hangbuikzwijntjes

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

DinkyOmie

Berichten: 532
Geregistreerd: 08-11-06
Woonplaats: in een huis

hangbuikzwijntjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-18 13:47

hallo,

een vraagje...
Ik heb 2 hangbuikzwijntjes thuis (buiten) maar ik ruik ze best goed als ik er bij ben.
Als ik een stukje verderop zit valt het mee. Het zijn 2 zeugjes van ongeveer 4 jaar oud.
Zou ik ze ergens mee kunnen insmeren dat dit minder word? Of mss iets door hun eten doen?
Ze hebben ook alle 2 best veel schilfers op hun huid. Ik heb ze al 3 jaar en dit is eigenlijk altijd zo geweest. De ene laat zich goed insmeren (als ze zin heeft) bij de andere is dat iets moeilijker.
Ik maak hun ren 2 x per dag schoon en ze krijgen 2 x per dag een bakje muesli.
Waar ze plassen gooi ik vaak water overheen, zou ik daar iets doorheen kunnen doen dat lekker ruikt? Of zouden ze die plek dan gaan mijden om hun behoefte te doen?
Een modderbadje heb ik al geprobeerd, maar dit vinden ze verschrikkelijk. zodra er een druppel regen valt rennen ze naar het afdak :).

Tips zijn welkom :)

*I'm not perfect, i am original*


Paardenfan25
Berichten: 1274
Geregistreerd: 05-06-15

Re: hangbuikzwijntjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 13:51

Hoeveel ruimte hebben ze in totaal? En ruik je de varkentjes of de mest /urine?
Ik kom weleens op een parkje waar ze er 2 op een groot oppervlak hebben lopen en die ruik je echt niet

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 13:57

Ik heb er ook maar die ruik he echt niet. Mijn buren ook niet.die lopen op 800m2 .Mischien heb je ze op een te klein stukje en moet je een hoek maken waarze kunnen plassen en poepen zodat je die iedere dag schoonmaakt. Ik vind varkens juist zo schoon.

julius_juut
Zilveren 1 april Bokt-stokpaardtemmer

Berichten: 3101
Geregistreerd: 14-11-10

Re: hangbuikzwijntjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 14:01

Hebben ze niet gewoon schurft? Als je schrijft dat ze veel schilfers op de huid hebben.

Een varken an-sich zou niet moeten stinken, en als je hun landje schoon houd zouden ze ook redelijk zindelijk moeten zijn.

"You're neither unnatural, nor abominable, nor mad;
you're as much a part of what people call nature as anyone else;
only you're unexplained as yet -- you've not got your niche in creation."

Weerwolven van Wakkerdam op bokt: https://www.facebook.com/groups/1484683858440167

DinkyOmie

Berichten: 532
Geregistreerd: 08-11-06
Woonplaats: in een huis

Re: hangbuikzwijntjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-18 14:36

ze hebben ruimte genoeg... Ik ruik ze ook alleen als ik bij hun ben, dus op afstand van max 1 meter. Als ik naar hun toe ga om eten te geven of om te kroelen. hun verblijf stinkt niet, het zijn de varkentjes zelf.
de plek waar de hun behoefte doen, maak ik 2 x per dag schoon. die plek ruik je zo ook niet maar ik zou die plek graag eens goed schoon maken.

schurft is het zeker niet... ik weet dat het normaal is voor hangbuikzwijntjes dat ze een schilferige huid hebben.
Een modderbad zou goed zijn voor hun huid, maar dat willen ze echt niet :(

*I'm not perfect, i am original*

Melvern
Berichten: 4409
Geregistreerd: 14-02-05

Re: hangbuikzwijntjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 16:52

Wij hadden op de kinderboerderij waar ik werkte ook 2 hangbuikzwijntjes. Dit waren mannetjes en die rook je ook helemaal niet. Hadden wel een schilferige huid en dat bleek toch een huidschimmel te zijn. Na behandelen kregen ze een mooier huidje en veel meer haar :P


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: IASCrawler en 68 bezoekers