Op welke tijden doe jij het huishouden?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101733
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Op welke tijden doe jij het huishouden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-18 14:41

Naar aanleiding van een ander topic ben ik benieuwd op wat voor tijden en eventueel dagen jij het huishouden doet?

Ik werk normaal (nu vakantie) van 8 tot 5 en doe daarom na mijn werk het huishouden. Ervoor is geen optie. Ik heb al mijn energie nodig voor mijn werk. Ben om half 6 thuis en om half 7 klaar met eten. Dan kijk ik mijn serie en ga om half 8 afwassen, afstoffen, kattenbakken doen en stofzuigen. Ik woon klein dus met 30 min klaar. De badkamer en wc gaat 1x in de week in het weekend, als het kan overdag en zo niet begin van de avond.

Ik doe geen huishoudelijke taken meer na 20.30 maar dat is omdat ik er gewoon geen zin meer in heb, geen motivatie en geen energie. Ik wil ook nog even lekker op de bank liggen en ontspannen.

Nu ik nog vakantie heb doe ik mijn huishoudelijke taken overdag (als mijn voeten het toelaten).

Ik hoor mijn buurmeisje ook wel eens stofzuigen maar dan moet ik goed mijn best doen om het te horen. Als zij dus na 21.00 nog zou zuigen dat ik dat niet erg vinden, hoor het toch bijna niet. Zij werkt vaak de middag en avond dus doet zij haar taken in de ochtend en dan werk ik, dus geen last van.

Mijn bovenbuurvrouw (lang verhaal :') ) hoor ik nooit haar huishouden doen...alleen als ze haar vogelkooien op het balkon schoonmaakt. :+ Geen idee of ze ooit verder iets doet in huis. :=

Maar wat vinden jullie nou nog normale tijden om het huishouden te doen en dus 'lawaai' te maken?

Edit: de was doe ik maar 1x per week, heb maar 1 wasje en die zet ik op vrijdagavond aan als ik thuis komt. Hij draait nog geen uurtje dus moet kunnen vind ik.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 05-09-18 15:34, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Typfout uit titel verwijderd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 14:45

Bij mij verschilt het. Mijn vriend is pas rond 7 uur thuis van zijn werk en als ik tot laat van huis ben doen we het dus ook later op de dag. Ik ben alleen wel twee middagen per week 'vrij' (werk dan vanuit huis) en stofzuigen en andere grote dingen (dweilen, badkamer/wc echt schoonmaken etc) probeer ik op die middagen in te plannen zodat ik niet 's avonds nog met een stofzuiger door het huis loop.

Wij wonen op een (vrij gehorige) flat en hoewel ik nooit iets hoor van de buren vind ik het gewoon niet prettig. Ook niet voor mezelf overigens. Als ik thuis kom vind ik een beetje opruimen geen probleem maar ik heb ook geen zin om nog uitgebreid te gaan staan poetsen als ik om half 7 thuis ben en nog moet eten.

Edit: wat normaal is wisselt denk ik. Ik snap dat veel mensen toch wel gebonden zijn aan kantooruren en daardoor niet overdag kunnen schoonmaken, maar als mijn buren na tienen met de stofzuiger door het huis zouden gaan zou ik daar niet per se heel vrolijk van worden. Zelfde geldt voor heel vroeg 's morgens, voor achten zou ik ook niet echt netjes vinden. Verder is het super afhankelijk van hoe gehorig je huis is lijkt mij. Bij mijn moeder thuis hoor je de buren echt niet en daar maakt het dus ook geen donder uit hoe laat je wil stofzuigen, al doe je het midden in de nacht. In gehorige woningen vind ik toch wel dat het netjes is om een beetje rekening met elkaar te houden. Welke tijden je dan aanhoudt zou per geval verschillen. In het geval van het topic van de buren met een baby kan ik me voorstellen dat ze niet per se happy zijn als er om negen uur nog iemand gaat stofzuigen.

Editedit: de wasmachine en vaatwasser draaien bij ons wel eigenlijk altijd 's nachts. Nachtstroom is goedkoper en onze wasmachine staat in onze eigen slaapkamer dus niemand heeft er last van behalve wij zelf.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 05-09-18 14:49, in het totaal 2 keer bewerkt

Winged

Berichten: 33034
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 14:47

Hangt er vanaf hoe zo'n zooi het is.

Normaliter doe ik zaterdags overdag het grootste gedeelte. Ik heb geen huisdieren en stofzuigen en dweilen doe ik dan vaak op de zaterdag. Soms een keer op een avond, maar dat is het rond 7 uur ofzo.

Een wasje draai ik gerust 's avonds. Of zelfs de timer op 4 uur 's nachts zodat ik het om 6 uur s'ochtends op kan hangen. Nooit iets gehoord van mijn buren dat ze er last van hebben.

Qerty
Berichten: 2012
Geregistreerd: 18-09-02
Woonplaats: Naast de windmolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 14:48

Stofzuigen doe ik meestal niet meer na 21u 's avonds.
Verder let ik er eigenlijk niet op.
Mijn wasmachine en droger staan in een uitbouw, dus die rammelen niemand uit bed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 14:50

Ik doe het als ik het nodig vind en als ik dan tijd heb.. Meestal in de weekenden dus of als ik bezoek verwacht :')

secricible

Berichten: 25696
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 14:51

Gelukkig woon ik vrijstaand dus hoef met niemand rekening te houden :+

Grote huishouden gebeurt hier op vrijdAg overdag als ik vrij ben. De snelle stofzuiger voor hondenharen gaat rond etenstijd door het huis, dus zeg tussen 18.00-20.00. Rest van mijn huishouden maakt niet echt geluid geloof ik.
Wasmachine draai ik in de nacht, of als het zo uitkomt. Toen we nog in een appartement woonden deed ik dat onder werktijd ('s ochtends aanzetten als ik de deur uit liep met vertrager van een uur).

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 14:52

stofzuigen dagelijks 's morgens rond 9 uur, wasmachine overdag, dweilen hoort niemand, dus dat kan altijd wel. In het reglement van de VVE staat omschreven dat er voor 8.00 en 20.00 geen geluid meer mag worden geproduceerd.
Op zondag mag er helemaal niets, ook niet boren en timmeren e.d.
Ik ben al in de ban, omdat ik op zondag regelmatig in paardrijkleren werd gesignaleerd :')

MarliesV

Berichten: 15194
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 14:52

Wij hebben beide een fulltime baan. Maar ik ben al voor 17.00 uur thuis (werk van 8.00 tot 16.30) en mijn lief is om 17.30 thuis. Dan staat het eten klaar en schuiven we gelijk aan.

Om 18.00 uur kijken wij (na het eten) het nieuws en daarna is het opruimen (vaatwasser-tafel-aanrecht) en elke woensdagavond poetsen.
Verder poetsen we op zaterdag. Dus op woensdagavond is het tot max 20.00-20.30 uur, vast niet later.

Wij wonen erg vrij, waren eerst elkaars buren :D , dan heb je geen last van elkaar, want we zaten bij de een of bij de ander, haha.

Nu hebben we aan 1 kant buren maar het huis is pas 3 jaar oud, zij horen niets van ons.
Wij wel eens van hen, maar dat zijn geen geluiden van het huishouden maar ach, leven en laten leven.

Ik vind door de week 20.30 uur wel de grens als het duidelijk hoorbaar is bij de buren.
Als het geen hinder geeft dan mag je wat mij betreft om 0.00 uur in de nacht nog lekker je ding doen *\%/*

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 14:54

Wanneer het mij uitkomt. Zolang dat keffertje van de buren zn mond niet dicht houd vind ik het wel prima. Heb er eerlijk gezegt nog nooit bij stilgestaan ook niet.

Anoniet
Berichten: 1723
Geregistreerd: 27-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 14:54

Wij hebben een schoonmaakster, die komt eens ik de twee weken op maandag overdag.
De was zet ik ‘s avonds aan met zoveel uitstel dat hij klaar is als ik om 17.00 thuis kom.
Als ik zelf eens tussendoor stofzuig is dat meestal op zondagmiddag/vooravond.

Ik hoor de wasmachine van mijn buren aan de ene kant als het in mijn eigen huis stil is, maar hoe vaak is dat nou? Een beetje geluid moet kunnen... Als het me sterk irriteert (kleinzoon van de benedenbuurvrouw op het balkon die duidelijk laat merken dat hij te weinig aandacht krijgt terwijl ik probeer te studeren := ) dan doe ik muziek aan via mijn koptelefoon.

simongek

Berichten: 5338
Geregistreerd: 18-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 14:55

Ik doe mijn huishouden als ik tijd heb. Ene keer overdag andere keer s ochtends vroeg. 7 uur staat wasmachine vaak al aan.

Ik denk dat mijn kids meer herrie maken. :j

Wij wonen in 2 onder 1 kap. Ik hoor de buren regelmatig en zij ons.

Walkure

Berichten: 1395
Geregistreerd: 03-03-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 14:55

Op doordeweekse dagen niet voor 10:00, en niet meer na 20:00.
In het weekend doe ik het eigenlijk nooit.
Bij ons hoor je het verder niet als iemand stofzuigt of iets dergelijks, dus het zou niet eens uitmaken voor de buren

LovingTweety

Berichten: 10435
Geregistreerd: 25-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 14:56

Ik woon vrijstaand, dus niemand die last van mij heeft. Vanochtend heb ik het huis even een schoonmaakbeurt gegeven tussen half 7 en half 8. Ik moet om 8 uur beginnen met werken. Elke avond voor het slapen gaan gooi ik er met mijn draadloze stofzuiger nog even een rondje doorheen. Dat kan om 7 uur zijn, maar ook om half 9 of zelfs 11 uur. Wil het wel echt schoon hebben met 4 katten en een hond in huis.

kelliiee1993

Berichten: 5836
Geregistreerd: 13-01-06
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 14:58

Ik werk van 730 tot 17 of 730 tot 12/13 uur en mijn vriend vaak van 8 tot 3/4 ligt er aan hoe druk het is.

Ik ben standaard elke donderdag vrij en om de week op zaterdag ook.

De dagen dat ik vroeg klaar ben of vrij ben stofzuig ik.
Wasmachine draait 2 keer in de week en vaak in het weekend of snachts.
Dan doe ik het sochtends voor ik naar mijn werk ga in de droger. In het weekend hang ik t ook nog wel eens op.

Vaat draait ook snachts en ruimen we dan de volgende dag op.

Vriend hetzelfde op zijn vrije dagen

92smartie92

Berichten: 1149
Geregistreerd: 16-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 14:58

Bijna niet, heb een schoonmaakster :Y)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101733
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-18 14:59

92smartie92 schreef:
Bijna niet, heb een schoonmaakster :Y)

Dat is luxe! En handig. :D

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110684
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 15:00

Ik zal wel de enige zijn, maar ik sta soms al rond half 8 's ochtends te stofzuigen. Mijn buren vinden dat geen enkel punt en horen het niet eens.
En ik voer mijn vogels al rond 6 uur 's ochtends.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 15:01

Cayenne schreef:
Ik zal wel de enige zijn, maar ik sta soms al rond half 8 's ochtends te stofzuigen. Mijn buren vinden dat geen enkel punt en horen het niet eens.
En ik voer mijn vogels al rond 6 uur 's ochtends.

Zo lang je buren het geen punt vinden maakt het toch ook niet uit?

Diane_

Berichten: 1984
Geregistreerd: 28-08-07
Woonplaats: Woudenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 15:01

Hier alles op zaterdagochtend. Is zo ontstaan toen we beide nog fulltime werkten. En we hebben daltarief met stroom, dus is ook stofzuigen en wassen in het weekend goedkoper. ;) Als we veel was hebben doen we ook op zondag nog een was.

Sunrise19

Berichten: 4395
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Breukelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 15:01

Tussen 09:00 en 12:00 :+ dan slapen mijn zoontjes. En dan voor het eten speelgoed opruimen en na het eten de keuken en daarna stofzuigen en dweilen.

doemaar

Berichten: 1327
Geregistreerd: 08-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 15:02

Ik en mijn vriend werken beide 40 uur (5dagen).. Ik heb gelukkig een schoonmaakster die 1 x in de 2 weken het gehele huis doet (in vier uurtjes). Vind het heerlijk want vind het heel belangrijk ook dat het schoon is en de extra dingen waar ik niet aan toe komt worden mee genomen. Extra dingen noem ik ramen lappen, plinten af doen, deuren zemen etc. En wat ik helemaal fijn vind is dat ik de badkamer niet schoon hoef te maken want 1 x in de 2 weken is voldoende wan wij drogen de douche ook altijd na. Wasbak doe ik tussendoor wel tussendoor schoonmaken. En natuurlijk doe ik nog zat dingen zelf zoals stofzuigen en dweilen en wat meubels afnemen en de wc want laat het niet vies worden die 2 weken :P

Ik vind het knap mensen die fultime werken alles zelf doen. Ik moet er niet aan denken dat ik savonds nog even het huishouden helemaal moet doen of in mijn vrije weekend. Uiteraard doe ik om de dag stofzuigen ivm huisdieren maar dat noem ik onderhoud :P .. En was je draaien doe ik 2 x in de week ofzo maar dat vind ik bij ons ook geen grote klus.
Laatst bijgewerkt door doemaar op 05-09-18 15:04, in het totaal 1 keer bewerkt

kitobeer

Berichten: 1293
Geregistreerd: 16-07-14
Woonplaats: Baarle nassau

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 15:03

Wanneer het mij uit komt. Ik sta vaak om half 5 s'ochtends de vaatwasser in te laden. Klingeling. Ik woon in een rijwoning zullen ze vast wel horen. Maar nog nooit klachten over gehad. Ik klaag trouwens ook nooit als ik ze savonds om kwart over 12 S'nachts hoor thuis komen bonk de voordeur dicht klapt en ik ze hoor roepen " Jos ik ben thuis he". Wij roepen wel is mee . Om 7 uur stofzuig ik ook wel eens. Als ik daar rekening mee moet houden nee echt niet.

laura1987

Berichten: 7130
Geregistreerd: 30-04-05
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 15:05

Wij doen het wanneer we er zin in hebben en wanneer het nodig is.
Af en toe stofzuig ik de trappen nog om 23;00 uur bijvoorbeeld.
Het voordeel aan ons huis is dat het zo goed geïsoleerd is dat niemand er last van heeft.
De buurman staat elke dag om 06:30 uur op de loopband en ook dat horen we niet.
Het zal hier dus niemand wat interesseren wanneer ik mijn huishouden doe :')

Bloodymary
Berichten: 4536
Geregistreerd: 02-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 15:07

Relaxed schreef:
Ik doe het als ik het nodig vind en als ik dan tijd heb.. Meestal in de weekenden dus of als ik bezoek verwacht :')


Haha, hier precies zo. Als er eens iemand blijft slapen is het boven ook weer eens mooi schoon.

Suzanne F.

Berichten: 49212
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 15:08

Op zaterdag of zondag overdag. Nooit s avonds laat of s ochtends vroeg.