenaresse zelf is een ontzettend lieve vrouw en heb verder ook zeker nooit problemen met dr gehad.

@DeesDaan; ja in principe wel. Heb er ook aan gedacht om mn onderschrift leeg te halen, maar dan had ik ook het hele paardengedeelte van mijn profiel weg moeten halen.
En dat weiger ik; beide paarden hebben mij zoveel plezier gegeven, dat het voelde als ze aan de kant gooien door mijn profiel leeg te halen.
Bovendien; iedereen op fb die dat topic heeft gezien, weet precies na het lezen van mijn post om welk topic, paard en personen het gaat. Ook als ik alles uit mijn profiel had weggehaald en onderschrift.

Maar de voornaamste reden; ik wil de paarden niet van mijn profiel halen, omdat het toppaarden zijn die mij veel plezier hebben gegeven.

Dan mij maar even verlagen tot hetzelfde niveau; ik heb nu wel de kans gekregen om mijn kant van het verhaal te vertellen aan diegenen in die groep die ook op Bokt zitten.

A life without passion is like dancing to no music
Paulina - Ixion x Bravour jun 1997 - 7 nov 2016
TROY 26-4-1998- 10-8-2011 mn trouwe meissie RIP
Goliath - Gracio ( Gzhat x Ixion) x Casanova Boy endurance klasse 1 + 2.....41 goedgekeurde km's

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: De bizarste verzorger/bijrijder verhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 13:42

Hm ik vraag me toch af waarom je dit nu zelf nog zo openbaar wil maken? Zonde ja, maar laat gaan. 700 euro voor 2 jaar gratis rijden is toch niets?

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

xxCYNNxx

Berichten: 5660
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 13:52

hoezo gratis? Weet je wel hoeveel uren ik daar gewoon voor ze gewerkt heb?

Begrijp me niet verkeerd hoor; ik heb megamazzel gehad, want ik hoefde idd voor het rijden niets te betalen. Maar is niet zo dat ik alleen kwam rijden en weer weg. Heb daar heel wat klusjes gedaan om zo wat terug te doen. Voor dat notuleren en uitwerken heb ik niks gevraagd; was wederdienst voor het rijden. Idem voor het voorbrengen op keuringen en geloof me; met een veulen lopen van 4 maanden die amper meelopen aan halster kent is geen makkelijke klus. Zelfde geldt voor volwassen dekhengsten die op ander terrein even heel anders reageren dan thuis. Plus dan verder alle klusjes op stal; uitmesten, meehelpen met bakonderhoud, paarden verweiden etc etc
En heb dat met plezier gedaan hoor, want ik kreeg er ook een boel voor terug als het ware.

Toen ik afgelopen dec op stal heb gepast, hadden we net een kerst from hell achter de rug; onze hond zat in een cluster (epilepsie) en kwam er ondanks vele pogingen van de kliniek er niet uit; we hebben in de nacht van kerstavond op eerste kerstdag nog midden in de nacht naar de da gereden om onze hond in te laten slapen; hij zat toen al ruim 30 uur in een cluster en de aanvallen kwamen steeds sneller. Zij gingen direct na tweede kerstdag naar Polen. Zat ontzettend in de rats wat betreft onze hond, want laat hem in hemelsnaam niet opnieuw in een cluster komen.
Maar ik ben toch gaan oppassen en 3 nachten daar geslapen, want ik wilde hun pret ook niet bederven; ze gaan nooit weg namelijk.
Tuurlijk was mijn vriend er om op onze hond te passen dag en nacht, maar lekker zat het niet.

Dus gratis? neuh, niet echt; ik heb alleen niet in geld betaald, maar in natura.

En al was het wel echt gratis geweest: dat rechtvaardigt niet om mensen als stront te behandelen.

edit; gelukkig kwam onze hond tijdens de rit naar de da eindelijk tot rust wat betreft aanvallen en is gelukkig het inslapen niet nodig geweest....stond er niet echt duidelijk zo
Laatst bijgewerkt door xxCYNNxx op 07-09-18 14:06, in het totaal 2 keer bewerkt

A life without passion is like dancing to no music
Paulina - Ixion x Bravour jun 1997 - 7 nov 2016
TROY 26-4-1998- 10-8-2011 mn trouwe meissie RIP
Goliath - Gracio ( Gzhat x Ixion) x Casanova Boy endurance klasse 1 + 2.....41 goedgekeurde km's

Amber_anne

Berichten: 6860
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 13:55

Ik snap het wel hoor wat een vervelende ervaring en dan ook nog zo zwart gemaakt te worden op fb. Vind het schandalig van de stal eigenaresse om dat zo publiekelijk te doen, ook heel negatief voor haar eigen bedrijf zou nooit op stal willen staan bij iemand die een bijrijdster te kakken zet op fb maakt niet uit wat er gebeurd is

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: De bizarste verzorger/bijrijder verhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 13:58

Ik geloof je wel dat het niet fijn ging, maar dat jij mee hielp was je ook gewoon zelf bij natuurlijk. Je maakt op voorhand goede afspraken of je zeurt niet achteraf, vind ik. Het is heel zuur dat je er niet meer kunt rijden, maar je vindt wel weer wat en je hebt er vast ook leuke tijden gehad :)

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 14:07

xxCYNNxx schreef:
hoezo gratis? Weet je wel hoeveel uren ik daar gewoon voor ze gewerkt heb?

Begrijp me niet verkeerd hoor; ik heb megamazzel gehad, want ik hoefde idd voor het rijden niets te betalen. Maar is niet zo dat ik alleen kwam rijden en weer weg. Heb daar heel wat klusjes gedaan om zo wat terug te doen. Voor dat notuleren en uitwerken heb ik niks gevraagd; was wederdienst voor het rijden. Idem voor het voorbrengen op keuringen en geloof me; met een veulen lopen van 4 maanden die amper meelopen aan halster kent is geen makkelijke klus. Zelfde geldt voor volwassen dekhengsten die op ander terrein even heel anders reageren dan thuis. Plus dan verder alle klusjes op stal; uitmesten, meehelpen met bakonderhoud, paarden verweiden etc etc
En heb dat met plezier gedaan hoor, want ik kreeg er ook een boel voor terug als het ware.

Maar gratis? neuh, niet echt; ik heb alleen niet in geld betaald, maar in natura.

En al was het wel echt gratis geweest: dat rechtvaardigt niet om mensen als stront te behandelen.


Maar dat is toch zo gelopen? Ik vind het niet meer dan normaal dat als je er rijd dat je dan ook dingen doet, en als jij dit voor ze wilde doen dan staat dat buiten het verhaal nu.. Mevrouw heeft dit ook niet gepland 7 jaar lang..

Als je er zo lang gereden hebt en er zoveel tijd en geld ingestoken hebt is het heel frustrerend dat het zo eindigt, voor beide partijen want als zij er totaal geen last van had gehad dan had ze de moeite ook niet genomen om dat filmpje met het commentaar te plaatsen dus bij beide partijen zullen er wel dingen zitten die niet lekker voelen maar om elkaar dan zo te behandelen is ook wel een beetje jammer.

Kijk er ook mee uit dat je jezelf niet in de weg gaat zitten want als ik een bijrijdster zou willen hebben en ik zou dit lezen als je op zoek bent zou je er bij mij al niet in komen omdat ik er niet van houd dat het zo in de openbaarheid wordt uitgevochten en zoals je zelf al aangeeft gaat dat wel (verder) gebeuren nu.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 14:07

Ik snap je wel hoor, het is de frustratie die ik ook vaak ben tegen gekomen. Nu gewoon loslaten en zoeken naar een plekje waar je met plezier weer aan de slag kunt :)

xxCYNNxx

Berichten: 5660
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 14:09

oh ik zeur ook niet hoor; ik zeg niet voor niks dat ik dat allemaal met plezier heb gedaan. Meldde het alleen om aan te geven dat ik op die manier toch zeker wel voor het rijden betaalde...alleen niet met harde cash.

En ik ga dit helemaal niet openbaar uitvechten. Wilde het gewoon kwijt aan diegenen die nooit mijn kant van het verhaal hadden gehoord en ik wilde gewoon nog 1 keer mn hart erover luchten; daar is dit topic tenslotte voor.


Maar verder uitvechten? Niet van mijn kant uit in elk geval; welke reactie er wel of niet komt van de andere kant naar aanleiding van die post: ten eerste lees ik het niet, want het is een besloten groep en ben geen lid...en al was ik wel lid; ik ga er verder niet op reageren.
Ik wilde gewoon mijn verhaal kwijt in een topic die daarvoor bedoeld is en daarmee is het klaar. Het is alleen voor mij een plus dat er nu ook mensen uit die groep zullen zijn die beide kanten kennen, die ze voorheen maar eenzijdig kenden. En daar mogen ze dan zelf een oordeel over hebben of juist niet; voor mij is het nu klaar.
Laatst bijgewerkt door xxCYNNxx op 07-09-18 14:17, in het totaal 1 keer bewerkt

A life without passion is like dancing to no music
Paulina - Ixion x Bravour jun 1997 - 7 nov 2016
TROY 26-4-1998- 10-8-2011 mn trouwe meissie RIP
Goliath - Gracio ( Gzhat x Ixion) x Casanova Boy endurance klasse 1 + 2.....41 goedgekeurde km's

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: De bizarste verzorger/bijrijder verhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 14:14

Sja, net zoveel mensen die gewoon wel met hun paard ergens staan en alle kosten hebben en ook meehelpen met klusjes? Ik vind dit echt niet relevant. Wat dees_daan zegt ben ik het wel mee eens. Ik vind het prima om je verhaal te delen, maar je maakt het idd erg herkenbaar incl. fb groep. Dat zou je idd wel eens echt kunnen tegenwerken.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 bezoeker