Wat kost kinderoppas?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Isabonny

Berichten: 4358
Geregistreerd: 04-06-07
Woonplaats: ut zonnige zuiden

Wat kost kinderoppas?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-18 19:51

Wat is een redelijk tarief voor oppas 2 kinderen 10/11 jaar om af en toe 's avonds (soms in weekend, soms door de week) op te letten.

Regio Zuid-Limburg.

Ik vind de tarieven die ik op internet kan vinden erg vaag. Is € 7,00 voor een 19 jarige te veel/weinig/goed?

Andere tarieven doordeweeks als in het weekend? (In weekend kan het later worden.)


verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Wat kost kinderoppas?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 20:12

Ligt eraan wat ze voor werk hebben. Ik vind 7€ erg veel als het alleen savonds is en de kids al op bed liggen. Maar als het bv overdag is en ze de kids ook nog moeten verzorgen is het misschien weer wat weinig :P

[o]

Isabonny

Berichten: 4358
Geregistreerd: 04-06-07
Woonplaats: ut zonnige zuiden

Re: Wat kost kinderoppas?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-18 20:17

Ook nog samen huiswerk maken. Aangezien ze 10/11 jaar oud zijn, liggen ze niet al om 19 uur in bed. In weekend al helemaal niet en moeten ze ook nog bezig gehouden worden.

Cinnepin

Berichten: 8902
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: Wat kost kinderoppas?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 20:22

In combinatie met helpen van huiswerk en bezig houden mag daar wel meer dan 7 euro voor staan. Denk eerder aan 10 euro

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Wat kost kinderoppas?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 20:23

Ik heb opgepast en werd meestal per avond betaald. Ik hoefde ze vaak niet echt actief bezig te houden, een filmavondje was ook leuk :) En vaak at ik ook mee. Kreeg dan 30 euro voor de hele avond ofzo. Soms wat extra als ze (veel) later thuis waren dan gepland.

We've got to hold on, ready or not - You live for the fight when that's all that you've got - Livin' on a prayer - Bon Jovi
[o]
Een beter Bokt begint bij jezelf! *\o/*


Justme_Lisaa

Berichten: 2160
Geregistreerd: 27-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 20:25

Ik pas soms op in de avond, kids liggen al te slapen vaak om half 8, zijn 2 en 4 jaar. Maar ik krijg 13 euro betaald per uur. Moet soms nog wel naar boven als er iets iets, maar dat is minimaal. Ik ben trouwens 25, mocht het uitmaken. Gewoon hbo afgestudeerd.

Dus ik vind die €10,- echt het mini, minimum. Zeker als je ziet wat ze nog met de kids kunnen of moeten doen.
Laatst bijgewerkt door Justme_Lisaa op 02-09-18 20:26, in het totaal 1 keer bewerkt

[o]

Isabonny

Berichten: 4358
Geregistreerd: 04-06-07
Woonplaats: ut zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-18 20:26

Door de week samen huiswerk maken en kan het zijn dat er 's avonds samen wat met ze moet worden gegeten. Dat kan dan bijv. een pizza opwarmen zijn in de oven.
Dan moeten ze (als ze de dag erna naar school moeten) wel redelijk op tijd naar bed. Maar dat vergt soms wat moeite, want de jongste wil niet naar bed en staat vaak al weer beneden als de oudste net naar bed moet. Dat vergt dus vaker heel wat overredingskracht om de jongste al naar bed te krijgen. Zal misschien 15-30 minuten tussen zitten dat de 2 naar bed moeten.

Door de week wordt het nooit later dan 23-23.30 uur.
In het weekend uiteraard wel.

Isabonny

Berichten: 4358
Geregistreerd: 04-06-07
Woonplaats: ut zonnige zuiden

Re: Wat kost kinderoppas?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-18 20:27

Ben eigenlijk wel benieuwd naar de leeftijd en regio van degenen die reageren.

vevina
Berichten: 1639
Geregistreerd: 27-10-09
Woonplaats: Dongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 20:32

Ik krijg volgensmij €6.50 per uur. Weet eigenlijk niet eens meer wat we af hadden gesproken :+

Ik ben 24 en woon in Brabant en pas enkel avonden op waarbij ik een spelletje met ze speel en ze dan in bed leg. Pas wel al jaren op, onderwijsassistent gestudeerd (nu momenteel hbo studie) en ben een half jaar au pair geweest in Australië.

Deze prijs heb ik wel al flink wat jaren geleden afgesproken maar nooit verhoogd.
Laatst bijgewerkt door vevina op 02-09-18 20:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Isabonny

Berichten: 4358
Geregistreerd: 04-06-07
Woonplaats: ut zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-18 20:33

Magrathea schreef:
Ik heb opgepast en werd meestal per avond betaald. Ik hoefde ze vaak niet echt actief bezig te houden, een filmavondje was ook leuk :) En vaak at ik ook mee. Kreeg dan 30 euro voor de hele avond ofzo. Soms wat extra als ze (veel) later thuis waren dan gepland.


Hoeveel uur is zo'n hele avond? 3,4,5 uur?

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 20:34

Isabonny schreef:
Ben eigenlijk wel benieuwd naar de leeftijd en regio van degenen die reageren.

Ik was toen iets van 17-18 denk ik, woonde in Rotterdam. Het waren trouwens mijn buren, dus ik had er ook geen heftige reistijd heen ofzo :)

We've got to hold on, ready or not - You live for the fight when that's all that you've got - Livin' on a prayer - Bon Jovi
[o]
Een beter Bokt begint bij jezelf! *\o/*

Arabier

Berichten: 2920
Geregistreerd: 01-03-16
Woonplaats: wonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 20:35

Isabonny schreef:
Wat is een redelijk tarief voor oppas 2 kinderen 10/11 jaar om af en toe 's avonds (soms in weekend, soms door de week) op te letten.

Regio Zuid-Limburg.

Ik vind de tarieven die ik op internet kan vinden erg vaag. Is € 7,00 voor een 19 jarige te veel/weinig/goed?

Andere tarieven doordeweeks als in het weekend? (In weekend kan het later worden.)


Ik ben 15 jaar en verdien per uur 4 euro.

So what if im crazy? The best people are.

Arabier

Berichten: 2920
Geregistreerd: 01-03-16
Woonplaats: wonderland

Re: Wat kost kinderoppas?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 20:36

Maar na een lange avond tot laat matsen ze me meestal wel(Bijv, heb 4 uur opgepast, dan krijg ik 20 euro ipv 16, vooral als het na twaalven is geworden.

So what if im crazy? The best people are.

StonedRomy

Berichten: 7540
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 20:37

Ik krijg 10 euro per uur voor het oppassen overdag.

Neem vaak mijn eigen hond mee om de kinderen bezig te houden en zit eigenlijk amper op de bank. Ben 20 jaar en is ook regio zuid Limburg.

Never mind, said Hachiko each day. Here I wait, for my friend who's late. I will stay, just to walk beside you for one more day.

grizzlybear

Berichten: 360
Geregistreerd: 28-02-17

Re: Wat kost kinderoppas?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 20:49

Toen ik vroeger op mijn 16e oppaste kreeg ik 4 euro per uur, maar dan ging het echt alleen om de kinderen op bed leggen en even voorlezen.
Nu pas ik soms op op een buurmeisje van mij (11 jaar) en ik krijg overdag en 's avonds 12 euro per uur. Ik help haar ook met haar huiswerk en met gitaarspelen.

Oedi

Berichten: 770
Geregistreerd: 17-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 20:51

Ik kreeg op mijn 16e voor één avond 8 euro voor 2,5-3 uur, wekelijks even een spelletje doen/tv kijken en daarna de kinderen op bed (8 en 10). Bizar weinig, ik ben daarom ook gestopt. Bij andere adresjes verdiende ik ongeveer 5 euro per uur.

daphne_xxx
Berichten: 641
Geregistreerd: 25-02-12
Woonplaats: veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 20:53

Oeh misschien moet ik mijn oppastarief ophogen want ik zie echt heel veel bedragen wat het dubbele is van wat ik krijg...

upendo

Berichten: 22259
Geregistreerd: 19-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 20:56

Ligt eraan ook wat je zoekt. :)
Als een puber prima is (wat niet mijn voorkeur zou hebben met een testende jongste die niet naar bed wil), heb je te maken met andere bedragen dan een HBO afgestudeerde in de jeugdzorgsector oid. :)

Voor een puber (17 - 19 jaar) zou ik denken aan ongeveer 7 euro per uur, voor een afgestudeerde midden twintiger meer aan 14/15 euro per uur.

biggirl

Berichten: 1377
Geregistreerd: 02-10-13
Woonplaats: zuid-limburg

Re: Wat kost kinderoppas?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 21:10

hier ook regio zuidlimburg en ik krijg 6 euro per uur betaald , vind dit prima en doe het met alle plezier . ook help ik met huiswerk en school projecten en kook ik gezamenlijk het avond eten met de kids als het nodig is .En breng ze na bed .

kerstmuts

Keell94

Berichten: 4044
Geregistreerd: 02-11-13
Woonplaats: Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 21:10

vroeger kreeg ik iets van €20 op een hele avond maar dan lagen de kids al op bed en was het dus meer dat er iemand thuis was. Ze zorgden altijd voor wat lekkers in huis. als 14 jarige is €20 op een avond best veel als je alleen maar op de bank tv zit te kijken.

Ben nu bijna 24 en dan €10 per uur, maar dan moet ik de kids wel zelf naar bed brengen, verhaaltje voorlezen etc. Gelukkig dezelfde tijden naar bed dus pyama aan, beneden op de bank nog een verhaaltje voorlezen en tegelijk naar bed. Slapen goed door. soms wordt er een wakker omdat die naar de wc moet dan even helpen maar verder. Regio Noord-Holland

PW Photographs
Voor meer informatie, zie mijn website - http://www.pwphotographs.nl

Isabonny

Berichten: 4358
Geregistreerd: 04-06-07
Woonplaats: ut zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-18 21:21

biggirl schreef:
hier ook regio zuidlimburg en ik krijg 6 euro per uur betaald , vind dit prima en doe het met alle plezier . ook help ik met huiswerk en school projecten en kook ik gezamenlijk het avond eten met de kids als het nodig is .En breng ze na bed .


Weet niet hoe oud je bent, maar met huiswerk, koken e.d. lijkt € 6,00 wel heel goedkoop.

Hikarii

Berichten: 2959
Geregistreerd: 17-06-12
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Wat kost kinderoppas?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 21:22

Ik kreeg 5 euro per uur om op mijn neefjes te passen. Zelfde leeftijds klasse en ik ben ook 19. Ik hoefde alleen bank te hangen en in de gaten te houden. Ze vermaakte zichzelf
Was altijd wat te snacken voor mij en s'avonds een flesje wijn

It doesn't matter if you're weak; if you struggle hard enough, you can make a miracle happen.


melody7

Berichten: 13683
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 21:29

Ik kreeg €7,50 voor een uur of 4-5 toen ik 19 of net 20 was. (in totaal, niet per uur) Ik paste samen met mijn tweelingzus op dus we kregen dat allebei. Zo te zien was dat vrij weinig :+ De kinderen lagen wel al in bed, dus we hoefden echt alleen maar op de bank te zitten. Het ging om twee kinderen van onder de 5.
Ik vond dat toen wel prima, het voelt ook niet goed als iemand €50 extra kwijt is voor een avondje uit terwijl ik alleen maar aan de overkant van de straat op de bank hoef te zitten in plaats van thuis.

Ik heb wel maar 1 keer opgepast, dus ik kan het niet vergelijken. Ik vond het geen tof idee om verantwoordelijk te zijn voor zo'n jonge kinderen dus ik doe het niet meer.

Mijn cavia's volgen? Dat kan! Facebook: Guinea Pigs Adventures Dagelijks op instagram: Klik

Sanniej_

Berichten: 4898
Geregistreerd: 12-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 21:31

Met afgeronde spw diploma’s overdag oppas en twee kids 10 euro per uur.
Voor minder zal ik het ook niet doen overdag. (Was toen 24)

Dit was uit school halen bezig houden, huiswerk maken etc. Maar ook ergens heen gaan tuincentrum, bioscoop, uitje etc.
Avonden waarvan meer op de bank hangen is dan echt actief met de kids bezig zijn zou ik zelf wel zakken naar bijv 7,50 oid.

Ik zag je, ik wou je, ik heb je, ik houd je. :)
Caitlynn houden van is ook weten wanneer je los moet laten..

emr

Berichten: 1481
Geregistreerd: 11-12-10
Woonplaats: Tussen hei en bos in.

Re: Wat kost kinderoppas?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 21:39

Ik kreeg toen ik 17/18 was €15/20,- voor een avond. Dan begon ik vaak rond 18:15 tot 23:00. Ik kookte of at met ze en nam ze vaak mee wandelen in het bos of naar de pony's. Vind sommige prijzen erg ruim. Maar als bijbaan denk ik dat je om en nabij de €8,00 prima zit voor een niet geschoold iemand.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: IASCrawler, YandexBot en 20 bezoekers