Goedkope(re) hoefsmid? Omgeving Bergen op Zoom - Roosendaal

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Gotovic
Berichten: 54
Geregistreerd: 26-05-15
Woonplaats: Breda

Goedkope(re) hoefsmid? Omgeving Bergen op Zoom - Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-09-18 15:36

Hallo bokkers,

Ik ben op zoek naar een goedkope(re) hoefsmid in de omgeving van Bergen op Zoom of Roosendaal, of die daar in ieder geval komt.

Momenteel heb ik een hoefsmid waar ik niet zo tevreden over ben, maar die ik ook veel te duur vind voor de kwaliteit die hij (niet) levert. Ik had voorheen een hoefsmid die rondom besloeg met kalkoengaten en daarvoor 75 euro vroeg. Helaas is hij gepensioneerd.

Ik ben dus benieuwd of er bokkers zijn die een hoefsmid weten die niet zo duur is, maar wel gewoon doet wat hij moet doen en zijn afspraken nakomt. Om jullie een idee te geven van de prijsklasse waarin ik zoek, het maximale wat ik eraan uit wil geven is 110 euro (rondom met gaten). Ik stel verder geen rare eisen, maar het is fijn als de smid gewoon komt als je een afspraak maakt.

Bedankt!
Groetjes, Demi



Paintedtwice

Berichten: 108
Geregistreerd: 21-08-18
Woonplaats: stabroek

Re: Goedkope(re) hoefsmid? Omgeving Bergen op Zoom - Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 15:46

hoi,

ik heb bruno taverniers als hoefsmid en hij vraagt 75 voor rondom beslag
hij is zelf vanuit zandvliet (belgie) maar bergen op zoom is hooguit 20 min rijden
dus je kan altijd eens horen bij hem of ie tot daar komt

LBLGypsyCobs

Berichten: 8886
Geregistreerd: 01-05-04

Re: Goedkope(re) hoefsmid? Omgeving Bergen op Zoom - Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 15:49


'Als het regent in mei, is april voorbij'

different1
Berichten: 3619
Geregistreerd: 12-10-10

Re: Goedkope(re) hoefsmid? Omgeving Bergen op Zoom - Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 16:08

Herbert Wijnen, Arjan Geerts zal ook wel bij jou kunnen komen.
Willem Jan michielsen.

Gerdjee

Berichten: 1508
Geregistreerd: 17-05-13
Woonplaats: Noord Brabant, Nieuwendijk

Re: Goedkope(re) hoefsmid? Omgeving Bergen op Zoom - Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 16:19

Volgens mij zit Erik Verloo ook bij jou in de buurt, maar dat weet ik niet zeker

Gotovic
Berichten: 54
Geregistreerd: 26-05-15
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-09-18 16:21

different1 schreef:
Herbert Wijnen, Arjan Geerts zal ook wel bij jou kunnen komen.
Willem Jan michielsen.


Heb je toevallig een idee van de prijzen?

Een goede dienst is misschien niet in geld uit te drukken, maar ik vind 110 euro al een behoorlijke duit voor het bevestigen van een stukje ijzer.

Gotovic
Berichten: 54
Geregistreerd: 26-05-15
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-09-18 16:21

Gerdjee schreef:
Volgens mij zit Erik Verloo ook bij jou in de buurt, maar dat weet ik niet zeker


Heb je een idee wat Erik vraagt?

Gerdjee

Berichten: 1508
Geregistreerd: 17-05-13
Woonplaats: Noord Brabant, Nieuwendijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 16:30

Gotovic schreef:
Gerdjee schreef:
Volgens mij zit Erik Verloo ook bij jou in de buurt, maar dat weet ik niet zeker


Heb je een idee wat Erik vraagt?


Nee eigenlijk niet, ik heb namelijk 2 shetlanders en die doet hij samen voor 30 euro, maar verder weet ik het niet. Hij is in ieder geval zeer kundig

Flipper11
Berichten: 151
Geregistreerd: 31-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 16:33

Gotovic schreef:
[

Een goede dienst is misschien niet in geld uit te drukken, maar ik vind 110 euro al een behoorlijke duit voor het bevestigen van een stukje ijzer.

Misschien moet je eerst anders gaan denken. Het simpel bevestigen van een stukje ijzer is het namelijk niet. Het is vakmanschap!

Ik betaal 125 voor rondom beslaan en ik betaal het met liefde voor mijn enorm kundige smid.

different1
Berichten: 3619
Geregistreerd: 12-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 17:29

Gotovic schreef:
different1 schreef:
Herbert Wijnen, Arjan Geerts zal ook wel bij jou kunnen komen.
Willem Jan michielsen.


Heb je toevallig een idee van de prijzen?

Een goede dienst is misschien niet in geld uit te drukken, maar ik vind 110 euro al een behoorlijke duit voor het bevestigen van een stukje ijzer.


Voor rondom beslaan durf ik niet te zeggen, ik stuur je even een pb

Gotovic
Berichten: 54
Geregistreerd: 26-05-15
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-09-18 17:33

Flipper11 schreef:
Gotovic schreef:
[

Een goede dienst is misschien niet in geld uit te drukken, maar ik vind 110 euro al een behoorlijke duit voor het bevestigen van een stukje ijzer.

Misschien moet je eerst anders gaan denken. Het simpel bevestigen van een stukje ijzer is het namelijk niet. Het is vakmanschap!

Ik betaal 125 voor rondom beslaan en ik betaal het met liefde voor mijn enorm kundige smid.


Misschien moet jij anders gaan denken. Als jij graag 125 euro voor een smid betaalt mag je die van mij ook wel betalen? Als je geen inzicht hebt in iemands (financiele) situatie moet je geen verwijten maken. Dat is niet zo netjes.

different1
Berichten: 3619
Geregistreerd: 12-10-10

Re: Goedkope(re) hoefsmid? Omgeving Bergen op Zoom - Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 17:37

Is het niet mogelijk het paard van de ijzers af te halen, of enkel voor te beslaan?
Ik begrijp uit je laatste bericht dat het financiële aspect een rol speelt bij het zoeken naar een nieuwe smid.

emilyslaluna

Berichten: 3809
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 17:38

110 euro is inderdaad best veel. Toen ik nog allround liet beslaan betaalde ik volgens mij 60 euro. Maar dat is echt al 4 jaar geleden. Misschien zijn de prijs en wel erg gestegen.

Maar dat was wel een echt goede hoefsmid!

DiantaM
Berichten: 11270
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 17:51

emilyslaluna schreef:
110 euro is inderdaad best veel. Toen ik nog allround liet beslaan betaalde ik volgens mij 60 euro. Maar dat is echt al 4 jaar geleden. Misschien zijn de prijs en wel erg gestegen.

Maar dat was wel een echt goede hoefsmid!

60 euro voor rondom? Dat is echt bizar goedkoop..

Natuurlijk kunnen wij niet in jouw portemonnee kijken, maar de prijs moet geen leidraad zijn bij het kiezen van een smid. No feet no horse. De hoeven zijn het allerbelangrijkst.

Flipper11
Berichten: 151
Geregistreerd: 31-08-18

Re: Goedkope(re) hoefsmid? Omgeving Bergen op Zoom - Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 17:56

Het gaat niet om jouw financiele situatie, maar dat je nogal denigrerend praat over de smid..........duur iets voor een stukje ijzer eronder slaan. Hoefsmid is een vak en als iemand een vak heeft geleerd mag deze daar best voor betaald worden.

cobiie

Berichten: 7278
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 18:07

Flipper11 schreef:
Het gaat niet om jouw financiele situatie, maar dat je nogal denigrerend praat over de smid..........duur iets voor een stukje ijzer eronder slaan. Hoefsmid is een vak en als iemand een vak heeft geleerd mag deze daar best voor betaald worden.

Helemaal mee eens. _/-\o_ Ik moet er niet aan denken om smid te zijn, het is lichamelijk een zwaar beroep.

Als zelfstandige moet je ook zelf je pensioen regelen, dus daarvoor moet je ook nog wat apart zetten.

In regio Rotterdam/den haag zit je zo rond de 100 euro rondom beslaan. 110 euro vind ik dus echt geen raar bedrag.
Ik schrik er eerder van dat er nog smeden zijn die het voor 60 euro doen. :o

[o]

Autumnn

Berichten: 8010
Geregistreerd: 26-03-10

Re: Goedkope(re) hoefsmid? Omgeving Bergen op Zoom - Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 18:12

Ik betaal €100. Dat is omgeving amsterdam

Vala

Berichten: 6728
Geregistreerd: 31-05-05
Woonplaats: Werkendam

Re: Goedkope(re) hoefsmid? Omgeving Bergen op Zoom - Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 18:16

TS zegt toch dat ze maximaal 110 euro uit wil geven voor een goede smid. Ik denkt dat de titel en tekst wat ongelukkig geformuleerd is. Ze geeft aan dat haar huidige smid niet bevalt.

Paintedtwice

Berichten: 108
Geregistreerd: 21-08-18
Woonplaats: stabroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 18:17

ik val hier net omver van jullie prijzen
hier in omgeving noord antwerpen zitten de 4 hoefsmeden die ik ken allemaar rond de 75 voor vierkant te beslaan en dan is der nog 1 van net over de grens die dan wel weer rond jullie prijzen zit maar dan voor trekpaarden nu de laatste tijd durft ie dat voor warmbloeden ook te vragen omdat ie liever geen klanten meer bij neemt

lizet_lara

Berichten: 759
Geregistreerd: 08-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 18:33

Gotovic schreef:
Een goede dienst is misschien niet in geld uit te drukken, maar ik vind 110 euro al een behoorlijke duit voor het bevestigen van een stukje ijzer.


Dit vindt ik best wel een pittige uitspraak... Heb je enig idee wat het de hoefsmid kost om een stukje ijzer onder jou paard te slaan? Verzekering, kosten auto, slijtage gereedschap, gas, hoefijzers, om even zo wat dingen op te noemen. Een prijsklasse tussen de 80/130 euro is meer als redelijk om te vragen voor rondom. Sommige smeden gebruiken bijvoorbeeld wat duurdere ijzers, om kwaliteit te leveren, maar dan worden de kosten al zo twee teintje duurder.

Als je geen budget voor hoefijzers kun je je paard ook gewoon laten bekappen.

doe-het-zelf stalhouder in opleiding :+

genja
Berichten: 3937
Geregistreerd: 12-12-07

Re: Goedkope(re) hoefsmid? Omgeving Bergen op Zoom - Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 18:36

Denk dat deze wel bij jou in de buurt zal komen https://www.skeifur.nl/

Net afgestudeerd en werkt erg netjes heeft bij onze hoefsmid en in utrecht op de kliniek stage gelopen, Prijs weet ik niet

emilyslaluna

Berichten: 3809
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 19:46

DiantaM schreef:
emilyslaluna schreef:
110 euro is inderdaad best veel. Toen ik nog allround liet beslaan betaalde ik volgens mij 60 euro. Maar dat is echt al 4 jaar geleden. Misschien zijn de prijs en wel erg gestegen.

Maar dat was wel een echt goede hoefsmid!

60 euro voor rondom? Dat is echt bizar goedkoop..


Dat was destijds voor mijn D-pony bedenk ik me net. Ik denk dat mijn paard wel wat duurder was.

Hoeven zijn zo belangrijk, daar moet niet op bespaard worden. Zoek een goede smid eerst en kijk dan naar de prijs. Desnoods geen ijzers want meestal zijn ze ook niet nodig.

Om aan te vullen wat nog extra kosten zijn voor een hoefsmid: wat dacht je van het feit dat een hoefsmid echt niet tot zijn 67 door kan werken met dit werk. Fysiek ben je tegen die tijd helemaal kapot. Een smid moet zich ook gaan indekken voor zoiets.

lukka63
Berichten: 1394
Geregistreerd: 13-09-06

Re: Goedkope(re) hoefsmid? Omgeving Bergen op Zoom - Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 19:50

joey moerland uit halsteren
al jaren onze smid stipt en netjes werkend.

L_iek
Berichten: 9663
Geregistreerd: 11-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 19:53

Gotovic schreef:
Gerdjee schreef:
Volgens mij zit Erik Verloo ook bij jou in de buurt, maar dat weet ik niet zeker


Heb je een idee wat Erik vraagt?


Voor ijzers voor 60 euro. Hoe de prijzen van rondom beslaan zijn weet ik niet.

Gotovic
Berichten: 54
Geregistreerd: 26-05-15
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-18 14:20

Voor iedereen die geen inhoudelijke reactie geven: Waar bemoeien jullie je in godsnaam mee? Was ik niet duidelijk dat ik geen zin had om heel de situatie van mijn paard op internet te gooien? Heb ik toevallig ergens gezegd dat ik hoefsmeden aanstellers vind? Of dat ik ze max 20 euro wil geven voor rondom beslaan? Volgensmij niet. Dus ga lekker ergens anders de brutale aap uithangen als je niks inhoudelijks te melden hebt. Als ik aangeef dat er een situatie is en ik wil het niet op internet gooien, hoef je er niet naar te gaan lopen vissen en al helemaal niet zulke denigrerende opmerkingen bij te maken. Dat is ronduit brutaal. Als je vraag me niet bevalt, dan is Bokt groot genoeg om je ergens anders tegenaan te bemoeien.

Voor alle mensen die wel inhoudelijk reageren: Ik heb een aantal van jullie een pb'tje gedaan. Bedankt!

Edit: Ohja, de reden dat ik hier om ervaringen en prijzen vraag is omdat ik al een aantal hoefsmeden gebeld heb en zij me vervolgens 3x per week blijven terugbellen met de vraag wanneer ze mijn paard komen doen, of ze ontwijken de vraag hoeveel ze vragen en in plaats daarvan gaan ze vertellen waarom ze het waard zijn. (Naar mijn inziens zegt dat genoeg) Ik werk 40 uur per week op een kantoor met andere mensen en wordt ook regelmatig door klanten en vanuit de medische wereld gebeld, waardoor ik ook niet zomaar telefoontjes kan wegklikken. Het is dus heel irritant.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: arwenlune, GrapeshotBot, RoronaZorro en 14 bezoekers