Wat nemen jullie mee op buitenrit?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Daihyo

Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Wat nemen jullie mee op buitenrit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-08-18 07:42

Daar ben ik wel nieuwsgierig naar eigenlijk. Misschien vergeet ik wel eens iets.

Ik heb 2 soorten buitenritten. Minder dan 3 uur (< 20km) en meer dan 3 uur (>20km).
Bij de buitenritten die minder dan 3 uur duren (meestal tussen de 1 en 2 uur):
- paard heeft gewoon zadel en hoofdstel om, met touwteugels. Aan het zadel hangt een tag met mijn telefoonnummer en de vergunning van Natuurmonumenten.
- tasje met telefoon en sleutel van stal: https://www.decathlon.nl/p/tas-2-draagm ... 67&c=ZWART. Ideaal! Verschuift niet en hangt op je buik of rug. Bij mij op mijn buik, want dan kan ik onderweg nog oortjesfoto's maken :D
- zweepje
- vliegendeken als dat nodig is

Bij de buitenritten meer dan 3 uur:
- halsterhoofdstel ipv gewoon hoofdstel, rest hetzelfde
- tasje met telefoon en sleutel
- zweepje
- zadeltassen met daarin:
- hoevenkrabber
- extra set touwteugels
- kaartje van de omgeving
- eten en drinken voor mij
- appel en een handje zwarte haver voor paardlief
- klein flesje gevuld met vliegenspray in de zomer

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!


Ibbel

Berichten: 48932
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Wat nemen jullie mee op buitenrit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 08:20

Telefoon, autosleutels en autopapieren (ik ga altijd met de trailer weg) is alles wat ik bij me heb. Als het heel heet is nog een flesje water.

limilou

Berichten: 801
Geregistreerd: 09-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 08:26

paard heeft gewoon hoofdstel om met touwteugels
verder
-zadeltas
-hoevenkrabber
-uitklapbaar drinkbakje voor paard bij lange ritten
-flesje water voor paard
-flesje water voor mij
-mueslireep
-appel voor paard
-zweepje
-telefoon en gopro

MarliesV

Berichten: 15148
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Wat nemen jullie mee op buitenrit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 08:42

Normale ritten: telefoon, tag aan het zadel en een flesje water in een bidonhouder van Dabo Design (of geen of 2, afhankelijk van de temperatuur).

Lange ritten: idem maar dan neem ik vaak een vestje oid mee, heb van die klipjes van Dabo voor aan het zadel, daar kan een deken aan (naar les de reflectiedeken voor de terug weg of fleece), maar ook jassen/vestjes en andere zaken.
Dan neem ik een vest/jasje met zakken die dicht kunnen en stop ik daar wat te eten in voor mezelf.

Paardlief wil niet drinken onderweg (wij komen waterplaatsen tegen) en eten kan ze wel van het gras.

(wij rijden overigens bitloos, dus ik doe alleen de neusriem los en dan kan ze eten/drinken tijdens de pauze)

Mochten we echt een stop maken, dan ben ik vaak met iemand die ment mee of is er een fietser mee, dan neem ik een halster en touw mee om haar vast te kunnen zetten.

Life is short....SMILE while you still have teeth!

ladyrosa

Berichten: 677
Geregistreerd: 27-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 09:01

Ik heb graag vanalles bij mij voor de zekerheid. Helaas ook al een aantal dingen nodig gehad, dus neem het nu altijd mee. Sommigen vinden het overdreven maar ik vind, Better safe than sorry.

Paard: zadel, hoofdstel, martingaal, extra teugel naast m'n gewone teugel, extra beugelriem om de hals, peeskappen+springschoenen om, in de zomer vliegendeken. Halstertouw opgerold en aan de martingaal geklikt
Zelf: natuurlijk cap, rugprotector, telefoon, sleutels van stal, heuptasje met daarin: zakdoekjes, betadine, Verband, pleisters, tekentang, dextro, gaasjes, hoevenkrabber, stanleymes, strotouwtje, touwhalster

Edit: ik wil nog zo'n tag met telefoonnummer in geval van nood, maar ben daar nog naar op zoek

Suzy B+14 L1+9
Pleun bijna zadelmak
Jip
Batricia 26-03-2006 - 20-11-2018

Live the life you love and love the life you live

mika11

Berichten: 11091
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Re: Wat nemen jullie mee op buitenrit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 09:05

Dat tasje van de decathlon lijkt me inderdaad handig!
Ik heb nu zo'n heuptasje voor in de zomer, maar zit niet altijd fijn.

Verder neem ik altijd een telefoon mee.
En een tang :')
Mijn vader is op de één of andere manier gerustgesteld als ik een tang mee neem.
Hij vraagt regelmatig of ik de tang wel mee neem.
Stel dat mijn paard vast komt te zitten in draad, kan ik het los knippen.

MarliesV

Berichten: 15148
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Wat nemen jullie mee op buitenrit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 09:11

Ladyrosa, ik heb van die dogtags besteld, silencer er aan en die aan het zadel gemaakt. (bijvoorbeeld hier te bestellen: https://www.dog-tag.nl/)

Heb er ook 1 voor mezelf maar die vergeet ik regelmatig. Heb wel altijd telefoon en rijbewijs mee. Dan weten ze iig wie ik ben en heb ICE nummers onder noodoproep in mijn telefoon staan.

Life is short....SMILE while you still have teeth!


nine1987

Berichten: 8315
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 09:13

ladyrosa schreef:
Ik heb graag vanalles bij mij voor de zekerheid. Helaas ook al een aantal dingen nodig gehad, dus neem het nu altijd mee. Sommigen vinden het overdreven maar ik vind, Better safe than sorry.

Paard: zadel, hoofdstel, martingaal, extra teugel naast m'n gewone teugel, extra beugelriem om de hals, peeskappen+springschoenen om, in de zomer vliegendeken. Halstertouw opgerold en aan de martingaal geklikt
Zelf: natuurlijk cap, rugprotector, telefoon, sleutels van stal, heuptasje met daarin: zakdoekjes, betadine, Verband, pleisters, tekentang, dextro, gaasjes, hoevenkrabber, stanleymes, strotouwtje, touwhalster

Edit: ik wil nog zo'n tag met telefoonnummer in geval van nood, maar ben daar nog naar op zoek


Ik heb daarvoor van die gekleurde dingetjes voor aan je sleutelbos..

Zeeman €0.79 voor een zakje van 10 stuks..

Heb 1 aan het zadel en 1 aan het hoofdstel..

<3 Sneakers <3

joey2010

Berichten: 4345
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 09:15

Ik neem altijd een heuptas mee met daarin mijn telefoon en n hoevenkrabber.
Voor paard rol ik n touw halster en halstertouw samen op en klip hem aan mijn westernzadel vast.
Ik rij bitloos.
Wanneer ik een lange rit ga ( 3 uur +) dan bevestig ik een zadeltas aan t paard met n flesje drinken en wat eten. En natuurlijk mijn hond :)

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 09:16

Sleutels, ID, telefoon en een sterk zakmes. Af en toe heb ik een gopro op m'n hoofd staan. Als we gaan rijden waar een vergunning nodig is natuurlijk de penning/vergunning, oh en een fototje van de kaart als ik t terrein niet ken, altijd handig :)

Daihyo

Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-08-18 09:31

Barbet schreef:
Dat tasje van de decathlon lijkt me inderdaad handig!
Ik heb nu zo'n heuptasje voor in de zomer, maar zit niet altijd fijn.

Verder neem ik altijd een telefoon mee.
En een tang :')
Mijn vader is op de één of andere manier gerustgesteld als ik een tang mee neem.
Hij vraagt regelmatig of ik de tang wel mee neem.
Stel dat mijn paard vast komt te zitten in draad, kan ik het los knippen.

Ja een heuptasje gaat schuiven enzo. Een stalgenoot had zo'n tasje, echt super handig! Blijft goed zitten en zit totaal niet in de weg.
Een tang :')

Voor een tag heb ik ook een hondentag laten maken. Ringetje van een sleutelhanger eraan en je kunt 'm zo aan je zadel vast maken.

Oh ja, een klein zwitsers zakmes heb ik ook nog in mijn zadeltas zitten.

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

L_iek
Berichten: 9665
Geregistreerd: 11-01-07

Re: Wat nemen jullie mee op buitenrit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 09:34

Mijn telefoon. Meer eigenlijk niet.

Sure_lee

Berichten: 10350
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 09:36

Ik heb in mijn zadeltassen standaard een hoevenkrabber, ehbo kit, scherp mes en strotouwtjes zitten.
Verder wat water. Soms ook wat te eten voor mezelf maar meestal pauzeren we ergens

Daihyo

Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Wat nemen jullie mee op buitenrit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-08-18 09:38

En hoe lang zijn jullie ritten dan?
Want voor een rit van een uurtje is telefoon en sleutel van stal voor mij ook echt voldoende.
Maar bij echt lange ritten neem ik toch liever wat meer mee.

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Sure_lee

Berichten: 10350
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: Wat nemen jullie mee op buitenrit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 09:40

Meestal tussen de 3 en 6 uur.

Hafje81
Berichten: 222
Geregistreerd: 28-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 09:41

wat ik meeneem hangt van het weer en de lengte van de rit af.

- een multitool
- een hoevenkrabber
-paard heeft touwhalster onder zijn hoofdstel aan
- een halstertouw
- bij koud/regenachtig weer: extra trui voor mezelf, regenjas, deken voor paard (voor tijdens een stop), een hoes voor over mijn zadel, een regenbroek
- Bij heet weer: vliegenmiddel in de vorm van een roller, waterflesje
- geldbeugeltje
- in een heuptasje heb ik mijn gsm en sleutel van de trailer steken
- paardensnoepjes
- pakje papieren zakdoekjes
- eten voor mezelf
- mijn gps op mijn arm (of in een jaszak als een trui met zakken of jas aanheb)
- soms een opvouwbaar afwasbakje dat ik kan openvouwen zodat ik in een riviertje water kan scheppen voor de paarden tussendoor te laten drinken.
- In de trailer heb ik altijd een bidon met 25 liter water en een emmer staan zodat ik na de rit het aard kan laten drinken en/of eventueel al wat kan afsponsen.
- Bij trektochten in de Eifel heb ik ook 2 hoefschoenen mee voor als hij een jzer zou uittrappen.

ik ben nog van plan een naamplaatje te laten maken voor aan mijn zadel en een mini-ehbokit te laten samenstellen.
Laatst bijgewerkt door Hafje81 op 31-08-18 09:44, in het totaal 2 keer bewerkt

Ibbel

Berichten: 48932
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 09:41

Oh, rustig 3-4 uur. Ik kom uit een tijd dat je dat ook gewoon zonder telefoon deed :+ Gewoon met niks de hele dag als kind met je pony op pad. Jaren 70 :D

tomklover
Berichten: 395
Geregistreerd: 02-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 09:43

Mijn ritten zijn altijd korter dan 2 uur
Naast het gewone harnachement neem ik nog het volgende mee

Telefoon(goed opgeladen)
ID
Duinkaart

Met minder weer soms nog rain legs en handschoentjes

Daphne mylittlepony ♥♥

L_iek
Berichten: 9665
Geregistreerd: 11-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 09:44

Amanda schreef:
En hoe lang zijn jullie ritten dan?
Want voor een rit van een uurtje is telefoon en sleutel van stal voor mij ook echt voldoende.
Maar bij echt lange ritten neem ik toch liever wat meer mee.


Ik ga maximaal 1.5 uur. Mocht ik echt van te voren weten dat ik langer ga dan neem ik uiteraard meer mee.

Daihyo

Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-08-18 09:50

Ibbel schreef:
Oh, rustig 3-4 uur. Ik kom uit een tijd dat je dat ook gewoon zonder telefoon deed :+ Gewoon met niks de hele dag als kind met je pony op pad. Jaren 70 :D

Ja, dat deed ik toen ook.
Maar toen dacht ik ook wat minder na over wat er kon gebeuren als ik er in het bos/op de hei af zou vallen en mijn paard weg zou rennen :')
Ik ben een schijterd geworden wat dat betreft. Zeker als ik alleen ga, altijd telefoon en tracker aan die mijn vriend kan volgen. Mocht er wat gebeuren....

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Sure_lee

Berichten: 10350
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: Wat nemen jullie mee op buitenrit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 09:51

Verstandig toch?

A3a1
Berichten: 2761
Geregistreerd: 07-04-16
Woonplaats: Sleewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 09:53

Lange ritten, plm 6 uur.
Extra halster, zweep ( ligt eraan welk paard ik rijd ) , telefoon zelden ( ik weet het stom maar geen zak om in te stoppen )
Neem route waar water is en laat wat grazen.

Vuurwerk helemaal zat?
Teken de petitie,!!!!
https://petities.nl/petitions/vuurwerkv ... htqSlfkUUw

Daihyo

Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Wat nemen jullie mee op buitenrit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-08-18 09:53

Daarom heb ik dat tasje gekocht :j
Ik heb ook niet in elke broek zakken.

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Wijslander

Berichten: 5776
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 09:55

Telefoon, sleutels (want die kan ik niet op stal achterlaten), paar paardensnoepjes (brokjes), zweepje en eventueel routekaart. Dat is het wel voor de ritten tot 3,5 uur. Vergunning hangt aan het zadel.
Laatst bijgewerkt door Wijslander op 31-08-18 09:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Caily

Berichten: 12511
Geregistreerd: 02-09-07
Woonplaats: Noord Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 09:56

Mijn ritten zijn 20 min - 5 uur. Rij 1-3 ritten per dag. Neem een paard mee, meestal opgezadeld ;) en mn telefoon. Verder eigenlijk niks, en heb nog nooit wat gemist :D


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 bezoekers