Wat nu verder..? Verkoop of toch doorzetten... help...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
diedepol14

Berichten: 211
Geregistreerd: 09-04-13
Woonplaats: Vasse

Wat nu verder..? Verkoop of toch doorzetten... help...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-08-18 22:49

ten eerste sorry voor de zielige titel alleen weet echt niet meer wat ik moet en zit met de handen in het haar...

ik heb een hele lieve haflinger van 7 jaartjes oud, al bij mij sinds dat ze 2 is. in de eerste 2 jaar heel veel plezier gehad, veel buitengereden en lekker gek gedaan, ik kon er werkelijk alles mee. ik begon ook met lessen toen ik haar had maar het was niet serieus, totdat we een andere lesgroep kregen met bijna alleen maar wedstrijdruiters waar wij tussen reden als amateuristische recreatieve gekken. ondanks dat wel lekker gek blijven doen. we lesten alleen om de basis erin te krijgen zodat we op buitenrit ook wat meer konden doen dan alleen gek doen en om af en toe een keer een oefenwedstrijdje van de club te rijden. alleen die basis is er nooit gekomen en het begint me op te breken, na 4 jaar lessen kan ik haar nog geen normaal rondje door de bak krijgen zonder dat ze me aanspringt in galop of harder gaat lopen, afwenden en met haar hoofd gooit. buitenritten waren ook niet leuk meer want het was meer vechten om haar tot stilstand te krijgen dan dan ik haar normaal kon rijden doordat de basis nooit is gezet omdat het niet lukte. ondertussen kreeg ik steeds minder zin om te rijden en als ik dan toch ging rijden stapte ik na een haf uurtje huilend en boos af omdat ik haar gewoon niet normaal kon rijden zonder enorm te moeten vechten en dan stap ik liever af dan dan ik heel hard aan de kop ga zitten. Naar de les gingen we steeds minder omdat ik met wedstrijdruiters in de les zat kreeg ik 9 van de 10 keer geen aandacht en liet die ons maar onze gang gaan. ik mis de dagen dat ik nog lekker kon crossen en gek kon doen met haar en heb het gevoel dat we enorm uit elkaar groeien. Ik denk dat de uitdaging die zij me biedt te groot is voor mij, ik heb ook het gevoel dat ze bij iemand die meer ervaring heeft met jonge paarden en het doorrijden van jonge paarden meer op haar plaats is dan bij mij. ik heb gewoon echt geen zin meer om te rijden.

terwijl ik dit bericht typ zit ik ook werkelijk te huilen omdat ik op de grond wel een mega band met haar heb maar onder het zadel zijn we elkaars tegenpolen.. ik baal hier zo hard van en ik gun het haar ook echt niet. als ik dan de anderen uit mijn les zie word ik ook echt jaloers en zou ik liever een paard hebben die gewoon goed doorgereden is en waarmee ik weer lekker op pad kan en lange buitenritten kan maken maar die wel goed luistert naar mijn hulpen. ik weet dat het misschien heel verwend klinkt allemaal maar ik weet echt niet wat ik moet doen. mijn ouders steunen me ook niet echt, ik moet wel bij deze club blijven omdat mijn ouders echt niet met een trailer gaat rijden voor mij en mijn 'knol' en deze club op rijafstand is van mijn huis.

ik ben ten einde raad dus ik hoop dat iemand tips heeft...
alvast bedankt... -O-

Floortje van de Kuilenweg O:)
Eigengefokte zoon uit Floortje Winston <3


Calixae

Berichten: 473
Geregistreerd: 12-07-17
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 22:58

Wat een vervelende situatie zeg...
In je bericht staat dat jullie bijna niet meer naar de lessen gaan, omdat jullie daar niet genoeg aandacht krijgen. Is het geen idee om priveles te gaan nemen en dan ook echt te beginnen vanaf de basis? Dus echt gewoon een geheel nieuwe start maken samen.
Sterkte er mee in ieder geval. :(

Kom je hier vaker? <<)

diedepol14

Berichten: 211
Geregistreerd: 09-04-13
Woonplaats: Vasse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-08-18 23:00

Calixae schreef:
Wat een vervelende situatie zeg...
In je bericht staat dat jullie bijna niet meer naar de lessen gaan, omdat jullie daar niet genoeg aandacht krijgen. Is het geen idee om priveles te gaan nemen en dan ook echt te beginnen vanaf de basis? Dus echt gewoon een geheel nieuwe start maken samen.
Sterkte er mee in ieder geval. :(


ja het is een k*t situatie... ik heb nu een aantal keren priveles gehad alleen moeten we die dus zelf betalen, dat hoort niet bij de club zegmaar en ik als 17 jarige heb het geld nog niet voor elke week een priveles en mijn ouders vinden het allemaal wel meevallen, maarja die zitten er ook nooit op en weten dus echt niet in wat voor een situatie ik zit, heb het ze proberen uit te leggen maar ze wimpelen het af met een 'het komt wel goed'

Floortje van de Kuilenweg O:)
Eigengefokte zoon uit Floortje Winston <3

Caily

Berichten: 12516
Geregistreerd: 02-09-07
Woonplaats: Noord Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 23:02

Hoe ik het lees, passen jullie wel bij elkaar. Allebei liever hollen dan stil staan. Ja, dat doorrijden is even een dingetje bij zo’n type paard, ik heb een soortgelijke on Tinkervorm. Bedenk dat doorrijden fases zijn. Soms is dat lastig en zit je er met kloppend hart op, soms moet je even lelijk doorpakken en streng zijn. Maar dat is wel waarmee je dat voorwaartse, doch brave, paard creëert.

Ik zou haar dus ook niet weg doen. Als het doorrijden echt niet gaat, kan je dat ook laten doen. Maar zelf doen doet zoveel qua band en vertrouwen, hoe lastig het ook lijkt.

En, bedenk ook. Een ander paard gaat ook grenzen opzoeken. Dus ook die kan je deze problemen mee krijgen. De Braafheid van een paard moet je wel onderhouden zeg maar. Natuurlijk doet karakter ook heel veel. Maar geen enkel paard wordt gemeen geboren. De paarden die minder “om mee te moeten vechten” zijn, zijn meestal die die ook niet van crossen etc houden. Dan heb je dus een die wellicht wel te saai voor je gaat zijn?

Hebben je ouders verstand van paarden? Behalve jouw gevoel is de situatie ook best wel gevaarlijk volgens mij. Niet iets om zo luchtig mee om te gaan.

Wijslander

Berichten: 5777
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 23:03

Mijn eerste reactie is: doorzetten, maar wel op een andere manier dan je nu doet. Kun je begeleiding aan huis zoeken in trainen vanaf de grond? Denk aan longeren, werken aan de hand/lange teugel... Dit is goed voor je vertrouwensband, geeft jou veel inzicht in de opleiding van je paard en je paard krijgt de kans zich te ontwikkelen zonder ruitergewicht.

Zelf heb ik dit een maand of 3-4 gedaan zonder daarnaast te rijden. Daarna onder het zadel erbij gepakt (met les van dezelfde instructie) en daarin grote stappen gezet. Overigens had ik maar 1x per maand privéles, dit was meer dan genoeg om daarna 3-4 weken zelf verder te oefenen. Dat maakt het uiteindelijk ook betaalbaarder.

En bedenk ook: ze is pas 7. Je hebt haar een mooie basis gegeven door van alles en nog wat te ondernemen. Nu is het tijd voor een nieuwe stap in jullie ontwikkeling en daar zou ik goede en passende begeleiding bij zoeken, al is het maar voor tijdelijk.

Rizette
Berichten: 4331
Geregistreerd: 11-06-09

Re: Wat nu verder..? Verkoop of toch doorzetten... help...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 23:08

Begrijp ik het nu goed dat je al op je paard reed toen het 2 jaar was?

diedepol14

Berichten: 211
Geregistreerd: 09-04-13
Woonplaats: Vasse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-08-18 23:13

Rizette schreef:
Begrijp ik het nu goed dat je al op je paard reed toen het 2 jaar was?


wist dat deze ging komen, dat is een heel lang verhaal. ja ik reed erop toen ze 2 was, de reden daarvan is dat de fokker waar ik haar weg heb mij nooit haar leeftijd heeft verteld, alleen zei dat ze oud genoeg was om in te rijden en ik 12 was en alles zo geloofde, reed al een jaar voor hem. toen we haar daarna kochten kregen we het paspoort te zien en bleek ze dus jonger te zijn dan verwacht... ik baalde er echt van dat ik het nooit gevraagd het en hem zo had geloofd. heb haar zelf beleerd en ingereden maar als ik het had geweten was het nooit gebeurt. heb haar daarna ook stilgezet!

Floortje van de Kuilenweg O:)
Eigengefokte zoon uit Floortje Winston <3

diedepol14

Berichten: 211
Geregistreerd: 09-04-13
Woonplaats: Vasse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-08-18 23:17

Caily schreef:
Hoe ik het lees, passen jullie wel bij elkaar. Allebei liever hollen dan stil staan. Ja, dat doorrijden is even een dingetje bij zo’n type paard, ik heb een soortgelijke on Tinkervorm. Bedenk dat doorrijden fases zijn. Soms is dat lastig en zit je er met kloppend hart op, soms moet je even lelijk doorpakken en streng zijn. Maar dat is wel waarmee je dat voorwaartse, doch brave, paard creëert.

Ik zou haar dus ook niet weg doen. Als het doorrijden echt niet gaat, kan je dat ook laten doen. Maar zelf doen doet zoveel qua band en vertrouwen, hoe lastig het ook lijkt.

En, bedenk ook. Een ander paard gaat ook grenzen opzoeken. Dus ook die kan je deze problemen mee krijgen. De Braafheid van een paard moet je wel onderhouden zeg maar. Natuurlijk doet karakter ook heel veel. Maar geen enkel paard wordt gemeen geboren. De paarden die minder “om mee te moeten vechten” zijn, zijn meestal die die ook niet van crossen etc houden. Dan heb je dus een die wellicht wel te saai voor je gaat zijn?

Hebben je ouders verstand van paarden? Behalve jouw gevoel is de situatie ook best wel gevaarlijk volgens mij. Niet iets om zo luchtig mee om te gaan.


ik ben heel gek met haar maar ik zou ook wel een gewoon een rustige ontspannen buitenrit willen rijden, dat is waar we haar ook voor gekocht hebben destijds. ik hou van crossen maar het moet niet gevaarlijk worden want dan is het niet leuk meer. en ik ken genoeg paarden van vriendinnen waar ze nog wel een uitdaging aan hebben maar die wel goed luisteren en ook nog goed kunnen crossen en gekdoen maar dan op een veilige en vertrouwde manier waarbij het paard ook weet 'oke ik mag even gek doen maar ho is ho' en dat ze dan ook weer normaal luisteren en niet als een malle doorgaan en niet meer rustig worden of niet meer willen stoppen. ik moet haar zo hard in de mond hangen om haar weer rustig te krijgen en vind het gewoon niet eerlijk tegenover haar..

mijn moeder heeft vroeger zelf gereden maar nooit een eigen paard gehad en het was nooit heel serieus, toen haar verzorgpaard kwam te overlijden is ze gestopt, mijn vader heeft er 0,0 verstand van en denkt er ook veel te luchtig over, toen ik hem mijn verhaal en - punten vertelde zei die 'nou dan verkoop je hem toch? ben jij van het gezeur af' daar moest ik het mee doen
Laatst bijgewerkt door diedepol14 op 30-08-18 23:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Floortje van de Kuilenweg O:)
Eigengefokte zoon uit Floortje Winston <3

diedepol14

Berichten: 211
Geregistreerd: 09-04-13
Woonplaats: Vasse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-08-18 23:18

Wijslander schreef:
Mijn eerste reactie is: doorzetten, maar wel op een andere manier dan je nu doet. Kun je begeleiding aan huis zoeken in trainen vanaf de grond? Denk aan longeren, werken aan de hand/lange teugel... Dit is goed voor je vertrouwensband, geeft jou veel inzicht in de opleiding van je paard en je paard krijgt de kans zich te ontwikkelen zonder ruitergewicht.

Zelf heb ik dit een maand of 3-4 gedaan zonder daarnaast te rijden. Daarna onder het zadel erbij gepakt (met les van dezelfde instructie) en daarin grote stappen gezet. Overigens had ik maar 1x per maand privéles, dit was meer dan genoeg om daarna 3-4 weken zelf verder te oefenen. Dat maakt het uiteindelijk ook betaalbaarder.

En bedenk ook: ze is pas 7. Je hebt haar een mooie basis gegeven door van alles en nog wat te ondernemen. Nu is het tijd voor een nieuwe stap in jullie ontwikkeling en daar zou ik goede en passende begeleiding bij zoeken, al is het maar voor tijdelijk.


ik ben het helemaal met je eens maar er zit bij mij in de buurt niet echt iemand die me zou kunnen helpen, heb gezocht en of ze zijn te duur of ze wonen te ver weg..

Floortje van de Kuilenweg O:)
Eigengefokte zoon uit Floortje Winston <3

kamsel
Berichten: 3410
Geregistreerd: 12-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 23:19

Kun je niet beginnen met een andere lesgroep met minder wedstrijdruiters?

diedepol14

Berichten: 211
Geregistreerd: 09-04-13
Woonplaats: Vasse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-08-18 23:21

kamsel schreef:
Kun je niet beginnen met een andere lesgroep met minder wedstrijdruiters?


ik wou dat ik die optie had maar dit is de enige club waar ik bij kan ivm met ouders die niet willen rijden en deze club heeft maar 1 les..

Floortje van de Kuilenweg O:)
Eigengefokte zoon uit Floortje Winston <3

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 23:21

Echt privéles gaan nemen voorlopig, van een goede instructeur. En goede privéles hoeft zeker niet elke week, daar kun je echt minimaal drie weken op teren (en dus ondertussen zelf mee aan de slag).

Verder zou je kunnen kijken naar een andere groepsles, eentje waar nog echt aan de basis gewerkt wordt, maar eigenlijk zou ik je aanraden om het voorlopig bij goede privéles en zelf oefenen te houden.

koeien op de weg...

Caily

Berichten: 12516
Geregistreerd: 02-09-07
Woonplaats: Noord Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 23:24

diedepol14 schreef:
Caily schreef:
Hoe ik het lees, passen jullie wel bij elkaar. Allebei liever hollen dan stil staan. Ja, dat doorrijden is even een dingetje bij zo’n type paard, ik heb een soortgelijke on Tinkervorm. Bedenk dat doorrijden fases zijn. Soms is dat lastig en zit je er met kloppend hart op, soms moet je even lelijk doorpakken en streng zijn. Maar dat is wel waarmee je dat voorwaartse, doch brave, paard creëert.

Ik zou haar dus ook niet weg doen. Als het doorrijden echt niet gaat, kan je dat ook laten doen. Maar zelf doen doet zoveel qua band en vertrouwen, hoe lastig het ook lijkt.

En, bedenk ook. Een ander paard gaat ook grenzen opzoeken. Dus ook die kan je deze problemen mee krijgen. De Braafheid van een paard moet je wel onderhouden zeg maar. Natuurlijk doet karakter ook heel veel. Maar geen enkel paard wordt gemeen geboren. De paarden die minder “om mee te moeten vechten” zijn, zijn meestal die die ook niet van crossen etc houden. Dan heb je dus een die wellicht wel te saai voor je gaat zijn?

Hebben je ouders verstand van paarden? Behalve jouw gevoel is de situatie ook best wel gevaarlijk volgens mij. Niet iets om zo luchtig mee om te gaan.


ik ben heel gek met haar maar ik zou ook wel een gewoon een rustige ontspannen buitenrit willen rijden, dat is waar we haar ook voor gekocht hebben destijds. ik hou van crossen maar het moet niet gevaarlijk worden want dan is het niet leuk meer. en ik ken genoeg paarden van vriendinnen waar ze nog wel een uitdaging aan hebben maar die wel goed luisteren en ook nog goed kunnen crossen en gekdoen maar dan op een veilige en vertrouwde manier waarbij het paard ook weet 'oke ik mag even gek doen maar ho is ho' en dat ze dan ook weer normaal luisteren en niet als een malle doorgaan en niet meer rustig worden of niet meer willen stoppen. ik moet haar zo hard in de mond hangen om haar weer rustig te krijgen en vind het gewoon niet eerlijk tegenover haar..

mijn moeder heeft vroeger zelf gereden maar nooit een eigen paard gehad en het was nooit heel serieus, toen haar verzorgpaard kwam te overlijden is ze gestopt, mijn vader heeft er 0,0 verstand van en denkt er ook veel te luchtig over, toen ik hem mijn verhaal en - punten vertelde zei die 'nou dan verkoop je hem toch? ben jij van het gezeur af' daar moest ik het mee doen


Maar dat goed luisteren is een kwestie van training en blijven herhalen. Zo wordt een paard niet vanzelf. Ook als je een ander paard koopt moet je dit dus kunnen onderhouden, de lans dat een dier met soortgelijk power wederom over je heen gaat lopen, is vrij groot. Dus het is of een paard met minder power, of doorzetten met deze om er samen sterker uit te komen. En daar heb je waarschijnlijk wel hulp bij nodig. Of dat een trainer voor je paard is of instructie voor jullie samen is vanaf een scherm lastig beoordelen.

Wijslander

Berichten: 5777
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 23:26

Oproepje hier op Bokt? Kan me niet voorstellen dat er 0 andere mogelijkheden zijn dan die ene clubles.
En anders misschien ergens anders op trainingsweekend gaan? Er zijn tegenwoordig zoveel mogelijkheden. Probeer te denken in oplossingen!

diedepol14

Berichten: 211
Geregistreerd: 09-04-13
Woonplaats: Vasse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-08-18 23:28

GDG schreef:
Echt privéles gaan nemen voorlopig, van een goede instructeur. En goede privéles hoeft zeker niet elke week, daar kun je echt minimaal drie weken op teren (en dus ondertussen zelf mee aan de slag).

Verder zou je kunnen kijken naar een andere groepsles, eentje waar nog echt aan de basis gewerkt wordt, maar eigenlijk zou ik je aanraden om het voorlopig bij goede privéles en zelf oefenen te houden.


maar hoe vind ik de juiste instructeur? ik ben niet echt bekend in de paardenwereld dus heb echt geen idee wie me zou kunnen helpen hiermee. Als iemand wel iemand weet in de buurt van Tubbergen Overijsel dan hoor ik het heeel graag :o

Floortje van de Kuilenweg O:)
Eigengefokte zoon uit Floortje Winston <3

diedepol14

Berichten: 211
Geregistreerd: 09-04-13
Woonplaats: Vasse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-08-18 23:30

Caily schreef:
ik ben heel gek met haar maar ik zou ook wel een gewoon een rustige ontspannen buitenrit willen rijden, dat is waar we haar ook voor gekocht hebben destijds. ik hou van crossen maar het moet niet gevaarlijk worden want dan is het niet leuk meer. en ik ken genoeg paarden van vriendinnen waar ze nog wel een uitdaging aan hebben maar die wel goed luisteren en ook nog goed kunnen crossen en gekdoen maar dan op een veilige en vertrouwde manier waarbij het paard ook weet 'oke ik mag even gek doen maar ho is ho' en dat ze dan ook weer normaal luisteren en niet als een malle doorgaan en niet meer rustig worden of niet meer willen stoppen. ik moet haar zo hard in de mond hangen om haar weer rustig te krijgen en vind het gewoon niet eerlijk tegenover haar..

mijn moeder heeft vroeger zelf gereden maar nooit een eigen paard gehad en het was nooit heel serieus, toen haar verzorgpaard kwam te overlijden is ze gestopt, mijn vader heeft er 0,0 verstand van en denkt er ook veel te luchtig over, toen ik hem mijn verhaal en - punten vertelde zei die 'nou dan verkoop je hem toch? ben jij van het gezeur af' daar moest ik het mee doen

Citaat:
Maar dat goed luisteren is een kwestie van training en blijven herhalen. Zo wordt een paard niet vanzelf. Ook als je een ander paard koopt moet je dit dus kunnen onderhouden, de lans dat een dier met soortgelijk power wederom over je heen gaat lopen, is vrij groot. Dus het is of een paard met minder power, of doorzetten met deze om er samen sterker uit te komen. En daar heb je waarschijnlijk wel hulp bij nodig. Of dat een trainer voor je paard is of instructie voor jullie samen is vanaf een scherm lastig beoordelen.


ik heb volgens mij nooit genoemd dat ik een paardje terug zou willen met dezelfde power, misschien is een paardje met wat minder power wel beter voor me. maar ik ga echt opzoek naar iemand die me kan helpen om de basis er goed in te krijgen en die ons verder kan helpen!
Laatst bijgewerkt door diedepol14 op 30-08-18 23:32, in het totaal 2 keer bewerkt

Floortje van de Kuilenweg O:)
Eigengefokte zoon uit Floortje Winston <3

peach2001

Berichten: 4254
Geregistreerd: 02-08-03
Woonplaats: Almelo

Re: Wat nu verder..? Verkoop of toch doorzetten... help...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 23:31

ik heb je een pb gestuurd :)

https://gofund.me/5569a4bb Taylor heeft een hartoperatie nodig

Mirjam1202

Berichten: 1060
Geregistreerd: 04-12-13
Woonplaats: Tilburg/Winterswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 23:32

Hoi!

Super vervelend zeg... ik vind het ook lastig om je tips te geven, ik heb hier nml zelf geen ervaring mee. Het is sowieso verstandig om privé les te nemen! Ik ben vaak veel wijzer na 1 privéles dan na 10 groepslessen!
Ik heb een haflinger van destijds 19 jaar. De basis zat er dus wel in haha! Je kon merken dat er de laatste tijd minder met haar was gereden toen wij haar kochten, maar ze heeft het hart echt op de goede plek. Ik had zelf nog super weinig ervaring dus voor mij was het een heel ding, maar achteraf goed! Ze was veel aan het uitproberen... vooral aan het begin van een zandweg begon ze gewoon keihard te racen en zat er geen rem op. Mijn vader heeft erop gereden en toen was er niks aan de hand.. Veel van gebaald en vele tranen om gelaten.. Maar uiteindelijk echt consequent geworden, de basis zat er immers dondersgoed in. Dit heeft super goed geholpen! Elke keer als zij versnelde, nam ik haar terug. Als zij dit niet deed, ging ik op de volte. Ik vond het echt niet leuk om te doen, maar het was wel effectief! Na een aantal keren, ging het al een stuk beter en konden we fijn rijden!

Amber_anne

Berichten: 6900
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Wat nu verder..? Verkoop of toch doorzetten... help...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 23:35

Ik zou samen met je ouders echt een gesprek aangaan dat het op deze manier niet houdbaar is en ook uitleggen wat de gevaren zijn en dat ze anders misschien weg moet. Ik neem aan dat je ouders jou veiligheid voorop zetten.

Jullie kunnen hier samen doorheen komen echt waar maar het gaat wel wat bloed, zweet, tranen en ik denk toch ook echt tijd en geld kosten

ikke

Berichten: 37523
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 23:37

Wijslander schreef:
Oproepje hier op Bokt? Kan me niet voorstellen dat er 0 andere mogelijkheden zijn dan die ene clubles.
En anders misschien ergens anders op trainingsweekend gaan? Er zijn tegenwoordig zoveel mogelijkheden. Probeer te denken in oplossingen!

Immers, een les waarin je geen aandacht krijgt, is ook weg gegooid geld. Zijn er andere Haflinger-bezitters in de buurt? kans is groot dat die in ieder geval wat beter snappen wat jouw probleem is.

Daarnaast zijn er nogal wat trainingsweekenden, overal in het land. Beetje goed zoeken wil je nog weleens op onverwachte plekken brengen.
Als je jezelf wat tijd geeft, kom eens langs op een van onze weekenden: http://www.nvvr.info
Op het ouder-en-kind weekend komt iemand die Haflingers voor je uittekend, zelfs zonder ze gezien te hebben.

It will never be perfect. Make it work. --Live--

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Amalarab

Berichten: 7455
Geregistreerd: 24-11-07
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 23:39

Er zijn zoveel leuke paarden op de wereld! Ik heb zelf ook eens heel lang doorgeploeterd met een niet passende pony. Heb die verkocht en een rustiger dier teruggekocht. Ik heb er zoveel meer plezier in (terug)gekregen!

Lieve Baska 4-5-1993 - 27-9-2021

diedepol14

Berichten: 211
Geregistreerd: 09-04-13
Woonplaats: Vasse

Re: Wat nu verder..? Verkoop of toch doorzetten... help...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-08-18 01:31

Heel erg bedankt voor de lieve berichtjes, heb een pb gehad van peach2001, zij woont vlakbij en gaat me helpen! ik heb mijn hoop weer iets terug en we gaan er het beste van maken! maar wel erg blij met alle lieve berichtjes van alle meedenkers! heb er wel hoop in dat het weer iets word al zal het me waarschijnlijk bloed, zweet en tranen gaan kosten. ze is het volledig waard

Floortje van de Kuilenweg O:)
Eigengefokte zoon uit Floortje Winston <3

Froemel

Berichten: 2784
Geregistreerd: 14-05-05
Woonplaats: Remunj, binnekort Zjwame!

Re: Wat nu verder..? Verkoop of toch doorzetten... help...

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 06:00

Heb je haar al eens een vakantie gegeven? Gewoon even lekker voor een halfjaar op de wei en niks anders doen dan eens borstelen/knuffelen en eens wandelen. Dan opnieuw oppakken met goede begeleiding.
Vergeet niet dat je haar hebt gereden met 2 jaar, toen was ze nog jong int koppie, misschien komen er nu ook frustraties uit?

[o]


Anoniem

Re: Wat nu verder..? Verkoop of toch doorzetten... help...

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 06:15

Heb je medisch alles uitgesloten? Gebit gecontroleerd, zadel na laten kijken? Ik heb zelf een paard gehad wat hetzelfde gedrag vertoonde en daar bleek uiteindelijk het zadel het probleem te zijn. Succes en niet opgeven.

Wijslander

Berichten: 5777
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 06:36

diedepol14 schreef:
Heel erg bedankt voor de lieve berichtjes, heb een pb gehad van peach2001, zij woont vlakbij en gaat me helpen! ik heb mijn hoop weer iets terug en we gaan er het beste van maken! maar wel erg blij met alle lieve berichtjes van alle meedenkers! heb er wel hoop in dat het weer iets word al zal het me waarschijnlijk bloed, zweet en tranen gaan kosten. ze is het volledig waard


Heel goed, veel succes! Het is zwaar kan ik uit ervaring zeggen, maar van deze paarden leer je het meest en na zo'n lastige periode kun je trots op jezelf en je paard zijn.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ChelseaAyLee, Vagabondo en 105 bezoekers