Maaltijdvergoeding op werk

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Tanya
Berichten: 10083
Geregistreerd: 28-12-01

Maaltijdvergoeding op werk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-18 10:34

Een collega van mij is erachter gekomen dat in de CAO ziekenhuizen staat dat je bij aanwezigheidsdiensten recht hebt op een maaltijdvergoeding.
Echter dit is dan ook het enige wat erin staat.
Er staat geen bedrag, niet of je het in het ziekenhuis moet halen of dat het ook van de supermarkt mag komen, etc.

Is er iemand die er iets meer van weet? Hoe is dit bij anderen geregeld?


Anoniem

Re: Maaltijdvergoeding op werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 10:54

Ik heb in de detailhandel gewerkt en hier was het geloof ik (uiteindelijk) 8,50 euro. Je moest dan wel aan een aantal eisen voldoen, in de winkel was het voor 13 uur beginnen en werken tot einde koopavond. De bonnen moesten ingeleverd worden en er mocht echt alleen een maaltijd van worden gekocht (dus geen sigaretten en deodorant zoals ze dat bij ons probeerden :') ) Je krijgt enkel het bedrag voor de maaltijd vergoed, dus niet standaard de volledige 8,50.

Google maar eens op maaltijdvergoedingen, het is een fiscale regeling..

wittepit
Berichten: 1278
Geregistreerd: 22-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 10:56

Volgens de CAO UMC's hebben we recht op een vergoeding als je meer dan 2 uur overwerkt, of langer dan twee uur werkt in een bereikbare dienst. Voor ons moet die uit het ziekenhuisrestaurant komen, maar als dat niet mogelijk is worden de kosten van een elders genuttigde maaltijd vergoed.

Ik heb al héél wat vergoedingen laten lopen!

Maar mijn "kerstdiner" bij de McDonalds om 22:30 op tweede kerstdag werd zonder morren betaald hahaha.

Lieke

Berichten: 11350
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Re: Maaltijdvergoeding op werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 11:03

Is er een OR? Dan zou ik de vraag daar neer leggen.


Brainless

Berichten: 29720
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Re: Maaltijdvergoeding op werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 11:11

Wat is de functie van je collega?
Want daar kan nog wel eens een verschil in vergoeding zitten.

Als degene recht heeft op een maaltijdvergoeding wordt deze vaak gewoon door het ziekenhuis geregeld.
Of er is gratis eten in de kantine of je krijgt een maaltijd geleverd op je werkplek.

Sommige mensen worden totaal niet gehinderd door enige vorm van intelligentie.
;)

Tanya
Berichten: 10083
Geregistreerd: 28-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-18 11:48

Brainless schreef:
Wat is de functie van je collega?
Want daar kan nog wel eens een verschil in vergoeding zitten.

Als degene recht heeft op een maaltijdvergoeding wordt deze vaak gewoon door het ziekenhuis geregeld.
Of er is gratis eten in de kantine of je krijgt een maaltijd geleverd op je werkplek.

Ja het gaat ook om mij haha. We zijn ANIOS, dus arts niet in opleiding.
Het wordt bij ons zeker niet door het ziekenhuis geregeld, maar iemand van de administratie zou hebben gezegd dat je bonnen in mag leveren. Maar ik kan dus nergens bedragen vinden en heb nog geen reactie van ze ook.

Brainless

Berichten: 29720
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 12:00

Er staan in het ziekenhuis CAO ook geen bedragen genoemd.
Het klopt dat artsen (ook io) recht hebben op een maaltijdvergoeding.
Je kunt dus (als het ziekenhuis niks regelt) zelf declaraties indienen, deze moeten volgens het CAO "redelijk" zijn.
Dus niet een uitgebreid 3-gangen diner bestellen incl butler; maar een pizza/shoarma schotel zou geen probleem moeten zijn.

Je kunt ook vragen naar een bedrag wat hun redelijk/normaal vinden; dan weten jullie iig wat de norm is.

Sommige mensen worden totaal niet gehinderd door enige vorm van intelligentie.
;)

Tanya
Berichten: 10083
Geregistreerd: 28-12-01

Re: Maaltijdvergoeding op werk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-18 12:46

Ik heb nu op proef 3 maaltijden gedeclareerd die ik vandaag heb gekocht en de komende 3 avond diensten op ga eten. Totaal 14,50. Ben benieuwd of dat oké is enzo :D

wittepit
Berichten: 1278
Geregistreerd: 22-11-05

Re: Maaltijdvergoeding op werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 14:25

Ik ook. Het staat zeker niet zo omschreven bij ons, maar gevoelsmatig zou ik denken avonddienst = weten van te voren dat je eten mee moet nemen, terwijl overwerk onverwacht is.
Maar letterlijk staat in de cao “werk tijdens bereikbare- en aanwezigheidsdiensten” en zou jij gelijk hebben met je declaraties.

raket

Berichten: 4082
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Maaltijdvergoeding op werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 16:09

Bij ons wordt er op de afdeling een extra maaltijd geleverd voor de anios. Ze mogen zelfs kiezen, dus meestal appen de datadiensten de opties door.

...

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: Maaltijdvergoeding op werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 21:08

Ik heb het in 10 jaar nog nooit meegemaakt :+ Geloof ook niet dat ik met deze bonnetjes aan had hoeven komen in mijn opleidingstijd :=

In mijn eerste ziekenhuis stond er 's nachts voor de SEH-verpleging en de dienstdoende arts-assistenten altijd wel een lunchpakket in de koelkast. En op de IC van het Jeroen Bosch ziekenhuis krijgen ze in de nacht een voor de nachtdienst geschikte maaltijd aangeboden.

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Tanya
Berichten: 10083
Geregistreerd: 28-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-18 21:37

gomir schreef:
Ik heb het in 10 jaar nog nooit meegemaakt :+ Geloof ook niet dat ik met deze bonnetjes aan had hoeven komen in mijn opleidingstijd :=

In mijn eerste ziekenhuis stond er 's nachts voor de SEH-verpleging en de dienstdoende arts-assistenten altijd wel een lunchpakket in de koelkast. En op de IC van het Jeroen Bosch ziekenhuis krijgen ze in de nacht een voor de nachtdienst geschikte maaltijd aangeboden.

Maar het staat gewoon in de CAO he? Dat is meer de ziekenhuis cultuur, maar eigenlijk hebben we er gewoon recht op :D

wittepit
Berichten: 1278
Geregistreerd: 22-11-05

Re: Maaltijdvergoeding op werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 23:25

Wanneer weet je of je declaratie is ggk?

Tanya
Berichten: 10083
Geregistreerd: 28-12-01

Re: Maaltijdvergoeding op werk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-18 23:34

Dan staat dat erbij. Alleen voorlopig heb ik nog geen antwoorden gehad.

Tanya
Berichten: 10083
Geregistreerd: 28-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-18 14:56

Even een update:

Ik heb inmiddels de eerste 3 maaltijden vergoed gekregen! Het is de salarisadministratie zelf ook totaal onduidelijk welk bedrag er wanneer wordt vergoed, dus ik ben met een collega bezig een mail op te stellen met die vragen erin.

wittepit
Berichten: 1278
Geregistreerd: 22-11-05

Re: Maaltijdvergoeding op werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 23:58

Kijk! Dat smaakt!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 84 bezoekers