Suggesties paarden app

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Matheno

Berichten: 7941
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Suggesties paarden app

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-18 16:19

Hallo,

Ik heb nog een vrij domein open en het leek me leuk om eventueel een paarden applicatie eraan te linken.
Hebben jullie ideeën en/of suggesties voor een applicatie gerelateerd aan paarden? Waar zou jij behoefte aan hebben?

Joltsje

Berichten: 9024
Geregistreerd: 10-03-06
Woonplaats: in mijn huis

Re: Suggesties paarden app

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 16:22

Oeoe.. misschien geef ik wel mijn idee prijs maar dat gaat er bij mij toch nooit van komen.

Een vergelijkingssite voor paarden spullen.

Dus als ik een hoofdstel wil dst ie dan aangeeft waar die het goedkoopst is.

Je vraagt uiteraard paardenwinkels om mee te werken en zij betalen per klik.

Een prijsvergelijk voor paarden spullen dus

Amber_anne

Berichten: 6903
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Suggesties paarden app

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 16:38

Een app van bokt :+

Matheno

Berichten: 7941
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-18 09:35

Joltsje schreef:
Oeoe.. misschien geef ik wel mijn idee prijs maar dat gaat er bij mij toch nooit van komen.

Een vergelijkingssite voor paarden spullen.

Dus als ik een hoofdstel wil dst ie dan aangeeft waar die het goedkoopst is.

Je vraagt uiteraard paardenwinkels om mee te werken en zij betalen per klik.

Een prijsvergelijk voor paarden spullen dus


Dat is best een leuk idee!

Matheno

Berichten: 7941
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-18 09:36

Amber_anne schreef:
Een app van bokt :+


Haha, dat is helaas niet aan mij. ;-)

Weggebokt
Berichten: 10018
Geregistreerd: 15-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 09:43


Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Suggesties paarden app

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 09:52

Zo'n vergelijkingssite lijkt me best handig idd. Ik was laatst op zoek naar een specifieke vliegendeken, typ de naam in bij Google incl specificatie van de maat. Vervolgens geeft Google dan bovenin een lijstje met sites incl prijzen. Mooi, dacht ik, dié, want die is het goedkoopst. Bleek het om een andere maat te gaan :roll: Zo moest ik dus meerdere sites af om erachter te komen dat het om een andere maat ging, of om een versie zonder hals, of dat ie was uitverkocht. Heel irritant.
Dus als je in zo'n app kan aangeven wat voor deken je wil (soort, merk, maat), is het wel fijn als ook echt alleen díé deken tevoorschijn komt. Als een deken is uitverkocht mag ie van mij best in het lijstje voorkomen, mits erbij staat dat ie uitverkocht is.

Amber_anne

Berichten: 6903
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 10:24

SindyKaya schreef:
Amber_anne schreef:
Een app van bokt :+

[FZ] Hoe krijg je de ''bokt app?''

Een app van bokt voegt toch niet veel toe aan wat de mobiele versie nu heeft


Een melding als je een bericht hebt of iemand iets gepost heeft in een topic wat je volgt. Er zijn tevens meerdere apps die hetzelfde concept hebben in de app als een mobiele versie

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34597
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 20:50

Soort dagboekfunctie waarin je alles bij kan houden. Voer en trainingsschema, mogelijkheid tot koppelen aan hartslag meter en gps. Mogelijkheid om allerlei waardes in te kunnen voeren. Geen idee of zoiets al bestaat. Maar dat zou heel mooi en handig zijn.

Matheno

Berichten: 7941
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-19 11:40

Het idee van een vergelijkingssite lijkt me het meest handige voor nu.
De volgende winkels heb ik aangeschreven:

EJ
Divoza
Horze
Hypostore
De Kroo
Interhippique
Equidrome
Drunens ruiterhuis
Ruitersport den besten
Ruitersport veendam

Welke winkels mis ik nog?
Laatst bijgewerkt door Matheno op 12-02-19 11:48, in het totaal 1 keer bewerkt

aaidaa

Berichten: 611
Geregistreerd: 14-06-09
Woonplaats: Veenhuizen

Re: Suggesties paarden app

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 11:42

Agradi misschien ook een idee?

Rena100

Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Re: Suggesties paarden app

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 11:50

Agradi, Dochorse, Paardendrogist, Ruitersport Gierman, Kramer

Wat ik heel graag zou willen is een voeranalyse/schema. Dus waarop ik kan aangeven wat ik allemaal voer, per merk enz., waarop ik dan kan zien hoeveel ik van bijv. een mineraal/vitamine geef. Daar zou ik je ook nog heel graag bij willen helpen, want denk dat daar echt wel een markt voor is :) Ik zat er toevallig al aan te denken om zelf zoiets te maken maar dan in excel ofzo, heel simpel berekeningen maken, maar een app/site ervoor zou ideaal zijn.

Matheno

Berichten: 7941
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-19 11:57

Rena100 schreef:
Agradi, Dochorse, Paardendrogist, Ruitersport Gierman, Kramer

Wat ik heel graag zou willen is een voeranalyse/schema. Dus waarop ik kan aangeven wat ik allemaal voer, per merk enz., waarop ik dan kan zien hoeveel ik van bijv. een mineraal/vitamine geef. Daar zou ik je ook nog heel graag bij willen helpen, want denk dat daar echt wel een markt voor is :) Ik zat er toevallig al aan te denken om zelf zoiets te maken maar dan in excel ofzo, heel simpel berekeningen maken, maar een app/site ervoor zou ideaal zijn.


Bedankt voor de suggesties!

De site kan ik natuurlijk uitbreiden met een voeranalyse tool, maar dat zou ik ook als een lichtgewicht Android app kunnen uitbrengen. (Ik heb alleen een google developers account, geen developer account voor iOS)

Rena100

Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Re: Suggesties paarden app

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 12:01

Ik heb een Samsung dus vind Android prima haha ;)

Dat is echt iets wat ik mis, op paardnatuurlijk heb je wel iets waar je zelf dingen in kan vullen, dat komt al iets in de buurt, maar het zou gewoon ideaal zijn als je kan aangeven ik geef 1 kilo van deze brok, of 100 gram vitaminekorrel, en ik geen zoveel gram van dit en zoveel van dat. En dat zo'n tool dan op basis van de aanwezige informatie over alle voersoorten, een berekening maakt of je goed zit.

Diertjec

Berichten: 4620
Geregistreerd: 17-03-08
Woonplaats: Omgeving Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 12:10

Rena100 schreef:
Ik heb een Samsung dus vind Android prima haha ;)

Dat is echt iets wat ik mis, op paardnatuurlijk heb je wel iets waar je zelf dingen in kan vullen, dat komt al iets in de buurt, maar het zou gewoon ideaal zijn als je kan aangeven ik geef 1 kilo van deze brok, of 100 gram vitaminekorrel, en ik geen zoveel gram van dit en zoveel van dat. En dat zo'n tool dan op basis van de aanwezige informatie over alle voersoorten, een berekening maakt of je goed zit.

Dit lijkt mij ook onwijs handig. En dan eventueel met uitbreiding wat je die dag qua activiteit hebt gedaan. Dat maakt natuurlijk ook nog uit qua wat een paard binnen moet krijgen qua voedingsstoffen

n_love_qwert

Berichten: 529
Geregistreerd: 05-03-18
Woonplaats: S & G

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 12:23

SusanH schreef:
Soort dagboekfunctie waarin je alles bij kan houden. Voer en trainingsschema, mogelijkheid tot koppelen aan hartslag meter en gps. Mogelijkheid om allerlei waardes in te kunnen voeren. Geen idee of zoiets al bestaat. Maar dat zou heel mooi en handig zijn.


Dat soort apps zijn er toch al?

Matheno

Berichten: 7941
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-19 12:55

Rena100 schreef:
Ik heb een Samsung dus vind Android prima haha ;)

Dat is echt iets wat ik mis, op paardnatuurlijk heb je wel iets waar je zelf dingen in kan vullen, dat komt al iets in de buurt, maar het zou gewoon ideaal zijn als je kan aangeven ik geef 1 kilo van deze brok, of 100 gram vitaminekorrel, en ik geen zoveel gram van dit en zoveel van dat. En dat zo'n tool dan op basis van de aanwezige informatie over alle voersoorten, een berekening maakt of je goed zit.


De tool van PaardNatuurlijk ken ik ja. Alleen is het altijd giswerk, tenzij je een recente ruwvoeranalyse bij de hand hebt.

Matheno

Berichten: 7941
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-19 12:55

n_love_qwert schreef:
SusanH schreef:
Soort dagboekfunctie waarin je alles bij kan houden. Voer en trainingsschema, mogelijkheid tot koppelen aan hartslag meter en gps. Mogelijkheid om allerlei waardes in te kunnen voeren. Geen idee of zoiets al bestaat. Maar dat zou heel mooi en handig zijn.


Dat soort apps zijn er toch al?


Ja, hier is al een app voor.

Linde83
Berichten: 55
Geregistreerd: 19-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 12:58

Rena100 schreef:
Ik heb een Samsung dus vind Android prima haha ;)

Dat is echt iets wat ik mis, op paardnatuurlijk heb je wel iets waar je zelf dingen in kan vullen, dat komt al iets in de buurt, maar het zou gewoon ideaal zijn als je kan aangeven ik geef 1 kilo van deze brok, of 100 gram vitaminekorrel, en ik geen zoveel gram van dit en zoveel van dat. En dat zo'n tool dan op basis van de aanwezige informatie over alle voersoorten, een berekening maakt of je goed zit.
Dit komt wel in de richting, het wordt ook steeds verder uitgebreid: https://www.equinerationcalculator.com/

Een vergelijkingssite lijkt mij inderdaad ook erg handig! Liefst ook met lokale ruitersportzaken er op, omdat die soms leuke aanbiedingen hebben die je nu mist omdat je niet alle sites af kan gaan.

Rena100

Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 13:16

Ruwvoer is inderdaad lastig, maar als je een ruwvoeranalyse van je hooi hebt, zou je die zelf handmatig in kunnen geven. Anders een goede schatting van hooi/voordroog enz.
Linde: Jouw voorbeeld is leuk maar gericht op 1 merk. Dat vind ik jammer :(

Brainless

Berichten: 29721
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 13:56

Joltsje schreef:
Oeoe.. misschien geef ik wel mijn idee prijs maar dat gaat er bij mij toch nooit van komen.

Een vergelijkingssite voor paarden spullen.

Dus als ik een hoofdstel wil dst ie dan aangeeft waar die het goedkoopst is.

Je vraagt uiteraard paardenwinkels om mee te werken en zij betalen per klik.

Een prijsvergelijk voor paarden spullen dus

Bestaat al:
https://www.beslist.nl/

Matheno

Berichten: 7941
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-19 13:56

Linde83 schreef:
Een vergelijkingssite lijkt mij inderdaad ook erg handig! Liefst ook met lokale ruitersportzaken er op, omdat die soms leuke aanbiedingen hebben die je nu mist omdat je niet alle sites af kan gaan.


Weet je toevallig een aantal websites van lokale ruitersportzaken? Ik kan ze altijd even proberen te benaderen.

Linde83
Berichten: 55
Geregistreerd: 19-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 14:20

Er zijn veel lokale ruitersportzaken, dat maakt het ook lastig om ze aan een vergelijker toe te voegen. Misschien is het het snelst als je op Google een plaats/streek intypt en zo de ruitersportzaken in die buurt krijgt?

Rena100 schreef:
Ruwvoer is inderdaad lastig, maar als je een ruwvoeranalyse van je hooi hebt, zou je die zelf handmatig in kunnen geven. Anders een goede schatting van hooi/voordroog enz.
Linde: Jouw voorbeeld is leuk maar gericht op 1 merk. Dat vind ik jammer :(
Ja klopt, dat is jammer! Je kan wel zelf een product toevoegen. Dan moet je eenmalig de specificaties invullen en kan je het daarna tig keer in berekeningen gebruiken.

storrum

Berichten: 2158
Geregistreerd: 11-01-06
Woonplaats: België

Re: Suggesties paarden app

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 14:37

Ik maakte altijd gebruik van de app Birthplanner waar je drachtige merries kunt invoeren (bevruchtingsdatum) en dan kunt zien wanneer het veulen komt, hoeveel dagen nog te gaan.
Helaas is die er niet meer voor iPhone, dus zoiets... altijd handig!

Rena100

Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Re: Suggesties paarden app

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 18:05

Hij komt inderdaad wel goed in de buurt hoor van wat ik zou willen :) Alleen heb niet echt een duidelijk beeld hoe ik de waarden in moet vullen, dus geen idee of dat goed gaat komen.