Wat bezielt deze mensen in hemelsnaam?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110622
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Wat bezielt deze mensen in hemelsnaam?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-09-18 19:21

Citaat:
Voor het filmpje: https://www.ad.nl/rotterdam/spookrijden ... ~acc0742e/

Tientallen ongeduldige automobilisten keerden vanmiddag om op de A13 van Den Haag naar Rotterdam om een file te vermijden. Hierbij blokkeerden ze een ambulance die onderweg was naar het ongeluk dat de file had veroorzaakt.

Op videobeelden, gemaakt door een weggebruiker in de file, is te zien hoe meerdere automobilisten midden op de snelweg rechtsomkeert maken om vervolgens de A13 te verlaten via een calamiteitendoorgang, een inrit voor hulpdiensten. Een andere automobilist had de slagboom van die doorgang omhoog gedaan. Een chaotische situatie ontstond waarbij tientallen weggebruikers kriskras door elkaar op de snelweg stonden, gebruik makend van de vluchtstrook voor hun alternatieve route.

Hierdoor werd de weg versperd voor een ambulance die met zwaailicht en sirene onderweg was naar het ongeval. Op de beelden is te zien dat de ambulancebroeders zichtbaar geïrriteerd zijn door het tafereel. Als de ziekenwagen loodrecht tegenover een andere auto komt te staan, opent de ambulancebestuurder zijn deur en gebaart naar politie, die inmiddels ook ter plaatse is. De automobilist keert dan snel weer om, waarop de ambulance zijn weg kan vervolgen.

De file werd veroorzaakt door drie auto's die op elkaar waren gebotst. De ambulance is ter plaatse gekomen maar er zijn geen meldingen van gewonden.

Rijkswaterstaat is niet blij met de actie. ,,Het is levensgevaarlijk en betreurenswaardig dat dit gebeurt," zegt een woordvoerder. ,,Deze mensen brengen zichzelf en andere weggebruikers in gevaar." Ook benadrukt de woordvoerder dat het openen van de slagboom van de calamiteitendoorgang streng verboden is. ,,De slagboom zit niet op slot, maar het is niet de bedoeling dat automobilisten die omhoog doen en tegen het verkeer in gaan rijden omdat ze geen geduld hebben. Helaas zien we het steeds vaker gebeuren dat weggebruikers de regels overtreden bij incidenten, met levensgevaarlijke situaties als gevolg."

De verkeersdienst twitterde vanmiddag beelden waarop te zien is hoe meerdere automobilisten de weg verlaten via de doorgang. ,,Wij kunnen alleen maar waarnemen en de politie inschakelen. Die treedt op en deelt bekeuringen uit."

Afgelopen juli nog veroorzaakten spookrijdende automobilisten nog chaos op de weg bij de Leidsche Rijntunnel in Utrecht. Ook toen reden tientallen weggebruikers tegen het verkeer in toen ze in de file kwamen na een ongeluk.


Bron: https://www.ad.nl/rotterdam/spookrijden ... ~acc0742e/

Ik vraag me dus oprecht af hoe mensen er op komen om te gaan keren op de snelweg en ook nog eens een ambulance te hinderen :?
En niet één persoon maar tientallen? Dan ben je toch vooral egoistisch bezig ipv na te denken?
Ik kan deze gedachtengang echt niet begrijpen en ben benieuwd naar de theoriën achter dit soort gedrag?
(En daarnaast hoop ik dat er flinke boetes zijn uitgedeeld :o )

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert


Ragdollcat
Berichten: 14664
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 19:27

Het gebeurd te vaak: te veel file en te lang stilstaan en of werk aan de weg en met vele omleidingen of langzaamverkeer......dan worden de mensen het meer dan zat en willen er gewoon wegwezen en via een andere route hun weg gaan vervolgen.

Het is en blijft ergerlijk en gevaarlijk wat deze domme mensen doen (onbeschoft en a-sociaal).

Mensen worden steeds brutaler en onbeschofter en doen dus lekker hun eigen zin als er iets is wat hun niet bevalt..........dat is het gewoon........al die dingen bij elkaar maakt dat ze zulke dingen doen.
Laatst bijgewerkt door Ragdollcat op 01-09-18 19:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Foaly

Berichten: 4812
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 19:29

Tja zodra één idioot over de dam is := snap ook niet hoe je het in je hoofd haalt, tuurlijk is het vervelend om in de file terecht te komen maar om dan maar midden op de snelweg om te keren, hoe levensmoe ben je dan :n

People like that…corporations like that, they have all the money, they have all the power, and they use it to make people like you go away. Right now, you're suffering under an enormous weight. We provide…Leverage

horsiegek

Berichten: 2357
Geregistreerd: 09-10-05
Woonplaats: Ergens tussen de paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 19:29

Ik kan alleen maar hopen dat er verschrikkelijk hoge boetes worden uitgedeeld.... helemaal gestoord. Ik vind het gebruiken van de vluchtstrook (als deze niet open staat) in file al achterlijk, maar omkeren en spookrijden dan ben je toch helemaal van de pot gerukt?

Instagram: Padier.art --> https://www.instagram.com/padier.art/
Je paard laten scheren? Stuur mij een pb!
https://www.facebook.com/paardenscheerservice/

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110622
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-09-18 19:30

Maar ook dat je dan een ambulance niet de mogelijkheid geeft om zsm bij een slachtoffer te zijn of die naar het ziekenhuis te brengen.
Je eigen haast is blijkbaar belangrijker dan een mensenleven? :?
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 01-09-18 19:31, in het totaal 1 keer bewerkt

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Sizzle

Berichten: 35658
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 19:30

Gewoon meteen het rijbewijs afnemen, stelletje aso‘s.

Getup

Berichten: 8247
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 19:31

Dat hoop ik ook, Horsiegek...


zo bejaard ben ik ook nog niet, maar heb het idee dat het hebben van respect en het kennen van normen en waarden gewoon niet meer bestaat tegenwoordig....

mirjamalvaro

Berichten: 14635
Geregistreerd: 19-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 19:34

Lijkt wel steeds vaker te gebeuren dit. :n

MT sporthorses, voor uw dressuur- en/of ponyveulens.

Anoniem

Re: Wat bezielt deze mensen in hemelsnaam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 19:37

Vooral die laatste auto die uitgebreid gaat keren voor de ambulance... Wat een staatsidioot :n Heb er geen goed woord voor over :n

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110622
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Wat bezielt deze mensen in hemelsnaam?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-09-18 19:39

En de audi die de politie ziet aankomen en dan schijnheilig weer de goede kant op gaat..

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

orkaan
Berichten: 3038
Geregistreerd: 27-09-06
Woonplaats: Everywhere

Re: Wat bezielt deze mensen in hemelsnaam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 19:41

Ik neem aan dat de kentekens genoteerd zijn? meteen een artikel 5 opleggen. (Ik verwacht dat er camera's hangen bij die slagboom..dus ze kunnen iedere sukkel opsporen..)

(= en flinke boete..en een verplichte cursus volgen..a 1000 euro..) zo leren mensen gevaarlijk en asociaal weg gebruik wel af.

Peetstap

Berichten: 2518
Geregistreerd: 10-12-11
Woonplaats: Noord Europa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 19:44

Audioot.. }>

Tja je ziet het niet alleen op de weg, maar overal, men denkt alleen maar aan zichzelf...
Als ik.... als ik.... als ikke... als ikke....

We zijn net terug van vakantie in stukje Scandinavië, daar gaat het er heel wat relaxter aan toe.
Dat respect voor elkaar begint daar al bij de opvoeding kinderen.

Als je maar lang genoeg poetst gaan alle haren uiteindelijk dezelfde kant op staan.

Esaqar

Berichten: 3178
Geregistreerd: 22-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 19:49

Moest bijna huilen toen ik die zwarte, platgedrukte 306 station zag staan...

Verder. Dit is iets wat je niet tegen kan gaan. Alles moet sneller, alles moet gehaaster, alles wordt drukker etc. Dit is iets wat ‘Nederland’ volgensmij zelf in de hand werkt.

Ben het er verder absoluut niet mee eens en ben zelf ook niet zo associaal om dit te doen. Deze mensen mogen, zoals al was gemeld door een mede bokker, een verplichte cursus + 1000 euro boete krijgen.

Goof

Berichten: 28732
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 19:59

Ik vind Nederlanders werkelijk randdebielen in het verkeer. Ongeduldig, gehaast, asociaal.
Ik verbaas me er altijd over in het buitenland hoe goed en vooral sociaal daar gereden wordt. Men moet eigenlijk verplicht eens een rondje Europa doen en leren inzien hoe het ook anders kan.

StillAngel

Berichten: 6166
Geregistreerd: 03-03-07
Woonplaats: Vlakbij Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 20:10

Goof schreef:
Ik vind Nederlanders werkelijk randdebielen in het verkeer. Ongeduldig, gehaast, asociaal.
Ik verbaas me er altijd over in het buitenland hoe goed en vooral sociaal daar gereden wordt. Men moet eigenlijk verplicht eens een rondje Europa doen en leren inzien hoe het ook anders kan.


Oh, die ervaring heb ik juist totaal niet met het buitenland. Neem alleen al Belgie. Daar rijden ze je gewoon met 140 voorbij waar je 100 mag etc.

Connie, oftewel in leuke buien: sponsje :D I will never forget you! Mijn lieve konijntje voor altijd in mijn hart..
01-09-2001
30-05-2010

Hutcherson

Berichten: 7326
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: Wat bezielt deze mensen in hemelsnaam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 20:16

Maar zo ontzettend veel mensen raken enorm verhit en geirriteerd tijdens het autorijden. Niet normaal, belachelijk. Niemand heeft ook nog maar iets voor elkaar over en waant zich onkwetsbaar en onoverwinnelijk in hun bolide.
Zeker als men in de file moet staan is het feest. De linkerbaan gaat sneller, hup gauw de auto op de linkerbaan geknald. Oh nu gaat de allerrechtse baan sneller, hup twee of drie banen in 1 keer door naa rrechts, zonder knipperlicht uiteraard.
Achteruit rijden op de vluchtstrook om toch die afrit nog te pakken zodat file vermeden wordt.
Men rijdt nog liever 3 uur om dan dat ze in de file moeten staan..
Daar krijg je hele egoistische taferelen van in het verkeer.
Zoiezo vind ik het cognitief vermogen van mening automobilist niet veel beter dan dat van een speelgoed aapje met bekkens.


Berdien

Berichten: 64499
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 20:25

Goof schreef:
Ik vind Nederlanders werkelijk randdebielen in het verkeer. Ongeduldig, gehaast, asociaal.
Ik verbaas me er altijd over in het buitenland hoe goed en vooral sociaal daar gereden wordt. Men moet eigenlijk verplicht eens een rondje Europa doen en leren inzien hoe het ook anders kan.


Mwah, wel eens in Ierland rond gereden? :D Daar is een richtingaanwijzer een hele dure accessoire schijnbaar en is de snelheidslimiet een suggestie, maar niet iets om je aan te houden.

Los daarvan, wat hier is gebeurd is echt bizar. Ik hoop dat bekend is wie er zo idioot is, en dat er de nodige gevolgen zijn voor deze automobilisten. Ik tik zelf een 60.000km per jaar af en wat je ziet op de weg... :n Mensen doen de meest idiote dingen om een paar seconden sneller aan te komen op de plaats van bestemming. Als ze dat al halen, want één stoplicht tegen en daar gaat je winst. Sneller en harder bestraffen.

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."

Supervixen

Berichten: 12810
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 20:27

Goof schreef:
Ik vind Nederlanders werkelijk randdebielen in het verkeer. Ongeduldig, gehaast, asociaal.
Ik verbaas me er altijd over in het buitenland hoe goed en vooral sociaal daar gereden wordt. Men moet eigenlijk verplicht eens een rondje Europa doen en leren inzien hoe het ook anders kan.


Ik heb in Mozambique gereden, daar is elke rit door de hoofdstad een soort zelfmoordmissie. Om het maar niet te hebben over rijden in het donker buiten de hoofdstad :wow: . Dan heb je helemaal een soort doodswens. Dan is Nederland echt heilig.

Maar goed, deze mensen hebben inderdaad een flinke boete en verplichte cursus nodig.
Ook als er een file staat op de snelweg voor een stoplicht verderop. Dat mensen alvast op de vluchtstrook gaan rijden omdat een kilometer verderop de afslag naar rechts is 8)7.

Life starts at the end of your comfort zone. Volg me op instagram @trail_running_tessa

Mama3
Berichten: 1805
Geregistreerd: 04-06-14

Re: Wat bezielt deze mensen in hemelsnaam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 20:38

Ongelofelijk. Ik heb er geen woorden voor.

Ik begreep vanmiddag op de radio dat ze vanwege de politie staking waarschijnlijk niet eens bekeurd worden.

Fitzroy

Berichten: 25090
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 20:43

Goof schreef:
Ik vind Nederlanders werkelijk randdebielen in het verkeer. Ongeduldig, gehaast, asociaal.
Ik verbaas me er altijd over in het buitenland hoe goed en vooral sociaal daar gereden wordt. Men moet eigenlijk verplicht eens een rondje Europa doen en leren inzien hoe het ook anders kan.


Off-topic: Over welke landen heb jij het dan :?
Ik kan alleen maar landen bedenken waar slechter gereden wordt dan hier. Scandinavië of zo waar geen kip rijdt?

Anyway, verleden week bij zo’n zelfde akkefietje kregen de automobilisten € 640,- boete. Dat zouden ze hier ook mogen doen.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110622
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Wat bezielt deze mensen in hemelsnaam?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-09-18 20:47

Volgens mij zag ik op het filmpje wel een agent kentekens opschrijven?
De boete hiervoor is idd minstens 640 euro, maar spookrijden, een ambulance hinderen, een wegversperring opheffen en rijden over de vluchtstrook moet bij elkaar toch meer zijn?

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 20:50

Cayenne schreef:
Maar ook dat je dan een ambulance niet de mogelijkheid geeft om zsm bij een slachtoffer te zijn of die naar het ziekenhuis te brengen.
Je eigen haast is blijkbaar belangrijker dan een mensenleven? :?


Zo was er ook een idioot die een reanimerende politieagent een vraag ging stellen. De mensheid word echt steeds zelfzuchtiger dN asocialer.

Fotografie:portfolio
Lau en de creatievelingen: podcast

Cowgirl

Berichten: 23736
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 20:52

Goof schreef:
Ik vind Nederlanders werkelijk randdebielen in het verkeer. Ongeduldig, gehaast, asociaal.
Ik verbaas me er altijd over in het buitenland hoe goed en vooral sociaal daar gereden wordt. Men moet eigenlijk verplicht eens een rondje Europa doen en leren inzien hoe het ook anders kan.


Kom eens een weekje op het griekse eiland skiathos rijden... dan zijn de nederlanders toch echt hele nette chauffeurs.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Simbaa
Berichten: 3962
Geregistreerd: 17-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 20:55

Cayenne schreef:
Volgens mij zag ik op het filmpje wel een agent kentekens opschrijven?
De boete hiervoor is idd minstens 640 euro, maar spookrijden, een ambulance hinderen, een wegversperring opheffen en rijden over de vluchtstrook moet bij elkaar toch meer zijn?


Waarvoor is de boete 640,-? :)
Ik kan me er overigens niets bij voorstellen dat je anderen zo hindert en eigenlijk ook in gevaar brengt.

Ghostattack

Berichten: 11237
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 20:56

Goof schreef:
Ik vind Nederlanders werkelijk randdebielen in het verkeer. Ongeduldig, gehaast, asociaal.
Ik verbaas me er altijd over in het buitenland hoe goed en vooral sociaal daar gereden wordt. Men moet eigenlijk verplicht eens een rondje Europa doen en leren inzien hoe het ook anders kan.

Mijn ervaring is juist dat we in Nederland nog aardig goed kunnen rijden, na 2 weken Italië weet ik wel zeker dat ze daar in ieder geval NIET kunnen rijden #)

Bizar dat mensen om durven te draaien op een snelweg. Sowieso al dat gehaast en wisselen van rijbanen in een file is compleet nutteloos. Je gaat er heus niet sneller van op je bestemming zijn 8)7 Maar ook nog een ambulance hinderen, dan ben je gewoon echt niet helemaal lekker :n


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _chou, Dacodaco, Fris, GabberGill, Kmbrly, LuCa88, Marigo, rien10, Sannens, verootjoo, vierhoef en 76 bezoekers