Paardje voor mijn dochter en mij

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Natasja81
Berichten: 35
Geregistreerd: 15-11-15

Paardje voor mijn dochter en mij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-18 14:56

Ik ben op zoek naar een leuk paardje voor mijn dochter van 7 en mij. Mijn dochtertje kan al een beetje rijden, dus hij moet wel koel in het hoofd zijn. Ik ben zelf maar 1.56, maar helaas geen lichtgewicht (rond de 80kg |( ) Nu ben ik aan het afvallen en wil ik zeker weten dat ik niet te zwaar ga zijn voor het paardje. Ik weet alleen even niet naar wat voor paardje ik op zoek moet gaan?? Ik heb geen haast en moet toch eerst nog wat kiloos kwijt. Maar hebben jullie tips voor wat voor paard / pony ik mijn ogen open kan houden?


Castilja

Berichten: 2500
Geregistreerd: 21-08-18

Re: Paardje voor mijn dochter en mij

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 15:01

Misschien een sportieve tinker?

RiverHunter

Berichten: 438
Geregistreerd: 30-11-16
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 15:06

Mischien een quarter, die zijn heel koel in het hoofd geloof ik en ook redelijk sterk

Don't call it a dream call it a plan

Natasja81
Berichten: 35
Geregistreerd: 15-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-18 15:12

Castilja schreef:
Misschien een sportieve tinker?


Ja die vinden we allebei wel heel leuk. Maar ik lees overal toch wel dat die wat te lomp en te sterk zijn voor een kind. Tenley zou een tinker wel heel leuk vinden.


Natasja81
Berichten: 35
Geregistreerd: 15-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-18 15:13

RiverHunter schreef:
Mischien een quarter, die zijn heel koel in het hoofd geloof ik en ook redelijk sterk


Ja heb ik ook al aan gedacht, of een leuke paint. Maar die zijn vrij duur zie ik overal. En meestal western beleerd.

Nienkje_H

Berichten: 417
Geregistreerd: 22-01-14
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Paardje voor mijn dochter en mij

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 15:17

Fell pony. Kan ook wel sterk zijn, maar koel, niet te duur, kan tot ca 100 kg dragen.

Fell "Rufus" (Linnel Ronald)

Castilja

Berichten: 2500
Geregistreerd: 21-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 15:19

Natasja81 schreef:
Castilja schreef:
Misschien een sportieve tinker?


Ja die vinden we allebei wel heel leuk. Maar ik lees overal toch wel dat die wat te lomp en te sterk zijn voor een kind. Tenley zou een tinker wel heel leuk vinden.


Misschien kun je er eens eentje uitproberen? Het lijkt me niet dat alle tinkers te lomp en te sterk zijn, maar het is inderdaad een ander verhaal dan wanneer je een arabier koopt :P
Haflingers zijn ook enorm leuk, maar dat moet ook voor jou passen.
Het ligt er ook een beetje aan wat je dochter met het paard wil doen; als stappen en draven en misschien een klein galopje doen volstaat zolang ze wat jonger is kun je altijd nog een besluit maken wat voor jou persoonlijk handiger is. Als je snapt wat ik bedoel. Friezen zijn ook gaaf en die kunnen inderdaad ook wat sterk zijn, maar heb er velen onder m'n kont gehad en daar zaten ook hele sensitieve bij. (:

RiverHunter

Berichten: 438
Geregistreerd: 30-11-16
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 15:32

Nienkje_H schreef:
Fell pony. Kan ook wel sterk zijn, maar koel, niet te duur, kan tot ca 100 kg dragen.



ja das wel weer waar, of je moet een jong ding hebben wat ook niet zo handig is

Don't call it a dream call it a plan

Natasja81
Berichten: 35
Geregistreerd: 15-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-18 15:34

Friezen vind ik zelf niks eigenlijk. Prachtig om te zien, maar gewoon mijn soort paard niet.

Mijn dochter wil gewoon lekker tutten en knuffelen. En inderdaad een beetje stappen en draven enzo. Ze moet er wel haar lesje op kunnen rijden. Ik zal degene zijn die er voornamelijk op zal rijden tot ze wat groter is.

Haflingers zijn ook leuk. Maar ik ken ze alleen van behoorlijk sterk en eigenwijs (haflingerstreken) zijn. Er zullen vast wel lieverds tussen zitten hoor. Maar een hafje lijkt mij voor mijn dochter niet geschikt.

Natasja81
Berichten: 35
Geregistreerd: 15-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-18 15:35

Nienkje_H schreef:
Fell pony. Kan ook wel sterk zijn, maar koel, niet te duur, kan tot ca 100 kg dragen.


Die kende ik eigenlijk niet. Ze zien er wel superleuk uit!

pien_2010

Berichten: 42805
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Paardje voor mijn dochter en mij

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 15:37

Niet de goedkoopste paardjes maar wel heel koel in de kop en echt tof, vind ik dan hé. Wij hebben en hadden er een super gezinspaardje aan. Je kunt er mee mennen, rijden etc.
[VN] Ras van de maand: de Mérens

ruitje

Berichten: 12286
Geregistreerd: 29-06-03

Re: Paardje voor mijn dochter en mij

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 15:38

Ik zou niet naar een ras of een kleur kijken maar naar een karakter :) . Er zijn Arabieren cooler dan tinkers En vice versa :)

24/7 buiten en een binnenbak in de Randstad? Het is er:
insta: https://www.instagram.com/staldegroenemeer website: https://www.staldegroenemeer.nl

Castilja

Berichten: 2500
Geregistreerd: 21-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 15:39

Hmm maar haflingerstreken zijn niet standaard hele erge streken toch? Er zitten flinke boeven tussen maar ook pareltjes die echt geen stap verkeerd zetten. Als jij degene zal zijn die voornamelijk rijdt zou ik lekker uitzoeken wat voor jou werkt.
IJslanders zijn flinke paarden die wel wat kunnen hebben en in de omgang ook heel fijn.

Kairos
Berichten: 2693
Geregistreerd: 07-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 15:41

Ik zou niet op zoek gaan naar een ras, maar op zoek gaan naar een match. Ik ken een Fell pony, dat was een draak(als in, je moest hem durven aan te pakken, anders stond je gerust een uur op het midden stil.) Er zullen vast ook brave zijn. We hebben drie vrij lastige Haflingers op de manege. Moet je precies de knopjes van weten en dan rijd je zo weg. Daarentegen ken ik ook Haffies die even wakker gemaakt moeten worden en ze dan rustig hun dingetje doen.

~ The comeback is always stronger than the setback ~

genja
Berichten: 3937
Geregistreerd: 12-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 15:49

Een IJslander? Er zijn zeker IJslanders die en geschikt zijn voor je dochter en voor jou. Vergt wel goed zoeken en weet niet welk budget beschikbaar is. Maar daar kunnen jullie beide veel plezier in hebben en in groeien

J_emma

Berichten: 809
Geregistreerd: 16-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 15:52

Wees erop bedacht dat een paardje dat geschikt is voor jou, voor je dochter in het begin echt nog wel lastig te rijden zal zijn.
Ik heb samen met dochter van 13 en zoon van 11 sinds kort een e-pony, New Forest. Dochter (1.64) en ik (1.60) rijden er zo op weg, voor mijn zoon (een ukkie van 1.40) is het best lastig om duidelijke hulpen te geven, want zijn voeten komen net onder zadel en sjabrak vandaan.
En ze is voor hem met z'n 30 kilo ook eigenlijk te sterk. Met een sprongetje maken bijvoorbeeld wordt ze best fanatiek en dan heeft hij letterlijk weinig overwicht.
Verder is het superleuk hoor. Het is een ontzettende lieverd en ze is dol op kinderen, dus ze gedraagt zich altijd heel keurig en voorzichtig met hem. Maar het is echt nog wel op de groei.

Gowlan
Berichten: 4974
Geregistreerd: 21-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 16:46

Een stevige Connemara pony (grotere maat, D/E) wellicht?

I'm a space-bound rocketship and your heart's the moon.
And I'm aimin' right at you. <3

Eline_S_S

Berichten: 3517
Geregistreerd: 13-12-11
Woonplaats: Groningen

Re: Paardje voor mijn dochter en mij

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 17:02

Ik zou toch eens kijken voor een haflinger. Je moet natuurlijk wel de goede match hebben. Mijn haflingermerrie rijden kinderen van 10 zo op weg, maar zodra een volwassene dressuurmatig lastige dingen gaat vragen kan ze echt nog wel eens lastig doen :o Niet qua bokken oid, maar net een beetje vasthouden etc.

Starlight van 't Olle Stee <3
Lucky Luuk <3

BigOne
Berichten: 38038
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 17:05

New forrest pony, wat oudere waar alle knopen opzitten. Aangezien jij afvalt en straks met 60 kiilo en 158 hier ook prima op past en voor je dochter omdat ze vaak echt fijne kinderpony’ s zijn .

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Natasja81
Berichten: 35
Geregistreerd: 15-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-18 17:06

Eline_S_S schreef:
Ik zou toch eens kijken voor een haflinger. Je moet natuurlijk wel de goede match hebben. Mijn haflingermerrie rijden kinderen van 10 zo op weg, maar zodra een volwassene dressuurmatig lastige dingen gaat vragen kan ze echt nog wel eens lastig doen :o Niet qua bokken oid, maar net een beetje vasthouden etc.


Ooh maar dat vind ik wel leuk! Als hij maar lief en kalm is voor mijn dochter.

Natasja81
Berichten: 35
Geregistreerd: 15-11-15

Re: Paardje voor mijn dochter en mij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-18 17:09

Tnx voor al jullie reacties!! De keuze is reuze zie ik al wel. Nu goed gaan rondkijken en eerst afvallen. Het moet een paardje voor het leven worden. Maar de rug en benen hoeven niet naar de knoppen gaan door mijn gewicht. Ik heb geen haast.

Alleen liever gister dan morgen hihi

Zoe_97

Berichten: 9443
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: Paardje voor mijn dochter en mij

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 17:13

Ik zou opzoek gaan naar een stevigere D pony die koel in de kop is. Ras is minder belangrijk. Misschien maneges die een paardje verkopen. Een hflinger, fjord of tinker of een leuk mixjd is het eerste wat in mijn hoofd komt

Mystic Realms Border Collies
http://www.mysticrealms.be

anjali
Berichten: 14914
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 17:14

Een ervaren Fjord die geduldig met kinderen is?

vendake
Berichten: 170
Geregistreerd: 24-10-17

Re: Paardje voor mijn dochter en mij

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 17:21

Koop vooral een doodbraaf paard en neem iemand mee die er wat van kent . Ga niet te goedkoop zitten en koop een paardje dat wat leeftijd heeft en wat heeft meegemaakt

L_iek
Berichten: 9664
Geregistreerd: 11-01-07

Re: Paardje voor mijn dochter en mij

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 17:26

Fjord! Met mijn fjord kun je echt alles doen, is geduldig met kinderen en voor een gevorderde ruiter genoeg uitdaging.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 bezoekers