Pensionstallen met goede uitrijmogelijkheden in Brabant

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
joopp
Berichten: 7
Geregistreerd: 14-08-18

Pensionstallen met goede uitrijmogelijkheden in Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-18 21:38

Hoi
Ik ben Joop en woon in noord Holland.
Ik ben een paardenman en Brabant is paardenland.
Zelf rijd ik puur recreatief en ik wil graag buiten rijden.
Ik zoek een Pensionstal in de provincie van waar uit ik probleemloos kan uitrijden.
Er is in Brabant veel natuur maar vind het lastig om te kiezen voor een bepaalde omgeving.
Ik heb gekeken aan de oostkant van Brabant maar de meeste pensionstallen aldaar zitten vol.
Zijn er misschien suggesties? Klinkt misschien stom maar het maakt niet uit waar.. (ben wel benieuwd naar de omgeving Uden, Schijndel).
Dank alvast
Joop

nicky_rilana

Berichten: 6110
Geregistreerd: 26-07-10
Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Re: Pensionstallen met goede uitrijmogelijkheden in Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 21:43

Wat is je doel? Wil je echt uren in een natuurgebied buiten rijden zonder een weg tegen te komen? Dan zul je toch echt meer richting de drunense duinen moeten kijken ofzo iets. Of wil je gewoon een stal met bak waar je lekker een rondje buiten kunt rijden?

joopp
Berichten: 7
Geregistreerd: 14-08-18

Re: Pensionstallen met goede uitrijmogelijkheden in Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-18 22:00

Hoi dank voor je reactie. Het hoeft niet zo te zijn dat ik uren en uren buiten kan rijden. Maar uit kunnen rijden is wel een must. De Loonse duinen had ik al in het vizier. Maar ik vroeg me gewoon af of er ook andere gebieden zijn die vanuit een Pensionstal goed te bereiken zijn.

Charlottemv
Berichten: 905
Geregistreerd: 05-05-15
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Pensionstallen met goede uitrijmogelijkheden in Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 22:05

Ik denk dat als je puur voor het buitenrijden gaat dat je dan toch moet zorgen dat het gebied niet te klein is want je raakt misschien toch wel verveeld als je altijd hetzelfde rondje doet. Loonse en Drunense duinen lijkt mij idd ook een goede optie, daar kun je genoeg afwisseling krijgen.

tessaenhenk
Berichten: 55
Geregistreerd: 26-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 22:17

Mijn dochter staat bij de Zandkant in Udenhout/Biezenmortel. Klein weggetje oversteken en je bent in de Loonse en Drunense duinen.

Anoniem

Re: Pensionstallen met goede uitrijmogelijkheden in Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 22:18

Loonse en drunense duinen kende ik binnen een jaar van voor tot achter.

Sta nu in een omgeving vanwaar ik verschillende bosgebieden kan bereiken, rondom wintelre etc.
Veel leuker qua afwisseling vind ik en niet zo rete zwaar!

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 22:19

Loonse/ Drunense duinen, De Peel maar ook de bossen bij Woensdrecht zijn heerlijk om te rijden!

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70531
Geregistreerd: 24-05-08

Re: Pensionstallen met goede uitrijmogelijkheden in Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 22:22

Ik verplaats dit topic naar Ervaringen en diensten

A3a1
Berichten: 2761
Geregistreerd: 07-04-16
Woonplaats: Sleewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 22:38

Je hebt de tinkerstal in Uden, tegen de Maashorst aan.
En je hebt nog 2 in die hoek van de Maashorst, het Paertrijk en de andere ben ik naam van vergeten.

Dan heb je Landal Herperduin
En stal de Bosweg Herperduin

En ook nog een paralel aan de Graafsebaan tussen knooppunt paalgraven en Schaijk.

Het Maxend bij Nistelrode
En Ceres Vorstenbosch.

Slabroek, Herperduin, Bedaf, heerlijk om te rijden en je komt makkelijk van het ene gebied in het andere, wel stukje langs de weg dan.

Laarvv
Berichten: 218
Geregistreerd: 19-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 22:40

Stal Timmermans in Vorstenbosch nabij Uden misschien iets? Persoonlijk geen ervaring mee maar kende het van”horen zeggen”.

Saul

Berichten: 9652
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 22:43

Ik woon in Bergeijk, ook prachtige uitrijmogelijkheden. Bergeijk zelf is groot en je zit ook zo in Postel en Lommel.
Woon hier nu 5 jaar en heb nog lang niet alles gehad en ik rij veel buiten (laatste jaar 1500km gemaakt)

Of de kant van Netersel/Esbeek/Reusel/Hoge Mierde.
Daar kun je over landgoed de Utrecht en ook door naar Poppel. Ook prachtig.

Loonse en Drunense duinen ben ik dit jaar geweest, echt super mooi. Maar ook ik denk dat je hier stiekem toch snel uitgereden bent als je er wekelijks rijdt :o

Mars102
Berichten: 35
Geregistreerd: 30-04-13

Re: Pensionstallen met goede uitrijmogelijkheden in Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 22:46

Pensionstal Marlon van Riel in Drunen! Gezellige kleinschalige stal aan het bos

Josien_

Berichten: 9005
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 22:48

Hier in zuid-oost brabant zitten we oa. tussen de Strabrechtse heide, Groote Heide en het Leenderbos in.
Soms wel wat weg over om een ander gebied te bereiken, maar als je dat niet erg vindt kun je uren rijden!
Zelfs tot in België :) . Ook vele pensionstallen waarvandaan dit alles te bereiken is.
Met een klein stukje trailer breid je je gebieden om te rijden nog eens enorm uit.

maris76
Berichten: 128
Geregistreerd: 26-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 23:07

Heb je een pb gestuurd!

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: Pensionstallen met goede uitrijmogelijkheden in Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 07:11

Wij zitten dichtbij boswachterij Dorst (Surae), en met korte trailerritjes zit je ook zó in het Mastbos, de Loonse Duinen, de Regte Heide. Enige nadeel van dit gebied is wel dat je paard verkeersmak moet zijn: nagenoeg geen enkele stal zit echt áán het bos/ natuurgebied, je moet altijd wel een of meerdere grote wegen over.
Hiervoor heb ik een tijdje in De Moer gestaan, bij Huis ter Heide in de buurt. Dat was één landweggetje af en je reed het gebied bij Huis ter Heide in, en van daaruit kun je natuurlijk door richting de Loonse Duinen.

A3a1
Berichten: 2761
Geregistreerd: 07-04-16
Woonplaats: Sleewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 10:06

Laarvv schreef:
Stal Timmermans in Vorstenbosch nabij Uden misschien iets? Persoonlijk geen ervaring mee maar kende het van”horen zeggen”.


Ja, geweldige stal!
Heb daar een bijrijdpaard gehad en was erg tevreden over ze.

joopp
Berichten: 7
Geregistreerd: 14-08-18

Re: Pensionstallen met goede uitrijmogelijkheden in Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-18 10:33

Hoi ik wil graag iedereen bedanken die heeft willen meedenken. Echt helemaal top. Het zal de Brabantse gastvrijheid zijn! Ik heb eea genoteerd en ga er verder mee.. als er nog suggesties zijn. Ik hou me aanbevolen. Gr Joop

Nachtlampje

Berichten: 4518
Geregistreerd: 22-09-10
Woonplaats: Nijmegen omgeving

Re: Pensionstallen met goede uitrijmogelijkheden in Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 10:50

Ik sta op Stal van de Bosweg en het is een heerlijke stal. We hebben een poort die vanaf het erf direct toegang tot een bospad geeft.

Dayanara

Berichten: 2377
Geregistreerd: 22-08-16

Re: Pensionstallen met goede uitrijmogelijkheden in Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 12:52

Ik sta in Breda, 5 min van de Galderse meren af en masrbos is een klein halfuurtje. Ik heb ook aan de Loonse en drunense duinen gestaan. Ik mis het totaal niet, hier heb ik veel meer uitrij mogelijkheden.

Onlylienn

Berichten: 125
Geregistreerd: 05-03-18
Woonplaats: Rijen

Re: Pensionstallen met goede uitrijmogelijkheden in Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 13:05

Mijn paard staat in Nistelrode, ligt 10 min van Uden af.
Maashorst letterlijk om de hoek, waar je echt uren kan rijden!
Paarden staan 24/7buiten met schuilstal

enjoymyhorse
Berichten: 757
Geregistreerd: 26-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 13:08


Bloodymary
Berichten: 4535
Geregistreerd: 02-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 14:44

Hoe wil je dat praktisch gezien eigenlijk doen Joop? Omdat je in Noord-Holland woont. Wanneer ga je dan rijden, zoek je een bijrijder voor je paard?

Dit is ook een hele fijne pensionstalling, waar je prachtig buiten kunt rijden. Verder ook een fijne binnen- en buitenbak. De paarden staan zo veel mogelijk buiten, zeker elke dag, dus ook prettig als je minder vaak kunt komen. Dan hebben ze toch hun vrijheid en beweging. Brabantser en gemoedelijker dan hier kan het denk ik niet. Er is een minicamping bij, dus als je een heel weekend bij je paard wil zijn kun je er zelfs blijven slapen!

http://devrolijkeflierefluiter.nl/

00000000
Berichten: 1119
Geregistreerd: 11-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 20:01

Rucphense Heide ook een mooi gebied en een klein stukje met de trailer zit je in Breda, Achtmaal, Huijbergen en Woensdrecht.
Ik rijd wekelijks in het Mastbos

Alenthe05

Berichten: 1096
Geregistreerd: 19-03-06
Woonplaats: Naast de buren

Re: Pensionstallen met goede uitrijmogelijkheden in Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 20:02

Stal de Toren in Uden misschien?

KimmiY
Berichten: 1
Geregistreerd: 04-03-15

Re: Pensionstallen met goede uitrijmogelijkheden in Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 20:09

Bij manege olympia in uden zijn ook nog pensioen stallen vrij! Vanaf daar zit je zo op de maashorst en kun je ook uren rijden. Er loopt daar zelf het pad van ‘grenzeloos paardrijden’ helemaal tot in Duitsland...