Schade gemaakt aan andere auto, opgegeven claim niet juist

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
beestenfreak

Berichten: 1313
Geregistreerd: 17-01-08

Schade gemaakt aan andere auto, opgegeven claim niet juist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-18 17:40

Hallo bokkers,

Ik ben even opzoek naar tips in deze situatie.
Een aantal weken geleden had ik een klein ongelukje bij een tankstation met de auto van mijn vader. Ik kreeg een melding dat de bandenspanning te laag was dus wilde de banden bijvullen bij de automaat. Hier stonden twee auto's geparkeerd (wat natuurlijk niet de bedoeling is). De voorste auto reed weg en ik wilde naar de automaat rijden, op dat moment wilde de achterste auto opeens ook weg en probeerde voor mij langs te gaan terwijl er niet genoeg ruimte was. Hij duwde door dus ik moest achteruit. Er stond heel dicht achter mij helaas een andere auto die ik in de situatie niet gezien had. Hier reed ik heel zachtjes tegenaan. Natuurlijk uitgestapt om te kijken of er schade was, ik had een heel klein plekje op de achterbumper (matzwart zacht kunsstof, beschadigd heel snel), bij hem was op het eerst gezicht niets te zien. De kentekenplaat was een beetje gedeukt, ik kan natuurlijk niet weten of dat al zo was.
Toen ik de banden stond op te pompen kwam hij naar mij toe (met zijn passagiers, vier volwassen mannen) dat hij toch wel schade had. Hij wees op een plekje aan de zijkant van zijn bumper, bijna onder de koplamp. Ten eerste leek dit meer op verweerde lak/steenslag geen kras of deuk of iets dergelijks. Ten tweede zat dit helemaal in de ronding van de bumper terwijl ik recht achteruit tegen zijn kentekenplaat ben gereden. Dit kan dus eigenlijk niet kloppen, het kwam gewoon niet overeen met het ongeval. Ik was samen met een vriendin maar als twee jonge meiden tegen vijf volwassen mannen ga je een discussie toch niet winnen dus maar een schadeformulier ingevuld en foto's gemaakt. Achteraf had ik gewoon even de politie moeten bellen maar het was 2 uur 's nachts en we hadden geen zin om daar nog langer te staan, ik moest daarna ook nog een uur in de auto. Een dag later heb ik het schadeformulier op de post gedaan. Op het formulier heb ik nog wel ingevuld dat de aangewezen schade op het andere voertuig niet overeen komt met het ongeval.

Nu krijg ik net een telefoontje van mijn vader. Hij had gesproken met de verzekering, de tegenpartij heeft geclaimd en de schade is vastgesteld op ruim 400,- euro. Dat zou kunnen dacht ik, lak schade herstellen is duur maar de schade die ik op de foto's had aangegeven is buiten beschouwing gelaten. Verder was er helemaal geen schade te zien? :? Mijn vader is/gaat sowieso in bezwaar en heeft gevraagd naar een specificatie van de schade maar wat kunnen we hier verder mee? Zijn de foto's die ik heb (datum en tijd zijn te achterhalen) voldoende om te bewijzen dat de schade die de expert heeft vastgesteld er nog niet was? Kan ik door middel van die foto's aantonen dat ook het plekje op de foto helemaal niet door het ongeval kan zijn gekomen? Ik baal hier echt van, heb de afgelopen 6 jaar nooit schade gereden en ben altijd heel voorzichtig -O-


Goof

Berichten: 28743
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Schade gemaakt aan andere auto, opgegeven claim niet juist

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 17:43

Als je vader in bezwaar gaat en om een specificatie heeft gevraagd zou ik dat gewoon lekker afwachten.
Duidelijk communiceren met de verzekeringsmaatschappij, je hebt de foto's toegevoegd en aangegeven dat de schade niet overeen kwam, prima.
Overigens is 400 euro voor een auto echt heel weinig, daar kom je met een deukje of krasje al snel aan.

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 17:46

Het maakt voor jou toch niet uit welke reparaties de verzekering claimt? Dat bepaalt en betaalt de verzekering.
En dat jouw schade buiten beschouwing is gelaten komt denk ik omdat je niet al-risk verzekerd bent; dan is je eigen schade als het jouw schuld is (en dat is het want jij reed achteruit ergens tegen aan) voor je eigen rekening.

400€ is niks. Daar zit je zo aan met een klein krasje op de bumper. En je kan niet altijd aantonen dat een krasje er nog niet was voor de aanrijding.

Waar wil je vader eigenlijk tegen in bezwaar gaan?

[o]

beestenfreak

Berichten: 1313
Geregistreerd: 17-01-08

Re: Schade gemaakt aan andere auto, opgegeven claim niet juist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-18 18:24

De schade die er op dat moment was aan de auto van de tegenpartij, en waar ik foto's van heb, is buiten beschouwing gelaten. Het lijkt er dus op dat er schade geclaimd wordt die er op dat moment helemaal nog niet was. De auto van mijn vader is inderdaad niet all-risk verzekerd, het gaat hier dan ook enkel om de tegenpartij.
Ik besef mij heel goed dat het genoemde bedrag voor een auto niet zoveel voorstelt maar als de premie van mijn vader omhoog gaat vanwege schade die niet met zijn voertuig veroorzaakt is zou dat natuurlijk erg zuur zijn.

MarianneW

Berichten: 707
Geregistreerd: 15-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 18:29

beestenfreak schreef:
De schade die er op dat moment was aan de auto van de tegenpartij, en waar ik foto's van heb, is buiten beschouwing gelaten. Het lijkt er dus op dat er schade geclaimd wordt die er op dat moment helemaal nog niet was. De auto van mijn vader is inderdaad niet all-risk verzekerd, het gaat hier dan ook enkel om de tegenpartij.
Ik besef mij heel goed dat het genoemde bedrag voor een auto niet zoveel voorstelt maar als de premie van mijn vader omhoog gaat vanwege schade die niet met zijn voertuig veroorzaakt is zou dat natuurlijk erg zuur zijn.


Je kunt er altijd nog voor kiezen om het bedrag zelf te betalen, dus niet door de verzekering te laten vergoeden. Dan houdt je vader ook zijn schadevrije jaren

L2+3


BigOne
Berichten: 38184
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 18:33

Om twee uur in de nacht staan er drie die de banden willen controleren?? Oké, volgende keer zeker de politie bellen en bij de verzekering het hele verhaal doorspelen. Ook jouw kant van het verhaal. Want het lijkt alsof er iets niet in de haak is. Zelf ook eens meegemaakt. Kreeg politie aan de telefoon, ik zou schade hebben veroorzaakt op een parking. Door het open doen van mijn deur een dikke deuk in een Mercedes . Lachen want toen ik uit en later instapte stond er niemand. Mensen hadden schade, zochten een auto met wat schade aan het portier op ( heeft mijn oude brik) en belden de politie. Toen ik mijn verhaal deed werd de agente pissig en dreigde meteen met een proces-verbaal over verlaten van plaats delict. Hele verhaal aan de verzekering doorgespeeld . Zij stonden op een reconstructie en nooit weer iets van die mensen gehoord. Bleken dit vaker te doen. Politieagente heeft zelfs excuus gemaakt , jaja.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Schade gemaakt aan andere auto, opgegeven claim niet juist

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 18:46

Ik weet niet of het kan / mag etc, maar zou het tankstation geen camerabeelden hebben?

Oy with the poodles, already

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23409
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 18:53

MarianneW schreef:
Je kunt er altijd nog voor kiezen om het bedrag zelf te betalen, dus niet door de verzekering te laten vergoeden. Dan houdt je vader ook zijn schadevrije jaren


Frauderen is niet helemaal de bedoeling he, als die schade er nog niet zat zou ik daar zeker niet voor gaan betalen.
Lekker makkelijk zou dat zijn, iemand rijdt heel zachtjes tegen je aan, vult formulier in en vervolgens parkeer je je slee tegen een muur en gaat dat claimen.
Ik zou de foto's beschikbaar stellen aan de verzekering TS, zo werkt het natuurijk niet.

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

BigOne
Berichten: 38184
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 18:58

Hilary schreef:
Ik weet niet of het kan / mag etc, maar zou het tankstation geen camerabeelden hebben?

Bijna alle stations hebben beelden , ts ga er met je vader heen, leg de situatie uit. Je staat zelf ook op beeld dus mag je ze waarschijnlijk zien. Dag en tijd heb je maar wel snel want meestal worden ze maar even bewaard.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Mando

Berichten: 15684
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 19:03

Beelden van het benzine station opvragen
Foto's doorsturen naar je verzekering

Ik heb het gehad met boodschappen halen
Achteruit in geparkeerd op 2 spiegels
Ik kwam thuis en dacht wat raar er zit een kras over mijn hele auto
Gelijk de supermarkt gebeld
Mocht de filmbeelden terug zien
Dit ook gefilmd en doorgespeeld naar de verzekering
Die dame ook gesproken.. ze werd herkend in de supermarkt.. bleek ze ook schade voor te hebben.
We zouden de papieren tekenen en ineens haakte ze af en mocht de verzekering het uitzoeken en heeft ze ontkent dat zij dat was.
Loopt nog steeds.

Maar ik zou alles opsturen als ik jou was.

Succes

Wat jij van mij vindt mag je houden, het is niet van mij.

linnnh

Berichten: 4180
Geregistreerd: 30-05-07
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 19:07

Polly schreef:
MarianneW schreef:
Je kunt er altijd nog voor kiezen om het bedrag zelf te betalen, dus niet door de verzekering te laten vergoeden. Dan houdt je vader ook zijn schadevrije jaren


Frauderen is niet helemaal de bedoeling he, als die schade er nog niet zat zou ik daar zeker niet voor gaan betalen.
Lekker makkelijk zou dat zijn, iemand rijdt heel zachtjes tegen je aan, vult formulier in en vervolgens parkeer je je slee tegen een muur en gaat dat claimen.
Ik zou de foto's beschikbaar stellen aan de verzekering TS, zo werkt het natuurijk niet.



Wat is daar frauderen aan? Die optie bied de verzekeringsmij. ook gewoon aan.

Expertiserapport opvragen bij de maatschappij en voorleggen wat er is gebeurd. 400 euro is zeker niet gek voor "lakschade". Dus het zou maar zo gewoon kunnen kloppen..

Hee nieuwsgierig aagje!

Iris82

Berichten: 39847
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 19:08

En niet te vergeten je vriendin een getuigenverklaring laten invullen.

Poking Stick: about 30cm long, that can be concealed up a sleeve, and can be used to 'poke' people who argue with you/irritate you/deserve poking/don't deserve poking but you poke anyway/anyone in the hope of enraging them/making them move/injuring them/anything.








Figaro schreef:
_O- Ik voel een geitenwollensok aankomen.. Misschien zit ie wel in mijn doos :')

Snooty16
Berichten: 136
Geregistreerd: 25-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 19:08

Beelden opvragen bij benzinestation kun je proberen. Helaas is men daar niet altijd toe bereid. In verband met de wet op de privacy mogen ze die beelden eigenlijk niet vrij geven aan particulieren. Dat is dus strafbaar.

Probleem van dit soort schades is dat er vaak geen expert komt , maar dat de garage gewoon een specificatie stuurt en dan is lastig te herleiden wat er geclaimd wordt. Is er wel een expert geweest, dus een onafhankelijk expertisebureau ,dan maken ze altijd foto's van de schade zodat je kunt zien welke schade er dan door tegenpartij geclaimd wordt. Zo'n expert is ook in staat om aan de hand van jouw foto en de door hem zelf gemaakte foto's en de toedracht te herleiden of de schade door jou is veroorzaakt Dus als er een expert geweest is, is het zaak om in het bezit te komen van dat expertiserapport met de foto's en kan jouw verzekeraar aan de verzekeraar van de tegenpartij vragen om de expert te confronteren met jouw foto's en jouw verhaal. Zegt de expert dat de schade wel veroorzaakt kan zijn bij deze aanrijding, dan heb je pech en moet jouw verzekeraar betalen.
Laatst bijgewerkt door Snooty16 op 05-09-18 19:11, in het totaal 2 keer bewerkt

MarianneW

Berichten: 707
Geregistreerd: 15-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 19:09

Polly schreef:
MarianneW schreef:
Je kunt er altijd nog voor kiezen om het bedrag zelf te betalen, dus niet door de verzekering te laten vergoeden. Dan houdt je vader ook zijn schadevrije jaren


Frauderen is niet helemaal de bedoeling he, als die schade er nog niet zat zou ik daar zeker niet voor gaan betalen.
Lekker makkelijk zou dat zijn, iemand rijdt heel zachtjes tegen je aan, vult formulier in en vervolgens parkeer je je slee tegen een muur en gaat dat claimen.
Ik zou de foto's beschikbaar stellen aan de verzekering TS, zo werkt het natuurijk niet.


Frauderen? Heb je mijn post wel goed gelezen? :+ Dat is gewoon een normale optie hoor

L2+3

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110629
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Schade gemaakt aan andere auto, opgegeven claim niet juist

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 19:10

Maar dan nog komt de schade niet overeen zoals TS zegt. Dus dan fraudeert de man.

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 19:13

Je hebt zelf lichte schade aan je bumper gereden,dus zo gek is het toch niet dat de andere auto ook lichte schade heeft.Nieuw nummer bord en een kras weg werken en je bent zo 400 euro kwijt.Je mag idd altijd de schade zelf betalen ipv de verzekering.

Iris82

Berichten: 39847
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 19:16

Onder de 500/750 euro wordt er inderdaad meestal geen expert gestuurd.

Ik begrijp alleen niet in het verhaal 'de schade die ik op de foto gezet had is buiten beschouwing gelaten'. Dat ging toch om bumperschade? Wat hebben ze dan geclaimd nu?

Ik zou jouw verhaal ook op papier zetten en naar de verzekeringsmaatschappij mailen.

Poking Stick: about 30cm long, that can be concealed up a sleeve, and can be used to 'poke' people who argue with you/irritate you/deserve poking/don't deserve poking but you poke anyway/anyone in the hope of enraging them/making them move/injuring them/anything.








Figaro schreef:
_O- Ik voel een geitenwollensok aankomen.. Misschien zit ie wel in mijn doos :')

Jolien87

Berichten: 17405
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 19:16

beatje schreef:
Je hebt zelf lichte schade aan je bumper gereden,dus zo gek is het toch niet dat de andere auto ook lichte schade heeft.Nieuw nummer bord en een kras weg werken en je bent zo 400 euro kwijt.Je mag idd altijd de schade zelf betalen ipv de verzekering.


Maar het probleem lijkt dat de man niet de daadwerkelijke schade door TS heeft geclaimd. En in dat geval zou ik ook minder happig zijn om dat klakkeloos te vergoeden, ookal gaat dat via de verzekering.

Iris82

Berichten: 39847
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 19:17

En niet vergeten dat die kunststof dingen echt bijzonder goed indeuken en weer terug veren. Daar kun je best nog een tik mee uitdelen terwijl je zelf dus nauwelijks wat ziet.

Poking Stick: about 30cm long, that can be concealed up a sleeve, and can be used to 'poke' people who argue with you/irritate you/deserve poking/don't deserve poking but you poke anyway/anyone in the hope of enraging them/making them move/injuring them/anything.








Figaro schreef:
_O- Ik voel een geitenwollensok aankomen.. Misschien zit ie wel in mijn doos :')

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Berichten: 3032
Geregistreerd: 15-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Schade gemaakt aan andere auto, opgegeven claim niet juist

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 19:21

Tja laatst ook iets soorts gelijks gehad. Klein krasje maar dat kostte me toch 400 euro.... iets van ophanging kapot jaja. Die zak kwam vlug achterdoor gereden toen ik van de parkeerplaats af kwam. Maar rare mijn auto had helemaal niks. Helaas kon ik er niks tegen in brengen en heb ik het maar zwart betaalt.

Be happy eat a snackkie

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 19:23

Jolien87 schreef:
beatje schreef:
Je hebt zelf lichte schade aan je bumper gereden,dus zo gek is het toch niet dat de andere auto ook lichte schade heeft.Nieuw nummer bord en een kras weg werken en je bent zo 400 euro kwijt.Je mag idd altijd de schade zelf betalen ipv de verzekering.


Maar het probleem lijkt dat de man niet de daadwerkelijke schade door TS heeft geclaimd. En in dat geval zou ik ook minder happig zijn om dat klakkeloos te vergoeden, ookal gaat dat via de verzekering.

Dat denkt de ts,dat weet jij toch niet?Je krijgt geen bericht van wat er allemaal geclaimd is,zelfs niks.Hier werkt dat toch zo.
Ik heb laatst zelf gehad dat iemand tegen mij aanreed dat ik dacht dat de schade mee viel op eerste zicht leek alleen mijn bumper beschadigt ,ik had toen voor 1800 euro schade :oo Er bleek van alles verschoven te zijn door de douw tegen mijn bumper. :oo

Jolien87

Berichten: 17405
Geregistreerd: 27-08-06

Re: Schade gemaakt aan andere auto, opgegeven claim niet juist

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 19:25

Nee, dat weet ik inderdaad niet. Daarom zeg ik ook dat het zo lijkt, vanuit de beschouwing van TS.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110629
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Schade gemaakt aan andere auto, opgegeven claim niet juist

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 19:27

Er heeft ook eens iemand tegen de auto van mijn man aan gezeten. Er zat een flinke kras op de lak en het overspuiten was bijna 2000 euro. Daar ben je dan ook mooi klaar mee.
Dus de schade kan rap oplopen.

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 19:40

Jolien87 schreef:
Nee, dat weet ik inderdaad niet. Daarom zeg ik ook dat het zo lijkt, vanuit de beschouwing van TS.

Ik bedoel jou als persoon niet hoor Jolien. dat staat er wat ongelukkig.Ik bedoel dat de gene die de schade maakt niet te horen krijgt welke schade er vergoed word.Als je er naar vraagt alleen het bedrag.
Dus de verzekering gaat niet vertellen het krasje onder het nummerbord word weggewerkt de kosten hiervan zijn ....

blue_sky
Berichten: 944
Geregistreerd: 17-06-08
Woonplaats: Pelt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 19:45

Helaas heb ik ooit ook zoiets meegemaakt. Reed heel zachtjes achterop iemand anders zijn trekhaak. Had zelf geen zichtbare schade en die man claimde schade die niet zichtbaar was op de foto's. Heb geprotesteerd bij mijn verzekering maar die ondernam gewoon niets. Wel gewoon uitkeren ja en korten op de no-claim terwijl het gewoon onmogelijk was dat die schade door mij veroorzaakt was.

Laura en Rolex Z1+2, Laura en Breath L1 + 3
Kristine en Le Sauvage M1+3
ORUN gediplomeerd instructrice niveau 2


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Appeltje00, brennie85, EmptyWords, Googlebot, Steenbok12, xSannee en 122 bezoekers