Voeradvies voor merrie na dracht

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Linde99
Berichten: 859
Geregistreerd: 19-06-17

Voeradvies voor merrie na dracht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-08-18 07:27

:wave:

Ik maak ook even een topic aan omdat ik geen voerexpert ben en dus niet weet wat te doen in deze situatie.

Ik heb sinds juni een prachtige merrie, KWPNer, 9 jaartjes. In februari heeft zij een veulen gehad en die is toen ze naar mij kwam gelijk afgespeend. Echter was ze nogal schraal toen ze bij mij kwam en dat is ze nog steeds, dit door het zogen. Door een wond aan het been van de veulen heeft ze tot eind juni ook niet op de wei gestaan.

Bij mij is ze meteen op het weiland gegaan, daarna kwam helaas de droogte dus toen ging de stal over op strookbegrazing. Ze heeft toen ook hooi bijgevoerd gekregen op het land, inmiddels zijn de weides weer lekker groen dus wordt dat niet meer gegeven.

Ze krijgt nu (ong. 6 weken al) van mij:
- Pavo Slobbermash (ruim 1 kg)
- schep Pavo Vital brok

Doe er inmiddels ook lijnzaadolie doorheen, had begrepen dat dit ook goed was.

Echter blijft ze maar schraal. Ze heeft wel een grasbuikje, maar bij de ribben en achterhand zie ik geen verbetering. Ze heeft echt een ingevallen achterhand en de ribben zijn goed zichtbaar. Ze gaat 24/7 in de winter in een uitloop dus wil eigenlijk wel even vlees op de botten kweken. De tandarts is trouwens geweest :j Ik heb verder geen idee wat ik haar nog kan geven om haar op te peppen van de dracht en het zogen.

Hopelijk heeft iemand tips wat ik nog meer kan bijvoeren +:)+

https://www.lindejansen.com
Instructrice Human & Horse in opleiding
Dressuurmatig grondwerk | longeren | werken aan de hand
Omgeving Zuid Holland & Utrecht


kiki1976

Berichten: 16821
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Voeradvies voor merrie na dracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 07:38

Mijn merrie was ook flink terug gevallen en haar veulen ging er in oktober af. Eigenlijk ook wel gelijk zo'n beetje het einde van het weide seizoen.

Naast haar gewone porties krachtvoer (zij was weer terug gegaan naar de Metazoa die ze vroeger ook kreeg) met een hand lucerne. Daarnaast kreeg ze een halve voerschep slobber met olie. En voordroog, meer dan normaal zeg maar.
De slobber kreeg ze na het werk of tussendoor.

En langzaam aan werd ze steeds weer ietsje voller, maar heeft echt wel even geduurd. Denk dat ze rond januari niet heel dun meer was.

Volg Bo en haar verwachte veulentje [KS-MK] Als je dochter haar droom waar maakt, Bo x White Dream
Het is wat het is

amie1965
Berichten: 258
Geregistreerd: 11-09-13

Re: Voeradvies voor merrie na dracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 07:52

Ik zit voor mijn zogende en steeds schraler wordende merrie ook aan luzerne te denken. Kun je 1 tot 3 kg bijvoeren heb ik gelezen, ik ga zaterdag halen dus kan nog geen ervaring delen.

Linde99
Berichten: 859
Geregistreerd: 19-06-17

Re: Voeradvies voor merrie na dracht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-08-18 08:44

Bedankt voor de tips! Moet dus even meer geduld hebben. Luzerne zit in principe al in de brok die ze krijgt maar natuurlijk is dat nooit zoveel als je het los voert.

Ik wil eigenlijk ook een krachtvoer erbij voeren maar weet niet zo goed wat in combinatie met de Slobbermash. Iemand daar nog ideeën voor?

https://www.lindejansen.com
Instructrice Human & Horse in opleiding
Dressuurmatig grondwerk | longeren | werken aan de hand
Omgeving Zuid Holland & Utrecht

Binau

Berichten: 1621
Geregistreerd: 07-09-09
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 09:12

In de slobbermash zit relatief weinig, is eigenlijk meer voor de lekker. Een goed alternatief is Pavo 18+, dit kun je ook als slobber voeren. Je kan daar dan ook speedybeet aan toevoegen.

Je kan ook voor de seniores priores van Subli kiezen. Dit is ook een goede aanzetter, nadeel is alleen dat dit door de bietenpulp vier uur moet weken voordat je het kan geven.

josien_m_
Berichten: 2347
Geregistreerd: 23-11-09
Woonplaats: Haule

Re: Voeradvies voor merrie na dracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 09:18

Net als afvallen niet heel snel gaat, moet je ook ruime tijd rekenen voor dikker worden. geef gewoon het lichaam de tijd. Denk daarbij dat het voor een paard niet slecht is om een tijdje in te teren, dat doen ze in het wild ook en zijn ze op gemaakt. Het is waarschijnlijk meer voor jezelf dat je het een naar beeld vindt.

Thea_Ste
Berichten: 716
Geregistreerd: 20-01-11
Woonplaats: Zonhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 09:18

Ik volg even voor tips. 2 jaar geleden dit ook voor gehad. Ik heb ze toen in de winter een deken opgelegd, onbeperkt hooi en 2 voederbeurten met 1 schep naturesbest, bietenpulp, olie en wat wortelen. Slobber op koude dagen. Gelijdelijkaan is ze er heel goed door gekomen!

Waranta.. :D

Ibbel

Berichten: 48932
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Voeradvies voor merrie na dracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 09:20

Voor het kweken van vlees (=spieren, geen vet!) heb je twee dingen nodig: eiwit en beweging/training. In je voer zit op dit moment nauwelijks eiwit, dus daar zou ik eerst iets aan doen. En je zult het paard ook op één of andere manier aan het werk moeten zetten, anders worden die eiwitten niet benut om spieren te bouwen.

Valerie_91
Berichten: 540
Geregistreerd: 28-11-07
Woonplaats: België - Brecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 09:21

Geen voedseladvies, maar even een ander kanttekening: is ze getest op (bloed)wormen?

Vooral bloedwormen kunnen een paard heel mager maken.

Veel succes ermee!

Kendra

Berichten: 8713
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 09:24

Weet je zeker dat ze goed in d'r vel zit? Sommige merries lijden enorm aan een bevalling en verbruiken veel energie tijdens het zogen. Ik laat altijd een fysio kijken voordat we weer aan het werk gaan met een merrie die een veulen heeft gehad. Verder zou ik goed kijken naar de hoeveelheid ruwvoer. Bij ons zit er veel onkruid in het gras dat na de droogte is gegroeid. Goed hooi en/of een paar kg lucerne lijkt me niet overbodig. Daarnaast een goede basisbrok of muesli, dat is beter dan slobber. Pavo vital is een supplement, geen krachtvoer. Een bekertje per dag mogen ze hebben...

Linde99
Berichten: 859
Geregistreerd: 19-06-17

Re: Voeradvies voor merrie na dracht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-08-18 09:36

Evita_3; dank je! Wist ik niet. Ik ga eens kijken naar Pavo 18+ en de Speedibeet

josien_m_; ja begrijp ik wel, en vind het er ook naar uit zien, maar ik denk voornamelijk aan de winter, waar ze straks buiten staat en ik dan wel zeker wil zijn dat ze die goed doorkomt.

Ibbel; dank voor je reactie, maar kun je me misschien dan ook adviseren wat te doen aan het eiwit tekort? Ik ben een leek op het gebied van voer zoals al aangegeven en kan dus weinig met je advies :) daarnaast is ze gewoon aan het werk hoor

Valerie_91; ze is ontwormt.

Kendra; ja dat zit ze inmiddels wel, ze is pas bij de tandars/osteo geweest en een gezondheidcheck door de DA. Uiteraard moet ze ook nog wel wennen aan de nieuwe omgeving.
Luzerne lijkt me inderdaad wel wat :j Van de Pavo Vital krijgt ze een schep met de maatbeker die er bij zat dus gewoon de toegestane hoeveelheid. De schep is voor 100 gram en 100 gram bevelen ze aan bij een paard van 600 kg.

https://www.lindejansen.com
Instructrice Human & Horse in opleiding
Dressuurmatig grondwerk | longeren | werken aan de hand
Omgeving Zuid Holland & Utrecht

Valerie_91
Berichten: 540
Geregistreerd: 28-11-07
Woonplaats: België - Brecht

Re: Voeradvies voor merrie na dracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 09:41

Bloedwormen gaan met een gewone ontworming niet weg, moet je door een specifieke spuit in het bloed doen. Wij hadden vroeger een ruin die na aankoop ook mager was en niet wilde verdikken. Algemene bloedcontrole gedaan en toen kwamen de bloedwormen in dat onderzoek naar boven.

Linde99
Berichten: 859
Geregistreerd: 19-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-08-18 09:44

Valerie_91 schreef:
Bloedwormen gaan met een gewone ontworming niet weg, moet je door een specifieke spuit in het bloed doen. Wij hadden vroeger een ruin die na aankoop ook mager was en niet wilde verdikken. Algemene bloedcontrole gedaan en toen kwamen de bloedwormen in dat onderzoek naar boven.


Ok dank je :j zal er rekening mee houden. Vermoedelijk komt dit wel echt door het zogen, maar ik houd het in de gaten. Ze is namelijk niet vermagerd sinds dat ik haar heb, wel iets aangekomen. Mestonderzoek staat sowieso op de planning over een paar weken

https://www.lindejansen.com
Instructrice Human & Horse in opleiding
Dressuurmatig grondwerk | longeren | werken aan de hand
Omgeving Zuid Holland & Utrecht

ElCid

Berichten: 9199
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 10:00

Slobber is geen compleet voer, meestal veel suikers en zetmeel en het beetje Vital zet natuurlijk ook niet aan. Onbeperkt hooi en / of gras, evt. luzerne en/of bietenpulp en/ of een eiwit rijk voer. Wij hebben hele goede ervaringen bij schrale paarden met luzerne/ bietenpulp en granenmix en natuurlijk goed hooi. In gras zit nu niet zoveel voeding meer, na juli wordt dat steeds minder dus je zal echt moeten gaan bijvoeren als de merrie schraal is.
Een van onze paarden was ook wat schraal geworden en die heb ik nu weer op gewicht met bovenstaande combinatie.

Let wel op de hoeveelheden die je voert; luzerne en bietenpulp ( dus ook de dure speedibeet) hebben een scheven calcium/ fosforverhouding die opgevangen moet worden met voer wat die verhouding andersom scheef heeft zoals granen/ zemelen. Zemelen zou ik afraden omdat die de darmen erg prikkelen en luzerne dat ook doet, dan kan dus averechts werken.
Als je flink goed hooi voert en een paar kilo luzerne/ pulp dan zal die scheve verhouding niet meteen van belang zijn maar als je veel gaat voeren ( meer dan 5 kilo) is het wel raadzaam om daar goed op te letten.
Overigens bestaat er ook speciaal paardenmeel, zeer geschikt voor schrale paarden, en zou je ook nu nog heel goed een speciale merriebrok kunnen gaan voeren, die is rijker aan o.a. eiwit.

Aan de andere kant vind ik het vreemd dat de merrie ze zo schraal bij jou kwam, dat betekent dan toch dat ze te weinig voer heeft gehad. Een dragende/ lacterende merrie eet letterlijk voor 2/ 2,5 en dat wordt nog wel eens vergeten. ( niet schuld van TS natuurlijk).
Andere kanttekening ( ook niet schuld van TS) is een februari veulen wat al in juni is afgespeend, dus op ca. 4 maanden; veel te jong en ook daar weer problemen voorgeprogrammeerd omdat het dier een deel van de zo belangrijke moedermelk heeft moeten missen.

josien_m_
Berichten: 2347
Geregistreerd: 23-11-09
Woonplaats: Haule

Re: Voeradvies voor merrie na dracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 10:02

En naast de melk, de moederlijke opvoeding.
Misschien had de merrie ook moeite om het verlies van het veulen te verwerken?

Ibbel

Berichten: 48932
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 10:08

Een eiwitrijke brok gaan voeren ipv slobber waar weinig in zit: merriebrok of sportbrok. 1-2 kg per dag zou genoeg moeten zijn.
Evt aanvullen met lucerne, is ook eiwitrijk.
Vital kan je 100 gram van bijvoeren voor de vitamines (want Vital is een vitaminebrok, geen krachtvoer), en met 1-2 kg sport- of merriebrok geef je dan eigenlijk weer onvoldoende vitamines (omdat brokkenfabrikanten vinden dat je een volwassen paard 5 kg per dag moet geven, wat onnodig is en zelfs slecht kan zijn).

Linde99
Berichten: 859
Geregistreerd: 19-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-08-18 10:18

ElCid; dank je voor je reactie. Ben ik nu ook achter inderdaad, ik dacht eigenlijk dat de Slobbermash ongeveer hetzelfde is als Senior Priores :o En op de Slobbermash verpakking staat: compleet krachtvoer, dus ik dacht, hé dat is makkelijk. Oeps beetje dom :x heb gewoon geen ervaring met schrale paarden. De paarden die ik heb gereden kregen gewoon een schep brok en mijn shetlander doet het prima op gras/hooi en Pavo Vital.

Dank je ook voor het advies omtrent de voeding. Ze stond bij de vorige eigenaar niet op het land, en deed het met hooi en schep basisbrok. Het veulen is inderdaad vroeg afgespeend.

Josien; in het begin was ze ook erg onrustig, logisch natuurlijk, daarnaast moest ze ook nog eens verwerken dat ze op een geheel nieuwe plaats kwam. Gelukkig is ze nu wel relaxed dat scheelt weer

Ibbel; dank je voor je advies!

Van Pavo kreeg ik het advies: 1 kg Slobbermash met 500 a 1000 gram Speedibeet en 1 kg EnergyControl brok. Maar ben dan stiekem weer bang dat daar teveel suikers in zitten?

https://www.lindejansen.com
Instructrice Human & Horse in opleiding
Dressuurmatig grondwerk | longeren | werken aan de hand
Omgeving Zuid Holland & Utrecht

Ibbel

Berichten: 48932
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Voeradvies voor merrie na dracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 10:35

Ik snap die adviezen van Pavo dus nooit. Waarom allerlei soorten mengen? Hebben ze niets compleets dan? :D
Ik zou zeggen, als ze het 'thuis' deed op een schep basisbrok (weliswaar niet goed genoeg), vervang die schep dan gewoon een tijdje door sportbrok. Is ze op gewicht, ga dan terug naar die schep basisbrok (waar ze het zonder veulen in principe op zou moeten doen dan). Hoe moeilijk kan het zijn? Geef wat Vital bij voor de vitamines, en klaar.

Linde99
Berichten: 859
Geregistreerd: 19-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-08-18 10:39

Ibbel schreef:
Ik snap die adviezen van Pavo dus nooit. Waarom allerlei soorten mengen? Hebben ze niets compleets dan? :D
Ik zou zeggen, als ze het 'thuis' deed op een schep basisbrok (weliswaar niet goed genoeg), vervang die schep dan gewoon een tijdje door sportbrok. Is ze op gewicht, ga dan terug naar die schep basisbrok (waar ze het zonder veulen in principe op zou moeten doen dan). Hoe moeilijk kan het zijn? Geef wat Vital bij voor de vitamines, en klaar.


Haha dan kunnen ze natuurlijk meer verkopen :P Dank je trouwens weer voor je advies :j ik denk dat ik sowieso een sportbrok ga bestellen en kijken hoe ze het daar op doet. Sowieso moet de zak Slobbermash ook nog op dus even kijken hoe ze daar van groeit

https://www.lindejansen.com
Instructrice Human & Horse in opleiding
Dressuurmatig grondwerk | longeren | werken aan de hand
Omgeving Zuid Holland & Utrecht

DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 10:50

Linde99 schreef:
Valerie_91 schreef:
Bloedwormen gaan met een gewone ontworming niet weg, moet je door een specifieke spuit in het bloed doen. Wij hadden vroeger een ruin die na aankoop ook mager was en niet wilde verdikken. Algemene bloedcontrole gedaan en toen kwamen de bloedwormen in dat onderzoek naar boven.


Ok dank je :j zal er rekening mee houden. Vermoedelijk komt dit wel echt door het zogen, maar ik houd het in de gaten. Ze is namelijk niet vermagerd sinds dat ik haar heb, wel iets aangekomen. Mestonderzoek staat sowieso op de planning over een paar weken



Let wel: bloedworm komt ook bij mestonderzoek vaak niet naar boven. Ik zou voor de zekerheid een bloedje laten trekken, op bloedworm laten testen en dan kan je gelijk kijken of ze nergens tekorten heeft. Kan je veel specifieker gaan bijvoeren mocht dat nodig zijn. Zelf goede resultaten met Pavo Podogrow gehad om wat meer aan te zetten, daarnaast onbeperkt ruwvoer.

Linde99
Berichten: 859
Geregistreerd: 19-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-08-18 10:54

DatBenIkNou schreef:
Let wel: bloedworm komt ook bij mestonderzoek vaak niet naar boven. Ik zou voor de zekerheid een bloedje laten trekken, op bloedworm laten testen en dan kan je gelijk kijken of ze nergens tekorten heeft. Kan je veel specifieker gaan bijvoeren mocht dat nodig zijn. Zelf goede resultaten met Pavo Podogrow gehad om wat meer aan te zetten, daarnaast onbeperkt ruwvoer.


Oke :)

Echter vind ik dit als symptomen: De meest voorkomende sympthomen zijn verminderde eetlust, vermagering, doffe vacht, uitdroging, koorts. Er kan ook sprake zijn van waterige diarree.

Heeft ze eigenlijk allemaal niet behalve dat ze dan mager is; alleen is ze al wel weer aangekomen :j mocht ze nou wel mager gaan worden ondanks dat ik anders ga voeren, dan trek ik uiteraard aan de bel. Alleen nu heb ik geen reden om aan te nemen dat ze bloedwormen heeft

https://www.lindejansen.com
Instructrice Human & Horse in opleiding
Dressuurmatig grondwerk | longeren | werken aan de hand
Omgeving Zuid Holland & Utrecht

Wildgirl

Berichten: 11655
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 11:11

Bloedworm zie je niet terug in een mestonderzoek wel in bloedonderzoek, i.o met je DA breed spectrum ontwormen(moxidectine) en na 5 weken herhalen en je krachtvoer gebruiken voor het toevoegen van eiwit en vet.
Hierbij kun je ook gewoon een beste scheut olie toevoegen.
Gemiddeld duurt het 4 tot 6 weken voordat je zichtbaar resultaat ziet.
Hoe is de merrie verder? Gezond? Actief? Alert? Mest?
Staat ze in training en zo ja wat en hoeveel/hoe zwaar.

Goed voerbeleid gaat verder dan lezen wat er op het zakje staat en er maar wat ingooien ;-)
No offence naar jou TS maar het is een combinatie van factoren.

Toevoeging: mijn eigen merrie's die leeg worden getrokken tijdens het zogen voer ik een granenmix met olie en seniores priores bij icm onbeperkt gras en/of voordroog.

Linde99
Berichten: 859
Geregistreerd: 19-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-08-18 11:24

Wildgirl schreef:
Bloedworm zie je niet terug in een mestonderzoek wel in bloedonderzoek, i.o met je DA breed spectrum ontwormen(moxidectine) en na 5 weken herhalen en je krachtvoer gebruiken voor het toevoegen van eiwit en vet.
Hierbij kun je ook gewoon een beste scheut olie toevoegen.
Gemiddeld duurt het 4 tot 6 weken voordat je zichtbaar resultaat ziet.
Hoe is de merrie verder? Gezond? Actief? Alert? Mest?
Staat ze in training en zo ja wat en hoeveel/hoe zwaar.

Goed voerbeleid gaat verder dan lezen wat er op het zakje staat en er maar wat ingooien ;-)
No offence naar jou TS maar het is een combinatie van factoren.

Toevoeging: mijn eigen merrie's die leeg worden getrokken tijdens het zogen voer ik een granenmix met olie en seniores priores bij icm onbeperkt gras en/of voordroog.


Ze is verder gezond. Ze is lekker actief en alert, heel nieuwsgierig. De mest is prima.
We zijn bezig met haar conditie en bespiering op te bouwen. 2 - 3x longeerwerk (o.a. dubbele longe) en dat ongeveer 20 min. Verder 2 - 3 dagen grondwerk, wandelen, losgooien. Ze krijgt 2 dagen rust. Rijden stellen we uit tot de zadelmaker langs is geweest.

Ik snap heus dat je niet klakkeloos moet vertrouwen op wat er op het zakje staat. Heb me ook aardig ingelezen hoor. Ik heb o.a. verschillende forums hier op Bokt bekeken, verschillende adviezen gelezen en kwam toen zelf uit op Slobbermash omdat werd beweerd dat dit dezelfde werking heeft als SP. En ja toen stond er compleet krachtvoer op de zak dus ging ik in combinatie met wat ik had gelezen er vanuit dat het genoeg zou zijn. Nou gelukkig trap ik na 6 weken al op de rem :j Het is een beetje puzzelen voor me, want ik heb gewoon weinig verstand van het voer, ik kan een paard die goed in zijn vel zit prima onderhouden en voeren, maar dit is natuurlijk iets gecompliceerder, waar ik nog geen ervaring mee heb ;)

Iedereen moet het leren zullen we maar zeggen :) ik heb paarden gereden die ik zelf niet hoefde te voeren, dus houd je je daar gewoon niet mee bezig, daarnaast zaten die ook allemaal goed in het velletje. En mijn shettenkind, ja die krijgt heel sober gevoerd dus is weer heel iets anders dan een schrale KWPN'er :+

Edit; voor de geïnteresseerde het verschil van 2 maanden geleden en nu

Toen
Afbeelding


Nu
Afbeelding

https://www.lindejansen.com
Instructrice Human & Horse in opleiding
Dressuurmatig grondwerk | longeren | werken aan de hand
Omgeving Zuid Holland & Utrecht

kiki1976

Berichten: 16821
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Voeradvies voor merrie na dracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 13:19

Als eerste zie je bloedwormen wel terug in het mestonderzoek. Je kan alleen niet zien om welke het gaat.
Afbeelding
De grote ovalen links onderin is een bloedworm eitje.

Sommige merrie's is gewoon niet tegenaan te voeren wanneer ze een veulen aan de voet hebben.
Je wilt niet weten hoeveel voer er per dag in mijn merrie (koudbloed) ging, maar haar veulen trok haar echt leeg.
Overdag op de weide. Daarna paddock met onbeperkt voordroog.
2x daags een kilo merrie brok met lucerne en pompje olie.
Tussendoor halve schep slobber (hartog) met halve kilo merrie brok.
Met de nacht op stal onbeperkt voordroog.
Veulen kreeg al snel 2x per dag veulenbrok.
Nu eet zij niets waar bietenpulp in zit, krijgen we er met geen mogelijkheid in.
Geen wormen, gebit in orde.
Veulen groeide overigens wel echt als kool.


Ik vind haar toch al wel in vergelijk aardig aan het bijtrekken hoor. Slobber Mash is niet hetzelfde als SP. De SP zit net even meer in om aan te zetten (oa bietenpulp).
Persoonlijk heb ik het liever rustig aan gaan, dan binnen een maand vet

Volg Bo en haar verwachte veulentje [KS-MK] Als je dochter haar droom waar maakt, Bo x White Dream
Het is wat het is


Kendra

Berichten: 8713
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Re: Voeradvies voor merrie na dracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 13:57

Ze ziet er al beter uit.
Vergeet niet: de meeste paarden zijn te dik :o ...


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Eapy, Luca1968 en 11 bezoekers