Zecchino in de zon

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10326
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Zecchino in de zon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-18 11:03

Heey allemaal,

Op 1 juli is Marlies Trap bij mij geweest voor het maken van foto's van Zecchino.

Zecc is een inmiddels 14 jarige ruin met de afstamming Oscar x Havidoff x Bischmark.

Tips mogen, maar houd het opbouwend. Ik heb iedere week les en weet waar mijn aandachtspunten zitten.

Foto's staan niet op volgorde


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Pasje schouder voor/ schouder binnen.
Afbeelding

Afbeelding

Hier wat ronder om vervolgens vanuit de schoft nog weer wat meer te gaan zakken en uitschruiven.
Afbeelding

Vragen en daarna weer meegeven...
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Witches, witches
Jury t/m F20, Zilver opleiding, A-proeven, VA en OS, Bixie-proeven, BB t/m L2 dressuur
Zecchino v. Oscar B+13 | L1+10 | L2+10


Blazy
Berichten: 1527
Geregistreerd: 10-08-18

Re: Zecchino in de zon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 11:05

Wat een geweldig aansprekend hoofd

IMAY1990

Berichten: 1875
Geregistreerd: 02-01-14
Woonplaats: Amsterdam

Re: Zecchino in de zon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 12:11

Sexy Zecchino :~ :9 <3

In 2022 en 2023 heb ik meegedaan met Kikathlon, een triathlon evenement om geld op te halen voor onderzoek naar kinderkanker. Ook dit jaar doe ik weer mee https://www.kikathlon.nl/christel-koend ... erdam-2024

Anoniem

Re: Zecchino in de zon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 13:30

Knap dier hoor.
Het vragen en daarna weer geven, daar ben ik wel benieuwd naar , want ik zie een nogal terugwerkende binnenhand, met een paard die strak achter de loodlijn loopt. Dus ik ben benieuwd hoe je dat doet :)

SennaNr1
Berichten: 65
Geregistreerd: 04-09-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 15:26

Prachtig paard!

Denk dat als je meer voor je uit kijkt en minder terugwerkt met je binnenhand het beeld nog beter wordt.

Def

Berichten: 5463
Geregistreerd: 15-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 05:57

Mooi paard!
Ik zie net als de anderen een te strenge binnenhand. Daar wordt vast al aandacht besteed in de les.
Wat ik als tip nog wil geven is dat je kunt kijken naar je eigen balans en zit op het paard. Ik zie op de foto’s hoogte verschil in je handen (bv rechterhand hoger dan links en andersom), dat jij wat achterover hangt en je been naar voren steekt en je knikt wat in je lichaam (ribben) vooral tijdens de zijgang. En losse ellebogen (armen niet langs je lichaam omdat je handen niet rechtop en bij elkaar staan).

Succes ermee!

Custom made HaLflinger: Donya
Donya en Anouk: Z1 + 17

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 10:43

Ontzettend mooi dier en er zitten mooie plaatjes tussen!!

De tip van Def ga ik in mee

En lekker die bandages af laten want die zitten er niet best omheen ;)

[o]

xsensibel

Berichten: 1460
Geregistreerd: 02-02-13
Woonplaats: Capelle aan den ijssel

Re: Zecchino in de zon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 10:56

Wat een leuk aansprekend dier!

Ik zie inderdaad ook een strenge binnenhand. Maar ik denk dat je daar in je les ook aan werkt?

En die bandages.. daar krijg ik echt kriebels van. Die zou ik aflaten volgende keer ;)

❥ Esprit

Eline_S_S

Berichten: 3517
Geregistreerd: 13-12-11
Woonplaats: Groningen

Re: Zecchino in de zon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 11:31

Wat een leuk aansprekend dier! <3 Echt mijn type paard.

@joolien, dat vragen en meegeven doe ik ook vaak. Mijn haflinger vindt het moeilijk om vanuit de schoft te zakken en gaat dan al snel een beetje haar rug wegdrukken. Dan vraag ik haar weer wat omhoog en bij me, en begeleidt ik haar met mijn hand weer langzaam naar beneden. Ik weet natuurlijk niet of TS het ook zo bedoeld, maar zo vat ik het tenminste op :)

Starlight van 't Olle Stee <3
Lucky Luuk <3

Peelie

Berichten: 13394
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Zecchino in de zon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 20:17

Super leuk paard.

Ik heb wel het idee dat jou beugels veel te lang zijn. Het ziet er uit alsof je erg uit balans zit.

:+: ..........Mara......... :+:......Nash (Z1+5).... :+:
Volg ons op instagram!@haflingers.nash.and.mara [o]

Silly1972

Berichten: 14770
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Re: Zecchino in de zon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 20:20

Yeahh de knappe en lieve Zecchino, mooie foto's.
Mijn tips weet je al ;)

[PP] [VOLG] Bonte Cashmiro van jaarling tot ............
Ceasar ter linden x Harmony 6 maart 2017 geboren

Speirs

Berichten: 1682
Geregistreerd: 20-07-14

Re: Zecchino in de zon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 20:36

Wat een mooi paard, super intelligent hoofdje. Doet me denken aan m'n verzorgpaard van vroeger <3

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10326
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-18 18:28

Allereerst excuses voor de vertraging in een rectie van mij en bedankt voor de reacties :)

ivm drukte nog niet toegekomen aan rustig gaan zitten om te reageren :') dus bij deze even een reactie op de algemene opmerkingen :)

Joolien schreef:
Knap dier hoor.
Het vragen en daarna weer geven, daar ben ik wel benieuwd naar , want ik zie een nogal terugwerkende binnenhand, met een paard die strak achter de loodlijn loopt. Dus ik ben benieuwd hoe je dat doet :)


Vragen doe ik met name door mijn buitenteugel op contact te houden en met mijn binnenteugel te vragen om vervolgens mijn binnenhand weer mee te geven zodat hij deze weer naar voren of naar beneden kan volgen.

Eline_S_S schreef:
Wat een leuk aansprekend dier! <3 Echt mijn type paard.

@joolien, dat vragen en meegeven doe ik ook vaak. Mijn haflinger vindt het moeilijk om vanuit de schoft te zakken en gaat dan al snel een beetje haar rug wegdrukken. Dan vraag ik haar weer wat omhoog en bij me, en begeleidt ik haar met mijn hand weer langzaam naar beneden. Ik weet natuurlijk niet of TS het ook zo bedoeld, maar zo vat ik het tenminste op :)


Ongeveer dit idee inderdaad.

Peelie schreef:
Super leuk paard.

Ik heb wel het idee dat jou beugels veel te lang zijn. Het ziet er uit alsof je erg uit balans zit.


Beugels korter werkt echt niet.
Dan krijg ik binnen de kortste keren last van mijn heupen/ bekken , knieen en enkels...

Moet ook zeggen dat ten tijde van deze foto's mijn lijf ook echt niet goed zat. Ik heb een spierafwijking in mijn benen en een blessure aan mijn rug waardoor mijn benen af en toe echt een eigen leven leiden.

Hier probeer ik zo goed mogelijk mee om te gaan maar op slechte dagen is lichtrijden echt geen optie omdat ik dan totaal de sturing mis en blijf ik derhalve eigenlijk ook 90% de tijd doorzitten omdat dit een stuk minder kracht kost. Op deze momenten loopt Zecc ook beter als ik blijf zitten dan als ik ga lichtrijden en wat dat betreft ben ik heel blij met zijn karakter :)

Witches, witches
Jury t/m F20, Zilver opleiding, A-proeven, VA en OS, Bixie-proeven, BB t/m L2 dressuur
Zecchino v. Oscar B+13 | L1+10 | L2+10


Bienotje

Berichten: 10860
Geregistreerd: 09-09-04

Re: Zecchino in de zon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 18:56

Hey wat leuk, ik heb jaren terug nog eens proefgereden op dit paard om te kopen :-) toen ook al keuring geregeld maar was ie toch niet helemàl rad volgende dag en vanaf gezien.

Toen weinig springervaring maar wel fijn te rijden dier met veel ervaring!

The unicorn made me do it!

simoneboy
Berichten: 3
Geregistreerd: 05-09-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 18:06

He, wat leuk om Zecchino weer te zien. Ik heb dit paard gefokt en zelf beleerd. Ik heb hem ongeveer 8 jaar geleden verkocht. Paard ziet er heel goed. Lijkt erg op zijn moeder en zijn halfzus.

simoneboy
Berichten: 3
Geregistreerd: 05-09-18

Re: Zecchino in de zon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 18:18

Afbeelding
Afbeelding

simoneboy
Berichten: 3
Geregistreerd: 05-09-18

Re: Zecchino in de zon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 18:18

Zecchino toen hij nog bij ons stond (beetje te dik) en Evita (halfzus)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 5 bezoekers