Grote reis, maar waarheen?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
moonsparkle
Berichten: 21656
Geregistreerd: 21-03-05

Grote reis, maar waarheen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-18 09:54

Ik ben echt gek op reizen, maar ja misschien herken je het, niet oneindig veel geld of dagen om op te nemen van het werk.

Iedere keer kom ik weer met een nieuwe bestemming die ik graag wil zien en ik vind het dan ontzettend lastig om te kiezen.

Wat ik nu op mijn lijst heb staan: een safari in zuid Afrika(maar de veiligheid en voor zover ik las dat je het beste alles met een gids kan doen houdt me wat tegen)
Australië
Costa Rica
Zuid/west Amerika
Azie maar welk land is dan ook geschikt? Ik dacht aan Thailand, maar volgens mij is dat ook erg toeristisch, maar wel heel goed betaalbaar.

Zowel voor Australië, Costa Rica en Zuid/west Amerika heb ik ook echt al lijstjes met wat ik er zou willen zien.

Het valt me op dat ik van Amerika ook gewoon het makkelijkst en het meeste informatie lijk te kunnen vinden. Ik ben echter al 4x in Amerika geweest. Ik zou wat makkelijker of meer een beeld willen krijgen van Australië.

Buitenom Amerika ben ik vooral nog in Europa geweest ivm de kosten. Landen die ik verder heb gezien :

Nederland, België, Duitsland, Luxemburg, Frankrijk, Spanje, Engeland, Zwitserland, Italië, Griekenland, Turkije en aankomend jaar gaan we wildkamperen in Noorwegen.
Laatst bijgewerkt door moonsparkle op 26-08-18 09:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling


Iris82

Berichten: 39833
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Grote reis, maar waarheen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 09:55

Hoe lang wil je ongeveer gaan?

Poking Stick: about 30cm long, that can be concealed up a sleeve, and can be used to 'poke' people who argue with you/irritate you/deserve poking/don't deserve poking but you poke anyway/anyone in the hope of enraging them/making them move/injuring them/anything.








Figaro schreef:
_O- Ik voel een geitenwollensok aankomen.. Misschien zit ie wel in mijn doos :')

moonsparkle
Berichten: 21656
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-18 10:00

Voor de grote reis 3/4 weken. Ik heb weleens gekeken naar een wereld ticket, maar ik weet dat ik het reizen meer waarder als ik niet achter elkaar door ga. Dan heb je ook constant iets om naar uit te kijken en krijg ik geen problemen met het werk.

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

ArankaM

Berichten: 1483
Geregistreerd: 24-02-11
Woonplaats: Hekendorp

Re: Grote reis, maar waarheen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 10:30

Vietnam? Verblijf Is goed betaalbaar. Prachtig land, lekker eten. Makkelijk te bereizen, je kan de ene dag bedenken waar je naar toe wilt en de volgende dag gaan. Niet toeristische plekken zijn ook goed te vinden.

[o]

Gracezellaa
Berichten: 1736
Geregistreerd: 19-08-06
Woonplaats: Baku, Azerbeidzjan

Re: Grote reis, maar waarheen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 10:31

Zuid Afrika gaat prima zonder gids. Kijk eens in het zuid Afrika topic. Daar delen verschillende mensen hun ervaringen.

Rytir

Berichten: 5359
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 10:40

Australië, costa rica en Amerika zijn ter plaatse een duurdere bestemming dan Azië. Ticket prijzen ontwijken elkaar niet zo veel (behalve australie) maar in de eerst genoemde landen zal je vakantie ter plekke 2x zoveel kosten. Ook handig om in je overweging mee te nemen!

Wil je zelf rondreizen, alleen of een groepsrondreis boeken?

When nothing goes right,

go left.

Denise_Storm

Berichten: 2368
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Grote reis, maar waarheen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 10:59

Zuid-Afrika kan prima qua veiligheid, maar je moet wel je gezonde verstand gebruiken. Maar dat zou ik sowieso altijd doen. Mijn vriend en ik zijn ons aan het inlezen om volgend jaar een rondreis met auto door het noordoosten van Zuid-Afrika te doen. We willen ongeveer 3 weken gaan en regelen dit wel bij een betrouwbare reisorganisatie. Zij zijn zelf ook op de bestemmingen en accommodaties geweest. Ook hebben ze veel tips qua restaurantjes enzo, waardoor de veiligheid ook groter wordt. Zorgen dat je oo tijd bij je accommodatie bent en je savonds laat niet meer met de auto hoeft te rijden. En dat is prima te organiseren in een reisplan!

Storm in de Lente: [ITP] Storm in de lente: bloesemdroom komt uit!
http://www.swiffershoeve.nl - Dierenopvang bij ziekte van dier en mens
Haflinger Storm B+13 L1+5

moonsparkle
Berichten: 21656
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-18 11:13

Ik ga met mijn man, hij heeft niet echt voorkeur zelf, maar gaat graag mee op avontuur.

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

Deni11

Berichten: 1215
Geregistreerd: 04-02-14
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 11:25

Ik ben dit jaar heerlijk 2.5 week wezen (privé) rondreizen in vietnam. Fantastisch land! heerlijk eten, lekker weer, aardige mensen, geen massa toerisme: gewoon de allerbeste vakantie van alle verre reizen tot nu toe!

Wij deden ook activiteiten met de locals wat echt fantastisch is!
Ik kan je altijd (als je wilt :) ) pb’en wat ons programma was etc voor ideeën. Normaal gaan we in europa op de bonnevoy, maar dit was een verre reis en wilden we wel zorgen dat we dingen vast hadden liggen.

We hebben geboekt bij een collega van mijn moeder die reizen op maat kan maken. We hebben dus alles naar wens gedaan en daardoor een super ervaring gehad.

Van een nacht op een boot in Halong bay, tot boottochten langs highligh, t of juist boottochten langs locals die lieten zien hoe ze rijst papier maken & andere lokale dingen die we ook mochten maken en proefen, ook hadden we een home stay sleepover plaats incl kookworkshop met eigen loempia’s maken, bezochten we de lampionenstad, mekongdelta, ho chi minh en alles wat erbij hoort, hebben we de vele scootertjes ervaren en: ik kan wel door blijven gaan!

Ik hoor dat cambodja ook super gaaf is, dus evt kan je een rondreis doen rondom vietnam/cambodja/thailand?

S <3

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 11:35

Namibie en Botswana zijn erg goed te doen en prachtige landen. Je kunt daar losse safaries doen, maar ook heel goed zelf rijden en dieren spotten. Namibie is ook heel divers, dus meer dan dieren. Beide landen zijn erg veilig en makkelijk zelf te rijden.

Love_myhorse
Berichten: 599
Geregistreerd: 30-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 11:43

Taiwan? veilig, zelfstandig rond te reizen. geen massa toerisme.
Cultuur, natuur en lekker eten.

96Laura

Berichten: 534
Geregistreerd: 23-12-10
Woonplaats: Naast de buren :D

Re: Grote reis, maar waarheen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 11:46

Ik ben net terug uit Maleisië, heerlijk veelzijdig land!

ǝſ uɐv uǝvoqǝtsrǝpuo uǝq
[JITP] We are the perfect two
rust zacht lieve puck (26-08-'11)

Supervixen

Berichten: 12748
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 11:51

Ik ben vier keer in Zuid Afrika geweest, alles zonder reisbureau geregeld. Deels op de bonnefooi. Gaat prima en inderdaad je gezonde verstand gebruiken. Zorgen dat je niet in het donker hoeft te rijden. Swaziland en Lesotho erbij pakken is ook een aanrader!

Wij willen volgend jaar naar Namibië, Botswana of Zambia.. ben aan het kijken of we dat ook zelf gaan regelen.

Life starts at the end of your comfort zone. Volg me op instagram @trail_running_tessa

11AFotograaf

Berichten: 1964
Geregistreerd: 25-08-10

Re: Grote reis, maar waarheen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 12:10

Deze zomer ben ik 2 weken in Thailand geweest (georganiseerde singlereis). Het is daar idd wel behoorlijk toeristisch, maar ik denk dat als je het zelf oppakt met bijv. een Lonely Planet in je hand, dat je dan ook buiten het toeristische stuk wel heel mooie dingen kan zien! Het heeft mij iig aangespoord om de volgende keer lekker alleen of met een vriendin op pad te gaan en zelf het e.e.a. te organiseren. Over Vietnam heb ik hetzelfde gehoord als hierboven en dat dat nog beter te doen is als Thailand en de mensen daar nog vriendelijker zijn (als dat kan!).

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37152
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Grote reis, maar waarheen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 14:30

Vietnam inderdaad een aanrader nu ben ik er alleen in het noorden geweest voor een kortere periode helaas maar ik denk dat ik er het zo vier weken minstens zou kunnen volhouden.

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

Scum

Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Re: Grote reis, maar waarheen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 17:02

Ben je al in Alaska geweesr?

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 17:05

En Canada dan? :)

Second to the right, and straight on till morning

moonsparkle
Berichten: 21656
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-18 17:54

Canada is prachtig, maar niet heel uiteenlopend qua natuur. Daarbij ben ik wel meer van de warme klimaten eigenlijk. Noorwegen ga ik dan ook heen in de zomer. Als enige koude bestemming staat IJsland voor ooit op de lijst, maar aangezien dat niet zo ver vliegen is heb ik het idee dat dat altijd nog kan.

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 18:05

Ik vond Thailand leuker dan Vietnam. Thailand is groot. Er is genoeg niet-toeristisch te ontdekken. Er zijn bijvoorbeeld nog prachtige eilanden die authentiek zijn, zonder fullmoon parties en speedboten. Met vissers en stille stranden. En in het Noorden is ook veel te beleven qua natuur en cultuur.

Mijn topper van alle reizen die ik maakte is Suriname. En dan vooral het prachtige binnenland, met alle natuur en avontuur. Zo indrukwekkend! Zuid-West Amerika vond ik ook prachtig. Wel wat prijziger.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 26-08-18 18:12, in het totaal 1 keer bewerkt

RianneH

Berichten: 28219
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 18:11

Australië vond ik prachtig, maar overnachtingen en vooral eten is er duur. Groot verschil met Azië qua kosten, dus als je iets over wilt houden zou ik eerder voor Azië gaan.
Wij zijn in Maleisië geweest en dat was prachtig! Natuur, cultuur, eten en gezien het een van de welvarendere landen is, is het best georganiseerd en schoon :) Vietnam hoor is ook alleen maar goede verhalen over.

Mijn vriend is in Costa Rica geweest en dat was ook erg tof en betaalbaar. Colombia is ook up and comming, maar dan zou ik denk ik kiezen voor een georganiseerde reis.
Wijzelf willen volgend jaar naar Brazilië <3

Mocht je in Europa nog wat willen verkennen, Bosnië&Herzegovia en Kroatië is een aanrader! Slovenië hoor ik ook heel veel goede verhalen over en Marcedonië schijnt ook prachtig te zijn. Met eigen auto of huurauto (kostte geen drol in BiH) en de landen doorrijden?

"Een draver, is gaver" :D

Supervixen

Berichten: 12748
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 18:13

moonsparkle schreef:
Canada is prachtig, maar niet heel uiteenlopend qua natuur. Daarbij ben ik wel meer van de warme klimaten eigenlijk. Noorwegen ga ik dan ook heen in de zomer. Als enige koude bestemming staat IJsland voor ooit op de lijst, maar aangezien dat niet zo ver vliegen is heb ik het idee dat dat altijd nog kan.


Wij zijn vorig jaar in Canada geweest, de temperatuur kwam niet onder de 30 graden toen. Was in augustus.

Life starts at the end of your comfort zone. Volg me op instagram @trail_running_tessa


Achterom
Berichten: 22993
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 18:26

Love_myhorse schreef:
Taiwan? veilig, zelfstandig rond te reizen. geen massa toerisme.
Cultuur, natuur en lekker eten.

Dat idd :j

Linnie050

Berichten: 11779
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Re: Grote reis, maar waarheen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 18:31

Nooit zelf geweest maar een collega hoorde ik pas over nieuw zeeland.

janouk
Blogger

Berichten: 17812
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 18:32

Japan

Meneer Anton M dressuur ZZ vaardigheid mennen
Aladdin L dressuur M vaardigheid mennen L2 dressuur
Madness, draver, 7 overwinningen, kilometer record 1.14.7
Janouk ZZ dressuur ZZ vaardigheid mennen

moonsparkle
Berichten: 21656
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-18 18:57

Ik zoek dus eigenlijk vooral tips rond de ideeën die ik al had want een van die opties wil ik als eerste doen en ik heb al nog zoveel meer op de bucketlist :') maar bedankt voor het meedenken.

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amparo, ardanwan, BeFunny, Berdien, blondies, Bytespider, CairnTerrier, Corien_, Emj_23, Hanneke137, Indy_Mouse_9, Ineke2, ingvdh, Kimmie235, manonutjuh, Mondy, Poosje81, purny, secricible, shaddy82, Tieneke en 56 bezoekers