Nieuwe badkamer, hoe beginnen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
moonsparkle
Berichten: 21705
Geregistreerd: 21-03-05

Nieuwe badkamer, hoe beginnen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-18 13:14

Oke we hebben nog niet genoeg gespaard, maar het is wel het eerst volgende wat we aan het huis willen laten doen. We hebben de rest van het huis zelf verbouwd, maar de badkamer zie ik echt niet zitten ook omdat diegene die ons mee hielp met het verbouwen nu wel genoeg heeft geholpen en omdat je met een badkamer gewoon niet wilt dat het heel lang duurt.

Hoe zijn jullie destijds begonnen? Zijn jullie langs winkels gegaan waar ze alles voor je doen of bijvoorbeeld via werkspot of een andere manier van een klusjesman huren? En hebben jullie dan bijvoorbeeld zelf de inkoop gedaan? Is er nog iets wat uiteindelijk tegenviel of wat je miste na de verbouwing?

Aranel
Berichten: 20199
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 13:22

Wij zijn bij Sani4all in Zwolle geweest, hebben alles daar laten ontwerpen en zij hebben een externe monteur (tenminste, onze vestiging) die echt alles doet behalve het tegelen, maar daar heeft hij dan weer een kennis voor die dat doet. Een paar weken later zijn we weer langs geweest, wat kleine wijzigingen aangebracht en de vloertegels hebben we nu bij Hornbach gekocht ipv bij hen en dat was geen probleem.
Ik zou je zeker aanraden om via de sanitair winkel iemand te zoeken voor het monteren en leidingwerk e.d. ipv via een site als werkspot. Bij onze keuken verbouwing hadden we voor elke klus een andere persoon en om dat een beetje goed af te stemmen is toch best een karwei. Dit was uiteindelijk natuurlijk wel iets goedkoper, maar dat kwam ook omdat dat allemaal via via gegaan is en dit geen echte klusbedrijven waren.

Tot nu toe dus erg tevreden over Sani4all. Wij hebben een behoorlijk grote badkamer en zijn, inclusief installatie, tegelen en een groot hoekbad enz helemaal klaar voor net geen 10.000 euro.
Als het goed is wordt hij in oktober geplaatst.
Laatst bijgewerkt door Aranel op 31-08-18 13:25, in het totaal 1 keer bewerkt

moonsparkle
Berichten: 21705
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-18 13:25

Dat vind ik best meevallen ook inclusief slopen? Heb je een idee hoe groot je badkamer is? Met bad en douche?

Aranel
Berichten: 20199
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 13:27

Slopen gaat mijn man zelf doen maar dat valt qua werk mee verwacht hij, hij kan de tegels gewoon laten zitten want daar kunnen ze overheen tegelen :D
Onze badkamer is iets meer dan 8 vierkante meter in oppervlakte.

Goof

Berichten: 28760
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 13:30

Ik ben ook al tijden bezig met bedenken wat ik wil.
De badkamer is piepklein en heeft bovendien een schuin dak. Ik heb inmiddels wel zelf bedacht wat ik wil qua indeling en heb contact met een klusser om mee te denken met de praktische dingen.

moonsparkle
Berichten: 21705
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-18 13:30

Oja dat is best groot inderdaad, slopen durf ik ook niet zelf, de tegels zitten op een gipswand die er dan misschien ook wel uit moet :( overheen tegelen ben ik niet zo'n fan van, zonde van de ruimte en in de keuken komen we er 3 lagen van de vorige bewoners afhalen.

moonsparkle
Berichten: 21705
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-18 13:34

Goof schreef:
Ik ben ook al tijden bezig met bedenken wat ik wil.
De badkamer is piepklein en heeft bovendien een schuin dak. Ik heb inmiddels wel zelf bedacht wat ik wil qua indeling en heb contact met een klusser om mee te denken met de praktische dingen.



Die van ons is nog redelijk groot, ik denk dat er een douche en bad in past, maar ik moet ook nog uitvogelen hoe dan

Babsiej

Berichten: 6236
Geregistreerd: 23-09-02
Woonplaats: Aan het eind van de wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 13:36

Wij zijn nu ook bezig met badkamer en toilet vervangen. Wij zijn bij sanidirect geweest. 3D rekening gemaakt enzo. Ook bezig met offertes met nummers via hen gekregen.

Wij komen voor badkamer en toilet incl montage en slopen toch wel rond de 22000 uit.

moonsparkle
Berichten: 21705
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-18 13:39

En over wat voor afmeting hebben we het dan? Daar schrik ik namelijk wel van. Ik wil als max eigenlijk 15000 sparen maar liever minder uitgeven.

Matheno

Berichten: 7941
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Re: Nieuwe badkamer, hoe beginnen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 14:32

Wij waren 5600 kwijt voor onze extra badkamer + toilet op de bovenverdieping.
Er lag nog geen waterleiding naar boven dus dit is ook gelegd door degene die alles geplaatst heeft.

Alle onderdelen hebben we zelf los gekocht en via veilingen etc.

moonsparkle
Berichten: 21705
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-18 14:35

En hoe heb je diegene gevonden?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110639
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Nieuwe badkamer, hoe beginnen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 14:46

TS, je kunt het zo luxe maken als je zelf wilt, maar dan gaat de prijs ook omhoog natuurlijk.
Wij hebben het vorig jaar laten doen toen we ons huis kochten waar een badkamer uit het jaar nul in zat.
Voor slopen en opnieuw opbouwen (wc, wastafel, meubel, verwarmingselement, douche en ligbad) waren we bijna 12.500 euro kwijt. Dat was ook ons bouwbudget.

Matheno

Berichten: 7941
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 14:46

moonsparkle schreef:
En hoe heb je diegene gevonden?


Mond op mond reclame, ik woon in een dorp ..

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110639
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Nieuwe badkamer, hoe beginnen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 14:49

Wij hebben het via SaniSale gedaan. Hele fijne winkel!
Alleen over de aannemer hadden we klachten, maar daar kon SaniSale verder niet zoveel aan doen.

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 14:49

Wij hebben een nieuwbouwhuis gekocht en de badkamer casco laten opleveren. Via badkamerzaken vond ik het allemaal belachelijk duur. Ook vond ik het advies en de keuzemogelijkheden maar matig. Maar eerlijk is eerlijk, wij kunnen niet onderhandelen, dus de prijs kan best lager.
Uiteindelijk via, via iemand die de badkamer plaatst voor een mooie prijs. Wij komen uiteindelijk uit op €6000,- voor kleine badkamer, met bad, wastafelmeubel en toilet. Wel hebben we zelf alle spullen ingekocht, wat natuurlijk wel wat extra gedoe oplevert. Maar het scheelt €4000-€6000 met wat de badkamerzaken als prijsopgave deden en nu is de badkamer echt naar onze smaak.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110639
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Nieuwe badkamer, hoe beginnen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 14:50

Probeer bij een sanitaire winkel ook altijd wat te onderhandelen.
Vaak kan er best nog flink wat van de prijs af.

moonsparkle
Berichten: 21705
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-18 14:58

Wij hadden het met de keuken zo gedaan dat we de kastjes en het blad bij de keuken winkel hadden gekocht en de apparatuur los, dat scheelde toen ook heel veel. En dat we het zelf konden monteren.

Ik ga eens even meten zo misschien hebben jullie ook nog tips voor de indeling.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110639
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Nieuwe badkamer, hoe beginnen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 15:01

Ik zou ook zeker verschillende offertes opvragen om te vergelijken. Het kan zo flink wat geld schelen!

Serendipity1

Berichten: 6044
Geregistreerd: 13-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 15:49

Cayenne schreef:
Ik zou ook zeker verschillende offertes opvragen om te vergelijken. Het kan zo flink wat geld schelen!


Goede tip, maarrr onthoud dat een offerte maken voor een badkamer echt wel een pleur werk is. Misschien dat het voor grote bedrijven niet zoveel uit maakt, maar het is aardig om dit bij kleine zelfstandigen in je achterhoofd te houden.

raket

Berichten: 4082
Geregistreerd: 07-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 15:50

We zijn eerst gaan kijken wat we wilden. Bij de winkel waar wij de mooiste dingen vonden, x2O installeren ze niet.
Ik heb aan iemand gevraagd met een nieuwe, mooie badkamer wie het had gedaan.
Hij is komen kijken, heeft wat adviezen gegeven en een offerte gemaakt.
Hij werkt met loodgieter en elektricien samen en zou in 2 weken klaar zijn ongeveer.
Tegels hebben we van de praxis.
Er zijn ook winkels die via de computer alles laten zien hoe het wordt.
Wij hebben een kleine badkamer en blijven ruim onder de 10 duizend.

moonsparkle
Berichten: 21705
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-18 15:51

Sorry maar daar hou ik echt geen rekening mee want de beste en meest betaalbare kies je toch uit, dan moeten ze toch gewoon met iets goeds komen zodat ik hun verkies boven een ander?

Hevonen

Berichten: 5609
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Re: Nieuwe badkamer, hoe beginnen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 16:08

Onze badkamer was al 20 jaar aan vervanging toe, maar omdat ik daar geen geld voor had heeft het zo lang geduurd. Eind vorig jaar hebben we in de schuur (huis en schuur zijn een geheel) een nieuwe aanbouw laten plaatsen, met daarin behalve een bijkeuken, ook een badkamer. Ik heb een aannemer daarvoor benaderd en hij heeft alle werk gedaan, terwijl ik alle afwerkingsmaterialen (verlichting, sanitair, tegels, haken, ventilator etc etc) leverde en betaalde. Ik heb veel (o.m. drie kranen - dubbele wastafelmengkranen en douchemengkraan), handdoekradiator, wastafelmeubel) tweedehands of uit de afprijsbak/koopjeshoek gehaald. Andere dingen, zoals doucherek, gordijn, regendouche met handdouche, veiligheidsgrepen, wc-rolhouder en -borstel, prullenbak, wasmand, etc. besteld bij Lidl. Sommige dingen, zoals spotjes, spiegel, 'ledplankenstrips' e.d. bij Ikea gekocht en alle tegels, sierrranden, wc-pot etc bij de Bauhaus. Al met al (tegels op vloer en alle muren tot aan plafond) aan materiaal ongeveer 2000 euro kwijt geweest. Ik kan niet zeggen wat het arbeidsloon was, want het ging om drie ruimtes ineen, waar alles (water-aan en afvoer, elektra en verwarming) nog moest worden aangelegd.

Maar door op aanbiedingen, afprijzingen en marktplaats te letten kun je heel veel besparen. De regendouche van de Lidl kostte bijvoorbeeld 29,95 en werd door de installateur als erg netjes en stevig beoordeeld. Hij had er pas een geïnstalleerd van 180 euro en die was veel slechter vertelde hij. Die dingen zijn overal erg duur.

Suzanne F.

Berichten: 49173
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 16:16

Als je zelf opslag hebt ergens ben je het goedkoopst uit door zelf de materialen in te kopen. Steeds ergens in de sale dingen halen. Badkamermeubel, tegels, douche etc. Die kan je vaak met bepaalde acties ontzettend goedkoop op de kop tikken. Maar dan moet je ze wel kunnen opslaan. En dan iemand apart vinden die de badkamer installeert.

Maar als je het snel wilt, je geen opslag hebt en zelf niet handig bent dan kan je beter naar een sanitair speciaalzaak en alles laten doen. Maar dan betaal je wel meer.

moonsparkle
Berichten: 21705
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-18 17:09

Afbeelding

Dit is hoe het er nu uit ziet. Er zit een raampje achterin. Aan die muur ernaast hangt nog zo'n handdoeken stang en daarboven een radiator. Ik vind het vooral zo zonde dat hoe ik ook puzzel het oppervlak in het midden blijft kaal, maar bij de wanden eigenlijk ruimte te kort. Ik wil dus een bad en een douche.

BigOne
Berichten: 38193
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 18:19

Kun je het toilet verplaatsen ? Want dan zou ik een mooie inloopdouche maken op de plek waar nu ook de douche zit maar dan het bad naar de andere hoek en inloopdouchemet de korte kant er tegen aan. En dan aan de andere kant een mooi groot badmeubel met dubbele wasbak en toilet in uiterste hoek bij achterwand met muurtje ertussen . Denk dat je met deze afmetingen juist veel mogelijkheden hebt.