Mijn eerste eigen paard - Shiva!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
InfinityT
Berichten: 272
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Friesland

Mijn eerste eigen paard - Shiva!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-18 23:22

Hallo allemaal :D

Ik kan nog niet helemaal geloven dat ik hier echt een topic aan kan maken met foto's van mijn eigen paard :o Eindelijk!

Een poosje geleden besloot ik na zo'n 12/13 jaar te stoppen met bijrijdpaarden. Ik was er na het 10e (of 11e?) bijrijdpaard helemaal klaar mee :+ Allemaal fantastisch leuke dieren hoor! Veel van ze geleerd ook. Maar ik miste de vrijheid, vastigheid en zekerheid. Dus ik besloot op zoek te gaan naar mijn maatje voor het leven! Het zal jullie vast niet verrassen dat ook ik thuis kwam met wat anders dan dat ik in gedachten had :Y) Ik wilde een goed doorgereden paard, geen formaat slagschip, maar ik moest er wel op passen met m'n lange lijf, niet jonger dan 4 jaar en een brááf karakter. Afstamming/papieren/ras/kleur maakte me overigens niks uit. Ik kom thuis met een 2-jarige, niet beleerde, uit de kluiten gewassen slungel :D Oh, en ik wilde véél paarden gaan bekijken, want daar leer je van! Dit was de eerste die ik ben gaan bekijken en een week later stond ze thuis :Y)

Anyway! Meet Shiva <3 In mei is ze 2 jaar geworden. Ik heb haar 12 juli opgehaald, dus ze is pas een paar weekjes van mij :D In het paspoort staat ouders onbekend, maar er moet Groninger, Shire en Tinker in zitten volgens de verkoper. Ze is nu al dik over de 1.60m heen :')

1. Haar eerste dag op haar nieuwe plekje! We hebben haar eerst een paar weken laten wennen met een draadje tussen haar en de kudde.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4. Blij bekkie :D
Afbeelding

5. De paarden staan hier in de zomer 24/7 buiten met natuurlijke schuilmogelijkheden (bos). In de winter gaan ze 's nachts op stal.
Afbeelding


6. Uitzicht vanuit de tuin <3 (Ontstoken oogjes door de bizarre hoeveelheden vliegen dit jaar _-:( )
Afbeelding


7.
Afbeelding

8. Na een paar weken hebben we de Welsh pony's erbij gezet. De pony's vonden dat grote bonte gevaarte maar vreemd, maar Shiva vond het super gezellig!
Afbeelding


9.
Afbeelding


10.
Afbeelding

11. En vandaag mocht ze dan eindelijk het grote land in (iets minder dan 3 hectare meende ik). Dat was al helemaal dolle pret :D
Afbeelding

12.
Afbeelding


13. Shiva is niet zo snel onder de indruk :Y) De Fries is overigens 26 jaar 8)7 (shht, dat weet ze zelf niet :') )
Afbeelding


14. En nog twee foto's gemaakt met de mobiel. Eén van de eerste dagen lag ze al heerlijk languit te slapen :Z (uitzicht vanuit m'n slaapkamer :o )
Afbeelding

15. En vandaag, de hele kudde bij elkaar!
Afbeelding

Jullie snappen vast dat ik helemaal in de wolken ben <3 Ik voel me echt weer een klein pennymeisje :') Eindelijk mijn eigen paard en ze mag ook nog eens op mijn absolute droomplek staan <3

KimD

Berichten: 20414
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Mijn eerste eigen paard - Shiva!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 23:29

Gefeliciteerd! Wat een leuk dier, een echte slungel nog. :')

En wat gaaf dat je het zo naast huis hebt! Super ook met zo'n jong paard! Is alles van jullie of is dit gewoon een fantastisch toeval?

dieseltje
Berichten: 1284
Geregistreerd: 20-09-04
Woonplaats: Horst

Re: Mijn eerste eigen paard - Shiva!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 23:59

Erg aansprekend hoofdje, vind haar heel mooi!
Veel plezier samen!

JorineV
Berichten: 1091
Geregistreerd: 05-11-15
Woonplaats: Gouda

Re: Mijn eerste eigen paard - Shiva!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 06:32

Zó dat is een leuke kruising! Veel geluk met haar *D

SharonBdB

Berichten: 95
Geregistreerd: 29-01-16
Woonplaats: Leeuwarden

Re: Mijn eerste eigen paard - Shiva!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 07:18

Wauw.... Wat een plaatje...

Cambo_L

Berichten: 68
Geregistreerd: 31-05-18
Woonplaats: Culemborg

Re: Mijn eerste eigen paard - Shiva!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 07:44

Knap paard ! heel veel plezier samen :)

InfinityT
Berichten: 272
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-18 13:05

Dank jullie wel allemaal <3

@KimD Ze is absoluut een echte slungel :') De andere paarden zijn van een vriend en aangezien ik hem al jaren help met de verzorging, mocht ik mijn paard er ook wel bij zetten. Onwijs veel mazzel mee dus! :o

Kimmie25501

Berichten: 7556
Geregistreerd: 19-01-14

Re: Mijn eerste eigen paard - Shiva!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 09:34

Gefeliciteerd! Wat een mooi paardje!
En wat gaaf dat je op zo'n superfijne plek je paard kan houden! Jaloers! :')

OleJon
Berichten: 2502
Geregistreerd: 04-07-14

Re: Mijn eerste eigen paard - Shiva!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 11:14

wat een mooierd zit inderdaad wel tinker bloed in zo te zien <3

Aniikaa

Berichten: 138
Geregistreerd: 08-09-08
Woonplaats: Biggekerke

Re: Mijn eerste eigen paard - Shiva!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 13:43

Wat een leuk dier! Ik hou ervan! <3
Heel veel plezier met haar en ben heel benieuwd hoe ze uitgroeit!

Leo

Berichten: 50115
Geregistreerd: 06-12-02

Re: Mijn eerste eigen paard - Shiva!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 14:05

Wat een leukerd zeg!! Ik heb een zwak voor bont en al helemaal bonte kruisingen :D Heb je haar direct bij de fokker vandaan?

Ook echt een droomplek voor paarden!

terpentijn

Berichten: 7358
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Zuidlaarderveen Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 14:13

Oh, die spreekt mij enorm aan... ook ik ben gek van bont/fries/Barock, ik heb 1 Tinker x Fries en 1 Tuigpaard x Fries (bont natuurlijk).
Leuke merrie!
Hieronder een foto van mijn merrie
Afbeelding

marachels

Berichten: 344
Geregistreerd: 02-02-09
Woonplaats: Leeuwarden

Re: Mijn eerste eigen paard - Shiva!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 16:03

Gefeliciteerd!
Mooi beestje en leuke foto's!

RiverHunter

Berichten: 438
Geregistreerd: 30-11-16
Woonplaats: Huizen

Re: Mijn eerste eigen paard - Shiva!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 16:34

prachtig paard! Ik vind hem een beetje iets weg hebben van een fries

Castilja

Berichten: 2500
Geregistreerd: 21-08-18

Re: Mijn eerste eigen paard - Shiva!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 16:36

Haha ik moet lachen om je intro post; alles wat je had bedacht is anders uitgepakt :D Maar enorm knap paard, ik snap heel goed dat je hem meteen mee naar huis hebt getrokken! Gaaf hoor. Ik ben jaloers, wil ook enorm graag een eigen paard maar dat gaat nog wel een paar jaar duren. Veel plezier met hem!!!

kally
Berichten: 5246
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Rotterdam

Re: Mijn eerste eigen paard - Shiva!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 16:44

Wat een super leuk paardje....heel veel plezier samen...
En wat leuk dat je uitkijkt over de wei vanuit huis.

Stirrup

Berichten: 482
Geregistreerd: 12-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 16:48

Wat een leukerd! Heel veel plezier samen <3

ArankaM

Berichten: 1483
Geregistreerd: 24-02-11
Woonplaats: Hekendorp

Re: Mijn eerste eigen paard - Shiva!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 17:44

Heel knap paard! Veel geluk en plezier met haar!

Lisette1205

Berichten: 301
Geregistreerd: 06-07-17
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 18:13

Super leuk! Was jij ook begonnen met bijrijden van paardjes op je 13e? Ik ook! Ik ben nu 14, dus doe dit pas een jaar. Maar heb nu al..... 4 verschillende adressen gehad. Natuurlijk wel veel geleerd van elk paard, maar je kan zo in een maand worden weggestuurd ;(

Maar super leuk paard! Veel plezier met haar, ook fijn wakker worden haha. Doe je je gordijnen open en zie je je eigen paard staan, dreamy <3

InfinityT
Berichten: 272
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-18 21:26

Wat een leuke reacties allemaal! <3 Dank jullie wel :D

@Kimmie25501 En dan te bedenken dat ik 'vroeger' altijd jaloers was op anderen omdat ik nooit op paardrijles mocht :x

@OleJon jawel he? Ze zou volgens de fokker een Shire × Groninger zijn, maar beide rassen zijn niet bont. Dus kan bijna niet anders dan dat er Tinker in zit gezien haar voorkomen!

@Aniikaa oh ja ik ben ook zó vreselijk nieuwsgierig naar hoe ze uitgroeit!

@Leo ik heb haar niet direct bij de fokker vandaan. De verkoper heeft haar wel van de fokker gekocht en zij zei dat de fokker had gezegd (ja ja, volg je 'm nog? :')) dat het een Shire × Groninger is. Maar gezien beide rassen niet bont zijn, lijkt me dat sterk. Dus ik vermoed dat er ook ergens Tinker in zit. En echt een absolute droomplek, je weet niet half hoe blij ik ben dat ze hier mag staan :o

@terpentijn wat leuk! Heb stiekem jouw paarden al regelmatig voorbij zien komen op Bokt (stille meelezer hier :D , prachtige dieren! Ik vind jouw merrie ook echt geweldig! Veel zwart met wat wit vind ik echt héél gaaf _/-\o_

@RiverHunter zou me ook niks verbazen als er nog ergens een Fries in de afstamming zit hoor! Ik heb het ook al eens gedacht.

@Castilja ik kan er achteraf ook wel om lachen! 8)7 Was eventjes bang dat ik er misschien spijt van zou krijgen, maar ik ben erachter dat ik onmogelijk spijt kan hebben van deze merrie. Qua karakter is ze (tot nu toe) alles wat ik zocht! En niet jaloers zijn hoor. Jouw tijd komt echt nog wel! Ik heb ook jaren lang moeten dromen en sparen. Ik heb ook altijd al mijn paardrijlessen zelf moeten betalen. Dus waar een wil is, is een weg!

@Lisette1205 ik ben inderdaad ook pas begonnen op mijn 13e! Daarvoor af en toe wel eens wat gehobbeld, maar pas op mijn 13e kreeg ik verzorgpaarden. Die paarden heb ik bijna 6 jaar lang gereden. Je moet echt geluk hebben. De paarden die daarop volgenden waren idd minder lang. Meestal omdat ze verkocht werden of omdat de eigenaar tóch wat anders beslist dan wat vooraf afgesproken is.

Lisanne_S
Berichten: 109
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 12:28

Ah, daar is Shiva! Ze heeft een prachtig plekje gekregen, veel geluk samen +:)+