Nieuwe stal is ook nieuwe instructeur

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
trysteffy

Berichten: 3236
Geregistreerd: 31-05-12
Woonplaats: Zwaag

Nieuwe stal is ook nieuwe instructeur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-08-18 16:21

Sinds 2 weken staan wij op een nieuwe stal en ook gelijk hebben wij een nieuwe instructeur.
Vandaag onze eerste les gehad en wat ging dat fijn liep zo anders.
Double is een 13 jarige ruin mijn zelf opgeleiden paard we rijden nu M1 en mogen bijna M2 starten.


Hier een foto voor de les:


Afbeelding

En nou de foto’s tijdens de les:


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En ja het zou Double niet zijn om toch nog met zijn eerste les zijn boevige kant te laten zien:

Afbeelding


Dank jullie wel voor het kijken en als jullie nog tips hebben zijn ze altijd welkom!



Oehlala
Berichten: 4300
Geregistreerd: 02-08-09
Woonplaats: On my horse!

Re: Nieuwe stal is ook nieuwe instructeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 16:40

volgens mij zijn jouw beugels te lang, want overal sta je op je tenen en kun je je hak er niet uitdrukken. daardoor (lijkt het) rijdt je met een holle rug en kiep je iets naar voren.

Verder ziet het er vriendelijke uit!

Wat is er anders aan je nieuwe instructie tov de vorige?

trysteffy

Berichten: 3236
Geregistreerd: 31-05-12
Woonplaats: Zwaag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-08-18 16:58

NenaC schreef:
volgens mij zijn jouw beugels te lang, want overal sta je op je tenen en kun je je hak er niet uitdrukken. daardoor (lijkt het) rijdt je met een holle rug en kiep je iets naar voren.

Verder ziet het er vriendelijke uit!

Wat is er anders aan je nieuwe instructie tov de vorige?



De beugels hebben we een gaatje bij geprikt want als ik nog een gaatje korter ga zitten ga ik stoelzit zitten en nou hebben we nog een gaatje er tussen geprikt. Staan doen ik niet want mijn beugels vallen telkens uit het is echt mijn been ligging ik moet er zelf erg opletten dat ik dus mij hakken naar benen doe plaats van me been omhoog trek zelf heb ik het niet door.

Ik moest met deze les omdat ik altijd erg naar voren heb gezeten leren om naar achteren op het achterbeen te zitten om zo te zeggen en daar door zie ik ook op de foto’s dat ik een hole rug een beetje maak.

De andere kan niet hoger dan Z1 of Z2 les geven en deze wel. En ik stond ook bij me vorige ook op stal en had een beetje mot dat ik daardoor nieuwe zocht. En na 4/5 jaar les van de zelfde mag het ook wel eens een keer iemand anders

A_nouk

Berichten: 11632
Geregistreerd: 02-12-06

Re: Nieuwe stal is ook nieuwe instructeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 18:19

Ik verplaats dit topic naar RIJ ITP :)

BigOne
Berichten: 38191
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Nieuwe stal is ook nieuwe instructeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 18:24

Je valt idd naar voren , geen optie om de wrongen wat in te korten en iets schever te plaatsen zodat je gewoon echt goed kunt zitten ?

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Marocje
Berichten: 5600
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 18:27

Het valt mij idd meteen op dat je nogal op je doos zit. Maar wat onwijs fijn dat je een klik hebt met deze instructie! Tuurlijk kan niet alles meteen goed gaan, dat zou wat zijn :Y) .

En wat een boef, haha. Het werd iets te lastig voor hem?

KimD

Berichten: 20410
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Nieuwe stal is ook nieuwe instructeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 18:45

Dit kan toch niet fijn rijden? Ik denk dat ik nog nooit iemand zo extreem naar voren heb zien kiepen. Heb je nooit spierpijn? :oo

Wat zegt je instructeur hierover? Ik ben wel benieuwd hoe hij dit wilt 'bewerken'. Want doordat jij zo kiept gaat je been en alles alle kanten op.

Volgens mij als jij op je billen zou zitten je houding in een keer heel netjes is. Ik vraag me dan ook af hoe het eruit ziet met een gaatje korter, ondanks dat je zelf zegt dat je dan in stoelzit gaat zitten.


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

Marieke_963

Berichten: 364
Geregistreerd: 04-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 19:04

Wat een leuk paard!
Verder sluit ik me aan bij mijn voorgangers. Je beugels lijken op deze foto's toch wel te lang te zijn. Als je goed op je kont in het zadel zit, zonder dat je de beugels in hebt, waar hangen de beugels dan? Ik hou namelijk aan dat ze dan net een paar centimeter boven je voeten moeten zitten, zodat je ze in kan doen als je met je teen schuin naar boven wijst zeg maar (is het nog te volgen? :+ ). Wat je eventueel ook kan doen, is een keer je beugels uit doen, en dan zo even rondrijden en echt op je kont gaan zitten. Dan heb je even het gevoel weer. Als je dan je beugels weer aandoet, merk je waarschijnlijk dat dat toch minder prettig zit en dat ze wat korter moeten :).

Wat fijn dat de nieuwe instructie iig bevalt! :)

'Don't let the world change your smile, let your smile change the world' [o]
F14+3
F15+0

trysteffy

Berichten: 3236
Geregistreerd: 31-05-12
Woonplaats: Zwaag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-08-18 19:09

bigone schreef:
Je valt idd naar voren , geen optie om de wrongen wat in te korten en iets schever te plaatsen zodat je gewoon echt goed kunt zitten ?



Nee dat gaat niet zo is het zadel gemaakt.
Dit zadel geeft je trouwens wel een gedwongen zit.
KimD schreef:
Dit kan toch niet fijn rijden? Ik denk dat ik nog nooit iemand zo extreem naar voren heb zien kiepen. Heb je nooit spierpijn? :oo

Wat zegt je instructeur hierover? Ik ben wel benieuwd hoe hij dit wilt 'bewerken'. Want doordat jij zo kiept gaat je been en alles alle kanten op.

Volgens mij als jij op je billen zou zitten je houding in een keer heel netjes is. Ik vraag me dan ook af hoe het eruit ziet met een gaatje korter, ondanks dat je zelf zegt dat je dan in stoelzit gaat zitten.


Als ik door ga zitten ziet het er sowieso bij mij anders uit dat zeggen heel veel deze les heb ik voornamelijk licht gereden en de fotograaf ging weg toen ik pas ging doorzitten.

Hij zegt ieder geval dat ik nu moet blijven denken dat ik niet op de voorhand ga zitten maar op het achterbeen zo moet ik het gaan leren ieder geval en vond ik wel een goeie tip van blijf denken dat je op die achterbeen zit. Ik heb ieder geval nooit spierpijn gehad.


Marocje schreef:
Het valt mij idd meteen op dat je nogal op je doos zit. Maar wat onwijs fijn dat je een klik hebt met deze instructie! Tuurlijk kan niet alles meteen goed gaan, dat zou wat zijn :Y) .

En wat een boef, haha. Het werd iets te lastig voor hem?


Nou precies en anders zou je ook niet blijven lessen haha.
Dat op me doos zitten mijn oude instructeur zei altijd van je moet een beetje op je doos gaan zitten en vandaag kreeg ik dus een andere tip die ik toch wel beter vond.

Ja het werd iets lastig voor hem hij loopt liever op de voorhand dan op de achterhand dus moest hem iets corrieceren dat hij een paar bokkensprongen deed haha

iirrssjjee

Berichten: 5936
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 19:13

Ik sluit me aan bij de rest.... Het lijkt wel alsof je in verlichte zit rijd... Ik zou toch proberen om je beugels een gaatje korter te doen. Wat zegt de instructeur van je zit?

trysteffy

Berichten: 3236
Geregistreerd: 31-05-12
Woonplaats: Zwaag

Re: Nieuwe stal is ook nieuwe instructeur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-08-18 19:25

Dit is een foto van mei toen had ik me beugels een gaatje korter

Afbeelding

Tevens ben ik wel in in juni van een pony afgevallen waardoor ik me rug had gekneusd ik weet niet of dat ook daar door kom omdat ik me rug toen die tijd niet wou belasten en was eigenwijs om na een week weer op double te gaan...

Mijn instructeur zegt voor nu van probeer nu te denken dat je op de achterhand/been gaat zitten donderdag hebben we weer les ieder geval ik wil voor nu iedere week ieder geval lessen en later om de week.

floorsil

Berichten: 2641
Geregistreerd: 22-10-04

Re: Nieuwe stal is ook nieuwe instructeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 19:38

Vind dat op deze laatste foto een beter zit te zien is. Zie helemaal geen stoelzit. Verder veel plezier op je nieuwe stal een instructeur. Vind dat jr ook een leuke pony hebt.

Myca

Berichten: 6264
Geregistreerd: 10-08-08
Woonplaats: Midwoud

Re: Nieuwe stal is ook nieuwe instructeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 19:52

Grappig, ik heb dezelfde instructeur.
Het gaat vast goed komen met jullie laatste puntjes.
En het is al eerder gezegd, maar je beugelriemen een gaatje korter zou volgens mij veel prettiger rijden.

[center]Het is de tegenwind die de vlieger doet stijgen.

Oehlala
Berichten: 4300
Geregistreerd: 02-08-09
Woonplaats: On my horse!

Re: Nieuwe stal is ook nieuwe instructeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 19:55

op de foto ziet het er beter uit. daar heb je geen stoel zit en je moet niet op je doos zitten maar op je zitbeenknobbels.

Lynn_Nikita

Berichten: 25452
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 19:57

Net je onderschrift foto`s bekeken en daar doe je dat ook al zo erg en werd dat ook al genoemd in het topic
je onderbenen liggen ver naar achteren en je bovenlichaan leunt naar voren, je zit niet op je billen maar op je doos. Kan toch nooit lekker zitten?

Veel plezier op je nieuwe stal en met je nieuwe instructrice

trysteffy

Berichten: 3236
Geregistreerd: 31-05-12
Woonplaats: Zwaag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-08-18 20:25

Myca schreef:
Grappig, ik heb dezelfde instructeur.
Het gaat vast goed komen met jullie laatste puntjes.
En het is al eerder gezegd, maar je beugelriemen een gaatje korter zou volgens mij veel prettiger rijden.



Ah leuk! Mijn nicht had ook altijd les van hem als ze tijd heeft nog steeds.



Ik hoop dat ik met deze instructeur mijn houding ook kan verbeteren dit was dan de eerste les dan is het voor iemand natuurlijk ook eerst even kijken hoe en wat maar hoop dat we straks vaker van hem les hebben dat het allemaal anders gaat uitzien

Amado7

Berichten: 10727
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Re: Nieuwe stal is ook nieuwe instructeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 20:29

De onderstaande foto vind ik je 100x beter zitten! En ik zou je zelfs nog liever iets in stoelzit zien zitten dan de foto s in de opening van het topic!

Wat een leuk paard :) puntjes geef je zelf al aan. En fijn dat je een nieuwe fijne instructeur heb gevonden, succes met de nieuwe weg!

Niet perfect is ook goed

Debbie00

Berichten: 1674
Geregistreerd: 30-12-07

Re: Nieuwe stal is ook nieuwe instructeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 21:04

Ik zou de beugels ook een gaatje korter doen. En dan goed op je zitbeenknobbels gaan zitten.
Op de onderste foto zie ik geen stoelzit.

Life is like a box of chocolates, you never know what you're gonna get

trysteffy

Berichten: 3236
Geregistreerd: 31-05-12
Woonplaats: Zwaag

Re: Nieuwe stal is ook nieuwe instructeur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-09-18 09:13

Ik ga vandaag proberen met een gaatje korter :)

Jolliegirl

Berichten: 32953
Geregistreerd: 18-07-04

Re: Nieuwe stal is ook nieuwe instructeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 09:20

Wat een prachtig dier. Hier kan je nog ver mee komen want je rijd netjes.
Beugels een gaatje korter idd en zitten op je zitbeenknobbels.

Stukjes zonder beugel kunnen je hierbij helpen.

Succes!

ontherun
Berichten: 4958
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 09:30

Wat een leuk dier zeg! Ik zie inderdaad op de foto's dat hij graag op zijn voorhand loopt, maar daar duw jij hem ook naartoe met jou houding. Als jij echt op je kont gaat zitten, echt zitten, niet dit halve staan, dan wordt hij ook minder de grond in geduwd van voor waardoor het hele plaatje compleet zal veranderen. Naast dat je dus inderdaad niet op je kont zit heb ik het idee dat je je bovenbenen tegen de wrong aanduwt en een beetje klemt, om maar balans te houden. Maar daardoor kiept je bovenlijf dus naar boven en gaan je onderbenen naar achter en alle kanten op. En dan ga jij nog meer klemmen want je hebt nog meer het gevoel van onbalans, wat dus eigenlijk veroorzaakt wordt van je eigen houding. Ook in dit zadel kun je echt wel diep zitten, maar dan moeten de wrongen je wel passen. Ben benieuwd hoe het eruit ziet met kortere beugels!

trysteffy

Berichten: 3236
Geregistreerd: 31-05-12
Woonplaats: Zwaag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-09-18 10:54

Santigo_ schreef:
Wat een leuk dier zeg! Ik zie inderdaad op de foto's dat hij graag op zijn voorhand loopt, maar daar duw jij hem ook naartoe met jou houding. Als jij echt op je kont gaat zitten, echt zitten, niet dit halve staan, dan wordt hij ook minder de grond in geduwd van voor waardoor het hele plaatje compleet zal veranderen. Naast dat je dus inderdaad niet op je kont zit heb ik het idee dat je je bovenbenen tegen de wrong aanduwt en een beetje klemt, om maar balans te houden. Maar daardoor kiept je bovenlijf dus naar boven en gaan je onderbenen naar achter en alle kanten op. En dan ga jij nog meer klemmen want je hebt nog meer het gevoel van onbalans, wat dus eigenlijk veroorzaakt wordt van je eigen houding. Ook in dit zadel kun je echt wel diep zitten, maar dan moeten de wrongen je wel passen. Ben benieuwd hoe het eruit ziet met kortere beugels!



Ja als ik hem lange teugel wil geven of lang en laag wil laten lopen ga ik automatisch “extreem” mee naar voren zonder dat ik het door heb. Daar door ben ik wel blij dat ik nu een bak met spiegels heb.

Over een paar weken zal ik nog een topic wel maken voor de gene die nieuwsschierig zijn met korte beugels en hoe we dan zitten kijken of jullie dan weer verbetering dan zien:)

moorcats

Berichten: 353
Geregistreerd: 04-05-11
Woonplaats: Zaandam

Re: Nieuwe stal is ook nieuwe instructeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 00:16

Dit zadel is gewoon niet geschikt voor jou, als de beugels een gaatje korter zou doen; wat wel nodig is om je hakken uit te kunnen drukken en je onderbeen op de juiste plek te houden, dan komt je knie OP de wrong te liggen in plaats van tegen de wrong, om je knie dan aan te kunnen leggen, moet je verder naar achter gaan zitten en kom je op de lepel te zitten waardoor je idd een stoelzit creeert. Dit zadel zal je echt geen betere zit kunnen geven, hoe dan ook!

Hannanas
Berichten: 13008
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 00:37

trysteffy schreef:
Santigo_ schreef:
Wat een leuk dier zeg! Ik zie inderdaad op de foto's dat hij graag op zijn voorhand loopt, maar daar duw jij hem ook naartoe met jou houding. Als jij echt op je kont gaat zitten, echt zitten, niet dit halve staan, dan wordt hij ook minder de grond in geduwd van voor waardoor het hele plaatje compleet zal veranderen. Naast dat je dus inderdaad niet op je kont zit heb ik het idee dat je je bovenbenen tegen de wrong aanduwt en een beetje klemt, om maar balans te houden. Maar daardoor kiept je bovenlijf dus naar boven en gaan je onderbenen naar achter en alle kanten op. En dan ga jij nog meer klemmen want je hebt nog meer het gevoel van onbalans, wat dus eigenlijk veroorzaakt wordt van je eigen houding. Ook in dit zadel kun je echt wel diep zitten, maar dan moeten de wrongen je wel passen. Ben benieuwd hoe het eruit ziet met kortere beugels!



Ja als ik hem lange teugel wil geven of lang en laag wil laten lopen ga ik automatisch “extreem” mee naar voren zonder dat ik het door heb. Daar door ben ik wel blij dat ik nu een bak met spiegels heb.

Over een paar weken zal ik nog een topic wel maken voor de gene die nieuwsschierig zijn met korte beugels en hoe we dan zitten kijken of jullie dan weer verbetering dan zien:)


Ik denk niet dat je dat doet om extreem je paard ruimte te geven, dat meeduiken als je lange teugel geeft. Ik denk namelijk dat je dan door vierende teugels je houvast kwijt bent en dan niet meer kunt compenseren.

Heb je de kans om een ander passend zadel te lenen? Eens kijken hoe je dan gaat zitten. Ik denk namelijk dat dit zadel jou geen goed doet, en daardoor je paard ook niet.

Niet banketstaaf maar poetsen.

MarjanB

Berichten: 16415
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Nieuwe stal is ook nieuwe instructeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 03:20

Probeer je bekken eens te kantelen door je navel in te trekken zeg maar. Dit kan je thuis ook oefenen. Verder zou je ook naar de fysio kunnen gaan om dat te oefenen vooral als je laatst gevallen bent.

Denk ook dat dit zadel niet geschikt is voor je. De wrongen niet maar ook lijkt je zadel een maatje te klein.

Life is a balance of holding on, and letting things go…


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Tijn8 en 46 bezoekers