Het Connemara topic, deel 2!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 21:50

Oeps dressuur hekjes springen .... nieuwe sport _O-

Mooi Kito ik zag t op fb al voorbij komen. Daar ben je ook wel even mee bezig denk ik.

Lideli t was helaas niet in zee maar in een zandafgraving speciaal voor paarden. Onze schimmel moest even nadenken maar plonste er snel in, hij is dol op bellen blazen := kleine Blaze volgde al snel, vond het best gek dat gespetter maar ook erg leuk want wanneer we eruit gingen liep ze er ook zo weer in en zij stampte echt heeeel hard :D



Punz

Berichten: 8561
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 23:09

Saams: de verschillende locaties zijn historisch zo gegroeid, kan nu niet direct een andere reden geven eerlijk gezegd.

Wat een gave foto's allemaal: geweldig stoere van jou van het springen Saams, maar ook de water fotos van Tineke EN de zeer informatieve foto's van Kitobeer. Mán,, wat een Connemara PAARD is dat zeg!!! En dan in dit kleurtje. Echt prachtig!

Enne..
Wie vroeg er nu weer naar Party Night??

Dat is inderdaad een gaaf dier ook..
En..
Eeuhh

Te koop...


Iedereen een Connemara!!


.

Birgit01

Berichten: 780
Geregistreerd: 12-01-15

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 21:59

Vandaag moesten de pony’s weer geënt worden. Da vroeg ‘ook tegen Rhino’, had me daar nog niet in verdiept, heb het maar laten doen, omdat ze nu meer andere paarden tegenkomen met het rijden van wedstrijden, maar na wat erover gelezen te hebben, twijfel ik een beetje over het nut ervan. Doen jullie het?

kitobeer

Berichten: 1293
Geregistreerd: 16-07-14
Woonplaats: Baarle nassau

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 10:30

Nee ik doe het niet. Trouwens mijn eerste pony was er flink allergisch voor. 5 dagen 39 koorts en erg stijf. Als hij er zou aan bloot gesteld worden denk ik dat het toch fataal zou worden.

Connemara pony's zijn dé leukste pony's !

#paddyfromculmore
http://mijnpaardinbeweging.com Sportmasseur voor paarden

Saaams

Berichten: 13258
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 10:35

Schijnt alleen te helpen als de hele stal het doet dacht ik.

Laerkens Beauty

Bar

Berichten: 3993
Geregistreerd: 09-02-05
Woonplaats: Bathmen

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 10:42

Ik heb destijds alleen mijn drachtige merrie tegen Rhino laten enten.

Mark en Cézanne (Mistral x Bernstein), Dressuur L2 + 13, Springen B + 8, SGW B+11

Punz

Berichten: 8561
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 11:31

Met Rhino is het geloof ik zo dat de enting wel redelijk effectief is voor de verkoudheids en de abortus variant, maar veel minder voor de neurologische variant.

Ik ent er niet tegen. Dierenarts hier ziet er ook het nut niet zo van in.


Iedereen een Connemara!!


.

Birgit01

Berichten: 780
Geregistreerd: 12-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 22:55

Als ik me er van tevoren in had verdiept, zou ik het waarschijnlijk ook niet gedaan hebben, maar ja, de eerste hebben ze nu al gehad.
Van Rocks ook bloed laten onderzoeken, omdat hij de laatste tijd niet zo fanatiek is met rijden, maar dat was gelukkig in orde. Zal z’n grasbuik misschien zijn. Ze staan maar 2 u per dag op de wei, maar sinds dat gras weer is gaan groeien, is hij wel een tikkie aangekomen.

Saaams

Berichten: 13258
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 14:57

Zijn die van jullie inmiddels ook ontploft?
Beaut is een wandelende haarbal geworden. Ik kom als een wit poppetje thuis :oo

En ze is hengstig. Normaal merk ik er niks van. Nu de tweede keer in 2 jaar tijd dat ik ervan baal dat ze een merrie is. Wat een gebler bij het zien van een paard, continue pissen :+

En dan hebben we nu ook nog 2 mokbeentjes. Het gaat lekker hier.. alles tegelijk.

Rijden gaat wel erg goed.

Laerkens Beauty

FelineNanet

Berichten: 1630
Geregistreerd: 03-09-11

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-18 17:36

Jup Kiet verhaart ook enorm, dagen worden weer korter. Het plan is om haar zo lang mogelijk dit jaar op het weiland te laten staan, dus denk dat ik ook later ga scheren dan normaal. Ben heel benieuwd hoe dat gaat uitpakken :=

Kusje van Kiet
Afbeelding

Nikita :knuffel:

Saaams

Berichten: 13258
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 18:08

Kusje terug
Afbeelding

Chiropractor was tevreden over Beaut. Hij zei al “het projectje is gelukt, er staat weer een pony”

Laerkens Beauty

esje007

Berichten: 620
Geregistreerd: 14-05-12
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 21:03

En ook Rebel doet mee...
Afbeelding

Vandaag heeft m'n dochter crossles gehad in Elst. We moesten bij inschrijven kiezen tussen de beginners- en gevorderden groep. Tsja..twijfel...Na overleg voor de gevorderden gekozen. Komen we daar aan, zijn de twee andere ruiters op joekels van paarden, echte enorme reuzen. slik... -O- -O-
Er was daar een droogstaande, smalle waterbak die kennelijk voor veel paarden doodeng was. Bij de beginnersles ging dit al alles behalve vanzelf, maar ook deze twee reuzen wilden er absoluut niet doorheen. Terwijl Rebel zich hier echt totaal niet druk over maakte. Grappig om te zien. Het kleine menneke mocht steeds voorop in een nieuwe poging om de reuzen er doorheen te sturen.
De blauwe tonnen daarentegen wilde hij toch eerst even op 't gemakske bekijken voor hij er overheen ging. Dat dan weer wel...
Al met al erg van genoten, mooi schouwspel op mijn verjaardag. En dan als cadeau ook nog eens een hele leuke mok (ok...de vorige mok met Rebel er op was kapot gevallen...) en niet te vergeten een nieuwe cap. Ietsjes duurder dan de bedoeling was, :o maar deze past wel heel fijn en natuurlijk toppie chique. Aan de outfit zal het niet liggen als ik weer de ring in ga!! :-)

Punz

Berichten: 8561
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 21:04

Ohhh... dat is supernieuws Saams!!

Kusjes terug voor Norlunds Nikita en Rebel :D


Iedereen een Connemara!!


.

Marrit13

Berichten: 3383
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: een Friezin in Gelderland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 18:34

Ah leuk Esje, het crossen! Dus jullie hebben les gehad van mijn stalhoudster :D Hoop dat jullie het leuk vonden!

www.connemara.nl

Punz

Berichten: 8561
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 20:25

Ik wilde al zeggen: Hanneke is natuurlijk goed bekend met de Connemara :)


Iedereen een Connemara!!


.

esje007

Berichten: 620
Geregistreerd: 14-05-12
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 21:27

Marrit, ja dat vertelde ze. Ze vond Lloyd ook een gouden pony. ;)
was zeker leuk. We gaan kijken of ze binnenkort een keer in Ede kunnen meerijden met een les bij haar.

Birgit01

Berichten: 780
Geregistreerd: 12-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 07:55

Rocks blijft ontzettend sloom. Maak me er wel een beetje zorgen over. Normaal is hij het tegenovergestelde. Vorige week met de enting hart en longen geluisterd en algemeen bloedonderzoek, maar alles in orde. Alleen leverwaarden, beetje op het randje, daarvoor vitaminekuur gehad. Iemand nog enig idee?

Punz

Berichten: 8561
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 19:25

Begint hij al in zijn winterhaar te komen?

Of is de sloomheid niet van de laatste periode?

Eten, drinken, poepen, piesen ok?

Lastig hoor....


Iedereen een Connemara!!


.

Birgit01

Berichten: 780
Geregistreerd: 12-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 21:56

Ja, alles in orde verder. Wel winterhaar aan het krijgen inderdaad. Mss de entingen. Maar daarvoor ook al slomer. Hij doet zijn werk omdat het moet, zeg maar, maar met weinig enthousiasme.

kitobeer

Berichten: 1293
Geregistreerd: 16-07-14
Woonplaats: Baarle nassau

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 20:29

Inmiddels rijden we level 2 voor mijn gevoel.
Zoeken we nu meer naar een arbeidsdraf, lukt het mij helemaal alleen om zelfstandig sky los te rijden waarbij ik zelf tevreden van het resultaat.

Vandaag had hij een dagje vrij en kreeg hij een lekkere sportmassage. Morgen weer een super interessante opleiding medical taping volgen. Ik heb er super veel zin in.

Connemara pony's zijn dé leukste pony's !

#paddyfromculmore
http://mijnpaardinbeweging.com Sportmasseur voor paarden

lideli

Berichten: 2438
Geregistreerd: 21-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 21:13

Fijn zeg Kitobeer!

Rif heeft een nieuw setje O:)
Afbeelding

Afbeelding

Saaams

Berichten: 13258
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 21:05

Hoe gaat het hier?

Beaut is geschoren in jachtmodel en gaat nu topless door het leven :=
Ze stond te slapen tijdens het scheren.


Afbeelding


En nog 2 prachtige fotos van onze shoots!
Door nikki de kerf.


Afbeelding

Afbeelding

Laerkens Beauty

kitobeer

Berichten: 1293
Geregistreerd: 16-07-14
Woonplaats: Baarle nassau

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 21:52

Wauw saams . Maar even een kritische noot je jachtpatroon had je die hoek niet wat ronder kunnen maken :o

Ik heb eamonn ooit ook gelijkaardig laten scheren. met redelijk wat krullen. Ik vond het erg geslaagd en praktisch. Gelukkig heeft sky een dun vachtje en hoe ik die niet te scheren.

Connemara pony's zijn dé leukste pony's !

#paddyfromculmore
http://mijnpaardinbeweging.com Sportmasseur voor paarden

Saaams

Berichten: 13258
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 21:53

Ik heb het laten doen en vond het belangrijker dat het haar helpt dan dat het er netjes uit ziet. Over 2 maanden gaat ze toch kaal. :+

Laerkens Beauty

ingaa

Berichten: 1161
Geregistreerd: 14-03-10
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 22:38

Aah Beth niet de enige dus met zoveel haar, niet normaal die is al klaar voor -20 minstens!
Hier precies hetzelfde gedaan, half kaal, niet mooi wel pratisch :D Kwam mijn lieve stalbaas met warme choco aan voor het herfstweer. Beth was er al klaar mee die was de boel al weer aan het afbreken.

Mooie foto's hoor Saams!

Afbeelding

Dinkytoy's Elisabeth
Lini Louise


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 bezoekers