Wat is jouw mooiste grootste/verste reis?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Wat is jouw mooiste grootste/verste reis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 12:56

Volgend jaar gaat we een grote reis maken. En daar hebben we heel erg zin in, maar dat betekend ook, dat we in principe overal ter wereld heen kunnen :+ En dan wordt het een uitdaging om het eens te worden, want ik wil het liefst 2 weken natuur en strand, mijn man wil het liefst 4 weken rond reizen in bijv Australië of de VS.

Dus ter inspiratie vraag ik jullie, wat was jullie mooiste reis? Strand, natuur, omgeving, eten, mensen, activiteiten. Het maakt niet uit wat je hoogtepunt was, ik ben erg benieuwd! Wel delen met foto's natuurlijk :D :D

Yv_
Berichten: 19115
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 13:02

Mijn mooiste reis was en is nog steeds 6 weken Zuid Afrika.
"Helaas" moest ik nog een keertje terug om het Kruger Park te bekijken, omdat we daar geen tijd meer voor hadden. Ja, hoe dan, he _O-.

Het is het land wat echt alles heeft en ook biedt: rijkdom en armoede, (verschrikkelijk) lekker eten (biltong!!! <3 ), leuke (en ook veeeeel minder leuke) mensen, prachtige natuur en natuurlijk bijbehorende dieren, genoeg cultuur, strand wat geschikt is voor lazy daagjes (Durban), ander strand, meer geschikt voor activiteiten omdat het water ijskoud is (Kaapstad), genoeg shopping malls (in Johannesburg en in Durban zitten 2 huuuuuuuge malls. Nouja 3, want in Johannesburg heb je de oude en de nieuwe in Sandton), genoeg activiteiten te doen (wandelroutes, Tafelberg beklimmen, shark cage diving, 4wheel-drives, bungeejumpen, paardrijden, paragliden, skydiven, water of amusementsparken (bijvoorbeeld Sun City Resorts) etc etc etc), heerlijk temperatuurtje en echt nog zooooooveel meer.

mika11

Berichten: 11107
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Re: Wat is jouw mooiste grootste/verste reis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 13:08

Vicotoria watervallen in Zimbabwe!
Ook de safari was erg mooi daar.

Seychelles, ook een grote aanrader!

Dit is namelijk ook goed te combineren.
Eerst een week Zimbabwe, en dan een week Seychelles.

Lumi

Berichten: 4438
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Arendelle

Re: Wat is jouw mooiste grootste/verste reis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 13:11

Een rondreis in Bali!
Zowel cultuur, natuur als strand.
Ook dierentuinen, of actieve dingen als snorkelen.
Snorkelen in een koraalrif was daar absoluut een hoogtepunt,, dat was zo gaaf. (En wij doen alleen dat soort dingen via organisaties die bijdragen aan natuurbehoud)

betadine

Berichten: 3241
Geregistreerd: 19-08-10
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 13:11

Ik ben net terug van Ecuador. Prachtig land met genoeg variatie. Tussen het amazon woud, de vulkanen, de steden etc. Echt een leuke bestemming. Er is ook wel strand maar daar ben ik niet geweest. De galapagos kun je ook doen, maar dat kost wel aan serieus centje extra.
Mijn broer is naar costa rica geweest en is daar ook heel erg enthousiast over.
Voordeel ecuador is dat je er zo gemakkelijk doorheen komt met de bus. Er rijden heel veel bussen en je geraakt er overal mee.

Anoniem

Re: Wat is jouw mooiste grootste/verste reis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 13:26

Ik heb vijf maanden in Zuid Afrika gewoond en hoewel dat niet echt telt als een 'reis' (ik studeerde er) is dat toch wel hetgeen dat me het meest is bijgebleven. Zo'n mooi land, zo divers ook qua natuur (elke bocht een ander landschap) en zulke vriendelijke mensen.

Zira1994

Berichten: 1245
Geregistreerd: 24-10-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 13:28

Barbet schreef:
Vicotoria watervallen in Zimbabwe!
Ook de safari was erg mooi daar.

Seychelles, ook een grote aanrader!

Dit is namelijk ook goed te combineren.
Eerst een week Zimbabwe, en dan een week Seychelles.


Heb je nog aanraders en tips voor de seychellen? wij gaan binnenkort!

verder is mijn mooiste reis tot nu toe ook Zuid Afrika! Wat een prachtige natuur en wildlife! En zoveel te doen _/-\o_

Ann_Pam

Berichten: 2169
Geregistreerd: 30-09-08
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 13:30

Ben inmiddels in aardig wat landen geweest, Amerika (Florida, Orlando, Keys, Bahama’s, NY) in IJsland, Mexico, Zimbabwe. Maar het land wat ik echt nooit meer zal vergeten is Zuid Afrika. Die staat met recht op nummer 1. Ik was er ‘maar’ 5 weken, maar had er nog zoveel langer willen blijven. De natuur is zo variërend en eindeloos. Veel prachtige plekken, heerlijk eten, veel te doen en te zien. Op safari uiteraard wat ook een geweldig avontuur is. Zwemmen met haaien, paardrijden. De mooiste sterren zien snachts. Een braai, genoeg zee zand, muziek, dans, geweldig land :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 14:02

Australie! Ik ben daar net voor de kerst heen gevlogen omdat mijn zus daar toen woonde. Ik had vaak gevlogen maar was toch altijd angstig, en dan moet je opeens een super lange vliegreis maken, met twee keer overstappen, in je eentje. Dan kom je aan na een reis van zo'n 25 uur en dan wordt je tegen gehouden bij de douane omdat ze buskruit op je koffer hebben gevonden, dus dan mag mooi de hele koffer leeg en alles doorgezocht worden terwijl ze mij allemaal vragen begonnen te stellen. Daarnaast had ik mijn paspoort pas een paar dagen voor mijn reis gekregen dus hun vonden alles maar verdacht. Nu was aan het einde toch alles wel goed, maar ik was toch behoorlijk angstig. :') Ik ben uiteindelijk nog geen 3 weken daar geweest, want ik had gewoon weer college's, maar samen met mijn zus hebben we toch aardig wat getoerd met haar auto en van alles gedaan en meegemaakt: koala's en kangaroos geaaid, roggen in de zee gespot, heel erg verbrand ondanks dat we ons heel vaak hadden ingesmeerd, autosleutels perrongeluk in de wasmachine gedaan, kerst gevierd terwijl het bloedheet was en naar Fraser Island geweest wat echt prachtig was ondanks de regen:

Afbeelding

En momenteel mijn langste reis: 4,5 maand in Zuid-Korea, maar ik heb er pas 2,5 week opzitten.

Tutti_Frutti

Berichten: 4024
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Den Haag

Re: Wat is jouw mooiste grootste/verste reis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 14:17

Aansluitend op mijn stage in Rwanda heb ik samen met mijn vriend (en het eerste deel ook mijn ouders) een prachtige reis gemaakt door Uganda en Kenia. Vooral gekampeerd, veel gewandeld, gefietst, paard gereden. Denk dat dit tot nu toe mijn mooiste reis was! Vond het vooral heel leuk om dit samen met mijn ouders en vriend te kunnen doen.

Maar ook dichter bij huis kan je prachtige dingen zien en beleven. Zo vond ik mijn interrail trip met een grote vriendengroep door Oost Europa ook geweldig, en heb ik meerdere malen mee gedaan aan lift wedstrijden binnen Europa wat altijd een gaaf avontuur was.

Anoniem

Re: Wat is jouw mooiste grootste/verste reis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 14:21

Mijn reis zullen een aantal op bokt wel gezien hebben, trektocht door Kirgizië <3
Afbeelding

Maar met mijn vriend ben ik toentertijd 3 weken wezen backpacken op de filipijnen! Topic daarvan staat in m'n profiel, daar kan je wat foto's vinden ook! :D

Kaka

Berichten: 4814
Geregistreerd: 17-10-06
Woonplaats: Camping 4, 2e straat rechts

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 14:21

Ik heb aardig wat gezien van de wereld, maar mijn fijnste reis was een paar weken rondtrekken met een oude aftandse bus langs de kust van Portugal, van surfspot naar surfspot. Volkomen ongebonden, wildkamperend, kampvuurtjes bouwen (veilig uiteraard), 's ochtends wakker worden met het geluid van de branding, tijdens het tandenpoetsen kijken naar de dolfijnen die langs komen zwemmen.

miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: Wat is jouw mooiste grootste/verste reis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 14:27

Hoog op de wishlist staat nog een reis door West Amerika. Dat lijkt me qua natuurlijk echt prachtig!

Wat nu boven aan staat:
Zuid-Afrika, prachtige vakantie gehad, veel wildlife gezien.
Indonesie: Bali en Java. Prachtige landen, ook bijzonder om zo'n andere cultuur mee te maken.
West-Canada, prachtige ruige natuur

Britta31

Berichten: 13139
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Wat is jouw mooiste grootste/verste reis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 14:44

Kenia en Oeganda.

Kinke

Berichten: 20528
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Wat is jouw mooiste grootste/verste reis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 14:46

De Seychellen...echt bizar mooi

Anoniem

Re: Wat is jouw mooiste grootste/verste reis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 14:50

Wat een leuke reizen allemaal al. Foto's!!!!!

Noeps
Berichten: 16929
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 15:43

Vorig jaar, een roadtrip door het noordoosten van de USA <3. Perfecte afwisseling tussen wereldsteden en de meest prachtige natuur.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding
Boston-NYC-Cape May & Atlantic City - Washington DC - Shenandoah NP - Niagara Falls - Lake Erie - Chicago

Ik heb nog meer mooie foto's maar de bokt upload werkt helaas niet mee -O-

Laurievc

Berichten: 4418
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Wat is jouw mooiste grootste/verste reis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 15:44

Thailand (rondreis), daarna Westkust van de USA. Ook rondreis. Cultuur, zee, relaxen, avondleven, alles door elkaar. Heerlijk en zo mooi!

Em_

Berichten: 2180
Geregistreerd: 05-06-12
Woonplaats: Regio midden NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 15:47

Bali en Zuid Afrika!
Beiden zijn hierboven al beschreven :) vind je mooie stranden leuker dan (wilde) dieren, dan zou ik Bali doen.

Caresse07

Berichten: 9404
Geregistreerd: 19-02-07
Woonplaats: Bij Flipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 15:49

Australie/Tasmanie was denk ik wel 1 van mijn mooiste vakanties, mooi land, fijne mensen en natuurlijk altijd fijn om bij familie op bezoek te zijn :)

Maar afgelopen winter zijn wij naar Lapland geweest en dat was toch echt ook voor herhaling vatbaar, maar dan moet je wel van winter en kou houden en als ik jou zo hoor wil je toch liever zon, zee, strand :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 15:57

Em_ schreef:
Bali en Zuid Afrika!
Beiden zijn hierboven al beschreven :) vind je mooie stranden leuker dan (wilde) dieren, dan zou ik Bali doen.

Toch heeft ZA heeeele mooie stranden. Kaapstad heeft echt prachtige stukjes strand, maar zoals hierboven al gezegd is het niet per se het beste klimaat om in te zwemmen. Een stukje oostelijker heb je Wilderniss, wat ook een prachtig strand heeft, en aan de oostkust bv ook Durban en Port Elizabeth waar je echt lekker aan het strand kan liggen.

Em_

Berichten: 2180
Geregistreerd: 05-06-12
Woonplaats: Regio midden NL

Re: Wat is jouw mooiste grootste/verste reis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 16:07

Tuurlijk er zijn best leuke stranden maar ik vind het op Bali gewoon mooier :)

miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 16:08

ZA moet je idd wel echt naartoe gaan voor t wildlife, dat is toch wel echt het hoogtepunt daar vond ik. Je bent wel heel veel onderweg met zo'n reis.

Als je een relaxte vakantie wilt, zou ik Bali ook zeker overwegen.

Zuid-Afrika, zie onderschrift.

Bali:

Afbeelding

Afbeelding

Indonesie hebben we gecombineerd met Dubai, ook leuk als je er toch langskomt.
Afbeelding

Supervixen

Berichten: 12834
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 16:26

4 weken rondreis Zuid Afrika, Lesotho, Swaziland, Mozambique. Zelf alles geregeld. Zoveel bijzonders meegemaakt.
In Mozambique met een walvishaai gesnorkeld en met een bootje langs bultruggen gevaren.
In Lesotho met een 4wd de sani pas opgereden en gelogeerd in de hoogste kroeg van Afrika.
Een week doorgebracht in het Krugerpark en fantastische dieren gezien.
Naar verschillende wildparken geweest, wandeling door de bush met een cheetah die meeliep. Een luipaard die op zijn gemak een kwartier naast onze auto liep.
Nijlpaarden naast ons huisje gehad die 's avonds aan het grazen waren in St. Lucia.

Vorig jaar naar Canada geweest. Ook mooi, maar Afrika heeft mijn hart gestolen (4 keer in Zuid Afrika geweest nu). Ik hoop volgend jaar naar Namibië, Botswana of Zambia te kunnen gaan.

nova_zodiax

Berichten: 1037
Geregistreerd: 23-08-03
Woonplaats: Dordrecht

Re: Wat is jouw mooiste grootste/verste reis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 16:31

Ik durf te zeggen dat ik best het eea heb gezien, en met stip op nr1, Colombia! Wat een fantastisch land