naaktheid binnen gezin?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
tengeltje11
Berichten: 7131
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

naaktheid binnen gezin?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-18 15:31

na mijn vorig topic rond 'wat is normaal voor 16-17-18-jarigen',vroeg ik me eigenlijk ook af wat bij jullie normaal is rond naaktheid binnen een gezin.

zo hoorde ik bv papa's die echt nooit naakt in bad gaan/willen met hun kind(eren) samen,hoe klein ook,die doen dan een zwembroek aan,en andere familie's lopen zo naakt rond bij elkaar in de badkamer.

wat is bij jullie normaal,wat vind je zelf abnormaal of zou je echt niet willen/kunnen?

of tot wanneer liep je bv zelf naakt rond en vanaf wanneer vond je het wel een probleem?

lopen jullie als koppel bv ongegeneerd samen naakt rond in bv de badkamer na het douchen?of is dat ook iets wat je liever niet doet?

zou daar een verschil in zitten bij mannen/vrouwen?
bv in sportclubs,naar mijn idee zie je meer mannen samen douchen(naakt dan) dan vrouwen?
of vergis ik me daarin?

alice0cullen

Berichten: 2434
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Deventer

Re: naaktheid binnen gezin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 15:37

Mijn moeder is heel makkelijk maakt door het huis, dit vind ik nooit fijn. Hoef het allemaal niet te zien zegmaar. Maar ze doet het wel.

En ik heb jaren ge handbald van mijn 11 tot ik 18 was, en hier douchten allemaal bij elkaar, gewoon naakt.

Sidenote, ik ben Autistisch dus alvast mijn excuus als ik tekst ietwat te letterlijk neem.

Anoniet
Berichten: 1723
Geregistreerd: 27-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 15:39

Ik hoef het niet te zien, anderen van mij dus ook niet, neem ik aan. Moet er echt niet aan denken mijn ouders, broer of zus naakt op de overloop tegen te komen :n
Een kind tot een jaar of drie met je meenemen onder de douche, nou goed, oké, maar ouder dan dat? Nee, ook niet.

Ik weet dat mijn oom geregeld naakt door het huis loopt, ook als mijn nichtje vriendinnen op bezoek heeft. Vreselijk :=
Laatst bijgewerkt door Anoniet op 27-08-18 15:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Emori

Berichten: 13116
Geregistreerd: 09-02-06
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 15:40

Wij zijn hier thuis erg makkelijk. Naaktheid is bij ons normaal. We douchen ook gewoon met de kinderen. Zijn nu bijna 6 en 4.
Zal in de puberteit wel veranderen :))

[IM] Ons gouden paardje is er niet meer..
Follow the bliss just like a summer song
Please stay there forever, I'll try to remember


Denise_Storm

Berichten: 2369
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 15:42

In je eigen huis moet je je toch vrij voelen en doen waar je jezelf goed bij voelt? Dus als ik van mijn badkamer naar slaapkamer loop zonder handdoek om mij heen geslagen dan doe ik dat gewoon. Mijn vriend is daar behoorlijk preuts in, maar ik vind dat het in mijn eigen huis gewoon moet kunnen. Ik heb nu nog geen kinderen, maar later zal ik bij dat standpunt blijven...

Storm in de Lente: [ITP] Storm in de lente: bloesemdroom komt uit!
http://www.swiffershoeve.nl - Dierenopvang bij ziekte van dier en mens
Haflinger Storm B+13 L1+5

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 15:43

Mijn ouders of ik deden de deur van de badkamer niet op slot als we bezig waren, dan kan iemand nog zijn tanden poetsen ofzo en is wel zo makkelijk. Nooit problemen mee gehad en toen mijn broertje en zusje de deur wel op slot gingen doen was dat ook prima.
Toen ik 13 was nog wel eens met vriendinnen in bad/in de douche geweest, was ook weinig geks aan.

Inmiddels loop ik rustig bloot rond in mijn eigen huis zolang de rolluiken dicht zijn, mijn vriend mag dat gewoon zien :+

Ik denk dat iedereen gewoon lekker moet doen waar ze zich prettig bij voelen :j

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 15:43

Ik ben er heel gemakkelijk in. Mijn ouders deden ook niet heel moeilijk maar zo vrij als ik waren en zijn ze zeker niet. Douchen werd deur nooit op slot gedaan. Ben best lang geholpen met douchen door mijn vader ook wel. In bad zat ik liefst alleen :+ .

Nu boeit het me helemaal niks als ik naakt gezien word. :') ga ook naar sauna en heb nu huis zonder inkijk. Moet er soms even aan denken bewust bij een ander. O ja oeps hier kunnen buren wel wat zien. Dus nee geen enkele schaamte hier. :D

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

Kaka

Berichten: 4814
Geregistreerd: 17-10-06
Woonplaats: Camping 4, 2e straat rechts

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 15:44

MissToseland schreef:
Wij zijn hier thuis erg makkelijk. Naaktheid is bij ons normaal. We douchen ook gewoon met de kinderen. Zijn nu bijna 6 en 4.
Zal in de puberteit wel veranderen :))


Hier idem, met een kind van 2. Ik wil hem meegeven dat er niets vreemds is aan een naakt lichaam. Uiteraard met grenzen (niet zomaar aanraken, doen we bij hem ook niet).

Wit beyond measure is man's greatest treasure

alice0cullen

Berichten: 2434
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 15:45

Denise_Storm schreef:
In je eigen huis moet je je toch vrij voelen en doen waar je jezelf goed bij voelt? Dus als ik van mijn badkamer naar slaapkamer loop zonder handdoek om mij heen geslagen dan doe ik dat gewoon. Mijn vriend is daar behoorlijk preuts in, maar ik vind dat het in mijn eigen huis gewoon moet kunnen. Ik heb nu nog geen kinderen, maar later zal ik bij dat standpunt blijven...



Zo denkt mijn moeder dus ook, maar ik en mijn zus ervaren dit als onwijs naar. Ik ben niet preuts of zo maar ik wordt er onpasselijk van als mijn moeder weer eens in haar blootje voorbij komt. Dit hoef ik niet te zien. Het wordt mij gewoon opgedrongen,als het ware.

Dus het kan wel jouw huis zijn, maar je eventuele kinderen wonen er ook. En als die dit liever niet hebben, moet je ze het ook niet opdringen vind ik. :o

Sidenote, ik ben Autistisch dus alvast mijn excuus als ik tekst ietwat te letterlijk neem.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 15:46

Hoezo wordt je onpasselijk van je eigen moeder? :? Ik neem aan dat ze schoon gewassen is?

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

plantje01
Berichten: 784
Geregistreerd: 01-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 15:46

Bij ons heeft onze vader mij tot een jaar of 6 onder de douche gedaan, ik kan me herinneren dat ik dat altijd heel leuk vond. Bellenblaas onder de douche enzo. Op een gegeven moment kon ik dat zelf. Mijn zusje is tot een jaar of 10 nog met mijn vader onder de douche geweest, ze wilde niet zelf Nouja prima. Ik liep altijd naakt van de badkamer naar mijn slaapkamer, moeders ook altijd. Mijn vader is wat preutser geworden toen ik wat ouder werd, die zag ik niet meer naakt.

.,

_Nadia_

Berichten: 2651
Geregistreerd: 06-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 15:47

Wij zijn daar heel makkelijk in, hier loopt iedereen regelmatig naakt door t huis. Kinderen in de leeftijd van 1-11 jaar. Oudste zoon (11) zit regelmatig op de rand van t bad met mij te kletsen als ik in bad lig. Hij wil dr ook nog wel eens bijkruipen.

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 15:48

Mijn vader was ontzettend preuts,mijn moeder kleedde zich gewoon om en douchte met ons.
Ik douche ook met mijn kinderen, en ze zien ook alles. Ook lopen vriend en ik gewoon naakt van badkamer naar slaapkamer etc. Wij zijn erg open, vertellen de kinderen ook alles enzo.

Karaat_the_newforest op Instagram

orkaan
Berichten: 3038
Geregistreerd: 27-09-06
Woonplaats: Everywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 15:49

Bij mijn ouders was naaktheid binnen het gezin al heel normaal. Dus ik vind het ook heel normaal.
Heb altijd geleerd wat ze eraf kijken mogen ze houden.


In mijn eigen gezin ook (hebben 1 dochter van 4) douchen regelmatig samen en ook in bad.

Er is niets geks aan en we benoemen alles ook netjes bij naam en geen dingen als voorbips/achterbips...(vinden wij totaal niet duidelijk voor een kind). Als ik nu al hoor wat ouders krampachtig op het schoolplein/wc de diverse lichaamsdelen benoemen......... :(


wittepit
Berichten: 1278
Geregistreerd: 22-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 15:50

Denk dat het ook een leuke toevoeging is om te vragen hoe oud iedereen is... ik heb echt het idee dat er een enorme verpreutsing aan de gang is.... dochters van een vriendin van me, 7-8 jaar, die niet zonder bikinibovenstukje naar het zwembad mogen???
Maargoed, ik ben begin 40, kan me nog herinneren dat ik als kind het raar vond dat kennissen van ons naakt sliepen. Zegt denk ik achteraf meer over de mislukte relatie van mijn ouders, dat mijn moeder echt een nachtpon had...
Ik vind borstvoeding in het openbaar en topless zonnen gewoon oké, sauna heerlijk, te dikke mannen zonder T-shirt afschuwelijk en mijn fijnste vakanties waren grotendeels in blote kont. Maar qua familiaire regels? Geen idee.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: naaktheid binnen gezin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 15:52

Ik ben net 50. Heb pas camper van mijn paps op naaktcamping moeten brengen voor iemand die hem geleend had. Geen enkel probleem

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

kelliiee1993

Berichten: 5836
Geregistreerd: 13-01-06
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 15:53

Bij ons in huis zijn we eigenlijk opgevoed als douchen doe je in de douche en daar droog je je ook af en kleed je je ook aan. Dus eigenlijk niet tot bijna geen naaktheid.
Deur deed ik zelf zolang ik me kan herrineren op slot.
Mijn broertje is nu 13 en erg gesteld op zijn privacy, dus die doet ook zodra hij in de douche is de deur op slot.

Bij mijn vriend was het vaak in onderbroek naar de douche.

Nu we samenwonen kleden we ons vaak uit in onze "walking closet" omdat daar de wasmand staat en we zijn toch maar met zijn 2en.

BigOne
Berichten: 38191
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 15:53

Mijn ouders waren van de jaren 30 en preuts. Wij liepen gewoon bloot in de badkamer tot onze kinderen zelf aangaven(puberteit) dat ze dat niet meer prettig vonden. Prima, dat hoort ook bij de ontwikkelijk van een kind, zolang we niet doorslaan in Amerikaanse toestanden(waar een peuter al niet meer in de blote kont gezien mag worden door familie) vind ik het best.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Zahlina

Berichten: 2640
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Bandabou Curacao

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 15:53

Naakt of kleren aan, het maakt hier allemaal geen ene bliep uit, mijn dochters lopen thuis vaker in de blote billen dan met kleding aan, wij lopen gerust naakt (is vaak omdat we kleding van de schone was bank moeten pakken)of met kleding aan.
Mijn vriend douche de meiden, dikke lol hebben ze, vooral omdat papa de enige man is die ze naakt zien.
Maar ja wij doen ook heel open over alle onderdelen die de meiden ontdekken, zo is er momenteel eentje heel erg trots omdat ze ook een hele kleine piemel heeft (Ja de clitoris :D ) en heeft onze oudste een tijdje lopen verkondigen dat papa 2 balletjes had opgegeten en die hingen nu naar beneden.

Maar ik beken, heb echte nudisten in mijn vriendenkring waarbij naakt lopen bijna heilig is en dat gaat mij persoonlijk wel weer te ver.

Quest Arabians performance breeding based on the crabbet bloodlines.

x_Jeanine_x

Berichten: 9085
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 15:54

Ik heb tot m'n 24 thuis gewoond en badkamer kan niet op slot. Dus als er 1 stond te douchen dan kon de andere wel tandenpoetsen ofzo.

Dus prima allemaal. Nooit geen problemen mee gehad :)

Denise_Storm

Berichten: 2369
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 15:55

alice0cullen schreef:
Denise_Storm schreef:
In je eigen huis moet je je toch vrij voelen en doen waar je jezelf goed bij voelt? Dus als ik van mijn badkamer naar slaapkamer loop zonder handdoek om mij heen geslagen dan doe ik dat gewoon. Mijn vriend is daar behoorlijk preuts in, maar ik vind dat het in mijn eigen huis gewoon moet kunnen. Ik heb nu nog geen kinderen, maar later zal ik bij dat standpunt blijven...



Zo denkt mijn moeder dus ook, maar ik en mijn zus ervaren dit als onwijs naar. Ik ben niet preuts of zo maar ik wordt er onpasselijk van als mijn moeder weer eens in haar blootje voorbij komt. Dit hoef ik niet te zien. Het wordt mij gewoon opgedrongen,als het ware.

Dus het kan wel jouw huis zijn, maar je eventuele kinderen wonen er ook. En als die dit liever niet hebben, moet je ze het ook niet opdringen vind ik. :o


Het is maar net waar je een probleem van maakt... Ik zou zeggen als je er een probleem mee hebt, dan heb je een mooie leeftijd om op jezelf te gaan wonen.

Storm in de Lente: [ITP] Storm in de lente: bloesemdroom komt uit!
http://www.swiffershoeve.nl - Dierenopvang bij ziekte van dier en mens
Haflinger Storm B+13 L1+5

BertBaley

Berichten: 6824
Geregistreerd: 21-07-06
Woonplaats: 's-Gravenzande , Zuid-Holland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 15:55

Oh ik woon al een hele poos samen maar ik loop gerust in mijn blote reet door het hele huis hoor haha!! En naar het toilet staat de deur open en met douchen doe ik hem al helemaal nooit dicht.

Toen ik nog thuis woonde lette ik er wel iets meer op maar ja puber toen he :D !

BERT bedankt voor alles... :+:
ROBBIE | mijn toppertje. :+:

Zahlina

Berichten: 2640
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Bandabou Curacao

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 15:56

studiemiep schreef:
Bij mijn ouders was naaktheid binnen het gezin al heel normaal. Dus ik vind het ook heel normaal.
Heb altijd geleerd wat ze eraf kijken mogen ze houden.


In mijn eigen gezin ook (hebben 1 dochter van 4) douchen regelmatig samen en ook in bad.

Er is niets geks aan en we benoemen alles ook netjes bij naam en geen dingen als voorbips/achterbips...(vinden wij totaal niet duidelijk voor een kind). Als ik nu al hoor wat ouders krampachtig op het schoolplein/wc de diverse lichaamsdelen benoemen......... :(


Hoe noem jij de vagina bij je dochter?
Echt daar heb ik nog geen goed woord voor kunnen vinden, vagina vind ik niet klinken, doos/poes/weet ik veel wat werkt ook niet. Plasser vind ik ook niet kloppend. Ben al 5 jaar zoekende hoe het daar te noemen.

Quest Arabians performance breeding based on the crabbet bloodlines.

Balou_k

Berichten: 14052
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 15:57

Hier liepen beide ouders geregeld in blote kont van slaapkamer naar badkamer en andersom. Als puber vond ik het zelf vreselijk en deed ik tot ergernis van ouders geregeld de badkamer op slot.

Ging echter geregeld met broertje en zusje douchen (zusje staat zelfs nu nog met regelmaat mee onder de douche en is ondertussen zelf 15).

*ergernis vanwege het feit dat ik gerust 1 uur onder de douche stond en tandenborstels dus ook achter slot lagen. :+

23-12-2018, Soms lacht het leven even.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 15:57

Bij mij werd het gewoon vagina of ku tje genoemd door mijn ouders. En een penis penis of piemel. :')
Laatst bijgewerkt door karuna op 27-08-18 15:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 0laura0, _chou, AhrefsBot, alweerkwijt, Amazonbot, Facebook, Kayleigh__, Kieffertje, Lalidan, Mnoonn, ontherun, Sanet, xAlice en 155 bezoekers